Scoala Gimnaziala Poganesti
Poganesti, Vaslui

Regulament

 

DISPOZIŢII GENERALE

 

ART. 1         Prezentul regulament este
întocmit în conformitate cu prevederile Constituţiei
României, Legii învăţământului şi Ordinul de aprobare a
Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar de stat, aprobat de M.Ed.C.
4925/18.09.2005

ART. 2         Actualul Regulamnet intern a
fost avizat în consiliul profesoral din data de 27 septembrie 2009 si
aprobat in Consiliul de administratie din data de 8 octombrie 2010ceea ce-i
conferă caracter obligatoriu pentru toţ elevii şi profesorii.

ART. 3         Acest regulament se
aplică în incinta şcolii şi în spaţiile anexe (curte, alei de
acces), pentru elevi, cadre didactice, părinţi (tutore), personal didactic
auxiliar, personal nedidactic.

ART.4          Regulamentul de
ordine interioară oferă cadru organizatoric,potrivit Constituţiei şi a Legii
învăţământului, de exercitare a dreptului la educaţie indiferent
de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă etc.

ART. 5         În cadrul şcolii
sunt interzise crearea şi funcţionarea oricăror formaţiuni politice,
desfăşurarea activităţilor de organizare şi propagandă

politică sau a celor de prozelitism religios, orice formă de activitate care
încalcă normele generale de moralitate, primejduind sănătatea fizică
sau psihică a elevilor.

 

ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ŞCOLARE

 

ART. 6         Anul scolar incepe la 1
septembrie si se incheie la 31 august din anul calendaristic urmator.

ART. 7         Activitatea şcolară
este organizată la cursuri de zi , clasele se constituie in functie de oferta
educationala, de limbile moderne care se studiaza, de optiunile elevilor si de
alte criterii proprii prevazute in regulamentul de ordine interioara.

ART. 8         a) Activitatea şcolară
începe în fiecare zi (luni - vineri) după cum urmează între
orele:

- 8.00 - 13.00 clasele -I - IV - ;12.10 - 18.00 clasele V-VIII

Durata orei de curs este de 50 minute iar pauza este de 10 minute.

După a doua oră de curs din tura de dimineaţă pauza mare este de 20 de
minute.

b) In situatii obiective, ca de exemplu: epidemii, calamitati naturale,etc.,
cursurile scolare pot fi suspendate pe o perioada determinata.

c) Suspendarea cursurilor scolare se poate face la cererea directorului,dupa
consultarea sindicatelor si cu aprobarea inspectorului scolar general.

d) Suspendarea cursurilor este urmata de masuri privind parcurgerea integrala
aprogramei scolare pana la sfarsitul semestrului, respectiv al anului
scolar.Aceste masuri se stabilesc prin decizie a directorului

ART. 9         Numirea cadrelor de conducere
(Director, Director adjunct) din unităţile şcolare se face conform Legii
învăţământului, a Statutului personalului didactic şi
metodoligiilor elaborate de M.Ed Cercetarii si Inovarii.

a) Directorul este direct subordonat ISJ VASLUI, având responsabilităţi
prevăzute în fişa postului

b) Directorul elaborează fişa postului Consilierului educativ care îi
este direct

subordonat

c) Directorul este preşedintele Consiliului de administraţie şi al
Consiliului

profesoral

d) Directorul reprezintă juridic şcoala în relaţiile cu alţi parteneri

e) Directorul are drept de indrumare si control asupra activitatii intregului

personal salariat al unitatii de invatamant ; el colaboreaza cu personalul

tesa si de îngrijire

 

ART. 10        In realizarea functiei de
conducere, directorul are urmatoarele

atributii :

a) emite decizii si note de serviciu

b) propune inspectorului scolar general proiectul de scolarizare aprobat

de consiliul de administratie si de consiliul profesoral

c) numeste dirigintii la clase, la propunerea comisiilor si catedrelor

metodice, potrivit principiului continuitatii si performantelor educationale

d) numeste echipa de intocmire a orarului

e) propune consiliului profesoral, spre aprobare, cadrele didactice care sa

faca parte din consiliul de administratie si solicita consiliului

reprezentativ al parintilor desemnarea unui reprezentant in consiliul de
administratie

f) stabileste atributiile sefilor de catedre si ai comisiilor metodice, si

responsabilitatile membrilor consiliului de administratie

g) aproba graficul serviciului pe scoala al personalului didactic si al 
elevilor

h) controleaza, cu sprijinul sefilor de catedra, calitatea procesului
instructiv-edicativ. In cursul unui an scolar, directorul efectueaza saptamanal
trei-patru asistente la orele de curs, astfel incat fiecare cadru didactic sa
fie asistat cel putin o data pe semestru. La asistentele efectuate sau la unele
activitati ale catedrelor, directorul este insotit, de regula, de seful de
catedra.

