Scoala Gimnaziala Nr.1 Barsanesti
Barsanesti , Bacau

Regulament

ŞCOALA   CU CLASELE I-VIII NR.1 BÂRSĂNEŞTI


        Regulament de ordine interioară  2009/2010

  DISPOZIŢII GENERALE

 

Art.1. Prezentul Regulament de Ordine Interioara conţine norme privind desfăşurarea activităţilor instructiv – educative cu caracter şcolar si extraşcolar, a activităţilor de natura administrativa, financiar–contabile si de secretariat din cadru Şcolii cu clasele I-VIII NR.1Bârsăneşti, fiind elaborat in conformitate cu Legea Invatamantului nr.84/1995, republicata si cu modificările si completările ulterioare, Legeanr.128/1997 Statutul personalului didactic si Regulamentul de Organizare si
Funcţionare a Unitarilor de Invatamant Preuniversitar de Stat si Particular,aprobat prin O.M. nr. 4925/08.09.2005.

  Art.2. Respectarea prezentului Regulament este obligatorie pentru director,personalul didactic de predare, personalul didactic auxiliar si nedidactic,elevi si părinţi.

  Art.3. Regulile de disciplina si obligaţiile reciproce ale
întregului personal, precum si ale elevilor si părinţilor care decurg
din prezentul Regulament sunt stabilite in vederea desfasurarii in condiţii
optime si la standarde ridicate de calitate a procesului instructiv –
educativ, precum si a activităţilor conexe care se desfasoara in cadrul
şcolii.

  Art.4. Prevederile prezentului Regulament se pot modifica si/sau completa
ulterior ori de cate ori este cazul, la iniţiativa a 2/3 din numărul membrilor
Consiliului de Administraţie si cu consultarea organizaţiei sindicale din
cadrul şcolii. Modificările si/sau completările ulterioare vor fi aduse la
cunoştinţa întregului personal si a elevilor in termen de 3 zile de la
efectuare.

 Art. 5. Prevederile prezentului Regulament se aplica si personalului
angajat
temporar, in cumul sau cu norma incompleta, persoanelor detaşate in unitate,
studenţilor aflaţi in practica pedagogica si îndrumătorilor acestora,
precum si personalului angajat pentru prestarea de servicii şcolii.

  Art. 6. Conducerea şcolii va coordona negocierea actualului Regulament
cu Consiliul de Administraţie, Consiliul Elevilor, Comitetul de Părinţi si
Consiliul Profesoral si prelucrarea sa de către toţi profesorii diriginţi la
clase, tuturor elevilor si părinţilor acestora sub semnătura. Un exemplar din
Regulament va exista la biblioteca scolii putând fi consultat de orice
angajat al şcolii, de elevi si de părinţi.

  Art. 7. Regulamentul de Ordine Interioara este adoptat in conformitate cu
legislaţia in vigoare si nu i se substituie acesteia; necunoaşterea
prevederilor prezentului Regulament nu absolvă personalul liceului, elevii si
părinţii acestora de consecinţele încălcării lui.

  Art. 8. Conducerea scolii si profesorii diriginţi au obligaţia
prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor si părinţilor acestora.
Prelucrarea prezentului Regulament către personalul didactic auxiliar si
nedidactic se va efectua de către conducerea scolii, iar pentru personalul de
paza de către
administrator.

  Art. 9.   Regulamentul a   fost dezbătut şi aprobat de
Consiliul Profesoral în data de 15.09.2008 şi este obligatoriu pentru
elevi, cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic.

  Art. 10.Regulamentul de ordine interioară nu cuprinde prevederi care
sunt deja incluse în următoarele acte normative:
-Legea 84/1995 modificată, Legea Învăţământului;
-Legea 128/1997, Statutul Cadrului Didactic;
-Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământului
preuniversitar;

 Art. 11.Salariaţii unităţii trebuie să respecte acest regulament şi,
în caz de nevoie, să apere în mod argumentat interesele şcolii.

  Art. 12.Relaţiile dintre salariaţi se stabilesc astfel:

a.)relaţii ierarhice, pe verticală:-cadre didactice, şef comisia metodică,
director

                                              
-personal didactic auxiliar şi nedidactic, director

 b.)relaţii de colaborare, pe orizontală, între membrii comisiei
metodice şi între diferitele compartimente.

  Art. 13.Angajarea, promovarea, trecerea la gradaţii superioare şi
înscrierea la grade didactice se realizează conform prevederilor legale
în vigoare.

