Scoala Gimnaziala Nr.2 Barcea
Barcea, Galati

Regulament

Nr.1308/13.10.2015

 

PLAN DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA

2015-2019

Analiza SWOT a activităţii desfăşurate în Scoala Gimnaziale nr 2 Barcea în anul şcolar 2015/2016 scoate în evidenţă următoarele aspecte:

 

Puncte tari

-Specializări atractive pentru elevi şi părinţi;

-CDS-uri adecvate care completează şi susţin pregătirea pentru atingerea finalitătilor propuse de elevii şcolii noastre;

-Încurajarea participării la învăţământul obligatoriu;

- Rezultate bune la olimpiadele şcolare la gimnaziu şi la concursurile şcolare;

- Rezultate acceptabile la evaluarile naţionale;

- O bună inserţie  a absolvenţilor în reţeaua liceală;

- Numeroase activităţi extraşcolare şi extracurriculare organizate în şcoală şi în afara ei;

- Derularea unor acţiuni şi programe menite să stimuleze capacităţile creatoare ale elevilor;

- Nucleul de cadre didactice bine pregătite profesional, cu vocaţie didactică;

- Preocuparea cadrelor didactice pentru pregătirea continuă prin grade didactice  şi cursuri de perfecţionare în specialitate şi pedagogie;

-Buna colaborare în cadrul echipei manageriale cât şi cu colectivul de cadre didactice;

- Existenţa soft-urilor educaţionale de cultură generală şi de specialitate;

- Existenţa laboratorului AEL;

- Conexiune INTERNET;

-Existenta unor spaţii de învatamant corespunzatoare desfasurarii în conditii optime (parchet , mobilier corespunzator, confort termic, etc) a cursurilor ;

 

-Buna colaborare cu reprezentanţii Primăriei  şi ai Poliţiei ;

-Existenţa unor părinţi care sprijină activităţile şcolii ;

 

-Sprijinul acordat de adminstratia locala si alti parteneri comunitari pentru imbunatatirea bazei materiale;

 

-Garantarea pregătirii pentru adaptarea la viata şcolară, apoi cea socială a copiilor de vârstă preşcolară.

-Asigurarea pazei pe timpul noptii cu ajutorul Firmei W.B.C  prin contract .

 

Puncte slabe

-Insuficienta implicare a părinţilor în problemele şcolii;

- Lipsa manualelor la unele discipline;

- Existenţa unor cadre didactice lipsite de experienţă pedagogică ce nu colaborează foarte bine cu anumite colective de elevi;

- Fluctuaţia mare a suplinitorilor de la un an la altul, ceea ce impiedică asigurarea continuităţii la clasă ;

- Existenţa unor elevi cu rezultate slabe la învăţătură si disciplina;

- Comunicarea deficitara cu parintii elevilor „problema”

- Absente nemotivate si abandon scolar ;

- Neamenajarea terenului de sport;

- Sistemul AEL nu este folosit la intreaga capacitate;

- Oferta educationala la nivelul comunitatii nu este promovata eficient;

- Neimplicarea profesorilor in programe internationale.

 

Oportunităţi

- Integrarea Romanaiei în UE ce are drept consecinţă o mai mare deschidere către şcolile europene şi realizarea unui schimb eficient de experienţă, precum şi mai multe fonduri pentru educaţie;

- Implicarea în proiecte şcolare naţionale dă posibilitatea de a completa formarea elevilor prin activităţi pe placul şi în interesul acestora;

-Şcoala este bine plasată, cu acces la mijloace de transport;

-Posibilitatea desfăşurării orelor la diferite discipline  în cabinetele de informatica folosind softul educaţional sporeşte eficienţa şi atractivitatea activităţilor didactice;

-Reconversia cadrelor didactice cu posibilitatea perfecţionării informatice, a urmării cursurilor de perfecţionare în cadrul CCD;

- Primaria  se ocupa de administrarea financiară şi materială a şcolilor;

- Comunitatea locala (Primaria, Politia ) manifesta un interes crescut fata de rezolvarea problemelor scolii.

- Posibilitatea îmbunătăţirii bazei materiale şi realizarea unor programe de dezvoltare instituţională prin accesarea unor programe europene.

