Scoala Gimnaziala Nr.4 Reghin
Reghin, Mures

Prezentare

MISIUNEA ŞCOLII
Şcoala noastră - Şcoală incluzivă - are uşile deschise pentru toţi cei care au nevoie de educaţie: copii, tineri şi adulţi, indiferent de etnie şi religie, pentru a asigura apropierea între etnii, cunoaşterea şi acceptarea reciprocă în vederea unei convieţuiri armonioase pentru a deveni buni cetăţeni europeni.

 

Şcoala Gimnazială Nr. 4 Reghin este situată în cartierul Apalina din municipiul Reghin la o distanţă de 4,5 km de centrul municipiului.

Prima şcoală a fost înfiinţată în anul 1835, iar primii paşi spre un învăţământ organizat se face în anul 1850. Abia în anul 1927 începe construcţia unei şcoli care se va numi Şcoala de stat, având ca învăţător pe Sara Nicolae.

După anul 1968 şcoala din Apalina funcţionează cu 8 clase, secţia română şi maghiară, având un număr de 230 de elevi şi 18 cadre didactice.

Începând cu anul 1970 se începe construcţia clădirii în care ne aflăm, cu 9 săli de clasă şi laboratoare, dar până în anul 1990 elevii învăţau în 4 clădiri. Din anul şcolar 1990-1991 am funcţionat în 2 clădiri până în decembrie 2006, iar din luna ianuarie 2007 funcţionăm într-o singură clădire cu toţi elevii, respectiv clasele I-VIII şi "A doua şansă" - învăţământ gimnazial inferior cu profesionalizare în domeniul alimentaţiei publice, efectivul total de elevi fiind de 303.

Funcţionarea într-o singură clădire se datorează faptului că şcoala noastră a fost cuprinsă în proiectul PHARE – ACCES LA EDUCAŢIE PENTRU GRUPURILE DEZAVANTAJATE, prin care s-a construit un corp nou ce cuprinde 2 săli de clasă pentru ciclul primar şi grupuri sanitare.

Populaţia şcolară, astăzi, este de 97% elevi de etnie rromă, cu specificaţia că la învăţământul primar toţi elevii sunt rromi, iar restul de 3% sunt români şi maghiari, din care unii elevi sunt din plasament familial.

Încadrarea şcolii este foarte bună, cu cadre calificate, cu grade didactice şi cursuri de perfecţionare în domeniul educaţiei incluzive.

 

Director,

prof. Ţigu Cireşica

Galerie foto