Gradinita cu program prelungit Nr.25 Iasi
Iasi, Iasi

Prezentare

 

Cap.1.      Ethos. Prezentarea unităţii de învăţământ

1.1.    Prezentarea

              Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 25este o unitate preșcolară înființată în anul 1974, în cartierul Alexandru cel Bun, având spații pentru 10 grupe de copii și pentru deservire socială (bucătărie, spălătorie, cabinet medical, vestiare, grupuri sanitare, birouri, holuri multifuncționale,). Orice încăpere din incinta grădiniței este dotată astfel încât să creeze un ambient plăcut copiilor, dar totodată și un climat educațional favorabil desfășurării unui învățământ de calitate. Grădinița beneficiază şi de o curte spaţioasă, ce oferă copiilor un spaţiu prielnic de a desfășura activităţi în aer liber .

              La începutul anului şcolar 2016-2017, în grădiniţă îşi desfăşurau activitatea un număr de 33 de angajaţi, dintre care 18 profesori/educatori, un contabil, un administrator de patrimoniu, ¼ secretar, 10 îngrijitoare de copii, un bucătar şi un muncitor de întreţinere. Pe lângă aceste 33 de persoane, în grădiniţă îşi mai desfăşoară activitatea un profesor logoped, un medic şcolar cu normă redusă, respectiv două asistente medicale cu normă întreagă angajate de Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi, precum şi un număr de 4 profesori colaboratori, ce desfăşoară activităţile opţionale.

              Toate cadrele didactice încadrate în unitate sunt calificate. În grădiniţă există 2 metodişti ai I.Ș.J. Iaşi, un reprezentant în Consiliul Reprezentativ la nivelul I.Ș.J., cinci coordonatori de practică pedagogică, respectiv cinci profesori sunt premiaţi cu gradaţie de merit. Ȋn grădiniță, există un interes autentic al profesorilor pentru transferul competențelor profesionale și pentru ȋnvățarea și aplicarea unor noi tehnici și practici ȋn educația timpurie. Pe baza acestor informaţii, putem afirma că există un grad ridicat de calitate a resurselor umane angajate în grădiniţă.

 

1.2.    Valori şi principii

 

              Grădiniţa cu Program Prelungit nr. 25 din Iaşipromovează cu responsabilitate, prin cadrele didactice, personalul didactic-auxiliar şi nedidactic, valori etice şi profesionale:

-        P

-        E

-        R

-        S

-        E

-        V

-        E

-        N

-        T

-        A.

 

1.3.    Scurt istoric

            Grădinţa cu program prelungit nr. 25 este situată în Iaşi, în partea de mijloc a cartierului Alexandru cel Bun, alături de alte instituţii de învăţământ: Grădinţa cu program prelungit nr.16,Şcoala gimnaziala „Alexandru cel Bun“ şiLiceul „Miron Costin”.

Clădirea unităţii de învăţământ are 1(un) etaj şi a fost construită în anul 1974 şi renovată în anul 2006. Suprafaţa cladirii unităţii este de 571 m.p. şi cuprinde 10 săli de clasă, 4 săli de mese, 5 grupuri sanitare pentru copii, un cabinet medical, un cabinet director, un cabinet adminstrator patrimoniu , un cabinet contabilitate, un cabinet secretariat , un bloc alimentar, o spălătorie, o bucătărie şi oficii.

Sălile de grupă sunt dotate cu mobilier modern şi funcţional, cu televizoare, radiocasetofoane, calculatoare. Clasele sunt multifuncţionale, aici desfăşurându-se atât activităţile didactice, precum şi somnul copiilor.

Grădiniţa dispune de o bibliotecă ce conţine volume de specialitate pentru pregătirea cadrelor didactice, precum şi cărţi pentru copii. Materialul didactic, seturile de planşe şi jocuri şi celelalte materiale didactice din dotarea grădiniţei contribuie la desfăşurarea unui proces didactic de calitate.

Capacitatea grădiniţei este de 260 locuri, numărul copiilor înscrişi in anul scolar 2015-2016 fiind de 258, din care 220 la program prelungit si 38 la program normal, cu o frecvenţă medie lunară de 190. Numărul de grupe este de 8 (opt) cu program prelungit si 2(doua) cu program normal, iar media numărului de copii la grupă este de 29 la program prelungit si 21 la program normal.

