Scoala Gimnaziala Nr.20 "Traian" Galati
Galati, Galati
Regulament
Dezbătut şi aprobat în CP din 5.09.2017
Validat în CA din 6.09.2017
Regulament de Ordine Interioară
An şcolar 2017 - 2018
Director,
Prof. înv. primar Tufă Tincuţa
Regulamentul de ordine interioară a fost conceput pe baza Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011,cu modificarile si completarile ulterioare, a Ordinului nr.4742/10.08.2016 privind Statutul Elevului, a Contractului colectiv de muncă, a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar, pe baza propunerilor primite de la cadre didactice, părinţi şi elevi.
Scopul său este de a completa Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor din Învăţământul Preuniversitar cu prevederi specifice Şcolii Gimnaziale nr. 20, Galaţi.
Prevederile actualului Regulament de ordine interioară vor fi completate şi îmbunătăţite periodic de către Consiliul de Administraţie, pe baza propunerilor primite de la profesori, elevi, părinţi sau la apariţia unor noi acte normative.
C U P R I N S
Capitolul I. PROBLEME GENERALE
A. Dispoziţii generale
B. Organizarea activităţii în unitatea şcolară
C. Măsuri de securitate şi de protecţie în şcoală
Capitolul II.DISPOZIŢII INTERNE DE DESFĂŞURARE A ACTIVITĂŢII
- ELEVI
- Frecvenţa elevilor
- Ţinuta elevilor
- Obligaţiile elevilor
3.1.Obligaţiile elevilor în şcoală
3.2. Obligaţiile elevilor în timpul orelor
3.3.Obligaţiile elevilor în timpul recreaţiilor
3.4.Responsabilităţi
- · Elevii de serviciu în unitatea şcolară
- · Elevii de serviciu în clasă
- · Şeful clasei
- Recompense şi sancţiuni
4.1. Recompense acordate elevilor
4.2. Sancţiuni aplicabile elevilor
- Transferul elevilor
- PROFESORI
1. Obligaţii ale conducerii şcolii
2. Obligaţii ale profesorilor. Norme privind modul de completare a condicii de prezenţă
3. Obligaţii ale dirigintelui
4. Obligaţiile profesorului de serviciu în unitatea şcolară
5. Sancţiuni disciplinare
- OBLIGAŢIILE PERSONALULUI DIDACTIC, AUXILIAR ŞI DE ÎNTREŢINERE
1. Obligaţii
2. Sancţiuni
CAPITOLUL I. PROBLEME GENERALE
- DISPOZIŢII GENERALE
Şcoala Gimnazială 20, Galaţi îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu legislaţia în vigoare, cu normele stabilite de către Ministerul Educaţiei Naţionale, Inspectoratul Şcolar Judeţean Galaţi, aplicând în acelaşi timp prevederile Contractului colectiv de muncă.
Regulile de disciplină stabilite prin aceste documente sunt obligatorii pentru toţi angajaţii, pe întreaga durată a anului de învăţământ, aceştia trebuind să acţioneze pentru aplicarea lor întocmai.
Elevii sunt obligaţi să respecte prevederile Regulamentului de Ordine Interioară.
Părinţii sunt solicitati să sprijine şi să ajute şcoala, să prezinte propuneri în vederea creşterii calităţii muncii, a ordinii şi a disciplinei în şcoală şi în afara ei, pentru realizarea obiectivelor învăţământului.
B. ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ÎN UNITATEA ŞCOLARĂ
Conducerea şcolii este asigurată de Consiliul profesoral şi Consiliul de administraţie cu organe de decizie şi direcţiune. Organigrama şcolii care se aprobă în fiecare an de Consiliul profesoral la propunerea Consiliului de administraţie este parte a prezentului regulament.
