Scoala Gimnaziala Cornesti
Cornesti, Gorj

Regulament

CAPITOLUL I

Conducerea unităţii de învăţământ

Este asigurata conform legii 84 / 1995, cu completarile si modificarile actuale
si ale legii 128 / 1997, cu completarile si modificarile ulterioare.

Se va constitui Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in educatie,
conform O.U.G.

Directorul

Art. 1 1) Directorul exercita conducerea executiva a unitatii de invatamant

2) Directorul este presedintele Consiliului Profesoral

3) Directorul este presedintele Consiliului de Administratie

4) Directorul este direct responsabil de calitatea educatiei furnizate de
unitatea noastra de invatamant

5) Directorul controleaza calitatea procesului instructiv-educativ

6) Reprezinta unitatea de invatamant in relatiile cu terte persoane fizice si
juridice

7) Are drept de indrumare si control asupra activitatii intregului personal
salariat al unitatii de invatamant

8) In cazul in care hotararile Consiliului Profesoral si ale Consiliului de
Administratie incalca legislatia in vigoare, are dreptul sa interzica aplicarea
lor

9) Aproba graficul serviciului pe scoala (personal didactic si elevi)

10) Aproba graficul desfasurarii tezelor semestriale

11) Consemneaza zilnic, in condica de prezenta, absentele si intarzierile de la
orele de curs ale personalului didactic de predare, auxiliar si nedidactic, de
la programul de lucru

12) Coordoneaza comisia de salarizare

13) Apreciaza personalul didactic de predare pentru acordarea salariului de
merit si a gradatiilor de merit.

14) Elaboreaza raportul anual si semestrial privind starea si calitatea
invatamantului din scoala si il prezinta in Consiliul Profesoral si in Consiliul
reprezentativ al parintilor

15) Directorul cu munca educativă raspunde de activitatea educativa scolara si
extrascolara, precum si de atributiile delegate de catre director pe perioade
determinate

16) Directorul stabileste prin fisa postului atributiile directorului adjunct

17) Directorul scolii numeste invatatorii si dirigintii care coordoneaza
activitatea claselor, dintre cadrele didactice de prestigiu si cu experienta
(pentru diriginti, care predau la clasa respectiva).

18) Directorul şcolii încheie cu părintele un acord de parteneriat
şcoală-familie.

CAPITOLUL II

Comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii

Art. 2 1) Comisia este formata din 3 - 9 membrii

2) Membrii comisiei nu pot indeplini functii de conducere in scoala

3) Raportul va fi pus la dispozitia evaluatorului extern si va fi adus la
cunostinta beneficiarilor (directi sau indirecti, parinti-elevi) prin afisare
sau publicare pe site-ul scolii.

4) Raportul de evaluare interna a activitatii din scoala va fi pus la dispozitia
oricarui control al ARACIP sau MEC.

CAPITOLUL III

Atributiile invatatorului / dirigintelui


Art. 3 1) coordoneaza activitatea consiliului clasei

2) numeste, prin cosnultarea elevilor, liderul elevilor clasei; ii repartizeaza
sarcini si organizeaza, impreuna cu acesta, colectivul de elevi al clasei

3) colaboreaza cu toti profesorii clasei si, dupa caz, cu consilierul scoalr, in
vederea armonizarii influentelor educative si pentru a asigura coeziunea clasei
de elevi

4) preia, pe baza de proces-verbal, sala de clasa in care isi desfasoara
activitatea elevii carora le este diriginte si raspunde de pastrarea si
modernizarea acesteia

5) prezinta, elevilor si parintilor, prevederile prezentului regulament si ale
regulamentului intern

6) organizeaza, impreuna cu consilierul scolar, actiuni de orientare scolara si
profesionala

7) informeaza elevii si parintii acestora cu privire la prevederile legale,
referitoare la testarile nationale, la bacalaureat, la admiterea in licee si in
scoli de arte si meserii, precum si la certificarea competentelor profesionale
si la metodologia de continuare a studiilor, dupa finalizarea invatamantului
obligatoriu

8) urmareste frecventa elevilor, cerceteaza cauzele absentelor unor elevi si
informeaza familia elevului, saptamanal

9) motiveaza absentele elevilor, pe baza certificatelor avizate de cabinetul
medical al scolii sau, dupa caz, eliberate de medicul de familie, precum si in
baza cererilor personale, motoivate, ale parintilor, aprobate de director

10) analizeaza, periodic, situatia la invatatura a elevilor, monitorizeaza
indeplinirea indatoririlor scolare de catre toti elevii, initiaza cu consiliul
clasei programe de consultatii cu parintii

