Grupul Şcolar Tehnic
Resita, Caras-Severin

Prezentare

Între anii 1975- 1976 se trece la pregătirea prin şcoala profesională a absolvenţilor de zece clase.
În anul 1976 ia fiinţă în cadrul Grupului Şcolar UCMR, Liceul Industrial nr.4 Reşiţa, căruia i-a revenit sarcina pregătirii complexe teoretice şi practice a viitorilor specialişti necesari domeniului construcţiilor de maşini.
Liceul îşi schimbă denumirea în anul 1990, când redevine Grupul Şcolar UCMR, până în 1992. Începând din anul 1992 şi până în prezent, unitatea noastră de învăţământ îşi desfăşoară activitatea sub denumirea Grupul Şcolar Industrial Construcţii de Maşini, cuprinzând următoarele tipuri de şcoli: Liceu tehnologic, cursuri de zi şi serale, şcoală tehnică de maiştri, şcoală postliceală, şcoală profesională şi şcoală de ucenici.
Din toamna anului 2006, în ajunul aniversarii unui secol de existenţă, instituţia se numeşte Grupul Şcolar Industrial „Alexandru Popp" Reşiţa
Scoala de azi
Şcoala noastă a fost după 1970 şi o şcoală „mamă" din care s-au desprins ulterior alte unităţi de mare prestigiu ale judeţului Caraş- Severin. Mă refer aici la fostul Liceu Industrial nr.1 Reşiţa, şi la Grupul Şcolar Metalurgic Reşiţa. Este ştiut faptul că examenul de admitere pentru Liceul Industrial nr.1 s-a susţinut în şcoala noastră, clădirea lor fiind în fază de construcţie, iar întreg colectivul de conducere s-a constituit din cadre didactice titulare ale Grupului Şcolar I.C.M.R.: ing. Dacica Ionel, prof. Ringeisen Gertrude şi prof. Mogoşin Francisc. Acestora li s-au adăugat şi alte cadre didactice şi maiştri instructori cum ar fi: prof. Szep Dorina, prof. Roman Ilie, maiştri Scânteie Nicolae, Păun Nicolae, Eberhard Cristian şi alţii.
Un moment crucial în viaţa şi activitatea şcolii l-a constituit înfiinţarea în anul 1971 a Institutului de Subingineri Reşiţa. Din acest moment au fost cedate institutului corpurile 1 (birourile administrative, amfiteatrul mare, întreg parterul şi 10 săli de clasă), şi corpul 2, (laboratoare şi săli de clasă), ajungându-se în final la trecerea în folosinţa universităţii a întregului corp 1, 2 şi 3 ca şi a unei jumătăţi din corpul 4 (cantina). Sigur, acest demers a fost favorizat şi de conjunctura prefacerilor ce au avut loc după 1989, când forţele politice ajunse la putere au avut la îndemâna lor, cum s-ar zice, „pâinea şi cuţitul". Noi, neavând de partea noastră decât pe bunul Dumnezeu şi încrederea în noi înşine şi în nobleţea actului pe care îl slujim - formarea de specialişti şi oameni pentru judeţ şi ţară, am renăscut de fiecare dată ca pasărea Phoenix din propria cenuşă şi ne continuăm zborul început acum un secol, ajungând şcoală pilot, de demonstraţie a învăţământului cărăşan şi una din primele promotoare ale programului PHARE-VET, din România.
 

 