Organe de lucru
Organele de lucru şi responsabilii sunt următorii:
Nrcrt. |
Comisia |
Componenţa |
calitatea |
1 |
Consiliul de administraţie |
1.Tufă Tincuţa |
Director |
|
Reprez. al cadrelor didactice |
||
|
Reprez. al cadrelor didactice |
||
|
Reprez. al asocaţiei de părinţi |
||
|
Reprez. al asocaţiei de părinţi |
||
|
Reprezentantul Primăriei |
||
|
Reprezentantul Consiliului Local |
||
|
Lider de sindicat |
||
2 |
Comisia metodica Învăţători |
|
Reprez. al cadrelor didactice |
3 |
Comisia metodică Umanistă |
|
Reprez. al cadrelor didactice |
4 |
Comisia metodică Ştiinţe |
|
Reprez. al cadrelor didactice |
5 |
Comisia pentru diriginţi |
V - Harnagea Simona VI- Isaia Dida Cristina VII – Bălănescu Dorin VIII- . Marchis Daniela |
Isaia Dida Cristina- RESPONSABIL |
6 |
Secretarul Consiliului Profesoral |
Harnagea Simona Manuela |
profesor |
7 |
Secretarul Consiliului de Administraţie |
|
Profesor |
Comisii permanente 2017-2018
Nr.crt |
Comisii |
Responsabili |
Membri -observaţii |
|
1 |
Comisia pentru curriculum |
Duda Tania |
Învăţători, diriginţi |
Membri |
2 |
Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii |
Mihai Mariana |
Miron Mihaela |
reprez. inv primar |
inform |
Reprez gimn. |
|||
|
Repr. Comitet părinţi |
|||
|
Reprez.C. L. |
|||
3 |
Comisia pentru perfecționare și formare continuă |
Miron Mihaela |
Velea Marcela |
|
4 |
Comisia de securitate şi sănătate în muncă și pentru situații de urgență |
Marchis Daniela |
Chircă Angela –bibl. |
Membru |
Bălănescu Dorin |
Membru |
|||
5 |
Comisia pentru controlul managerial intern |
Consilier educativ |
Croitoru Simona |
Coord. Implementare |
Chircă Angela |
Secretar comisie: bibliotecar |
|||
Munteanu Viorica |
secretar |
|||
Responsabili comisii metodice |
membri |
|||
6 |
Comisia pentru prevenirea şi eliminarea violenței, a faptelor de corupție și discriminării în mediul școlar și promovarea interculturalității |
Tufă T.,
|
Cristea Daniela |
Membru |
Duda Tania |
Groza G |
Membru |
||
|
Reprezentant CL |
|||
|
Reprezentant Părinti |
|||
7 |
Comisia pentru programe și proiecte educative |
Harnagea Simona |
Cristea Daniela |
Membru |
Mirică Mariana |
Membru |
|||
8 |
Comisia LAPTE-CORN |
Groza Gaby Mihaela |
Constantin Maria |
Membru |
Măcişanu Iulian |
Membru |
|||
9 |
Lectoratele cu părinţii |
Velea Marcela |
Marchis I Daniela |
|
|
Duda Tania |
|
||
Comisii temporare 2017-2018
|
||||
1
|
Comisia pentru frecvență, combaterea absenteismului și a abandonului școlar |
Groza Gaby Mihaela |
Responsabil I-IV |
|
Mirică Mariana |
Responsabil V-VIII |
|
||
2 |
Comisia pentru proiecte europene |
Isaia Dida |
Cristea Daniela |
Membru |
|
Mirică Mariana |
Membru |
||
3 |
Comisia consiliere, orientare și activități extrașcolare |
Isaia Dida |
Marchis Daniela |
|
Bălănescu Dorin |
|
|||
4 |
Comisia de gestionare SIIIR |
Isaia Dida |
|
|
5 |
Comisia pentru salarizare |
|
|
|
6 |
Comisia de imagine şi site-ul şcolii |
Isaia Dida |
Constantin Maria |
Membru |
Bălănescu Dorin |
Membru |
|||
Măcişanu Iulian |
membru |
|||
7 |
Comisia pentru monitorizarea atitudinii și comportamentului elevilor |
Lupu Simona Luminiţa |
Păunel Camelia |
|
|
Silion Loredana |
|
||
8 |
Comisia de inventariere |
Constantin Maria |
Tofan Carmen |
secretar |
Bălănescu Dorin |
membru |
|||
Păunel Camelia |
membru |
|||
Marchis Marcel |
membru |
|||
9 |
Comisia de recepție bunuri/prestări servicii |
Isaia Dida Cristina |
Munteanu Viorica Florenţa |
Membru |
Marchis Marcel |
Membru |
|||
Comisii ocazionale 2017-2018 |
||||
1 |
Comisia pentru întocmirea orarului şi asigurarea serviciului pe şcoală |
Miron Mihaela |
Responsabil I-IV) |
|
Marchis Daniela |
Responsabil V-VIII) |
|
||
2 |
Comisia pentru olimpiade și concursuri școlare |
Cristea Daniela |
Învăţători, diriginţi |
|
3 |
Comisia de disciplină pentru elevi |