11) sprijina organizarea si desfasurarea activitatilor elevilor in afara clasei
si a unitatii de invatamant

12) informeaza, in scris, familiile elevilor, in legatura cu situatiile de
corigenta, sanctionari disciplinare, neincheierea situatiei scolare sau
repetentie

13) stabileste, impreuna cu consiliul clasei, nota la purtare a fiecarui elev si
prezinta in scris consiliului profesoral, propunerile de notare mai mici decat
7,00, pentru elevii care au savarsit abateri grave

14) felicita, in scris, parintii sau tutorii elevilor, pentru rezultate;le
exceptionale obtinute de copiii lor la invatatura sau in cadrul activitatilor
extrascolare; inmaneaza elevilor diplome si premii la festivitatea organizata la
sfarsitul fiecarui an scolar

15) organizeaza intalniri si discutii cu parintii, care se pot desfasura pe
grupe, individual sau in plen, se consulta cu acestia in legatura cu cauzele si
masurile care vizeaza progresul scolar al copiilor lor si ii informeaza pe
acestia despre absentele si comportamentele elevilor, despre potentialele
situatii de corigente, de amanare a incheierii situatiei scolare si de aplicare
a unor sanctiuni disciplinare

16) propune consiliului de administratie acordarea de alocatii si burse
elevilor, in conformitate cu legislatia in vigoare

17) aplica elevilor, pe baza consultarii cu directorul, sanctiunile prevazute in
prezentul regulament

18) recomanda directorului, spre aprobare, participarea organizata a elevilor la
activitati in cluburi si asociatii sportive, cultural-artistice si stiintifice,
in afara unitatii de invatamant

19) completeaza catalogul clasei si raspunde de exactitatea datelor inscrise si
de starea fizica a acestuia

20) calculeaza media generala semestriala si anuala a fiecarui elev, stabileste
clasificarea elevilor la sfarsitul anului scoalr, propune acordarea premiilor, a
recompenselor si a distinctiilor, potrivit prevederilor prezentului regulament
si ale regulamentului intern; consemneaza in carnetele de elev mediile
semestriale si anuale

21) proiecteaza, organizeaza si desfasoara activitati educative, de consiliere,
orientare scolara si profesionala, in functie de particularitatile colectivului
de elevi

22) prezinta consiliului profesoral, spre validare, raportul scris asupra
situatiei scolare si comportamentale a elevilor la sfarsitul semestrului /
anului scolar

23) distribuie carnetele pentru plata alocatiei de stat.

Atribuţiile cadrelor didactice

- Respectarea programului zilnic sau a programului de lucru.

- Executarea întocmai şi la timp a obligaţiilor de serviciu (ore de
clasă, activităţi extraşcolare pentru cadrele didactice).

- Respectarea normelor de muncă în raport cu funcţia
îndeplinită.

- Folosirea integrală şi cu maximum de eficienţă a timpului de muncă
pentru îndeplinirea obligaţiilor de serviciu.

- Folosirea cu eficienţă şi la parametrii de funcţionare a materialului
didactic din dotare.

- Folosirea materialelor, instalaţiilor termice şi electrice, sculelor,
materialului didactic şi dispozitivelor cu respectarea normelor de
funcţionare şi control. Fiecare cadru didactic are obligaţia de a aduce la
cunoştiinţă elevilor, sub semnătură, prezentul R.I., normele de
funcţionare a instalaţiilor din laboratoare şi ateliere, noemele de
protecţie a muncii şi de prevenire a incendiilor, precum şi normele de
circulaţie în vigoare.

- Respectarea cu stricteţe a normelor de protecţie a muncii, de prevenire a
incendiilor sau oricăror alte situaţii care ar pune în pericol
şcoala, instalaţiile şcolii ori viaţa, integritatea corporală sau
sănătatea unor persoane.

- Nelăsarea fără supravghere în timpul programului de lucru a elevilor
la clasă, laborator şi ateliere, sala de sport, baza sportivă, curtea
şcolii.

- Apărarea şi întreţinerea bunurilor didactico-materiale din şcoală.

- Comportarea corectă în cadrul relaţiilor de muncă, promovarea de
raporturi principiale şi combaterea oricăror manifestări
necorespunzătoare, punctualitate, răspundere şi eficienţă în
realizarea sarcinilor instructiv-educative.

- Se preocupă de menţinerea ordinei şi curăţeniei în clase, pe
culoare şi în celelalte spaţii afectate procesului de
învăţământ.

- Respectă indicaţiile metodologice privind evaluarea cunoştiinţelor
elevilor printr-o notare ritmică, cu un număr de note corespunzător
numărului de ore săptămânal.

