Colegiul Tehnic de Aeronautica "Henri Coanda"
Bucuresti

Conducerea

PLAN MANAGERIAL

ANUL ŞCOLAR 2019 – 2020

Motto:

“Fiecare copil pe care-l instruim este un om pe care-l      câştigăm!”

                                                                                                                                                                                                                                    (Victor Hugo)

I.CADRUL GENERAL DE ACTIVITATE

 

          Conceperea şi proiectarea activităţii generale de învăţământ, la nivelul unităţii şcolare, pentru anul şcolar 2019-2020, a avut în vedere următoarele aspecte cu caracter de orientare şi fundamentare a managementului de ansamblu al instituţiei, a politicilor şi programelor prioritare.

 

            VIZIUNEA

 

Dezvoltarea unui mediu de educaţie şi formare profesională care să asigure pentru tinerii şi adulţii din Bucureşti, judeţul Ilfov şi alte judeţe ale Regiunii Sud-Est, servicii de educaţie şi instruire profesională de calitate, stimulând dezvoltarea carierei şi creşterea potenţialului economic şi social.

 

 

            MISIUNEA UNITĂŢII ŞCOLARE

 

Oferă servicii de educaţie şi formare profesională care au la bază calitatea, performanţa, promovarea valorilor europene, egalitatea şanselor pentru toţi participanţii în proces şi deschiderea spre învăţarea pe tot parcursul vieţii, promovând un învăţământ modern, centrat pe elev.

 

 

 

II. ACTE NORMATIVE

 

 

  • Legea nr. 1/2011 - Legea Educaţiei Naţionale;
  • Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
  • Ordonanţa de urgenţă nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei;
  • Ordinul nr.5132/10/09/2009 privind activităţile specifice funcţiei de diriginte;
  • Ordin nr. 4932/29.08.2013 pentru modificarea ordinului ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5219/2010 privind recunoaşterea şi echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaştere internaţională pentru certificarea competenţelor lingvistice în limbi străine şi la examene cu recunoaştere europeană pentru certificarea competenţelor digitale, cu probele de evaluare a competenţei lingvistice într-o limbă de circulaţie internaţională studiată pe parcursul învăţământului liceal, respectiv de evaluare a competenţelor digitale, din cadrul examenului de bacalaureat;
  • Ordin nr. 4923/29.08.2013 privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat naţional – 2020;
  • Ordinul MECTS 6143 din 1.11.2011 şi Metodologia privind evaluarea anuală a cadrelor didactice şi didactice auxiliare;
  • Ordinul nr. 5561 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Metodologiei privind formarea continuă a personalului din învăţământul preuniversitar;
  • Ordinul nr.1409/29.06.2007 cu privire la aprobarea strategiei Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretuluicu privire la reducerea fenomenului de violenţă în unităţile de învăţământ preuniversitar;
  • Ordinul nr. 5565 din 7 octombrie 2011 pentru aprobarea Regulamentului privind regimul actelor de studii şi al documentelor şcolare gestionate de unităţile de învăţământ preuniversitar;
  • Raportul privind starea şi calitatea învăţământului în anul şcolar 2018-2019.

 

III. DIAGNOZA MEDIULUI INTERN

 

ANALIZA SWOT

 

PUNCTE TARI (Strengths)