Ameninţări

- Lipsa de atractivitate a şcolii în general pentru marea majoritate a elevilor;

- Scăderea numarului de copii duce la scăderea numarului de clase;

- Curriculum prea aglomerat raportat la numarul de ore alocat fiecărei discipline;

-Conservatorismul didactic;

- Mass –media si folosirea excesivă a computerului de către elevi;

- Degradarea mediului social din care  provin elevii (scăderea  posibilităţii financiare, destrămarea unor familii , violenţa în familie, plecarea parintilor in strainatate in cautarea unui loc de munca etc);

-Dezinteresul unor părinţi pentru viaţa şcolară a copilului lor ;

- Accentuarea rupturii dintre generaţii;

- Scăderea interesului pentru informare;

-Prejudicii de imagine, morale si fizice aduse de mass- media scolii romanesti;

- Slaba motivaţie financiară a personalului şi migrarea cadrelor didactice tinere spre domenii mai bine plătite;

- Insuficientă conştientizare a părinţilor copiilor privind rolul lor de principal partener educaţional al şcolii.

 

 

ANALIZA  COMUNITĂŢII  LOCALE

 

Conform ultimului recensamant, populaţia şcolară din circumscripţia arondată şcolii este în scădere faţă de anii precedenţi, cauze fiind , plecarea în Spania (şi alte ţări) si opţiunea liberă a părinţilor si pentru alte şcoli.

Din punct de vedere religios majoritatea populaţiei şcolare din unitatea noastră este 100% creştin ortodoxă,  şcoala fiind deschisă oricăror culte legale, fără discriminări.

Rata şomajului în rândul părinţilor elevilor este mică ; acest lucru nu influenţează accentuat nivelul de trai.

Migrarea parintilor in strainatate este o amenintare pentru ca isi lasa copiii cu bunicii sau cu alte rude care nu-i supravegheaza.

Din analiza efectuata reies problemele cu care se confrunta scoala :

  • ·         scaderea interesului  fata de scoala si educatie ;
  • ·         comportamentul neadecvat al unora dintre elevi in scoala si in comunitate;
  • ·         amenintarea unora dintre parinti sa-si transfere copiii in alte scoli ;
  • ·         scaderea interesului elevilor pentru cultura si traditii ;
  • ·         slaba implicare a unora dintre cadrele didactice in problemele scolii ;

ANALIZA PEST

 

DOMENIILE ANALIZEI PEST

NIVELURI DE ANALIZĂ A CONTEXTULUI

CONTEXT NAŢIONAL

CONTEXT REGIONAL

CONTEXT LOCAL

CONTEXTUL POLITIC

  • Programele guvernamentale nu au conţinut până în prezent obiective concrete legate de învăţământ
  • Sfera politicului a rămas în afara conţinutului reformei
  • Unităţile de învăţământ au dobândit autonomie asupra particularităţilor şcolare şi asupra curriculumului
  • Opţiunile dominante se referă la caracterul aplicativ al programelor, în concordanţă cu cerinţele europene
  • Adresabilitatea scolii depăşeşte posibilităţile locale spre cea regională dar nu atinge nivelul naţional
  • Contextul regional rămâne ancorat în organizări pe judeţe învecinate şi mai puţin pe regiuni propriu-zise

 

  • ·                  Scoala începe o politică proprie la nivel curricular, dar şi la nivelul resurselor şi al finanţării
  • descentralizarea se manifestă ca delegare de autoritate
  • autonomia în plan local sporeşte răspunderea scolii fără o creştere substanţială a sprijinului autorităţilor

CONTEXTUL ECONOMIC

  • resursele financiare ale sistemului de învăţământ sunt orientate în principal spre rural şi spre zonele defavorizate
  • nu este de aşteptat o creştere substanţială a finanţării învăţământului, raportată la procentul real alocat din PIB
  • evoluţia economică este încă incertă , nu se pot emite prognoze sigure privind cererea de calificări pe piaţa forţei de muncă
  • se prevede o expansiune economică pentru domeniile prioritare ale regiunii
  • depăşirea limitelor locale şi judeţene permite extinderea pieţei pentru care calificările oferite de liceu sunt cerute
  • pe plan local, societăţile comerciale asigură locuri de muncă în special pentru agricultură
  • este de aşteptat o extindere a cererii pentru profesiile din domeniul serviciilor