 
Integrarea şcolii noastre în cadrul sistemului european de pregătire a fost posibilă ca urmare a unui concurs naţional la care au fost antrenate un număr de 50 unităţi şcolare din domeniul construcţiilor de maşini. Faptul că noi am reuşit să câştigăm acest concurs a evidenţiat încă odată profesionalismul personalului didactic, care îşi desfăşoară activitatea în această şcoală, valoroasele tradiţii pe care le avem în pregătirea forţei de muncă, precum şi resursele şi disponibilităţile de care dispunem pentru a face faţă pregătirii unor specialişti capabili să se impună pe piaţa de muncă europeană. Integrarea noastră în sistemul PHARE -VET a fost deosebit de benefică deoarece am obţinut dotări materiale şi financiare pentru noile cabinete realizate în şcoală în domeniul informaticii, motoarelor termice, mecanică auto, organe de maşini, etc.   
Colectivul de cadre didactice care susţine procesul de instruire şi educaţie este format din specialişti care pot să asigure în bune condiţii pregătirea vocaţională a elevilor, pregătire realizată în cabinete, laboratoare şi ateliere şcoală. Cifra de şcolarizare în anul 2005/2006 însumează un număr de 976 de elevi, împărţiţi în 33 de clase.
Între anii 1975- 1976 se trece la pregătirea prin şcoala profesională a absolvenţilor de zece clase.
În anul 1976 ia fiinţă în cadrul Grupului Şcolar UCMR, Liceul Industrial nr.4 Reşiţa, căruia i-a revenit sarcina pregătirii complexe teoretice şi practice a viitorilor specialişti necesari domeniului construcţiilor de maşini.
Liceul îşi schimbă denumirea în anul 1990, când redevine Grupul Şcolar UCMR, până în 1992. Începând din anul 1992 şi până în prezent, unitatea noastră de învăţământ îşi desfăşoară activitatea sub denumirea Grupul Şcolar Industrial Construcţii de Maşini, cuprinzând următoarele tipuri de şcoli: Liceu tehnologic, cursuri de zi şi serale, şcoală tehnică de maiştri, şcoală postliceală, şcoală profesională şi şcoală de ucenici.
Din toamna anului 2006, în ajunul aniversarii unui secol de existenţă, instituţia se numeşte Grupul Şcolar Industrial „Alexandru Popp" Reşiţa
Scoala de azi
Şcoala noastă a fost după 1970 şi o şcoală „mamă" din care s-au desprins ulterior alte unităţi de mare prestigiu ale judeţului Caraş- Severin. Mă refer aici la fostul Liceu Industrial nr.1 Reşiţa, şi la Grupul Şcolar Metalurgic Reşiţa. Este ştiut faptul că examenul de admitere pentru Liceul Industrial nr.1 s-a susţinut în şcoala noastră, clădirea lor fiind în fază de construcţie, iar întreg colectivul de conducere s-a constituit din cadre didactice titulare ale Grupului Şcolar I.C.M.R.: ing. Dacica Ionel, prof. Ringeisen Gertrude şi prof. Mogoşin Francisc. Acestora li s-au adăugat şi alte cadre didactice şi maiştri instructori cum ar fi: prof. Szep Dorina, prof. Roman Ilie, maiştri Scânteie Nicolae, Păun Nicolae, Eberhard Cristian şi alţii.
Un moment crucial în viaţa şi activitatea şcolii l-a constituit înfiinţarea în anul 1971 a Institutului de Subingineri Reşiţa. Din acest moment au fost cedate institutului corpurile 1 (birourile administrative, amfiteatrul mare, întreg parterul şi 10 săli de clasă), şi corpul 2, (laboratoare şi săli de clasă), ajungându-se în final la trecerea în folosinţa universităţii a întregului corp 1, 2 şi 3 ca şi a unei jumătăţi din corpul 4 (cantina). Sigur, acest demers a fost favorizat şi de conjunctura prefacerilor ce au avut loc după 1989, când forţele politice ajunse la putere au avut la îndemâna lor, cum s-ar zice, „pâinea şi cuţitul". Noi, neavând de partea noastră decât pe bunul Dumnezeu şi încrederea în noi înşine şi în nobleţea actului pe care îl slujim - formarea de specialişti şi oameni pentru judeţ şi ţară, am renăscut de fiecare dată ca pasărea Phoenix din propria cenuşă şi ne continuăm zborul început acum un secol, ajungând şcoală pilot, de demonstraţie a învăţământului cărăşan şi una din primele promotoare ale programului PHARE-VET, din România.
 

 

 
Integrarea şcolii noastre în cadrul sistemului european de pregătire a fost posibilă ca urmare a unui concurs naţional la care au fost antrenate un număr de 50 unităţi şcolare din domeniul construcţiilor de maşini. Faptul că noi am reuşit să câştigăm acest concurs a evidenţiat încă odată profesionalismul personalului didactic, care îşi desfăşoară activitatea în această şcoală, valoroasele tradiţii pe care le avem în pregătirea forţei de muncă, precum şi resursele şi disponibilităţile de care dispunem pentru a face faţă pregătirii unor specialişti capabili să se impună pe piaţa de muncă europeană. Integrarea noastră în sistemul PHARE -VET a fost deosebit de benefică deoarece am obţinut dotări materiale şi financiare pentru noile cabinete realizate în şcoală în domeniul informaticii, motoarelor termice, mecanică auto, organe de maşini, etc.   
Colectivul de cadre didactice care susţine procesul de instruire şi educaţie este format din specialişti care pot să asigure în bune condiţii pregătirea vocaţională a elevilor, pregătire realizată în cabinete, laboratoare şi ateliere şcoală. Cifra de şcolarizare în anul 2005/2006 însumează un număr de 976 de elevi, împărţiţi în 33 de clase.

Galerie foto