- Organizarea cu seriozitate şi înalt profesionalism a activităţii
şcolare; îndeplinirea cu seriozitatea a sarcinilor pe linia procesului
instructiv-educativ prin funcţiiloe deţinute în comisiile, colectivele
de lucru existente la nivelul şcolii în acest an şcolar, respectiv,
în comisiile metodice, comisiile de catedră, curriculare, PSI, SSM.


- Trebuie să aibă o ţinută morală demnă, o vestimentaţie decentă şi un
comportament responsabil.

- Să dea dovadă de respect şi consideraţie în relaţiile cu elevii
şi părinţii acestora.

- Folosirea flexibilă a timpului de predare-învăţare în funcţie
de nevoile elevului.

- Îndeplinesc cu seriozitate atribuţiile în legătură cu
acţiunea "Laptele şi cornul".

- La sfârşitul fiecărei ore de curs evacuează clasa, când timpul
este favorabil.

- Consemnează la fiecare oră în catalog, frecvenţa elevilor.

- Completează corect şi la timp documentele şcolare (cataloage, carnete de
elev, situaţii şcolare).

- Anunţă conducerea şcolii despre organizarea activităţilor cu elevii
în afara orarului.

- Organizează întâlniri cu părinţii clasei ce o conduc,
semestrial şi ori de câte ori este nevoie.

- În cazuri de boală vor anunţa secretariatul şi cadrul didactic de
serviciu. În cazul unor motive personale stringente care necesită
absenţa de la câteva ore de curs sau una două zile de lucru vor
anunţa în scris conducerea şcolii şi vor preciza modul cum au
asigurat suplinirea cu alte cadre didactice competente.

- Este interzisă aplicarea de pedepse corporale precum şi agresarea verbală
sau fizică a elevilor şi colegilor.

Obligaţiile cadrelor didactice de serviciu pe şcoală

Serviciul pe şcoală în anul şcolar 2006-2007 se organizează
în două schimburi (7,30-11,50, 11.50-18.00): învăţător
schimbul I şi profesor schimbul II Urmăreşte ordinea şi disciplina
elevilor înainte, după şi în pauza orelor de curs.
- Scrie orarul în condică.

- Asigură securitatea cataloagelor prin încuierea lor în dulapr,
predarea cheii la secretariat la sfârşitul fiecărei pauze. Predă
dulapul cu cataloage femeii de serviciu la sfârşitul programului.

- Urmăreşte desfăşurarea în bune condiţii a obligaţiilor elevilor
de serviciu pe clase şi pe şcoală.

- Activitatea şi observaţiile vor fi consemnate în registrul de procese
verbale.

- Asigură accesul elevilor la fiecare oră în mod organizat pe clase


Sancţiunile cadrelor didactice

- Se aplică în conformitate cu prevederile Legii 128/97 cu modificările
şi completările ulterioare.

CAPITOLUL IV

Atributiile personalului didactic de serviciu pe scoala

Serviciul pe scoala este obligatoriu si se efectueaza conform graficuloui de
catre cadrele didactice nominalizate, avand in vedere urmatoarele :

- preluaerea serviciului de la tura anterioara si condsemnarea eventualelor
nereguli privind desfasurarea procesului de invatamant

- urmarirea scrierii in condica de prezenta a orarului scolii pentru ziua
respectiva

- asigurarea intrarii si iesirii la timp a elevilor in si din salile de clase,
pentru respectarea cu rigurozitate a programului scolar de catre elevi

- interzicerea stationarii parintilor pe holuri si in salile de clasa in timpul
desfasurarii orelor de curs

- supravegherea atenta a elevilor in timpul pauzelor, precum si prevenirea
abaterilor disciplinare, deteriorarii sau distrugerii bunurilor materiale din
dotarea scolii, precum si prevenirea accidentarii elevilor

- la terminarea serviciului se vor lua masuri ca, impreuna cu elevii de
serviciu pe clase si personalul de ingrijire, sa se asigure ordinea si
curatenia in salile de clase

- la sfarsitul programului zilnic, personalul didactic de serviciu va preda cu
proces verbal, cataloagele si celelalte documente scolare, celor care au
obligatia sa asigure securitatea lor


- la terminarea serviciului pe scoala, personalul de serviciu va informa
conducerea scolii cu eventualele nereguli in timpul serviciului

- raspunde in absenta directorului din scoala, de toate evenimentele ce au loc
in perioada efectuarii serviciului.

- Asigură suplinirea orelor la care nu sunt prezente cadrele didactice aflate
în concediu medical.