i) Monitorizeaza activitatea de formare continua a personalului didactic,

didactic-auxiliar si nedidactic.

j) Supune spre aprobare consiliului reprezentativ al parintilor o lista de
prioritati care vizeaza conservarea patrimoniului, completarea si modernizare
bazei materiale si sportive, reparatii, imbogatirea fondului de carte a
bibliotecii, stimularea elevilor capabili de performante scolare, precum
si  celor situatie materiala precara, din fondurile gestionate de consiliul
reprezentativ al parintilor.

ART. 11        In calitate de angajator,
directorul are urmatoarele atributii :

a) incheie contracte individuale de munca si aproba concediile de odihna ale
personalului

b) aproba concediul fara plata si zilele libere platite si suplinirea acestuia

c) consemneaza in condica de prezenta absentele si intarzierile de la ore ale
personalului didactic

d) atribuie prin decizie interna orele ramase neocupate personalului didactic
titular, personalului asociat sau cadrelor didactice pensionate,in regim de
cumul sau plata cu ora

e) apreciaza personalul didactic de predare la inspectiile pentru obtinerea
gradelor didactice, precum si pentru acordarea salariului de merit si
agradatiilor de merit.

ART. 12        Consilierul educativ indeplineste
atributiile delegate de catre director pe perioade determinate cu exceptia
dreptului de a semna documentele contabile si actele de studii.

ART. 13        In unitatea de invatamant
functioneaza un coordonator pentru proiecte si programme educative scolare si
extrascolare,

ART. 14        Desfăşurarea activităţii
şcolare este condusă şi de următoarele consilii şi comisii (conform art.
27-44 din Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar de stat):

 

Consiliul de administraţie este format potrivit legii din 9-15 membrii

(conf. Art. 33-omec 4925/2005), intre care : directorul unitatii de invatamant

(presedintele consiliului de administratie), consilierul educativ, 3 - 5 cadre

didactice alese de consiliul profesoral, reprezentantul ai parintilor .
Personalul

didactic din componenta consiliului de administratie este ales de consiliul
profesoral la propunerea directorului sau a celorlalti membrii ai acestuia,
dintre cadrele didactice care au calitati manageriale si performante
profesionale deosebite.

Consiliul de administratie are următoarele atribuţiuni:

a) asigură aplicarea în practică a tuturor reglementărilor legale

referitoare la organizarea şi funcţionarea învăţământului
public;

b) aprobă oferta educaţională a şcolii;

c) analizează şi aprobă Regulamentul de ordine interioară (ROI);

d) dezbate şi aprobă statutul de funcţionare;

e) reglementează planul financiar al unităţii şcolare;

f) elaboreaza impreuna cu sindicatele, fisele si criteriile de evaluare

specifice pentru personalul nedidactic;

g) stabileste calificativele anuale pentru intreg personalul pe baza
propunerilor sefilor de catedre/comisii metodice;

h) aproba, la propunerea directorului, acordarea salariului de merit pentru
personalul didactic si pentru ceilalti membrii ai colectivului;

i) aproba acordarea burselor scolare, conform legislatiei in vigoare;

j) avizeaza si propune consiliuli local, spre aprobare, proiectul planului

anual de venituri si cheltuieli, intocmiti de director si de secretarul scolii
pe baza solicitarilor sefilor catedrelor/comisiilor metodice si ale
compartimentelor functionale.

k) Acorda avizul consultativ pentru ocuparea functiilor de consilier educativ

La sedintele consiliului de administratie participa, cu statut de observator
liderul sindical din unitatea de invatamant. Punctul de vedere al liderului
sindical se mentioneaza in procesul verbal al sedintei.

 

Consiliul profesoral        este format din
cadrele didactice din şcoală, iar

 Directorul este preşedintele acestuia. La şedinţele sale pot participa
ca invitaţi

reprezentanţi ai părinţilor, ai autorităţii locale, ai partenerilor lor
sociali.