Păunel Camelia |
Lupu Simona Luminiţa |
|
4 |
Comisia pentru organizarea examenelor |
Tufă Tincuţa |
Responsabilii comisiilor metodice |
|
5 |
Comisia pentru verificarea documentelor școlare și a actelor de studii |
Tufă Tincuţa |
Isaia Dida Cristina |
membru |
Groza Gaby |
Munteanu Viorica Florenţa |
membru |
||
Învăţători şi diriginţi |
membru |
|||
6 |
Comisia pentru recensământul populației școlare |
Cristea Daniela |
Lupu Simona Luminiţa |
Membru |
Învăţători şi diriginţi |
Membru |
|||
7 |
Comisia pentru burse |
Harnagea Simona |
Diriginţi |
Membru |
8 |
Comisia de acordare a rechizitelor şcolare |
Marchis Daniela |
Duda Tania |
Membru |
9 |
Comisia de casare, de clasare și valorificare a materialelor rezultate pentru activele fixe corporale şi necorporale, materiale și materiale de natura obiectelor de inventar |
Chircă Angela |
Constantin M. |
Membru |
10 |
Comisia de achiziții a valorilor materiale (active fixe corporale și necorporale, materiale și materiale de natura obiectelor de inventar pentru evaluarea ofertelor) |
Cristea Daniela |
Bălănescu Dorin |
Membru |
Chircă Angela |
Membru |
|||
11 |
Comisia de mobilitate |
Mihai Mariana |
Tofan C. |
Membru |
Constantin M. |
Membru |
|||
12 |
Comisia de monitorizare a ritmicităţii notării |
Duda Tania |
Responsabil I-IV |
|
Măcişanu Iulian |
Responsabil V-VIII |
|
||
13 |
Comisia de Colectarea datelor |
Isaia Dida |
Munteanu Viorica Florenţa |
Secretar, responsabil DDC |
Marchis Marcel |
Coordonator tehnic |
|||
14 |
Comisia pentru achiziţionarea materialului didactic |
Velea Marcela |
Bălănescu Dorin |
Membru |
Chircă Angela |
Membru |
|||
15 |
Comisia. pentru colectarea deşeurilor selectate |
Tofan Carmen Iuliana |
Păunel Camelia |
Membru |
16 |
Comisia de şcolarizare |
Tufă Tincuţa |
Marchis Daniela |
|
Constantin Maria |
Isaia Dida Cristina |
|
||
17 |
Comisia de admitere, an şcolar 2017/2018 |
Tufă Tincuţa Preşedinte |
Munteanu Viorica Florenţa |
secretar |
Marchis Daniela |
diriginte cls a VIIIa |
Aceste organe îşi desfăşoară activitatea pe baza unor planuri de munca anuale şi semestriale supuse aprobării Consiliului de administraţie.
Fiecare comisie va avea o mapă care va conţine dosarul de procese-verbaIe, structura comisiei, regulamentul de funcţionare al comisiei şi alte acte normative privind activitatea comisiei, planurile de activitate, alte materiale. Mapa este admistrată de responsabilul comisiei şi va fi păstrată la director.
Programul de lucru în cadrul şcolii este următorul:
Clase
CP Step 8.00-16.00 cu pauze stabilite în agenda zilei.
I -VIII între orele 8:00–15.00 ora este de 50 de minute, cu o pauză de 10 minute
Clasele I –IV vor susţine activitatea didactică 45 minute, 5 minute se vor desfăşura activităţi de relaxare în sala de clasă menţinându-se liniştea pe hol până la finalizarea orelor V-VIII.
Intrarea elevilor în şcoala se face pe uşa din curtea şcolii. Pe uşa de intrare a profesorilor vor putea intra numai acei elevi, însoţiţi de părinţi, care au aprobarea conducerii şcolii şi a elevilor de serviciu.
Orele de consultaţii acordate elevilor şi/sau părinţilor se vor desfăşura pe baza unui program stabilit şi aprobat de conducerea şcolii.
Secretariat: 8.00-16.00.
Bibliotecă: 8.00-16.00.
Cabinetul de asistenţă psihopedagogică: 4 ore pe săptămâna, între orele 10:00-14:00, conform unui orar stabilit în funcţie de cerinţele elevilor şi părinţilor
Programul personalului de întreţinere, îngrijire, al fochistului şi al gardianului se vor stabili în raport cu cerinţele specifice ale şcolii, pe durata întregii săptămâni.
Obligaţii ale angajaţilor şcolii
1. Fiecare cadru didactic, cât şi personalul administrativ sunt obligaţi să-şi cunoască atribuţiile ce le revin ca angajaţi în învăţământ, pe linia muncii, ordinii şi disciplinei, prevăzute în normele ce le reglementează.