CAPITOLUL V

Drepturile elevilor

Art. 4 1) Elevul sau reprezentantul legal are dreptul de a contesta rezultatele
evaluarii. Acesta se adreseaza profesorului disciplinei respective, care are
obligatia de a motiva sau justifica modalitatea de evaluare. Daca argumentele
cadrului didactic nu sunt considerate satisfacatoare, elevul, parintele,
reprezentantul legal se pot adresa directorului scolii care, in acest caz, va
desemna profesori de specialitate care nu predau la clasa respectiva.

2) Elevii scolii noastre sunt evidentiati si primesc premii si recompense
(diplome, carti, sume in bani) pentru rezultate deosebite obtinute la
activitatile scolare si extrascolare (concursuri, olimpiade, activitati
comunitare: protectia mediului si prevenirea incendiilor, aparare civila, igiena
si sanatate etc)

3) Elevii scolii noastre sunt incurajati si sustinuti sa participe la
activitatile extrascolare organizate in scoala, precum si la cele desfasurate in
cadrul palatelor / cluburilor elevilor, in cluburile sportive si de agrement, in
tabere scolare etc

4) Elevii au dreptul de a-si organiza colective redactionale pe an de
studii, arii curriculare, cicluri de invatamant sau in colaborare, in vederea
redactarii si difuzarii unor publicatii, reviste scolare proprii, cu sprijinul
invatatorilor, dirigintilor, responsabililor de comisii si catedre, profesorilor
de specialitate, cu conditia ca acestea sa nu contina elemente care afecteaza
siguranta nationala, ordinea publica, sanatatea si moralitatea, drepturile si
libertatile cetatenesti. Directorul are dreptul de a suspenda editarea si
difuzarea acestora

5) Elevii au dreptul de a-si alege in colectivele redactionale membrii ai
corpului profesoral (invatatori, diriginti, profesori de specialitate etc)

6) Toate drepturile elevilor si copiilor, prevazute in Regulamentul de
organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, in legea
272 / 2004, privind protectia si promovarea drepturilor copilului, precum si
legislatia invatamantului si educatiei, cu modificarile si completarile actuale,
vor fi aduse la cunostinta elevilor si parintilor de catre consilierii
educationali (invatatori, diriginti, consilierul de la cabinetul de consiliere
psihopedagogica, medicul cabinetului scolar, medicul de familie etc).

CAPITOLUL VI

Îndatoririle elevilor

Art. 5.

Elevii din invatamantul de stat au datoria de a frecventa cursurile, de a se
pregati la fiecare disciplina de st5udiu si de a-si insausi cunostintele
prevazute de programele scolare.


- Elevii trebuie sa aiba o comportare civilizata si o tinuta decenta, atat in
unitatea de invatamant, cat si in afara ei

- Elevii trebuie sa cunoasca si sa respecte:

- legile statului


- prezentul regulament si regulamentul intern

- regulile de circulatie si cele cu privire la apararea sanatatii

- normele de tehnica securitatii muncii, de prevenire si de stingere a
incendiilor

- normele de protectie civila

- normele de protectie a mediului.


Art. 6

Este interzis elevilor:


- sa distruga documente scolare, precum cataloage, carnete de elev, foi
matricole etc

- sa deterioreze bunurile din patrimoniul unitatii de invatamant

- sa aduca si sa difuzeze, in unitatea de invatamant, materiale care, prin
continutul lor, atenteaza la independenta, suveranitatea si integritatea
nationala a tarii, care cultiva violenta si intoleranta

- sa organizeze si sa participe la actiuni de protest, care afecteaza
desfasurarea activitatii de invatamant sau care afecteaza prezenta la cursuri
a elevilor

- sa blocheze caile de acces in spatiile de invatamant

- sa detina si sa consume, in perimetrul unitatii de invatamant si i afara
acestuia, droguri, bauturi alcoolice si tigari si sa participe la jocuri de
noroc

- sa introduca, in perimetrul unitatii de invatamant, orice tipuri de arme sau
alte instrumente, precum munitie, petarde, pocnitori care, prin actiunea lor,
pot afecta integritatea fizica si psihica a colectivului de elevi si a
personalului unitatii de invatamant

- sa posede si sa difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic

- sa utilizeze telefoanele celulare in timpul orelor de curs, al examenelor si
al concursurilor

- sa lanseze anunturi false cu privire la amplasarea unor materiale explozibile
in perimetrul unitatii de invatamant

- sa aiba tinuta, comportamente si atitudini ostentative si provocatoare

- sa aduca jigniri si sa manifeste agresivitate in limbaj si comportament fata
de colegi si profesori