Consiliul profesoral se intruneste la inceputul si la sfarsitul fiecarui
semestru.

De asemenea, acesta se intruneste in urmatoarele situatii: cand directorul
considera necesar, la solicitarea a doua treimi din membrii

Consiliului profesoral, a jumatate plus unu din membrii Consiliului
reprezentativ/Asociatiei parintilor sau la solicitarea a doua treimi din membrii

Consiliului de administratie.

Consiliul profesoral are următoarele atribuţii:

a) dezbate şi adoptă variante de proiecte curriculare, pe arii curriculare sau
transdisciplinare, propuse de consiliul pentru curriculum;

b) stabileşte modalităţi de parcurgere a curriculumului pe diferit discipline
şi arii curriculare, în cadrul curriculumu-lui nucleu, extins, curriculum
la decizia şcolii (lucru pe echipe didactice)etc.;

c) validează situaţia şcolară la sfârşit de semestru şi de an
şcolar;

d) decide asupra aplicării sancţiunilor care se dau elevilor în cazul
mutării disciplinare la altă şcoală.

e) alege reprezentanţii săi în Consiliul de administraţie.

Consiliul profesorilor clasei al cărui preşedinte este dirigintele
(consilierul) clasei, stabileşte:

a) notele la purtare pentru toţi elevii clasei;

b) recompense pentru elevii cu rezultate deosebite ;

c) sancţiunile conform prevederilor prezentului ROI;

d) măsuri recuperatorii pentru elevii cu un ritm mai lent de învăţare
precum şi activităţi suplimentare pentru elevii cu performanţe deosebite.

Consiliul profesorilor clasei colaborează cu Comitetul de părinţi al clasei
în vederea realizării unei influenţe educative unitare.

 

Comisiile metodice sunt constituite de regulă, pe arii curriculare conform
hotărârii Consiliului pentru curriculum şcolar.

Comisi ile pe probleme ce funcţionează la nivelul şcolii :

 

1. Comisia de incadrare şi salarizare

Responsabil : Prof. PODOLEANU IOANA - directorul unitatii

Membri: Prof-consilier educativ PAVALESCU CRISTINA

Podoleanu Cristian - secretar

 

2. Comisia de elaborare a orarului

Responsabil: Prof.Păvălescu Cristina

Membri: Podoleanu Ioana

Inv. Damian Costanda

 

3. Comisia de control a documentelor scolare

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana

Membri: secretar Podoleanu Cristian

 

4. Comisia serviciului pe scoala ( profesori si elevi),

Responsabil: Prof. Podoleanu Luminiţa-

Membri: Serban Ana Maria

              
Abaza  Nicoleta cls a VIII-a

 

5. Comisia de recensamant:

Responsabil:Institutor - Serban Ana Maria

Membri:  Radu Ioana 

 

6. Comisia de receptie, inventariere si casare :

Responsabil : Podoleanu Ioana

Membri: Visan Elena  - contabil -Primăria Pogoneşti

Podoleanu Cristian -secretar

 

7. Comisia de protectie si igiena a muncii :

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana

Membri: Prof. Podoleanu Luminita

 

8. Comisia pentru sanatate si educatie rutiera

Responsabil : Prof. Consilierul educativ

Membri: Damian Costanda

 

9. Comisia PSI - aparare impotriva incendiilor :

Responsabil Prof. Podoleanu Ioana- director

Membri: Podoleanu Cristian

 

10. Comisia de Protectie civila si interventii in caz de necesitate;

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana- director

Membri:Pavalescu Cristina

 

11. Comisia de acordare a burselor scolare si a altor feluri de ajutoare

sociale suplimentare .