  • Dotarea cabinetelor şi laboratoarelor;
  • Acces permanent la internet al întregii reţele de calculatoare;
  • Asigurarea manualelor pentru elevii din învăţământul obligatoriu;
  • Rezultate foarte bune la examenele de certificare a competenţelor profesionale;
  • Profesorii dovedesc o bună cunoaştere a curriculumului şi îşi adaptează strategiile de predare învăţare în funcţie de standardele de pregătire profesională, nevoile elevilor, rezultatele la testele iniţiale şi de progresul elevilor;
  • Existenţa unui număr relativ mare de cadre didactice care sunt autori de manuale şcolare, de Standarde de Pregătire Profesională şi de curricula;
  • Implicarea profesorilor ingineri în programele de reformă şi modernizare ale învăţământului profesional şi tehnic;
  • Conceperea şi dozarea conţinuturilor şi a modurilor de organizare a învăţării se face astfel încât elevii să fie angajaţi în eforturi cu valoare formativă care să se asocieze cu interesul de a învăţa;
  • Cadrele didactice au colaborat în alegerea manualelor alternative, culegeri de texte, de exerciţii şi probleme, în funcţie de filieră, profil şi colectivele de elevi ale claselor;
  • Profesorii sunt preocupaţi de crearea unei atmosfere generale de securitate şi încredere în clasă;
  • Majoritatea profesorilor folosesc metode adecvate pentru a construi secvenţe instructive bazate pe logica obiectivă a disciplinei, a trezi interesul elevilor şi a stimula performanţele, a crea o atmosferă prielnică studiului, a doza dificultăţile pentru a putea dezvolta strategii de rezolvare a problemelor;
  • 75 % dintre profesori folosesc metode alternative de evaluare, stabilite la nivelul fiecărei catedre, urmărind promovarea egalităţii şanselor şi evitarea unor atitudini discriminatorii;
  • Preocuparea cadrelor didactice pentru formarea continuă prin obţinerea gradelor didactice şi prin participarea la cursuri de formare, activităţi metodice;
  • Derularea unui număr ridicat de proiecte educaţionale;
  • Întâlniri semestriale ale Comitetului reprezentativ al părinţilor, şi consultaţii individuale cu părinţii;
  • Derularea multor acţiuni cultural educative;
  • Colaborare bună cu agenţii economici.

 

PUNCTE SLABE (Weaknesses)

  • Insuficienta motivare a elevilor pentru învăţarea temeinică conduce la rezultate sub potenţial la examenul naţional de bacalaureat;
  • Nu toate cadrele didactice aplică în procesul instructiv-educativ, metodele moderne de învăţare, centrate pe elev;
  • Monitorizarea şi evaluarea permanentă a performanţei şcolare este realizată parţial şi lipsa implementarii imediate a măsurilor de îmbunătăţire a rezultatelor învăţării;
  • Feed-back-ul din partea elevilor şi a factorilor interesaţi nu este realizat permanent şi nu este suficient utilizat pentru îmbunătăţirea activităţii;
  • Existenţa cazurilor de violenţă fizică şi verbală a elevilor;
  • Slaba implicare a părinţilor în procesul educaţional.

OPORTUNITĂŢI (Opportunities)

  • Unitatea şcolară este singura din ţară care asigură dobândirea calificărilor din domeniul aeronauticii;
  • Existenţa auxiliarelor curriculare elaborate de Centrul Naţional pentru Dezvoltarea Învăţământului Profesional şi Tehnic în cadrul programelor PHARE;
  • Susţinerea materială şi financiară a unităţii şcolare de către Consiliul Local şi Administraţia locală a sectorului 1;
  • Posibilitatea accesării fondurilor europene pe bază de proiecte;
  • Creşterea autonomiei instituţionale, aplicarea principiilor descentralizării instituţionale;
  • Implicarea activă a comunităţii locale în viaţa şcolii;
  • Creşterea ofertei de formare continuă internă şi externă a personalului didactic şi didactic auxiliar.

 

AMENINŢĂRI (Treats)

  • Scăderea populaţiei şcolare;
  • Scăderea continuă a interesului elevilor faţă de pregătirea şcolară şi formarea profesională;
  • Migraţia tinerilor spre un loc de muncă din ţările Uniunii Europene care nu necesită calificare profesională;
  • Orientarea şcolară a absolvenţilor de gimnaziu realizată superficial, bazată pe idei preconcepute;
  • Resurse financiare insuficiente pentru motivarea şi stimularea personalului didactic;
  • Nivelul din ce în ce mai scăzut al pregătirii absolvenţilor ciclului gimnazial;
  • Creşterea numărului actelor de violenţă în şcoli;
  • Abandonul şcolar din motive socio-economice;
  • Scăderea implicării familiei în educarea propriilor copii.