CONTEXTUL SOCIAL

  • scăderea generală a populaţiei şcolare, determinată în principal demografic, dar şi de politicile şcolare practicate până în prezent
  • diminuarea populaţiei şcolare din învăţământul profesional datorită orientării prioritare spre învăţământul liceal teoretic
  • orientarea crescândă a absolvenţilor  spre liceu.
  • apare fenomenul de abandon şcolar zonal şi sectorial, datorită scăderii şi lipsei motivaţiei pentru studii
  • există inegalităţi destul de importante între oferta de şcolarizare pe plan regional ceea ce poate constitui o oportunitate pentru grupurile şcolare profesionale
  • creşterea abandonului şcolar local datorită faptului ca elevii sunt pusi la munca
  • crearea condiţiilor pentru şcolarizarea populaţiei defavorizate poate fi o oportunitate pentru dezvoltarea şcolilor profesionale

CONTEXTUL TEHNOLOGIC

  • dezvoltarea tehnologică favorizează tehnologiile de vârf şi cele implicate în dezvoltarea serviciilor informatice şi de comunicare
  • sunt promovate programe de dotare a unităţilor de învăţământ cu calculatoare
  • generalizarea accesului la Internet facilitează globalizarea, depăşirea graniţelor locale şi regionale
  • contextul regional nu are, deocamdată, o influenţă prea mare în ceea ce priveşte susţinerea specială a învăţământului în procurarea echipamentelor pentru tehnologiile de vârf
  • ·            politica generală de dotare cu calculatoare nu se regăseşte în mod egal pe plan local, ceea ce face ca multe unităţi şcolare să rămână în urmă sub raport tehnologic şi comunicaţional
  • posibilităţile locale de sprijin a şcolilor pentru dotări cu tehnologii maxime sunt încă reduse

  • CULTURA ORGANIZAŢIONALĂ

 

  • Este caracterizată printr-un ethos profesional înalt. Valorile dominante sunt: egalitate şi echitate în relaţiile interpersonale, cooperarea, munca în echipă, respectul reciproc, ataşamentul faţă de copii, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, entuziasm, dorinţa de afirmare. Se întâlnesc şi cazuri de rutină, conservatorism, automulţumire, reduse, însă, ca pondere.
  • Consiliul de administraţie a elaborat Regulamentul de ordine interioară care cuprinde norme privind atât activitatea elevilor, cât şi a cadrelor didactice ,a parintilor şi a întregului personal al scolii.

Climatul organizaţiei şcolare este unul deschis, caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare. Este un climat stimulativ, care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc. Conducerea scolii este receptivă la sugestiile profesorilor, face aprecieri frecvente şi obiective la adresa acestora, le respectă competenţa, le oferă o largă autonomie, îi sprijină şi evită un control strict birocratic. Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.

 

  • ANALIZA SWOT

A. CURRICULUM

  • ·         PUNCTE TARI
  • ·
  • ·         Curriculum la decizia şcolii diversificat,care ţine cont  de dorinţele eleviilor, baza materiala şi încadrare ;
  • ·         Preocupari în direcţia predării cunoştinţelor prin introducerea softului educaţional ;
  • ·         Surse informaţionale bogate : manuale , auxiliare didactice, paraşcolare, bibliotecă, internet, televiziune prin cablu;
  • PUNCTE SLABE
  • Oferta CDŞ a Şcolii nu satisface în totalitate nevoile educaţionale ale elevilor şi nu constituie întotdeauna o activitate atractivă pentru aceştia.
  • OPORTUNITATI
  • Majoritatea părinţilor colaborează cu cadrele didactice în vederea procurării de auxiliare .
  • Oferta mare de auxiliare didactice permite o selecţie riguroasă în vederea achiziţionării
  • Creşterea exigenţei părinţilor faţă de serviciile pe care le oferă şcoala, disponibilitatea acestora la colaborare
  • AMENINTARI
  • Nu toţi elevii au posibilitatea să-şi procure auxiliare şcolare;
  • Existenţa unor necorelaţii între programele şcolare de la învăţământul primar cu cele de la învăţământul gimnazial;
  • Starea fizică precară a manualelor la unele obiecte.