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana

Membri: Podoleanu Cristian -secretar

 

12. Comisia de organizare a activitatilor extrascolare :

Responsabil:  consilierul educativ

Membri: Ioan Ionel Catalin si Ioan Diana

             
 

13. Comisia pentru evidenta elevilor participanti la diferitele expozitii si

concursuri scolare

Responsabil: Consilierul educativ

Membri: Damian Costanda

              
Radu Ioana

 

15. Comisia pentru aplicarea - EURO 200

Responsabil: Prof.Podoleanu Ioana- directorul unitatii

Membri: Podoleanu Cristian -secretar

               
Pavalescu Cristina

                
Damian Costanda

 

16. Comisia pentru elaborarea ROI

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana

Membri:         Consilierul educativ

                      
Damian Costanda

 

17. Comisia pentru selecţia de oferte

Responsabil Podoleanu Ioana

Membri         Podoleanu Cristian

   
                    Şerban
Ana

  

18. Comisia de stabilire a necesarului de manuale scolare si acordare a

acestora

Responsabil: Podoleanu Ioana

Membri: Prof. Podoleanu Luminiţa

               
Institutor Ioan Diana

 

19. COMISIA DE ORIENTARE SCOLARA SI PROFESIONALĂ

Responsabil : Prof. Munteanu Bogdan

           
            Înv
Serban Ana Maria

 

20. COMISIA DE URMARIRE A FRECVENTEI ELEVILOR

Responsabil : Prof. Podoleanu Luminita

           
              Înv
.Ioan Diana Mihaela

 

21. COMISIA DE DISCIPLINĂ - ELEVI

Responsabil : Consilierul educativ

Membrii : Damian Costanda

               
Abaza Nicoleta- elev

 

              
   

22. COMISIA DE URMARIRE A RITMICITATII NOTĂRII

Responsabil :Prof. Podoleanu Ioana

Membri - Prof. Păvălescu Cristina

Π              
Inst. Ioan Diana

 

23. COMISIA DE PERFECTIONARE METODICA SI CERCETARE

Responsabil: Podoleanu Ioana

Membri        Păvălescu Cristina

  
                 Damian
Costanda

 

24. COMISIA PENTRU IMAGINE

Responsabil: Prof. Podoleanu Ioana

Membri           Înst
Ioan Diana

                       
inv Serban Ana

25. LECTORATUL CU PARINTII -responsabil  PAVALESCU CRISTINA

                                                 
     

EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR

 

ART. 15        Evaluarea rezultatelor elevilor se
realizează în mod ritmic pe parcursul semestrului iar la sfârşitul
fiecărui semestru se realizează o

evaluare finală care urmăreşte: realizarea recapitulării şi sistematizării

materiei, ameliorarea rezultatelor învăţării, consolidarea pregătirii
elevilor cu

rezultate foarte bune, sprijinirea elevilor cu rezultate nesatisfăcătoare.

ART. 16        Se utilizează instrumente de
evaluare: lucrări scrise semestriale, activităţi practice, pregătirea de
către elevi a unor referate şi

proiecte, portofolii, probe orale, autoevaluare.

ART. 17        1. Evaluarea se face prin note de
la 1 la 10 pentru elevii de gimnaziu si prin calificative pentru elvii claselor
I-IV, care se vor comunica elevilor şi se vor trece în documentele
şcolare (catalog, carnet de note, fişă de informaţie)

2. Numarul de note acordate fiecarui elev, la fiecare disciplina de studiu,
exclusiv nota de la teza, trebuie sa fie cel putin egal cu numarul de ore
saptamanal prevazut in planul de invatamant, cu exceptia disciplinelor cu o ora
pe saptamana la care numarul minim de note este de doua.

3. Elevii in situatii de corigenta vor avea cu cel putin o nota in plus fata de
numarul de note prevazut, ultima nota fiind acordata, de regula, in ultimele
doua saptamani ale semestrului.

4. Tezele se sustin astfel: sem I .,tezele se sustin de regula pana la data de
18 decembrie, iar in semestrul al II-lea se sustin pana la data de 14 mai 2010;
la clasa a VIII-a ,tezele se sustin pana la data de 23 aprilie 2010 .

     Disciplinele la care se sustin teze sunt:

     -cls V-VII -Lb romana si matematica

     -cls a VIII-a  -Lb
romana,Matematica,Istorie(Geografie) -la alegere

5. Notele la teze, cu o pondere de 25% din media semestriala, se analizeaza cu
elevii intr-o ora special destinata si se trec in catalog cu cel putin doua
saptamani inaintea inchiderii semestrului.

6. Tezele se pastreaza in scoala timp de doi ani si pot fi consultate de
parintii elevilor in prezenta profesorului care preda disciplina de studiu
respectiva.

7. Metodologia de evaluare nationala si de admitere pt anul sc 2010/2011 pot fi
consultate la avizierul scolii.

 

ÎNCHEIER EA SITUAŢ