Scoala Gimnaziala Titcov
Titcov, Braila

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERNĂ

Şcoala cu cls. I-lv Titcov

 

DISPOZIŢII GENERALE

     

1.      Prezentul regulament conţine prevederi specifice unităţii noastre şcolare, conform cu regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat.

2.      Ele se aplică tuturor salariaţilor unităţii precum şi tuturor elevilor.

3.      Toate activităţile desfăşurate în unitate vor respecta principiile Declaraţiei Universale a drepturilor omului şi a Convenţiei cu privire la Drepturile Copilului.

4.      Unitatea funcţionează în două schimburi şi este organizată astfel :

a)      învăţământ preprimar -

b)      învăţământ primar -  

c)      învăţământ gimnazial -

5.      Elevii vor studia numai în limba română – limbile străine se vor studia începând din clasa a III - a  prima limbă până în clasa a VIII - a  : franceza ; din clasa a V - a a doua limbă : engleza.

6.      Studiul activităţilor opţionale se va desfăşura cu fiecare colectiv , fiind effective mici de elevi

 

CONDUCEREA ŞCOLII

 

1.      Directorul şcolii va coordona şi desfăşura toate activităţile din unitatea şcolară conform cu fişa postului şi cu planul managerial al unităţii.

2.      Directorul întocmeşte organigrama şi coordonează activitatea Consiliului de administraţie al cărui preşedinte este, reprezintă şcoala în relaţiile cu autoritatea locală şi alţi parteneri.

3.      Directorul şcolii este ordonator terţiar de credite, elaborează proiecte de buget, corecţii bugetare, planuri anuale de şcolarizare şi state de funcţii.

4.      Stabileşte atribuţiile personalului din subordine şi asigură evaluarea anuală a acestuia, negociază şi semnează contractile individiale de muncă.

5.      Asigură circulaţia informaţiilor, înţelegerea şi aplicarea corectă şi în termen în toate compartimentele de lucru ( la clase  ; şefii comisiilor metodice ) .

6.      Verifică şi aprobă orarul.

7.      Stabileşte atribuţiile cadrelor didactice coordonatoare ale locaţiilor aparţinătoare.

8.      Vizează fişele posturilor pentru personalul din subordine.

9.      Controlează calitatea procesului instructiv - educativ (asistenţe la ore ) .

10.  Monitorizează activitatea de formare continuă a personalului .

11.  Aprobă graficul desfăşurării tezelor semestriale.

12.  Aprobă concediul fără plată şi zile libere plătite în condiţiile asigurării suplinirii acestora.

13.  Consemnează zilnic în condica de prezenţă absenţele şi întârzierile la oră.

14.  Atribuie prin decizie orele de curs rămase neocupate la plata cu ora.

15.  Răspunde  de întocmirea, eliberarea, reconstituirea, anularea, completarea, şi gestionarea actelor de studii, a documentelor de evidenţă şcolară.

16.  Răspunde de respectarea condiţiilor şi exigenţelor privind normele de igienă şcolară, de protecţie a muncii, de protecţie civilă şi de pază contra incendiilor în unitate.

17.  Aplică sancţiuni pentru abateri disciplinare săvârşite de personalul unităţii sau de elevi.

18.  Annual, directorul elaborează un raport general privind starea şi calitatea învâţământului din unitatea de învăţământ, pe care îl prezintă în consiliul profesoral şi consiliul reprezentativ al părinţilor.

 

 

 

 

 

CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE

 

1.      Este compus din 13 membri, director, cadre didactice coordonatoare, reprezentanţi ai cadrelor didactice, ai părinţilor, al consiliului local şi al primarului, contabil şi un agent economic.

2.      Administrează terenurile şi clădirile în care îşi desfăşoară activitatea unitatea de învăţământ precum şi celelalte componente ale bazei materiale.

3.      Avizează proiectul planului de dezvoltare al unităţii, proiectul palnului anual de şcolarizare , statul de funcţii şi bugetul unităţii.

4.      Acordă avizul consultative pentru postul de director şi cadre didactice coordonatoare ale structurilor şcolare din subordine.

5.      Stabileşte structura şi numărul de posturi pentru personalul didactic auxiliar şi nedidactic.

6.      Aprobă regulamentul intern al unităţii.

7.      Elaborează fişele şi criteriile de evaluare pentru personalul nedidactic.

8.      Acordă calificative anuale pentru întregul personal.

9.      Aprobă la propunerea directorului acordarea salariului de merit pentru salariaţi.

10.  Stabileşte perioadele concediului de odihnă.

11.  Aprobă acordarea burselor şcolare.

12.  Controlează periodic parcurgerea materiei şi evaluarea ritmică a elevilor.

13.  Validează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară.

 

CONSILIUL PROFESORAL

 

1.      Analizează şi dezbate raportul de evaluare internă privind calitatea educaţiei şi raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară.

