Liceul Tehnologic "Emil Racovita"
Rosiori de Vede, Teleorman

Informaţii utile

COMPONENŢA COMISIEI PENTRU ASIGURAREA CALITĂŢII ÎN EDUCAŢIE ŞI PRECIZAREA  ROLURILOR  MEMBRILOR  ACESTEI  COMISII

Nr.crt.

           Nume si   prenume

Roluri şi atribuţii specifice CEAC

1.

Pîrvu-Vişa Adelin

Profesor inginer, responsabilul CEAC

2.

Gogoi Daniela Iuliana

Informatician/profesor asociat, membru, reprezentant FE

3.

Maican  Marilena  Iuliana

Profesor inginer, membru, secretar comisie

4.

Nedelcu  Monica

Profesor, membru

5.

Moldoveanu Laurențiu Reprezentantul elevilor

6.

Panțuru  Mihaela  Reprezentantul Comitetului de părinti pe şcoală

7.

Florea Adrian

 Reprezentantul Consiliului Local

8.

Lazăr Dănuț  Reprezentantul agentului economic

 

   

 Coordonator operativ al CEAC: profesor Ionescu Gheorghe - Director adjunct

 

 

 

STRATEGIA EVALUARII SI ASIGURARII CALITAŢII IN EDUCAŢIE

COMISIEI DE EVALUARE SI ASIGURAREA CALITATII

LICEUL TEHNOLOGIC ,,EMIL RACOVIŢĂ” ROŞIORII DE VEDE

2017-2020

 Motto:

«  În limitele impuse, cu resursele existente, într-un ritm propriu, bazaţi pe convingerea că toate au un început, să încercăm să facem singuri ceea ce aşteptăm de la alţii! »

 CUPRINS

 

  1.  MOTIVAŢIA
  2. PROIECTAREA SI PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII DE EVALUARE A CALITĂŢII
  3.  PLANUL STRATEGIC AL EVALUĂRII ŞI ASIGURĂRII CALITĂŢII EDUCAŢIEI ÎN LICEUL TEHNOLOGIC “EMIL RACOVIȚĂ” ROȘIORII DE VEDE
  4. INSTRUMENTE SI PROCEDURI DE EVALUAREA INTERNĂ (AUTOEVALUARE) A CALITĂŢII
  5. MODALITĂŢI SI PROCEDURI DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII

 I. MOTIVATIA

 MISIUNEA ORGANIZAŢIEI ŞCOLARE 

Misiunea şcolii este de a susţine schimbările pozitive prin promovarea educaţiei continue şi creşterea şanselor de integrare profesională şi socială a absolvenţilor.

Asigurând o pregătire de înaltă calitate, bazată pe cunoştinţe de cultură generală şi formarea unor competenţe profesionale, şcoala oferă elevilor posibilitatea de a se forma pe o rută personală, de a-şi continua studiile în funcţie de aptitudini şi interese, în formele de învăţământ superior sau postliceal, de a se integra pe piaţa muncii, sau de a-şi realiza propria afacere, valorificându-şi pregătirea dobândită.

Liceul Tehnologic „Emil Racoviţă” Roşiorii de Vede va asigura fiecărui beneficiar condiţiile pentru cea mai bună pregătire în domeniile agricol, mecanic protecţia mediului şi electric, urmărind formarea personalităţii autonome şi a competenţei.

Comisia CEAC asigură crearea cadrului conceptual, normativ si functional adecvat asigurarii si îmbunatatirii calitatii educatiei în Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță”, astfel încât sa se implementeze o educatie de calitate, in acord cu nevoile comunitatii si ale tinerilor prin promovarea unui invatamant modern, european, printr-o oferta curriculara diversa si atractiva si prin pasiunea cadrelor de o inalta tinuta profesionala si morala.

Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii de la Liceul Tehnologic ,,Emil Racoviţă” Roşiorii de Vede va coordona aplicarea procedurilor şi activităţilor de autoevaluare instituţională şi privind calitatea educaţiei în vederea stabilirii paşilor de urmat pentru evoluţia scolii. Autoevaluarea se va realiza pe baza standardelor de autorizare/acreditare/evaluare periodică şi pe baza standardelor de calitate şi cu aportul tuturor actorilor educaţionali (elevi, părinţi, corp profesoral, comunitate locală).

 VIZIUNEA ȘCOLII:

Liceul Tehnologic „Emil Racoviţă” pregăteşte şi va pregăti în continuare elevi la standarde competitive, ţinând cont atât de cerinţele pieţei interne a muncii cât şi de cerinţele comunităţii europene.

Ansamblul măsurilor de realizare a standardelor de integrare europeană şi de creştere a competitivităţii forţei de muncă din România porneşte de la performanţele învăţării.

Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii favorizează îmbunătăţirea calităţii întregii activităţi din şcoală prin optimizarea politicilor şi strategiilor educaţionale de la nivelul unităţii şcolare şi prin evaluarea satisfacţiei grupurilor semnificative de interes ( elevi, părinţi, corp profesoral, comunitate locală) pentru de a deveni un model al formarii si calificarii profesionale a elevilor la nivelul standardelor europene.

