GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL GHERĂSENI
Buzau, Buzau

Prezentare

Prezentare

MOTTO:

Copilărie!... unde-mi eşti?

Cireşe la ureche-ţi pun,

Aroma vechilor poveşti

Şi taina frunzei de alun.

               ,,Copilăria este inima tuturor vârstelor” Lucian Blaga

 

      Grădiniţa cu Program Normal Gherăseni se află situată în centrul comunei pe Ştr. Ioan Gherassy, nr. 77.

 

       Grădiniţa Gherăseni a luat fiinţă în anii 1949-1950 şi a funcţionat într-o casă particulară până în jurul anilor 1960-1962, după care afost mutată în vechea clădire a şcolii generale din comună. În anul 1975 a fost construită o nouă clădire cu 6 săli mari şi anexe necesare funcţionării unei grădiniţe cu program prelungit pentru copiii membrilor CAP din comună. Din 1990 grădiniţa îşi desfăşoară activitatea după un program normal cuprins între orele 7:30 – 13:30.

În prezent unitatea funcționează cu trei săli de grupă în care preșcolarii participă la activitățile instructive-educative sub îndrumarea cadrelor didactice:

         Profesor pentru învățământul preșcolar Lăzăroiu Mariana – Victorița

         Profesor pentru învățământul preșcolar Codreanu Maria

         Profesor pentru învățământul preșcolar Ene Liliana

Sălile de grupă sunt spațioaseși dotate cu: mobilier corespunzător vârstei copiilor, dulapuri pentru depozitarea jucăriilor și a rechizitelor personale ale copiilor, laptop, videoproiector, imprimantă color/alb/negru și sistem audio, asigurându-se astfel condiții optime de joacă, confort, igienă și siguranță.

 

      Activităţi curriculare

Activităţi alese, jocuri şi alte activităţi desfăşurate cu copiii;

Activităţi de educare a limbajului;

Activitate matematică;

Cunoaşterea mediului;

Activitate preactică şi elemente de activitate casnică;

Educaţie muzicală;

Educaţie plastică;

Educaţie fizică.

 

      Activităţi opţionale (la alegere):

  • Educaţie pentru sănătate
  • Educație rutieră
  • Educație ecologică

 

         Procesul de învățare al copilului începe încă de naștere și se desfășoară gradual. Punctele de plecare (premisele) pe baza cărora se formează competențele-cheie, atât la nivel antepreșcolar cât și la nivel preșcolar, se realizează pe baza cunoștințelor, deprinderilor și atitudinilor manifestate pe cele cinci domenii de dezvoltare:
A. DEZVOLTAREA FIZICĂ, A SĂNĂTĂŢII ŞI IGIENEI PERSONALE
B. DEZVOLTAREA SOCIO-EMOŢIONALĂ
C. CAPACITĂȚI ȘI ATITUDINI FAȚĂ DE ÎNVĂŢARE
D. DEZVOLTAREA LIMBAJULUI, A COMUNICĂRII ŞI A PREMISELOR CITIRII ŞI SCRIERII
E. DEZVOLTAREA COGNITIVĂ ŞI CUNOAŞTEREA LUMII

 

      Domeniile experienţiale sunt adevărate „câmpuri cognitive integrate” (L.Vlăsceanu) care transced graniţele dintre discipline şi care, în contextul dat de prezentul curriculum, se întâlnesc cu domeniile tradiţionale de de!voltare a copilului, respectiv:

Domeniul psihomotric

Domeniul limbă și comunicare

Domeniul stiință

Domeniul estetic și creativ

Domeniul om și societate

      Activități extrașcolare

*Participarea preșcolarilor la Concursuri de cunoștințe generale și artistico-plastice locale, naționale și internaționale.

*Implicarea copiilor în desfășurarea unor activități cuprinse în Proiecte/Programe:

      Citește-mi 100de povești

      Magia lecturii

      Copil ca tine sunt și eu!

      Grădinița – locul magic al copilăriei

      Lumea se schimbă. NOI?

      Verde, viață viitor

      Micii pietoni

      Povești pentru diversitate

      România de Poveste

      SNAC

      Kalokagathia