2.      Dezbate, avizeză şi propune spre aprobare consiliului de administraţie planul de dezvoltare a şcolii.

3.      Dezbate şi aprobă rapoartele de activitate, programele semestriale, planul de activitate, precum şi eventual completări sau modificări ale acestora.

4.      Alege cadrele didactice care fac parte din consiliul de administraţie şi actualizează, dacă este cazul, componenţa acestuia.

5.      Aprobă componenţa nominală a comisiilor/catedrelor metodice din unitatea de învăţământ.

6.      Validează raportul privind situaţia şcolară semestrială şi anuală prezentată de fiecare învăţător/diriginte, precum şi situaţia şcolară după încheierea sesiunii de amânări, diferenţe şi corigenţe.

7.      Numeşte comisiile de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare, săvârşite de personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform legislaţiei în vigoare.

8.      Stabileşte sancţiuni disciplinare pe baza raportului comisiei de cercetare, conform prevederilor legale în vigoare ale prezentului regulament şi ale regulamentului intern.

9.      Decide aupra tipului de sancţiune disciplinară aplicată elevilor care săvârşesc abateri.

10.  Decide asupra acordării recompenselor pentru elevi şi personalul salariat al unităţii de învăţământ, conform reglementărilor în vigoare.

11.  Validează notele la purtare mai mici de 7, precum şi calificativele la purtare mai mici de „Bine” pentru clasele I-IV.

12.  Validează oferta de discipline opţionale pentru anul şcolar în curs.

13.  Avizează proiectul planului  de şcolarizare.

14.  Formulează aprecieri sintetice privind activitatea personalului  de instruire practică şi de predare, care solicită acordarea salariului de merit, a gradaţiei de merit sau a altor distincţii şi premii, potrivit legii, pe baza raportului de autoevaluare a activităţii desfăşurate de acesta.

15.  Dezbate şi avizează regulamentul intern al unităţii de învăţământ în şedinţa la care participă cel puţin două treimi din numărul personalului salariat al unităţii de învăţământ.

16.  Dezbate, la solicitarea Ministerului Educaţiei Cercetării şi Inovării, a inspectoratului şcolar sau din proprie iniţiativă, proiecte de legi sau de acte normative, care reglementează activitatea instructiv-educativă şi transmite inspectoratului şcolar propuneri de modificare sau de completare.

17.  Dezbate probleme legate de conţinutul sau de organizarea activităţii instructiv-educative din unitatea de învăţământ.

 

COMISIA METODICĂ A DIRIGINŢILOR

 

1.      Se constituie din educatoare, învăţătoare şi diriginţii claselor V-VIII.

2.      Responsabilul comisiei este numit de director prin decizie după constituirea comisiei.

3.      Dezbate probleme privind structura, conţinutul şi metodica orelor de dirigenţie.

4.      Oeganizează schimburi de experienţă-lecţii deschise în scopul cunoaşterii şi relizării celor mai valoroase activităţii educative.

5.      Coordonează şi evaluează activitatea diriginţilor conform cu sarcinile reieşite din Regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţilor de învăţământ.

 

COMISIA METODICĂ

 

1.      Este formată din profesori, învăţătoare şi educatoare.

2.      Dezbate probleme privind realizarea prevederilor programelor şcolare, planificaea materiei, modernizarea predării, folosirea eficientă a mijloacelor de învăţământ.

3.      Organizează schimburi de experienţă prin susţinerea lecţiilor demostrative şi interasistenţă.

4.      Studiază teme de specialitate pentru informarea ştiinţifică şi perfecţionarea pedagogico-metodică.

5.      Discută problemele privind organizarea şi desfăşurarea lecţiilor de recapitulare a materiei şi întocmeşte fişe de evaluare.

6.      Întocmeşte semestrial şi anual rapoarte privind rezultatele obţinute în predarea disciplinelor de învăţământ.

7.      Şedinţele comisiei metodice se ţin lunar după o tematică propusă la începutul fiecărui semestru.

 

COMISIA PENTRU ACTIVITĂŢI EXTRACURRICULARE

 

1.      Este alcătuită din reprezentanţi ai cadrelor didactice şi elevilor de la fiecare ciclu de studii.

2.      Elaborează programe de activitate în afara orelor de curs cu prilejul sărbătorilor creştineşti, omagiale, naţionale.

3.      Organizează şi coordonează activităţi educative, recreative cu diferite prilejuri, excursii, drumeţii, concursuri.