 

 

 

 

Pe baza concluziilor desprinse din analizele care urmăresc evoluţiile şi tendinţele demografice şi oferta de educaţie şi formare profesională, sunt identificate următoarele priorităţi la nivelul unităţii şcolare în anul şcolar 2019-2020:

  • Creşterea calităţii procesului de predare-învăţare-evaluare, a serviciilor educaţionale (curriculare şi extracurriculare), de orientare şcolară şi profesională;
  • Formarea continuă şi perfecţionarea profesională a personalului didactic Creşterea numărului de cadre didactice care aplică metode activ - participative-formative (învăţarea centrată pe elev, învăţare centrată pe competenţe, învăţare incluzivă etc);
  • Asigurarea unui management eficient a echipei manageriale din şcolă (director, director adjunct, membri ai Consiliului de Administraţie);
  • Adaptarea ofertei educaţionale în funcţie de cerinţele de pe piaţa muncii;
  • Dezvoltarea ofertei educaţionale a unităţii şcolare prin acreditarea învăţământului postliceal şi a diversificării calificărilor din domeniul aviaţiei;
  • Asigurarea şanselor egale în educaţie;
  • Deschiderea şcolii către comunitate, dezvoltarea colaborării şi parteneriatelor cu comunitatea locală;
  • Dezvoltarea departamentului de marketing educaţional. Promovarea rezultatelor şi imaginii şcolii;
  • Asigurarea condiţiilor corespunzătoare de infrastructură şcolară şi bazei didactico-materiale pentru desfăşurarea procesului educaţional.

OBIECTIVE GENERALE

 

O1. Reducerea absenteismului şi a cazurilor de abateri disciplinare la nivelul unităţii şcolare

O2. Implementarea şi consolidarea mecanismelor de asigurare a calităţii în educaţie

O3. Îmbunătăţirea competenţelor profesionale ale personalului didactic şi de conducere, în vederea creşterii calităţii serviciilor educaţionale oferite de unitatea şcolară

O4. Asigurarea şanselor egale la educaţie şi formare profesională pentru elevii din mediul urban şi rural

O5. Dezvoltarea instituţională prin promovarea parteneriatului, implementarea şi derularea la un înalt nivel calitativ a programelor şi proiectelor educaţionale şi de formare profesională, valorificarea competenţelor profesionale obţinute

OBIECTIVUL 1: REDUCEREA ABSENTEISMULUI ŞI A CAZURILOR DE ABATERI DISCIPLINARE LA NIVELUL UNITĂŢII ŞCOLARE

Obiective specifice – anul şcolar 2019-2020

  • Monitorizarea săptămânală a frecvenţei şi a cazurilor de abateri disciplinare
  • Consilirea a 100% dintre elevii care au un număr mai mare de 40 de absenţe şi a 100% din numărul total al cazurilor de abateri disciplinare

Context: Analizand situaţia frecvenţei, a rezultatelor şcolare şi a cazurilor de abateri disciplinare s-a constatat:

1. existenţa unui număr destul de mare de absenţe în anul şcolar 2018-2019, datorită situaţiei materiale precare a părinţilor;

2. existenţa unor cazuri de abateri disciplinare.

Acţiuni

Indicatori de

performanţă

Termen

Responsabil

Parteneri

Cost

Sursa de finanţare

Riscuri

ACTIUNEA 1

Monitorizarea frecvenţei

şi a cazurilor de abateri

disciplinare

- Diminuarea

absenteismului cu 20 % în anul

şcolar 2019 - 2020 făţă de 2018-2019;

- Diminuarea cazurilor de violenţa şcolară şi abateri disciplinare în anul şcolar 2019-2020 faţă de 2018 – 2019.

 

permanent

- CEAC;

- comisia

pentru

monitorizarea

frecvenţei;

- comisia

pentru

combaterea

violenţei şi abaterilor

disciplinare.

Secţia 2 Poliţie

-

-

- Lipsa interesului pentru

educaţie a elevilor;

- Lipsa interesului

părinţilor pentru educaţia

copiilor;

- Lipsa motivaţiei pentru

învăţare a elevilor;

- Lipsa metodelor şi

instrumentelor de evaluare a tuturor

competenţelor cheie.