  Art. 14.Bugetul repartizat va fi utilizat astfel încât să
fie echilibrate nevoile de întreţinere cu nevoile de dotare a sălilor de
clasă, a cabinetelor, a laboratoarelor. În conformitate cu legislaţia
în vigoare, întreg personalul şcolii se va preocupa de atragerea de
venituri extrabugetare, prin colaborări
cu comunitatea locală, venituri care pot avea ca destinaţie:
- achiziţionarea de material didactic;
- premierea elevilor pentru rezultate deosebite la concursurile şcolare;
- premierea cadrelor didactice care au pregătit elevi cu rezultate
deosebite la concursurile şcolare;
- stimularea materială a cadrelor didactice cu rezultate deosebite
în activităţi instructiv-educative;
- modernizarea bazei materiale a şcolii;
- alte lucrări specifice care concură la buna desfăşurare a procesului
instructiv-educativ şi la crearea unui climat cât mai plăcut
în unitatea şcolară.

ORGANIZAREA ŞCOLII

  Art. 15.Formele şi nivelele de învăţământ organizate
sunt:

-          învăţământ
primar - curs de zi;

-          învăţământ
gimnazial - curs de zi;

  Art. 16.Repartizarea elevilor pe clase se face de către conducerea
şcolii, cu respectarea prevederilor în vigoare.

  Art. 17.Disciplinele de învăţământ pentru Curriculum la
decizia şcolii se formează în funcţie de opţiunile elevilor, de
spaţiul de învăţământ existent în şcoală şi de
resursele umane existente.

  Art. 18.În cataloagele anului şcolar curent nu se vor trece elevii
retraşi pe parcursul vacanţei de vară, menţiunea de retragere fiind făcută
în catalogul anului încheiat şi în foaia matricolă,
menţiune de care este răspunzător Secretarul   şcolii.

  Art. 19.Pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic al şcolii,
programul de activitate este zilnic, de   luni până vineri, stabilit
în fişa postului.
 Întreg personalul şcolii, fie acesta personal didactic, didactic
auxiliar sau nedidactic, este obligat să respecte atribuţiile din fişa
postului şi să colaboreze cu cadrele didactice pentru bunul mers al procesului
instructiv-educativ.

 Art. 20.Programul cu publicul

-prin public înţelegând aici şi cadrele didactice şi elevii-

al secretariatului şcolii este zilnic între orele 12 şi 14 , după cum
urmează:
-luni-diverse ;
-marţi-eliberare diplome de studii;

-miercuri-eliberare foi matricole;
-joi-eliberare adeverinţe elevi;
-vineri- eliberare adeverinţe elevi;

                      
Programul de audienţe al Conducerii Şcolii este:

  -Director:
-joi, orele 8 ,00-10 ,00şi 11,00 -13,00
-vineri    orele 10 ,00 -12 ,00

                                   
- Consilier Educativ -miercuri, orele 11 ,00-13,00

   Art. 21. Este interzis consumul de băuturi alcoolice, sau prezenta
sub influenta alcoolului in incinta scolii. Fumatul este permis doar in locurile
special amenajate, cu respectarea normelor P.S.I. si a legislaţiei in vigoare.

 

   Art. 22. Organizarea unor reuniuni cu caracter privat ocazionate de
diverse sărbători se va desfăşura fara excepţie după terminarea ultimei
ore de curs din ziua respectiva si va trebui sa aibă aprobarea Consiliului de
Administraţie al liceului.

  CONSILIUL PROFESORAL

 

     Art. 23.Participarea la Consiliul Profesoral este
obligatorie. Absenţele repetate şi nemotivate de la şedinţele Consiliului
Profesoral se consideră abateri şi se sancţionează potrivit prvederilor
legale.

     Art. 24.Secretarul Consiliului Profesoral   este
un profesor, ales pe un întreg an şcolar de către membrii Consiliului.

     Art. 25.Şedinţele Consiliului Profesoral se
desfăşoară după reguli democratice, în mod civilizat, având
în vedere toleranţa în comunicare. Nerespectarea acestor prevedei
se consideră abatere
disciplinara şi atrage după sine eliminarea din şedinţa a celui care nu
respectă regulile de desfăşurare a acesteia, sau suspendarea şedinţei - la
iniţiativa celui care o conduce.

      Art. 26.Consiliul Profesoral alege Comisia de
cercetare a abaterilor discipinare ale personalului didactic din unitatea de
învăţământ, comisie formată din 3…5 membri, conform
articolului 119 din Statutul Personalului Didactic.Acestă Comisie analizează
abaterile săvârşite atât de personalul didactic, cât şi de
personalul didactic auxiliar sau nedidactic din unitatea de
învăţământ şi propune măsuri disciplinare Consiliului
Profesoral.