B.RESURSE UMANE

  • ·         PUNCTE  TARI
  • ·         Personal didactic titular calificat, majoritatea cu gradul didactic;
  • ·         Personal didactic auxiliar bine pregatit la toate compartimentele;
  • ·         Personal nedidactic constiincios si disciplinat;
  • ·         Elevi dotaţi pentru activitatea de performanţă;
  • ·         Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare pe o tematica diversă;
  • ·
  • ·
  • ·
  • ·         Ameliorarea conflictelor ivite prin  discutii
  • PUNCTE SLABE
  • Conservatorism în utilizarea metodelor activ-participative de predare-învăţare-evaluare la ciclul gimnazial;
  • Blazarea şi rutina unor cadre didactice privind organizarea lecţiilor, centrarea activităţii didactice pe profesor, lipsa unor priceperi si deprinderi de a lucra pe calculator
  • Valorificarea insuficientă a datelor obţinute în urma monitorizării şi

controlului activităţii didactice

  • personal nedidactic insuficient
  • OPORTUNITĂŢI
  • Legislaţia muncii permite angajarea de către şcoală a personalului calificat pentru compartimentele deficitare;
  • Părinţi care solicită şi manifestă interes pentru o pregătire de calitate;
  • Alocarea unei sume importante de la bugetul de stat pentru formarea continuă a cadrelor didactice.
  • Varietatea  cursurilor de formare si perfectionare organizate de C.C.D., ONG, universităţi;
  • Întâlniri frecvente de câte ori este cazul între cadrele didactice şi părinţii elevilor (lectoratele cu părinţii la nivelul clasei, scolii, consultatiile);
  • Existenta e-mail in scoala si navigarea pe INTERNET pentru documentare;
  • Metodisti ai ISJ Galati, responsabili de cercuri pedagocice, membrii ai Consiliului reprezentativ al  cadrelor didactice

 

  • ·         AMENINŢĂRI
  • ·         Fluctuaţia personalului didactic suplinitor;
  • ·
  • ·         Creşterea numărului de elevi proveniţi  din familii emigrate în ţările UE;
  • ·
  • ·         M

 

  • C. RESURSE MATERIALE
  • PUNCTE TARI
  • Şcoala dispune de un local , spaţios, amenajat ;
  • Şcoala deţine autorizaţie de funcţionare;
  • Baza materială bună în continuă modernizare;
  • Realizarea de venituri extrabugetare din arendari şi sponsorizări;
  • Şcoala dispune de o bază didactică bună, înnoita permanent prin eforturi proprii, de manuale, auxiliare didactice;
  • Conectarea la Internet si la televiziune prin cablu;
  • Menţinerea stării de funcţionare prin activităţi de întreţinere şi reparaţii periodice.
  • starea buna a corpurilor de cladire si a spatiilor scolare si incadrarea in normele de igiena corespunzatoare ;
  • existenta cabinetelor, laboratoarelor functionale (fizica-chimie, biologie si informatica) si a salilor de clasa ;
  • interesul acordat de Comitetul Cetatenesc de Parinti in ceea ce priveste dotarea cu material didactic ;
  • colaborarea buna cu Primaria-Consiliul Local privind fondurile de buget, repartizarea si desfasurarea cheltuielilor in functie de nevoi ;
  • scoala dispune de biblioteca cu depozit de carte  ;

 

  • PUNCTE SLABE
  • Lipsa unui grup sanitar in scoala
  • Lipsa unei evidenţe şi a unui control în vederea recuperării pagubelor realizate de către elevi;
  • Unele cadre didactice nu îşi asumă responsabilitatea gestionării şi întreţinerii bunurilor din sala de clasă;
  • Lipsa unui teren de sport amenajat ;
  • Lipsa unui proiect cu finanţare externă;
  • Utilizarea incorectă a utilităţilor de către elevi.