ACŢIUNEA 2

Consilierea elevilor cu

absenteism ridicat şi a

elevilor cu abateri

disciplinare

Consilierea elevilor cu un număr mai mare de 30 de absenţe şi a elevilor cu abateri disciplinare

 

permanent

- CEAC;

- comisia

pentru

monitorizarea

frecvenţei;

- comisia

pentru

combaterea

violenţei şi abaterilor

disciplinare.

Psiholog şcolar

-

-

- Lipsa interesului pentru

educaţie a elevilor;

- Lipsa interesului

părinţilor pentru educaţia

copiilor;

- Lipsa motivaţiei pentru

învăţare a elevilor;

- Lipsa metodelor şi

instrumentelor de evaluare a tuturor

competenţelor cheie.

ACŢIUNEA 3

Monitorizarea rezultatelor

şcolare semestriale şi

anuale şi a performanţelor

şcolare

- Creşterea cu 5 % a mediilor anuale peste 7 şi cu 5% a performanţelor şcolare.

(olimpiade şcolare, concursuri extraşcolare la nivel local, municipal, naţional)

 

permanent

- CEAC;

- responsabilii

comisiilor

metodice.

 

-

-

-

- Lipsa interesului pentru

educaţie a elevilor;

- Lipsa interesului

părinţilor pentru educaţia

copiilor;

- Lipsa motivaţiei pentru

învăţare a elevilor;

- Lipsa metodelor şi

instrumentelor de evaluare a tuturor

competenţelor cheie.

ACŢIUNEA 4

Îmbunătăţirea

rezultatelor obţinute la

examenele naţionale -

Bacalaureat, atestate

Profesionale, certificare competenţe profesionale

- creşterea cu 10% a promovabilităţii

la examenul de bacalaureat în anul şcolar 2019-2020 faţă de 2018-2019.

Iulie 2020

- CEAC;

- responsabilii

comisiilor

metodice;

-comisia

pentru

organizarea şi

desfăşurarea

examenelor

naţionale

-

-

-

- Lipsa interesului pentru

educaţie a elevilor;

- Lipsa interesului

părinţilor pentru educaţia

copiilor;

- Lipsa motivaţiei pentru

învăţare a elevilor;

- Lipsa metodelor şi

instrumentelor de evaluare a tuturor

competenţelor cheie.




OBIECTIVUL 2: IMPLEMENTAREA ŞI CONSOLIDAREA MECANISMELOR DE ASIGURARE A CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE

Obiective specifice – anul şcolar 2019-2020

  • Formarea şi dezvoltarea unei culturi a calităţii educaţiei la nivelul întregului personal al şcolii, elevi, părinţi
  • Îmbunătăţirea procesului educaţional prin aplicarea metodelor moderne de predare – învăţare - evaluare
  • Monitorizarea şi evaluarea utilizării instrumentelor de asigurare a calităţii educaţiei în unitatea şcolară

Indicator de performanţă

  • 95% din personalul angajat, elevi, părinţi, să aibă o cultură a calităţii educaţiei din unitatea şcolară şi să se implice activ în implementarea mecanismelor de asigurare şi evaluare a calităţii

Context: Mărirea numărului de profesori care aplică strategii didactice centrate pe elev şi măsurabile prin rezultate. Chiar dacă un număr însemnat de cadre didactice au participat la diverse stagii şi programe de formare continuă în domeniul învăţării active centrate pe elev, competenţele formate sau îmbunătăţite nu sunt valorificate în mod corespunzător în activitatea de predare – învăţare. Din analiza internă efectuată s-a constatat faptul că strategiile de predare- învăţare -evaluare folosite de cadrele didactice sunt variate, dar insuficient adaptate stilurilor individuale de învăţare, abilităţilor şi motivării fiecărui elev.

Instrumentele necesare pentru asigurarea, evaluarea şi îmbunătăţirea calităţii educaţiei în unitatea şcolară , nu sunt suficient de cunoscute, aplicate şi analizate în unitatea şcolară.