 

COMISIA PENTRU PROTECŢIA MUNCII

 

1.      Asigură respectarea normelor P.S.I., P.M., şi igienico-sanitare de către elevi şi cadre didactice.

2.      Organizează instruiri pe teme de protecţia muncii şi P.S.I.

 

COMISIA PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII

 

1.      Este formată din 5 membrii.

2.      Elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare a calităţii, aprobate de conducerea unităţii şcolare, conform domeniilor şi criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare.

3.      Elaborează anual un raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în unitatea şcolară respectivă, pe baza căruia directorul elaborează raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din unitatea şcolară.

4.      Elaborează propuneri de imbunătăţire a calităţii educaţiei.

5.      Cooperează cu organisme abilitate sau cu instituţii similare din ţară.

 

 

COMITETUL DE PĂRINŢI AL CLASEI

 

1.      Se alege în fiecare an în adunarea generală a părinţilor elevilor clasei, convocată de învăţător/diriginte, care prezidează şedinţa.

2.      Ajută învăţătorii/diriginţii în activitatea de cuprindere în învăţământul obligatoriu a tuturor copiilor de vârstă şcolară şi de îmbunătăţire a frecvenţei acestora.

3.      Sprijină unitatea de învăţământ şi învăţătorul/dirigintele în activitatea de consiliere şi orientare profesională.

4.      Sprijină învăţătorul/dirigintele în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare.

5.      Are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu pentru elevii clasei.

6.      Sprijină conducerea unităţii de învăţământ şi învăţătorul/dirigintele în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

7.      Comitetul de părinţi al clasei poate propune în adunarea generală, dacă se consideră necesar, o sumă minim prin care părinţii clasei să contribuie la întreţinerea la dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ.

8.      Contribuţia nu este obligatorie.

9.      Fondurile băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca urmare a propunerii învăţătorului/dirigintelui ori a directorului, însuşită de comitet.

10.  Sponsorizarea clasei sau a unităţii de învăţământ nu atrage drepturi în plus pentru anumiţi elevi.

11.  Se interzice iniţierea de către şcoală sau de către părinţi, a oricărei discuţii cu elevii în vederea colectării sau administrării fondurilor comitetului de părinţi.

 

COMITETUL REPREZENTATIV AL PĂRINŢILOR

 

1.      Este compus din preşedinţii comitetelor de părinţi ai fiecărei clase.

2.      Susţine unitatea de învăţământ în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare socială a absolvenţilor.

3.      Propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu şi încadrarea în muncă a absolvenţilor.

4.      Propune unităţilor de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze prin curriculum la decizia şcolii.

5.      Identifică surse de finanţare extrabugetare şi propune consiliului de administraţie al unităţii, la nivelul căruia se constituie, modul de folosire a acestora.

6.      Susţine unităţile de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi combatre a abandonului şcolar.

7.      Susţine unitatea de învăţământ în oragnizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale.

8.      Susţine conducerea unităţilor şcolare în organizarea şi desfăşurarea consultaţiior cu părinţii pe teme educaţionale.

9.      Sprijină conducerea unităţii de învăţământ în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale.

 

CONSILIUL CLASEI

  

1.      Este constituit din toţi profesorii clasei.

2.      Preşedintele consiliului este dirigintele clasei.

3.      Are următoarele atribuţii: analizează periodic progresul şcolar şi comportamentul elevilor; propune notele la purtare pentru fiecare elev; propune recompense pentru elevi; propune sancţiuni pentru abaterile disciplinare; analizează volumul temelor pentru acasă; participă la şedinţele cu părinţii.

 

 

 

 

 

 

SERVICIUL PE ŞCOALĂ

 

1.      Se desfăşoară conform unui program aprobat în consiliul de administraţie şi consiliul profesoral.

2.      Profesorul de serviciu va fi cu 20 de minute prezent mai devreme de începerea primei ore de curs.

3.      Elevi vor fi introduşi în clase în ordine în momentul sunării de intrare.

4.      În timpul pauzelor profesorii de serviciu vor sipraveghea pe hol, în clase sau în curtea şcolii pentru a preîntâmpina dezordinea, abaterile disciplinare, accidente, deteriorarea de bunuri.

5.      Nu este admisă lipsa de la post pe timpul serviciului.

6.      Cadrul didactic de serviciu intră la oră după de a verificat dacă toţi elevii au intrat în clase dar fără întârzieri la ore.

7.      Uşa de la intrare va fi încuiată în timpul programului, se va descuia în pauze sau la nevoie.

8.      Vor face de serviviu eleviicare sunt capabili să realizeze sarcinile: sună de intrare şi de ieşire; informează asupra deteriorărilor pentru a fi recuperate pagubele; anunţă profesorul de serviciu intrarea altor persoane în şcoală.