Conducerea şcolii va aduce la cunoştinţă, ori de câte ori este nevoie, schimbări ale normărilor şi măsuri stabilite de Consiliul de administraţie sau forurile superioare.
2. Semestrial se vor afişa în cancelaria şcolii, principalele documente care direcţionează activităţile în perioada următoare, cadrele didactice având astfel posibilitatea, în permanenţă, să urmărească modul de organizare a activităţii şi participarea lor la aceasta. Tot în cancelarie se va afişa graficul serviciului pe şcoală al profesorilor şi al elevilor de serviciu.
3. Profesorii sunt obligaţi să respecte orarul, intrând în clasă imediat ce a sunat.
4. Prezenţa la serviciu a personalului este obligatorie, nu se admit întârzieri, absenţe nemotivate sau nerealizări ale orelor prevăzute în programul zilnic. Pentru eventualele învoiri, este obligatorie aprobarea scrisă a conducerii şcolii, cu obligativitatea celui învoit de a asigura suplinirea orelor.
5. În cazul în care unii profesori realizează activităţi la alte ore decât cele prevăzute în orar (lecţii, ore de dirigenţie, aplicaţii practice, etc.), este necesară aprobarea conducerii şcolii.
6. În cazuri cu totul deosebite, orice absenţă de la ore va fi anunţată la secretariatul şcolii, pentru ca directorul să poată asigura înlocuitorul necesar, astfel încât clasele să nu rămână nesupravegheate.
7. Fiecare membru al colectivului este obligat să contribuie prin eforturile, atitudinea şi comportamentul său la asigurarea unui climat corespunzător muncii din şcoala noastră, la ridicarea continuă a prestigiului şi autorităţii ei în faţa elevilor, părinţilor, a comunităţii locale.
8. Se interzice lovirea elevilor, folosirea de cuvinte jignitoare sau insulte la adresa lor, ameninţări, persecuţii de orice fel, răzbunări, indiferent de motivele ce se pot invoca.
9. Se interzice trimiterea elevilor la cancelarie dupa condică sau cataloage.
- MĂSURI DE SECURITATE ÎN ŞCOALĂ
- La sfârşitul programului, elevii vor părăsi şcoala tot pe aceeşi uşă.
- În cazul unei situaţii de urgenţă elevul de serviciu va da semnalul de alarmă sunând la soneria şcolii în următoarea cadenţă: 3 semnale lungi
- Se interzice folosirea barelor de protecţie de la scări ca mijloc de deplasare;
- Elevul de serviciu pe şcoală va respecta cu stricteţe programul, va ţine legătura cu profesorul de serviciu, va avea grijă ca uşile de la intrare să fie închise în timpul orelor şi nu va permite intrarea în şcoală a persoanelor străine, decât cu acordul conducerii sau a profesorului de serviciu; va ţine evidenţa elevilor întârziaţi la program;
- Persoanele străine care solicită accesul în şcoală pentru rezolvarea anumitor probleme vor putea intra utilizând soneria după care vor fi legitimate de către elevul de serviciu sau de
- Încălcarea prevederilor menţionate se va sancţiona conform Regulamentului Intern şi Regulamentului de Ordine Interioară.
Capitolul II. DISPOZIŢII INTERNE DE DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢII
- ELEVI
1. Frecvenţa elevilor
1.1. Frecvenţa elevilor la curs este obligatorie.
1.2. Părintele/ tutorele legal al elevilor poate solicita învoirea acestuia, in limita a 20 de ore de curs pe semestru. Cererile scrise se prezintă învăţătorului sau dirigintelui. Recuperarea materiei pierdute revine elevului.
1.3. Nu este permisă învoirea elevilor de la ore, cu excepţia cazurilor de participare la diverse activităţi cu specific şcolar (olimpiade, concursuri, festivaluri etc). În aceste situaţii, învoirea se face de către conducerea şcolii, la solicitarea profesorului care îndrumă elevii respectivi.
1.4. În cazul îmbolnăvirilor, elevul este obligat să prezinte adeverinţe medicale, în maximum 7 zile de la reluarea activităţii.
2. Ţinuta elevilor
2.1. În şcoală, este obligatoriu ca elevii să poarte uniforma şcolară. Este interzisă purtarea unor articole vestimentare indecente şi a accesoriilor care nu se pretează mediului şcolar (specifice grupărilor rock, sataniste etc).
2.2. Băieţilor le sunt interzise: purtarea cerceilor, a brăţărilor, a inelelor şi a piercingurilor. Purtarea acestor din urmă le este interzisă şi fetelor.