Climatul unitatii este unul stimulativ, de toleranţă şi cooperare, dinamic şi inovator, incluziv.

Valorile dominante ce caracterizează membrii sunt: responsabilitatea, cooperarea, generozitatea, munca în echipă, încrederea şi respectul faţă de copil si familia acestuia, devotamentul, libertatea de exprimare, receptivitatea şi creativitatea, chiar dacă mai apar uneori manifestări de conservatorism sau automulţumire.

Directorul are o atitudine asertivă, de încredere în echipa de lucru, este receptiv, cooperant, comunicativ, dinamic, obiectiv, cu respect faţă de realizările unitatii si nevoile ei.

Regulamentul Intern şi Regulamentul de organizare şi funcţionare elaborate, supuse atenţiei organizaţiei şi aprobate, cuprind norme privind activitatea pe diferite compartimente şi comisii de lucru.

 

1.5.1.                   Curriculum şi ofertă educaţională

În Grădinița cu program prelungit nr. 25 Iaşi este utilizat Curriculum-ul pentru educaţie timpurie aprobat prin Ordinul de Ministru nr. 5233/2008, document studiat, dezbătut și aplicat de întreg colectivul didactic. Activitatea instructiv-educativă s-a desfăşurat întotdeauna potrivit normativelor şcolare, având rolul de a mobiliza toate cadrele didactice pentru o bună abordare a preșcolarilor. Aspectul emoțional, cunoașterea, aprecierea afectivă, înțelegerea particularităților de vârstã și comportament se ridicã la nivelul noilor cerințe promovate de reforma din învățământul preșcolar.

Curriculum-ul la decizia grădiniţei aplicat în Grădinița cu program prelungit nr. 25 Iaşi cuprinde următoarele cursuri opţionale: limba engleză, dans, şah, artă vocală și sunt conduse de către profesori specialiști în domeniu.

 

1.5.2.                   Parteneriate

Începând cu septembrie 2012, s-au inițiat, organizat și desfășurat următoarele proiecte ce au evidentţat grădiniţa în comunitate și i-au adus unanime aprecieri:

-          Proiect-“Grădinţa Paradisul copiilor”

-          Proiect-“Moș Nicolae și copiii”

-          Festivalul –“Un strop de Umor”

De asemenea, un grup însemnat de cadre didactice a fost cuprins în proiecte educaţionale şi de formare profesională, ceea ce a determinat îmbogăţirea experienţei şi creşterea eficienţei demersului didactic.

Existenţa şi funcţionarea în parteneriat cu grădiniţa a Asociaţiei de părinţi determină oganizarea unor activități extracurriculare ce implică sprijinul material și logistic al acestora, precum și desfășurarea unor proiecte locale, cu largă participare a grădinițelor ieșene-Festivalul “Un strop de Umor”.

Alți parteneri din comunitate, care susțin și completează activitatea unității sunt: I.Ș.J. (sprijin logistic, consiliere , stimulare), C.C.D. Iași (sprijin profesional), Centru de asistenţă psihopedagogică (prevenirea și corectarea tulburărilor de vorbire, testarea preşcolarilor din grupa mare), Şcoala (parteneriat educaţional şi extracurricular),Organizaţii non-guvernamentale, fundaţii, instituţii de artă, cultură, religie, D.S.P. Iaşi (asistenţă de specialitate), Ministerul de Interne (concursuri tematice, întîlniri cu invitaţi din poliţia rutieră), I.S.U. Iași (vizite și simulări cutremur sau incendiu) și U.A.I.C. (formatori în vederea pregătirii cadrelor didactice), Mass-media (popularizarea experienţei pozitive), Primăria Municipiului Iaşi (alocarea fondurilor pentru investiţii, reparaţii căpitale şi de întreţinere, dotări cu mijloace fixe, Agenţii economici (sponsorizări, dotări, efectuări de lucrări).

 

Cap.2.      Viziunea. Misiunea. Obiectivele strategice. Obiectivele generale.

 

VIZIUNEA UNITĂŢII

Transformarea grădiniţei într-o unitate de nivel european, recunoscută în comunitate, în care toţii copiii să aibă şanse egale, indiferent de etnie şi religie reprezintă viziunea unității noastre.