 

  • OPORTUNITĂŢI
  • ·   Descentralizarea finanţării şi autonomia instituţională permit o gestionare mai eficientă a fondurilor;
  • ·   Sprijin din partea Consiliului Reprezentativ al Părinţilor pentru rezolvarea problemelor materiale curente
  • ·   Alocarea de catre Primarie a fondurilor financiare necesare în vederea asigurării de condiţii materiale decente;
  • ·   Programe naţionale de dotări cu material didactic pentru laboratoare şi sala de sport şi cu carte şcolară pentru biblotecă.
  • AMENINTARI
  • Bugetul limitat al comunităţii locale faţă de nevoile şcolii.
  • Lipsa disciplinei conştiente în rândul populaţiei şcolare de păstrare şi întreţinere a spaţiilor şcolare ;
  • Ritmul accelerat al schimbărilor tehnologice conduce la uzura morală a echipamentelor existente ;

 

 

 

 

  • D.RELAŢII COMUNITARE ŞI DE PARTENERIAT
  • PUNCTE TARI
  • Colaborarea cu Primaria, Politia comunala, Direcţia pentru Sănătate Publică, Grupul de pompieri, Oficiu pentru protectia consumatorului;
  • Colaborare bună cu preotul comunei;
  • Colaborare cu Teatrul Nae Leonard din Galati, cu Palatul Copiilor Galati si Tecuci şi cu Biblioteca judeţeană si comunala si municipala, cu dispensarul comunal ;
  • Relaţii de parteneriat cu Asociaţia  Părinţilor;
  • Relaţii de parteneriat cu grădiniţale şi scolile din judet ;
  • Schimb de experienţă cu celelalte şcoli din judet ;
  • Relaţii de parteneriat  cu scoli si institutii.
  • PUNCTE SLABE
  • Număr mic de proiecte de parteneriat cu şcoli din ţară;
  • Inconsecvenţa în promovarea imaginii şcolii în comunitate.
  • OPORTUNITĂŢI
  • Paletă largă de oferte pentru proiectele de parteneriat;
  • Lobby din partea părinţilor privind realizările şi performanţele şcolii;
  • Deshiderea spre colaborare a instituţiilor şi organizaţiilor din comunitatea locală.
  • Descentralizare şi autonomie instituţională ;

 

  • AMENINŢĂRI
  • Timpul limitat al părinţilor conduce la o slabă implicare a acestora în viaţa şcolii;
  • Perceperea eronată de către o parte a comunităţii a problematicii  vaste din activitatea şcolii.

 

IV. PROIECTUL DEZVOLTARII RESURSELOR UMANE PE TERMEN MEDIU

2015-2019

A. Proiectarea evolutiei resurselor umane la nivelul unitatii in perioada 2015-2019 presupune o atenta analiza de tip SWOT (realizată mai sus ) integrata analizei realizata la nivelul intregii activitati a unitatii pe urmatoarele coordonate ( inclusiv retrospectiva 2010-2015)

Realizarea de recensaminte ale populatiei scolare- periodic pentru a surprinde dinamic populatia scolara, evolutia ei;

Analiza planului cadru de incadrare , cu accent pe numarul de clase , numarul de ore corelat cu incadrarea cu profesori titulari si repartizarea orelor ramase , in baza Legii 128/alin4.

Realizarea unui studiu privind pensionarea la limita de virsta a personalului didactic si nedidactic;

Stabilirea unui raport intre elevii veniti si elevii plecati (perioada 2010-2015)si aplicarea concluziilor si pentru 2015-2019, in vederea stabilirii numarului de elevi incadrati pe clase si nivele de clase;

Starea sanatatii cadrelor didactice- eventuale pensionari pe caz de boala sau incapacitate de munca;

Impactul mobilitatii cadrelor didactice asupra procesului de predare- invatare, cu accent pe incadrarea personalului didactic;

O buna colaborare cu gradinitele si scolile din comuna (parteneriate, programme in comun, vizite, serbari);

Fenomenul Spania, Italia si transferarile in mediul urban ;

Recensamintul se va corobora cu recensamintele din fiecare an astfel incit sa existe o cuprindere corecta a copiilor de virsta scolara la cursuri.Se observa tendinta de scadere a numarului de elevi  dar si de stabilitate a numarului de clase.