2.3. Părul fetelor va fi nevopsit, fără şuviţe colorate şi prins, dacă este foarte lung. Ochii, faţa şi buzele vor fi nemachiate, unghiile vor fi de lungime medie şi nevopsite. Accesoriile acceptate sunt: cercei medii (o singură pereche), un inel, un lănţişor, o brăţara;
2.4. Profesorul/ învăţătorul care în timpul orelor constată la un elev/ la mai mulţi elevi o ţinută neconformă cu prevederile actualului regulament va informa dirigintele care va înştiinţa familia elevului şi va lua măsurile disciplinare ce se impun.
3. Obligaţiile elevilor
3.1. Obligaţiile elevilor în şcoală
- Elevii trebuie să aibă un comportament civilizat, dovedind prin aceasta respect pentru numele şcolii în care învaţă.
- Elevii nu au voie să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care prin conţinutul lor cultivă violenţa şi intoleranţa;
Elevii trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar. În cazul distrugerii/ deteriorării manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul deteriorat cu un exemplar nou, corespunzător disciplinei, anului de studiu şi tipului de manual deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită contravaloarea acestuia.
- Este interzis jocul cu mingea în şcoală în afara orelor de educaţie fizică.
- Este interzis elevilor:
- · să distrugă documente şcolare, precum cataloage, carnete de elev, foi matricole;
- ·
24. Elevii care distrug baza materială a şcolii vor fi sancţionaţi disciplinar şi sunt obligaţi să înlocuiască sau să plătească obiectele distruse în maxim 48 de ore;
3.2. Obligaţiile elevilor în timpul orelor
1. La intrarea în clasă a unui învăţător/ a unui profesor, a directorului şcolii, a oricărei persoane străine în clasă, vor lua poziţie de drepţi şi se vor aşeza numai la comanda învăţătorului/ a profesorului cu care au ora.
2. Imediat ce s-a sunat de intrare, elevul va pune pe bancă rechizitele, cartea, caietele necesare pentru ora respectivă şi carnetul de elev.
3. Se interzice utilizarea telefoanelor mobile in timpul orelor de curs, al examenelor si al concursurilor; prin exceptie de la aceasta prevedere, este permisă utilizarea telefoanelor mobile în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, in situaţia folosirii lor in procesul educativ sau in situaţii de urgenţă. Este interzisă fotografierea sau filmarea in incinta şcolii, fără acordul conducerii unităţii de invăţământ.
4. Când este ascultat, elevul este obligat să prezinte profesorului / învăţătorului caietul de teme şi carnetul de elev, dacă acesta i le cere.
5. Toţi elevii clasei ascultă cu atenţie răspunsurile colegilor şi nu intervin decât cu permisiunea profesorului/ a învăţătorului.
6. Şoptitul este cu desăvârşire interzis. Elevii care şoptesc vor fi notati cu nota 1. Aceeaşi pedeapsă se aplică şi elevilor care copiază la lucrările scrise.
7. În timpul lecţiilor, elevii trebuie să asculte cu atenţie explicaţiile profesorului/ ale învăţătorului, să ia notiţe şi să nu aibă preocupări sau manifestări de natură să conturbe buna desfăşurare a lecţiei.
8. Elevii care perturbă procesul de învăţământ prin vociferări, injurii sau alte activităţi diferite de cele instructiv-educative vor fi sancţionaţi conform regulamentului şcolar şi sunt obligaţi să dea notă explicativă profesorului, dirigintelui şi conducerii şcolii şi să se prezinte la psihologul şcolii pentru a fi consiliaţi pentru devierea de comportament.
9. Se interzice cu desăvârşire mestecatul gumei în timpul orelor.
10. Nu se aruncă niciun fel de obiect pe geamuri, nu se lasă murdărie în bănci, nu se stoarce buretele de la tablă pe parchet, nu se aruncă apa folosită la ora de desen prin clasă.
11. La sfârşitul orei, elevii îşi vor aşeza lucrurile în bancă, se vor ridica în picioare pentru a saluta profesorul/ învăţătorul, apoi, cu permisiunea acestuia, se vor încolona pentru a ieşi în pauză. Pe coridoare se vor deplasa pe partea dreapta a sensului de mers.
12. Se interzice tuturor elevilor să se apropie, să manipuleze sau să folosească instalaţiile electrice, aparate şi materiale de laborator, instalaţii de apă, aparatură sportivă, în absenţa cadrelor didactice.