Acţiuni

Indicatori de

performanţă

Termen

Responsabil

Parteneri

Cost

Sursa de finanţare

Riscuri

ACTIUNEA 1

Monitorizarea,

aplicarea şi interpretarea

rezultatelor obţinute de elevi la

testele iniţiale, testele de

evaluare curentă, testele de

evaluare sumativă şi

monitorizarea aplicării planurilor remediale

propuse de responsabilii comisiilor metodice

- 90 % dintre elevi vor participa la evaluarea iniţială

-La clasele cu media generală sub 6, se vor realiza activităţi de

pregătire remedială;

 

permanent

- directori;

- CEAC;

- comisia pentru monitorizarea notării ritmice.

-

-

-

- Motivaţia scăzută

a elevilor pentru învăţare

-Programe încărcate

care nu permit aplicarea programelor remediale în timpul orelor

ACŢIUNEA 2

Monitorizarea şi consilierea personalului

didactic, pentru adaptarea

demersurilor didactice la

învăţarea centrată pe elev şi

pe dobândirea competenţelor

cheie

-20% dintre profesori vor fi monitorizaţi şi consiliaţi în domeniul asigurării calităţii educaţionale

- 20% din personalul didactic participă la cursuri organizate pe metode active de învăţare centrate, pe formare de competenţe

-100% dintre elevii claselor a XI a şi a XII a vor fi testaţi iniţial la

obiectele de bacalaureat

cu subiecte unice, iar părinţii vor fi informaţi asupra rezultatelor

obţinute

-100% dintre elevi claselor IX-a vor completa chestionare pentru

determinarea stilului de învăţare

- o realizare uniformă a asistenţelor/interasistenţelor

metodice

- realizarea a cel puţin 25 asistenţe /semestru de către director/director adjunct

Semestrul I

- director

- director adjunct

- CEAC;

 

CCD

-

-

-Mentalităţi conservatoare

-Lipsa timpului pentru activităţi de

monitorizare şi consiliere

-Program şcolar încărcat

ACŢIUNEA 3

Aplicarea si

monitorizarea instrumentelor

privind asigurarea şi evaluarea

calităţii educaţiei în unitatea

şcolară

-50% dintre beneficiari (elevi şi părinţi) completează diferite chestionare privind gradul de satisfacţie privind serviciile oferite de şcoală

- monitorizarea a cel puţin 5 proceduri din domeniul educaţional

- elaborarea rapoartelor de autoevaluare internă şi a planurilor de îmbunătăţire

semestrial

- director;

- director adjunct;

- CEAC;

- responsabilii

comisiilor

metodice.

 

-

-

-

- Lipsa

deprinderilor

de a lucra după proceduri operaţionale

-Dezinteres manifestat de către unii profesori

ACŢIUNEA 4

Adaptarea metodelor de lucru

şi a întregii activităţi a

personalului didactic în

vederea îndeplinirii

descriptorilor de performanţă

din standardele de acreditare şi

referinţă

-50% cadre didactice să cunoască indicatorii şi descriptorii de

performanţă din standardele de acreditare şi de referinţă

permanent

CEAC

 

-

-

-

Lipsa de interes pentru cunoaşterea

standardelor

de calitate

ACŢIUNEA 5

- Monitorizarea internă a feedbackului obţinut de la beneficiari prin aplicarea, interpretarea şi analiza aplicării

instrumentelor utilizate

- Elaborarea RAEI 2019-2020

şi a planurilor de îmbunătăţire

 

Identificarea punctelor slabe şi elaborarea planurilor de îmbunătăţire

Elaborarea rapoartelor de monitorizare internă semestriale, a rapoartelor de autoevaluare şi a

planurilor de îmbunătăţire anuale

septembrie 2019

- director;

-director adjunct;

- CEAC;

-

-

-

- Lipsa chestionarelor

standardizate şi lipsa deprinderilor de

interpretare

şi analiza

rezultatelor

obţinute.