 

B.  REALIZARI  IN  ANII  SCOLARI  2015 - 2019.

Anul scolar

Numar clase P

2015-2016

1

2016-2017

1

2017-2018

 

2018-2019

 

 

 

Analiza s-a realizat avind la baza datele personale ale cadrelor didactice din carnetele de munca si prevederile Legii 19 / 2000 cu completarile ulterioare.In baza analizei realizate si a incadrarii cu personal didactic, se poate concluziona ca in perioada 2014-2015 nu au fost necesare restringeri totale de activitate, poate doar partiale, care se vor elimina si acestea datorita pensionarii si completarii catedrelor cu orele provenite din pensionari.

Analizele indica o buna incadrare anuala, stabilirea unui plan cadru adecvat, o repartizare a numarului de ore alocat cadrelor didactice, respectand principiul continuitatii predarii.

Evenimentele fluctuatiei in incadrare vor aparea datorita unor factori care nu pot fi monitorizati prin analize anticipate, ei necesitand o analiza anuala, prevederi si masuri concrete in programele manageriale anuale, fiind circumscrise prezentului proiect (vezi fenomenul Spania, transferuri prin schimbarea domiciliului legal, eventualele detasari, imbolnaviri, mobilitatea personalului didactic) urmarindu-se, mai ales impactul lor la ciclul primar-fluctuatia personalului didactic calificat dar netitular, modul de incadrare a orelor ramase, si mai ales daca acestea vor ramane la dispozitia conducerii scolii conform Legii 128 / aliniatul 4.

Toate acestea vor face obiectul analizei in Consiliul de Administratie al scolii la sfarsitul fiecarui an scolar pentru anul scolar anterior, atunci cand se realizeaza Proiectul de incadrare al unitatii de invatamant.

. ŢINTE

Scoala Gimnaziala nr. 2 Barcea, are ca ţinte strategice ale Planului de dezvoltare scolara, urmatoarele :

  1. Curriculum la decizia şcolii diversificat şi atractiv, realizat prin consultarea elevilor şi părinţilor şi cuprinderea fiecărui elev într-o formă de educaţie extracurriculară;
  2. Încadrarea cu personal didactic cu o înaltă pregătire ştiinţifică şi metodică, receptiv la nou şi interesat de perfecţionare şi formare continuă;
  3. Promovarea imaginii şcolii în contextul climatului concurenţial actual de descentralizare şi autonomie instituţională.

 

 

 

 

 

 

VIII.  OPŢIUNI STRATEGICE

Ţinta strategică

OPŢIUNEA STRATEGICĂ

Opţiunea cuurriculară

Opţiunea financiară a dotărilor materiale

Opţiunea investiţiei în resursa umană

Opţiunea relaţiilor comunitare

1.Diversificarea curriculum-ului la Decizia Şcolii prin consulatarea elevilor şi a părinţilor şi cuprinderea tuturor elevilor într-o formă de educaţie extracurriculară

-Aplicare de chestionare elevilor şi părinţilor;

-Creşterea atractivităţii  si aplicabilităşii opţionalelor;

-Activităţi extracurriculare complementare.

-Achiziţionarea materialelor necesare prevăzute în programele disciplinelor opţionale;

-Identificarea surselor de finanţare;

-Folosirea eficientă a dotărilor existente.

-Stimularea materială a cadrelor didactice care realizează discipline opţionale şi activităţi extracurriculare de calitate;

 

-Extinderea parteneriatului cu părinţii şi implicarea acestora în pregătirea şi desfăşurarea activităţilor extracurriculare;

-Extinderea parteneriatului cu instituţii şi ONG-uri

2.Încadrare cu personal didactic cu înaltă pregătire ştiinţifică şi metodică, receptiv la nou şi interesat de perfecţionare şi formare continuă.

-Eficientizarea procesului de predare-învăţare prin utilizarea metodelor activ-participative;

-Valorificarea oportunităţilor oferite de paleta largă de cursuri de formare.

-Asigurarea sumelor necesare pentru perfecţionare cu plata de la bugetul local;

-Mărirea numărului de calculatoare pentru folosirea sistemului elecronic informatizat;

-Consultarea cadrelor didactice în vederea completării materialului didactic.