Art.27. In cazul in care desfăşurarea consiliilor profesorale se suprapune cu
anumite ore de curs, profesorii care predau la clasele respective au obligaţia
de a recupera orele pierdute.

  COMISIA METODICĂ

  Art. 28.Comisia metodică întocmeşte la începutul fiecărui
an şcolar itemii de performanţă minimală pentru toţi elevii, la fiecare
clasă şi obiect de studiu.
 În baza acestor itemi, elevii vor fi testaţi periodic.Rezultatele
testelor vor fi prelucrate lunar şi în baza acestora se vor organiza
meditaţii pentru prevenirea şi evitarea eşecului şcolar.

  Art. 29.Fiecare cadru didactic va pregăti elevi apţi de performanţă
pentru olimpiadele şi concursurile şcolare.

  Art. 30.Profesorii care predau materiile pentru teze unice, vor fi
membri in comisiile pentru teze unice organizate în semestrului
întâi şi al doilea.

  Art. 31.La începutul fiecărui an şcolar, cadrele didactice vor
face o analiză de nevoi privind dotarea cu material didactic.

  Art. 32.Dosarul Comisiei Metodice cuprinde:
- planificările calendaristice anuale;
- planificările calendaristice   semestriale;
- programele şcolare;
- suporturile de curs pentru CDS;
- fişe justificative pentru activitate de 40 de ore/săptămână;
- caiete sau fişe de evaluare;
- schiţe de lecţii;
- proiecte didactice;
- fişe de evidenţă a dozării temelor pentru acasă;
- responsabilităţi în cadrul Comisiilor;
- formarea continuă a cadrelor didactice;

 Art. 33.Şeful Comisiei metodice răspunde de întreaga activitate
metodică, de perfecţionare şi de cercetare pedagogică din cadrul Comisiei
metodice pe şcoală:
- proiectează activitatea catedrei pe un an şcolar si pe fiecare
semestru;
- urmareşte realizarea curriculumului şcolar la disciplinele din
catedră;
- avizeaza proiectarea anuală   şi semestrială a conţinuturilor;
- prezinta conducerii scolii un exemplar din fiecare planificare
calendaristică;
-  ţine evidenta participării cadrelor didactice la acţiunea de formare

continuă organizată de scoală, de Ministerul Educaţiei Nationale,

de Casa Corpului Didactic şi de Inspectoratul Şcolar;
- are evidenţa elevilor care au solicitat disciplinele din curriculum la
decizia   şcolii si deţine cererile acestora;
- răspunde de inventarul repartizat catedrelor;
- urmăreşte folosirea în lecţii a mijloacelor de
învăţământ din dotare;
-  motiveaza cadrele didactice pentru perfecţionarea

procesului de predare- învăţare, pentru predarea în

echipă şi pentru activitatea pe grupe de elevi;
- efectueaza asistenţe la lecţiile cadrelor didactice din comisia
metodică;
- răspunde de conţinutul dosarului cu documentele catedrei;
- realizează repartizarea claselor pentru fiecare cadru didactic,
respectând pe   cât posibil principiul continuităţii;
prezintă această repartizare comisiei pentru   întocmirea
orarului;
- întocmeşte proiectele de caracterizări anuale ale cadrelor
didactice şi   le   prezinta conducerii şcolii;
- elaborează informări semestriale în legătură cu activitatea
Comisiei metodice ;
- reprezintă directorul şcolii în cadrul Comisiei metodice.

  CONSILIUL PROFESORILOR CLASEI
Art. 34.Consiliul Profesorilor Clasei se organizează de către profesorul
diriginte.
Art. 35.Acţiunile Consiliul Profesorilor Clasei se consemnează într-un
registru special.
Art. 36.Participarea la şedinţele Consiliului Profesorilor Clasei este
obligatorie. Absentarea repetată şi nemotivată constituie abatere

disciplinară.

  Art. 37.Dacă la Consiliul Profesorilor Clasei se discută probleme

ale elevilor, va fi invitat şi un reprezentant al acestora, în persoana

liderului clasei.

 EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR


Art. 38.Consiliul de Administraţie analizează de două ori pe semestru

ritmicitatea evaluării elevilor.

După primele două săptămâni ale anului şcolar se realizează
evaluarea nivelului pregătirii elevilor.

La sfârşitul fiecărui semestru se realizeaza evaluarea finală care va
fi monitorizată de director.