OBIECTIVUL 3: IMBUNĂTĂŢIREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE ALE PERSONALULUI DIDACTIC ŞI DE CONDUCERE ÎN VEDEREA CREŞTERII CALITĂŢII SERVICIILOR EDUCAŢIONALE OFERITE DE UNITATEA ŞCOLARĂ

Obiective specifice – anul şcolar 2019-2020

  • Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activităţi de formare continuă şi perfecţionare profesională
  • Multiplicarea experienţelor pozitive în managementul educaţional şi financiar
  • Participarea personalului didactic şi didactic auxiliar la activităţi de formare continuă

 

Indicator de performanţă

  • Participarea personalului didactic şi de conducere la programe de formare continuă astfel încât cel puţin 20% din totalul de personal angajat să deţină certificate de absolvire a minim 2 cursuri de formare continuă şi /sau să acumuleze un număr de 25 credite în anul şcolar 2019-2020.

Context: Din analiza mediului intern se constată că există cadre didactice care folosesc în activitatea de predare – învăţare metode tradiţionale, care nu conduc la formare de competenţe la elevi. Învăţarea se bazează mai mult pe acumulare de informaţii, pe care elevul nu ştie cum să le folosescă şi ca urmare, eficienţa învăţării este scăzută. Profesorii nu folosesc metode didactice centrate pe elev, pe formare de competenţe, metode activ participative, care s-au dovedit a fi cele mai eficiente în activitatea de învăţare şi educare.Nu toţi profesorii cunosc şi aplică metodele didactice care să conducă la formarea competenţelor cheie la elevi.

Personalul didactic auxiliar îşi va îmbunătăţi competenţele profesionale necesare desfaşurării unei activităţi profesionale de calitate.

Acţiuni

Indicatori de

performanţă

Termen

Responsabil

Parteneri

Cost

Sursa de finanţare

Riscuri

ACTIUNEA 1

Activităţi metodice în

cadrul catedrelor pe discipline:

“Formarea şi

Consolidarea competenţelor cheie:

Metode de învăţare activă, centrate pe elev,

utilizarea TIC” ş.a.

90% din personalul didactic să participe la activităţi de formare continuă organizate la nivelul şcolii, CCD/alţi furnizori autorizaţi

 

semestrial

Responsabilul cu

perfecţionarea şi

formarea

continuă

-

-

-

Orar încărcat

ACŢIUNEA 2

Participarea personalului

de conducere la activităţi

de formare continuă în

domeniul managementului

educaţional şi financiar

Participarea personalului de conducere la activităţi formative

Anul şcolar 2019 - 2020

- director

- director adjunct

 

Furnizori de programe de formare continuă

 

-

Fonduri proprii/europene

Lipsa fondurilor şi a

timpului

ACŢIUNEA 3

Participarea la stagii de

formare continuă

programe acreditate

15 profesori să

participe la

stagii de FC

organizate prin

programe

acreditate de

CCD

Anul şcolar 2019 - 2020

- director

- responsabilul cu

perfecţionarea şi

formarea

continuă

 

Furnizori de programe de formare continuă

 

-

Fonduri proprii/europene

Lipsa fondurilor şi a

timpului

ACŢIUNEA 4

Participarea la stagii de formare continuă a personalului didactic auxiliar

1 persoană

Anul şcolar 2019 - 2020

- director

- responsabilul cu

perfecţionarea şi

formarea

continuă

 

Furnizori de programe de formare continuă

 

-

Buget local

Finanţare insuficientă

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 




OBIECTIVUL 4: ASIGURAREA ŞANSELOR EGALE LA EDUCAŢIE ŞI FORMAREA PROFESIONALĂ PENTRU ELEVII DIN MEDIUL URBAN ŞI RURAL

Obiective specifice – anul şcolar 2019-2020

  • Înscrierea elevilor, asigurând şanse egale de educare şi formare
  • Asigurarea condiţiilor optime pentru integrarea în mediul şcolar şi social a elevilor cu părinţii plecaţi în străinătate

 

Context: Din analiza internă efectuată se constată că elevii au şanse egale la educaţie indiferent de mediul de provenienţă (urban sau rural), sex (băieţi şi fete),categorie socială, apartenenţă etnică şi religioasă. Au fost identificaţi elevii cu părinţi plecaţi în străinătate pentru care se caută soluţii de asigurare a condiţiilor de integrare şcolară şi socială.

Personalul didactic nu are întotdeauna suficiente competenţe profesionale pentru a aborda elevii cu probleme familiale deosebite.