-Participarea la programe de formare în specialitatea cadrelor didactice de la gimnaziu;

-Perfecţionareea cadrelor didactice în problematica managementului clasei;

-Elaborarea de materiale şi ghiduri metodice în comisiile de specializare.

-Colaborarea cu Casa Corpului Didactic pentru participarea la cursuri de formare în specialitate şi metodica pregătirii specialităţii;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.Prevenirea eşecului şcolar , creşterea performanţelor elevilor supradotaţi şi includerea tuturor elevilor într-o formă superioară de şcolarizare;

-Realizarea învăţământului diferenţiat pentru asigurarea incluziunii copiilor  cu CES şi prevenirea eşecului şcolar ;

-Creştera aportului disciplinelor opţionale le asigurarea pregătiri de bază a elevilor ;

-Realizarea de programe de pregătire suplimentară a elevilor capabili de performanţă.

-Folosirea eficientă a materialului didactic şi a mijloacelor  de învăţământ din dotare;

-Asigurarea fondurilor necesare pentru achiziţionarea de noi mijloace de învăţământ şi material didactic ;

 

-Motivarea şi stimularea materială a cadrelor didactice  ai căror elevi obţin rezultate le competiţiile naţionale.

-Transmiterea către licee  a fişei de caracterizare psihopedagogică  a absolvenţilor ;

-Activităţi de parteneriat cu licee în vederea cuprinderii tuturor absolvenţilor clasei a VIII-a într-o formă de învăţământ

4.Gestionarea, întreţinerea şi menţinerea funcţionalităţi patrimoniului şcolii , dezvoltarea acestuia prin accesarea fondurilor UE.

-Tematica orelor educative va cuprinde aspecte ce ţin de păstrarea şi întreţinerea bazei materiale a şcolii;

-Includerea în cadrul lecţiilor a elementelor educative de păstrare şi întreţinere a bazei materiale a şcolii ;

-Realizarea unor investiţii prin accesarea unor proiecte europene, sponsorizări, proiecte cu finanţare extrabugetară.

-Proiecte de buget fundamentate care să acopere cheltuielile de întreţinere şi reparaţii;

-Realizarea unei execuţii bugetare echilibrate;

-procurarea de fonduri extrabugetare;

-Realizarea programului de achiziţii de bunuri şi servicii  în condiţiile legii;

-Aplicarea prevederilor regulamentului şcolar pentru recuperarea pagubelor produse de elevi.

-asumarea răspunderii personalului didactic privind păstrarea patrimoniului şcolii;

-Implicarea membrilor consiliului de administraţie în gestionarea bunurilor şi recuperarea pagubelor;

-Instituirea unui premiu în bani pentru motivarea elevilor şi cadrelor didactice privind păstrarea bunurilor materiale ale şcolii.

-Colaborarea cu comitetele de părinţi ale claselor;

-Implicarea Consiliului Reprezentativ al Părinţilor în identificarea de noi surse de finanţare.

5. Promovarea imaginii şcolii în comunitate

-Implicarea elevilor şi cadrelor didactice în popularizarea rezultatelor şcolii în rândul părinţilor;

-Se vor edita pliante şi afişe care vor cuprinde informaţii despre realizările şcolii;

-Se va asigura informarea comunităţii locale prin intermediul mass-media locală;

-Realizarea de parteneriate pentru desfăşurarea de activităţi culturale în comunitate.

-Identificarea de resurse extrabugetare pentru realizarea materialelor promoţionale;

-Asigurarea logisticii necesare pentru desfăşurarea activităţilor de mediatizare şi diseminarea a informaţiilor;

-Proiectul de buget va prevedea fonduri pentru premierea elevilor şi formaţiilor câştigătoare.

-Popularizarae prin mass-media a factorilor implicaţi în activităţile de parteneriat;

-Motivarea participanţilor prin acordarea de premii.

-Implicarea părinţilor în acţiuni de promovare a imaginiii şcolii;

-Realizarea unor activităţi extracurriculare în parteneriat cu Consiliul Reprezentativ al Părinţilor.