 

MISIUNEA GRĂDINIŢEI

În contextul unei societăţi dinamice, în care adaptabilitatea la schimbare este caracteristica indispensabilă reuşitei în plan profesional şi social, Grădinița cu Program Prelungit nr. 25 Iași oferă copiilor din municipiul Iași accesul la educaţie, în mod echitabil, în vederea formării şi dezvoltării unor atitudini şi deprinderi necesare trecerii cu uşurinţă de la învăţământul preşcolar la învăţământul primar, asigură un act educaţional de calitate, care să contribuie la formarea unei personalităţi autonome şi creative a copiilor și a unui unui mediu educaţional modern, propice stimulării preșcolarului, care să-i invite la joc și învăţare.

 

OPŢIUNILE STRATEGICE - ŢINTELE STRATEGICE - OBIECTIVELE SPECIFICE

 

OPŢIUNEA STRATEGICĂ: CURRICULUM

TS.1.      Dezvoltarea unui curriculum de calitate, prin abordarea unui management al grupei activ-participativ, într-un climat de siguranţă fizică şi psihică

OS.1.1.    Asigurarea accesului tuturor beneficiarilor potenţiali ai educaţiei la oferta educaţională aGrădiniţei cu Program Prelungit nr. 25 din Iaşi

OS.1.2.    Monitorizarea procesului de predare – învăţare – evaluare din perspectiva dezvoltării competenţelor cheie şi a centrării activităţilor pe bunăstarea preşcolarilor şi pe cerinţele lor educaţionale

OS.1.3.    Promovarea serviciilor educaţionale adaptate la copiii cu cerinţe educaţionale speciale

OS.1.4.    Susţinerea performanţelor preşcolarilor prin organizarea şi participarea la concursuri şi competiţii

OS.1.5.    Susţinerea activităţilor extracurriculare din perspectiva educaţiei nonformale şi informale

TS.2.   Îmbunătăţirea continuă a calităţii serviciilor educaţionale

OS.2.1.    Evaluarea instituţională periodică internă cu scopul identificării gradului de conformitate cu standardele de acreditare reglementate

OS.2.2.    Asigurarea calităţii serviciilor educaţionale prin măsuri active în domeniul instructiv-educativ, resurse umane, bază materială, relaţii externe

OS.2.3.    Îmbunătăţirea continuă a calităţii, bazată pe rezultatele evaluării instituţionale sistematice

 

OPŢIUNEA STRATEGICĂ: RESURSE UMANE

TS.3.   Organizarea şi desfăşurarea de programe de formare şi perfecţionare pentru personalul instituţiei

OS.3.1.    Evaluarea anuală a performanţelor individuale ale personalului didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic utilizând indicatori de performanţă adecvaţi misiunii Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 25 din Iaşi

OS.3.2.    Identificarea nevoilor de dezvoltare profesională a personalului didactic, didactic-auxiliar şi nedidactic şi crearea de oportunităţi de formare continuă

OS.3.3.    Susţinerea activităţilor de cercetare ştiinţifică, didactică a specializării şi promovarea de parteneriate cu mediul universitar

 

OPŢIUNEA STRATEGICĂ: RESURSE MATERIALE ŞI FINANCIARE

TS.4.   Îmbunătăţirea funcţionalităţii și esteticii spațiilor, modernizarea și extinderea bazei didactico-materiale în ansamblul ei

OS.4.1.    Elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli adecvând obiectivele strategice ale Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 25 din Iaşi cu cerinţele unei bune guvernări financiare

OS.4.2.    Optimizarea bazei materiale în corelaţie cu cerinţele de implementare a unui învăţământ modern şi cu cerinţele de îmbunătăţire a calităţii

OS.4.3.    Organizarea activităţilor aferente achiziţiilor publice în condiţii de legalitate, economicitate şi oportunitate

 

OPŢIUNEA STRATEGICĂ: PARTENERIATE

TS.5.   Dezvoltarea unor parteneriate și proiecte locale, naționale şi internaţionale

OS.5.1.    Crearea de oportunităţi pentru dezvoltarea rolului de partener educativ al părinţilor

OS.5.2.    Promovarea imaginii Grădiniţei cu Program Prelungit nr. 25 din Iaşi în comunitatea locală, bazată pe principii de marketing educaţional

OS.5.3.    Promovarea de parteneriate pe plan local, regional şi naţional