Acţiuni

Indicatori de

performanţă

Termen

Responsabil

Parteneri

Cost

Sursa de finanţare

Riscuri

ACŢIUNEA 1

Organizarea anuală a târgului de ofertă educaţională

ACŢIUNEA 2

Popularizarea

planului de

şcolarizare prin:

- lansarea oficială a ofertei educaţionale,

- organizarea acţiunii "Ziua Porţilor

deschise",

- prezentarea ofertei educaţionale

în şcolile gimnaziale

- Înscrierea 100% a elevilor motivaţi de a învaţa în şcoala noastră

- Colaborare cu şcolile gimnaziale din Bucureşti şi jud. Ilfov

mai 2020

- director

- director adjunct

- coordonator proiecte şi programe educative

- comisia de marketing

- responsabilii comisiilor metodice

ISMB

-

-

Lipsa veniturilor pentru elevii din mediul rural care să le asigure condiţiile de studiu la oraş

ACŢIUNEA 3

Elaborarea unor programe speciale

de integrare în mediul şcolar şi social a elevilor cu părinţii plecaţi în străinătate

Asigurarea condiţiilor optime pentru integrarea elevilor cu probleme în familie

permanent

- diriginţii

- psihologul şcolar

 

-

 

-

-

Lipsa experinţei în aplicarea stategiilor de consiliere psihologică a elevilor cu probleme familiare

 


 




OBIECTIVUL 5: DEZVOLTAREA INSTITUŢIONALĂ PRIN PROMOVAREA PARTENERIATULUI, IMPLEMENTAREA ŞI DERULAREA LA UN ÎNALT NIVEL CALITATIV A PROGRAMELOR ŞI PROIECTELOR EDUCAŢIONALE ŞI DE FORMARE PROFESIONALĂ, VALORIFICAREA COMPETENŢELOR PROFESIONALE OBŢINUTE

Obiective specifice – anul şcolar 2019-2020

  • Dezvoltarea parteneriatului educaţional, social şi economic intern şi extern prin programe în vederea promovării educaţiei de calitate în unitatea şcolară
  • Îmbunătăţirea competenţelor profesionale şi personale a personalului didactic şi de conducere în vederea creşterii calităţii serviciilor educaţionale oferite de unitatea şcolară

Context: În contextul integrării europene, şcoala trebuie să pregătească tineri care să poată face faţă exigenţelor impuse de o societate democratică, deschisă aşa cum va fi societatea românească. În acest sens absolvenţii trebuie să deţină competenţe profesionale care să-i ajute să se integreze în mediul profesional intern sau extern, de asemenea trebuie sa aibă valori umane specifice cetăţeanului european care să-i permită integrarea socială oriunde în spaţiul european.

Reforma în educaţie presupune o nouă abordarea a activităţii didactice şi pedagogice ca urmare, competenţele îmbunătăţite/formate în cadrul programelor vor fi valorificate eficient în activităţile şcolare şi extraşcolare.

Acţiuni

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data până la care vor fi finalizate

Responsabil

Parteneri

Cost

Sursa de finanţare

 

ACTIUNEA 1

- Încheierea parteneriatelor

educaţionale, sociale, economice şi de formare profesională cu partenerii locali

 

Încheierea în anul şcolar 2019-

2020 a acel puţin:

- 5 contracte de parteneriat educaţional cu organizaţii, instituţii şi unităţi şcolare din Bucureşti şi Jud. Ilfov

- 4 contracte de parteneriat cu agenţii economici în vederea derulării stagiilor de pregătire practică ale elevilor din învăţământul profesional şi tehnic;

- protocol de colaborare cu firmă de recrutare a resursei umane calificate în domeniul aviaţiei.

Iulie 2020

- director

- director adjunct

- coordonator proiecte şi programe educative

  • S.C. ROMAERO S.A.
  • TURBOMECANICA SA
  • S.C TAROM S.A.
  • SCOALA SUPERIOARA DE AVIATIE
  • Poliţia Municipiului Bucureşti
  • Asociația Aeronautică Română- ONG

-

-