Scoala Gimnaziala "Paul Banica" Targoviste
Targoviste, Dambovita
Prezentare
PREZENTAREA GENERALĂ A ȘCOLII GIMNAZIALE ”PROF. PAUL BĂNICĂ” – TÂRGOVIȘTE
Denumirea școlii: Școala Gimnazială ”Prof. Paul Bănică”
Adresa: str. Moldovei, nr. 3, cod poștal 130077
Tipul școlii: Școala Gimnazială , cursuri de zi
Orarul școlii: 08:00-14:00(gimnaziu):
08:00-16:00(învățământ primar-alternativa step by step)
Limba de predare: limba română
Școala este situată în vestul municipiului Târgoviște, în cartierul micro 6 și a fost construită în anul 1980, datorită numărului mare de copii, favorizat de dezvoltarea economică a zonei și stabilirii în zonă de familii tinere.
La 17 decembrie 2005, ca urmare a activității manageriale deosebite a domnului director Paul Bănică, numele acestei instituții a devenit Școala cu clasele I-VIII ”Prof. Paul Bănică”.
Învăţământul are ca obiectiv fundamental educarea, instruirea şi formarea profesională a fiecărui membru al societăţii. Școala Gimnazială ”Prof. Paul Bănică” doreşte să asigure premisele unei solide pregătiri şcolare şi profesionale pentru fiecare elev şi stabilirea unor coordonate majore de integrare în viaţa socială .
Obiectul de activitate.
Obiectul de activitate al, Școlii Gimnaziale ”Prof. Paul Bănică” îl constituie procesul educaţional pe care această unitate trebuie să îl aplice elevilor ei.
Activitatea şcolii este organizată şi se desfăşoară pe baza prevederilor Constituţiei, ale Legii Educaţiei, ale Hotărârilor de Guvern şi actelor normative elaborate de Ministerul Educaţiei Naționale precum şi pe baza deciziilor direcţiilor de învăţământ, în concordanţă cu prerogativele cu care acestea au fost investite. Şcoala este organizată în conformitate cu prevederile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
II. COMPONENTA STRATEGICĂ
Strategia, într-o epocă a schimbărilor rapide, de incertitudini şi de concurenţă crescândă, mai mult decât în trecut, capătă o importanţă capitală.
Din biroul managerului, atotputernic, care decide orientările majore ale organizaţiei, gândirea strategică este puţin descentralizată pentru a implica un număr de actori, tot timpul în creştere.
Strategia este ansamblul deciziilor şi acţiunilor relative la găsirea mijloacelor şi la angrenarea resurselor în vederea atingerii unui obiectiv.
Strategia poate fi definită de asemenea printr-o serie de elemente referitoare la: 1. misiunea (obiectivul); 2. portofoliul de activităţi; 3. sinergia; 4. mijloacele de acţiune; 5. priorităţile; 6. planurile de contingenţă (rezervă) 7. alianţele (asocierile).
Aceste elemente ne arată maniera în care sunt alocate sursele şi eforturile depuse de unii în raport cu alţii.
Procesul de management strategic se compune din trei mari etape: formularea strategiei, implementarea strategiei şi evaluarea strategiei.
- Formularea strategiei include: definirea misiunii organizaţiei, identificarea oportunităţilor şi ameninţărilor externe ale organizaţiei, determinarea punctelor interne puternice (forte) şi a celor slabe; stabilirea obiectivelor pe termen lung; generarea strategiilor alternative şi alegerea strategiilor specifice de urmărit de organizaţie.
- Implementarea strategiei cere unei firme să stabilească obiective anuale, politici de dezvoltare, motivarea angajaţilor, să aloce resurse astfel încât acele strategii formulate să fie executate. Implementarea strategiei, crearea unei structuri organizaţionale efective, redirijarea eforturilor de marketing, proiectarea bugetelor, dezvoltarea şi utilizarea sistemelor informatice impune corelarea recompensării angajaţilor la performanţa organizaţională. Implementarea strategiei este numită adesea ca etapa de acţiune a managementului strategic.
- Evaluarea strategiei este etapa finală în managementul strategic. Managerii au nevoie disperată să ştie atunci când strategiile particulare nu merg bine. Evaluarea strategiei este principalul mijloc de a obţine această informaţie.
II.1. VIZIUNEA ȘCOLII
Școala Gimnazială „Paul Bănică” acordă fiecărui elev şansa de a atinge performanţa în tot ceea ce întreprinde, punându-i în valoare calităţile personale,
II. 2. MISIUNEA ȘCOLII
Educarea copiilor în acord cu obiectivele unei şcoli pentru o dezvoltare durabilă (EDD), inclusiv educarea copiilor în spiritul respectării drepturilor și libertăților fundamentale ale omului, educația pentru cetățenie democratică.
Creșterea importanței contactului familie-școală pentru reușita elevilor.
Contribuția la dezvoltarea locală și regională din punct de vedere social, economic, cultural, printr-o implicare puternică în viața comunitară.
Promovarea unei educații de bună calitate, prin dezvoltarea în parteneriat cu comunitatea a unui mediu favorabil învățării.
Satisfacerea nevoilor elevilor de a se simți competenți în a deține și utiliza informația.
Prin grija pentru perfecționare și prin adoptarea unui stil democratic de către cadrele didactice, împreună cu rezultatele elevilor noștri, având ca sprijin familia și ceilalți factori implicați în procesul instructiv-educativ, ne propunem să parcurgem paşi importanţi în devenirea noastră ca şcoală pentru o dezvoltare durabilă, paşi prin care dorim să aducem progresul și performanța, pentru a dovedi faptul că existăm și putem mai mult.
II.3. VALORILE CHEIE
Valorile reprezintă priorităţile esenţiale în cultura organizaţiei, incluzând factorii care determină priorităţile membrilor acesteia şi modul în care aceştia acţionează cu adevărat în organizaţie. Valorile sunt tot mai importante în planificarea strategică. Acestea determină adesea intenţiile şi direcţia planificatorilor “organici”
1. calitate
2. încredere
4. responsabilitate
5. egalitate de şanse
6. comunicare