                       
Rezultatele la evaluări se dezbat în Comisia metodică, dezbateri
în urma cărora se stabilesc măsuri de ameliorare.La clasele cu rezultate
mai slabe la învăţătură, se vor face asistenţe de către directori,
şeful comisiei metodice şi şefii ariilor curriculare.

 

Art. 39.Situaţia şcolară anuală se comunică elevilor promovaţi în
ultima zi de şcoală, iar elevilor corigenţi-după susţinerea examenelor de
corigenţă.Media generală se trece în carnetul elevilor
începând cu ultima zi de şcoală şi până în prima
săptămână a anului şcolar următor.

 

Art. 40.Examenul de corigenţă se monitorizează de către Directorul şcolii.


 

Art. 41.Elevii amânaţi medical sau cei cu situaţia scolară
neîncheiată pe semestrul întâi

la unul sau două obiecte îşi vor încheia situaţia şcolară
în primele două săptămâni de la reluarea activităţii.

            Elevii
amânaţi sau cu situaţia situaţia scolară neîncheiată pe
semestrul întâi la 3

obiecte de studiu, îşi vor încheia situaţia şcolară în
termen de o lună de la reluarea activităţii.

 PROFESORII

Art. 42.În incinta unităţilor de învăţământ profesorilor
li se interzice crearea, organizarea şi funcţionarea oricăror formaţiuni
politice sau alte activităţi de propagandă.

 

Art. 43.La data angajării în unitatea de învăţământ,
cadrul didactic este obligat să   prezinte la secretariat actele
solicitate. În caz contrar va fi plătit ca debutant.

La începutul fiecărui an şcolar, la data de 1 septembrie, cadrele
didactice sunt obligate să aducă adeverinţele pentru controlul medical
periodic.

 

Art. 44.În şcoală nu pot funcţiona decât profesori cu temeinică
pregătire profesională şi de specialitate, metodică şi pedagogică, cu
calităţi morale, capabili să relaţioneze corespunzător cu elevii, cu
părinţii şi cu alte cadre didactice.

            Cadrul
didactic trebuie să-şi respecte colegii, comportamentele contrare acestor
prevederi determinând aplicarea sancţiunilor prevăzute de Statutul
Cadrului Didactic.

Li se interzice cadrelor didactice fumatul în prezenţa elevilor, în
săli de clasă,   cabinete şi laboratoare. Nu este permisa utilizarea
telefonului mobil pe parcursul orei de curs.

 

Art. 45.Cadrele didactice vor întocmi planificările calendaristice anuale
şi semestriale, planificări pentru perioadele de evaluare cuprinse în
structura fiecărui semestru, având ca obiectiv sistematizarea materiei
parcurse, ameliorarea rezultatelor învăţării, consolidarea pregătirii
elevilor cu rezultate nesatisfăcătoare.

 

Art. 46.Cadrul didactic este permanent preocupat de implementarea reformei
în procesul de predare-învăţare şi este obligat să participe la
şedinţele Comisiei metodice.

           
Responsabilul Comisiei metodice din scoală este obligat să fie la curent cu
tot ceea ce este nou în învăţământul preuniversitar, să
descopere experimentele didactice pozitive şi să contribuie la generalizarea
acestora .

 

Art. 47.Cadrul didactic poartă toată responsabilitatea pentru situaţiile
statistice întocmite. Răspund de corectitudinea mediilor încheiate
şi au obligaţia de a opera corecturile pentru greşelile din cataloage, din
iniţiativă proprie, la cererea şcolii sau la recomandarea comisiei numite
pentru controlul cataloagelor.

            Cadrul
didactic informează dirigintele în legătură cu toate problemele care
privesc elevii clasei.

 

Art. 48.Cadrul didactic are dreptul să folosească toată baza materială cu
care este dotată şcoala, precum şi cabinetele, laboratoarele, fiind preocupat
de funcţionalitatea acestora.Are datoria de a realiza mijloace de
învăţământ specifice disciplinei pe care o are în norma
didactică. Profesorul răspunde de modul de utilizare şi funcţionalitatea
dotărilor din cabinete, săli de clasă, şi laboratoare care i-au fost date
în primire. Sunt datori să formeze la elevi deprinderile de păstrare a
mijloacelor fixe de care dispune şcoala, folosind elevii la acţiunile de
curăţire, reglare, reparare a mijloacelor de învăţământ din
dotare.

            Profesorul
de la ultima oră de curs părăseşte sala de clasă împreună cu elevii,
urmărind starea de curăţenie a spaţiului şi funcţionalitatea bazei
materiale.

 

Art. 49.Cadrul didactic este interesat de formarea sa continu