 Valorile promovate:

.   Profesionalism şi responsabilitate

.   Spirit comunitar şi egalitate de şanse

.   Solidaritate şi toleranţă

. Inter - şi multiculturalitate

 În conformitate cu prevederile legale privind asigurarea calităţii educaţiei, se constituie şi funcţionează Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii educaţiei în Liceul Tehnologic ,,Emil Racoviţă”, denumita în continuare CEAC.

     Întreaga strategie de evaluare a calităţii, din cadrul Liceul Tehnologic ,,Emil Racoviţă”, va ţine seama de deviza noastră:

 Motivaţia este fundamentată pe analiza mediului intern si extern realizată In PAS, planurile operaţionale, manageriale si proiectele propuse in scoală.

În vederea aplicării managementului calităţii la nivelul unităţii şcolare, trebuie avute în vedere valorile, principiile şi indicatorii calităţii.

Valorile :

  • Accesul universal la educaţie;
  • Respectarea identităţii naţionale;
  • Libertatea individuală şi de opinie.

 Principiile calităţii educaţiei asumate de Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii:

  • Centrarea pe beneficiarii serviciilor educaţionale;
  • Participarea activă a actorilor educaţionali şi valorizarea resursei umane;
  • Dialog şi parteneriat;
  • Interdependenţa dintre furnizorii şi beneficiarii serviciilor educaţionale;
  • Învăţarea permanentă şi îmbunătăţirea continuă a performanţelor.

 Pe baza valorilor si principiilor precizate, se defineşte propriul concept de calitate şi se stabilesc indicatorii calităţii.

  •  Indicatori interni:

Şcoala asigură formarea competenţelor pentru toţi elevii, în funcţie de calificare/specializare si urmareste si se preocupă de inserţia pe piaţa muncii a absolvenţilor.

  •  Indicatori de relevanţă a educaţiei:

Dezvoltarea competenţelor de învăţare pe tot parcursul vieţii şi de adaptare activă în societate.

Procentul absolvenţilor care îşi continuă studiile.

Procentul absolvenţilor care îşi găsesc un loc de muncă în corelaţie cu specializarea/calificarea urmată.

 

  • Indicatori specifici

Şcoala răspunde nevoilor locale de formare profesională iniţială.

Şcoala crează condiţiile corespunzătoare tranziţiei de la şcoală la locul de muncă.

Dezvoltarea unui parteneriat activ cu agenţii economici locali, potenţiali angajatori pentru absolvenţii şcolii.

 Calitatea, echitatea si eficienta sunt cei trei piloni ai reformelor educationale din ultimele decenii, din Europa si din lume, care trebuie avute in vedere la construirea sistemelor nationale de management si de asigurare a calitatii, inclusiv a celui din Romania.

Din Planul de Acţiune al Scolii au fost preluate realizările reprezentative pentru anul scolar anterior si analiza SWOT.

 ANALIZA SWOT

 1. Management

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

- Proiectarea activitatii manageriale pe baza unei diagnoze pertinente, specifice,realiste, cu tinte strategice care sa vizeze proceduri de asigurare a calitatii in educatie;

- Proiectarea activitatii catedrelor prin elaborarea de planuri manageriale ce vizeaza obiective deduse din analita SWOT;

- Existenta unui regulament intern;

- Existenta unei strategii manageriale coerente bazata pe o analiza profunda a problemelor scolii;

- Elaborarea unor fise ale postului personalizate;

- Existenta organigramei;

- Consiliul de administratie cu atributii concrete pentru fiecare membru si plan de munca;

- Existenta unor structuri submanageriale (comisii metodice) constituite dupa apartenenta la arie curriculara

- Realizarea activităţilor de planificare şi proiectare didactică cu elaborarea materialelor şi mijloacelor didactice necesare procesului instructiv-educativ, respectând reglementările în vigoare privind conţinutul şi forma documentelor de proiectare;

- Organizarea activităţilor a implicat metode interactive adaptate nevoilor diferite ale elevilor, folosirea unor strategii didactice specifice învăţării centrate pe elev;

- Aplicarea unor metode şi strategii moderne în actul învăţării-predării-evaluării;

-   Insuficienta implicare a cadrelor didactice membre in comisiile de lucru;

-   Numar insuficient de asistente si interasistente la ore;

-   Lipsa interesului unor membrii CEAC care sa permita o eficientizare a activitatii manageriale si a actului decizional prin delegare de sarcini, pe criteriul competentei;

-   Nerealizarea analizei diagnostice SWOT la nivelul catedrelor, in vederea identificarii corecte a obiectivelor planurilor manageriale si sporirea eficientei activitatii profesorilor;

-   Insuficienta utilizare a metodelor active şi de evaluare alternative la ore

-   Neindeplinirea planului de scolarizare la liceu

- Condiţiile sociale precare ale familiilor afectează capacitatea elevilor.

 

OPORTUNITATI

AMENINTARI

- Eficientizarea comunicarii la nivelul organizatiei, astfel incat rezultatele in urma aplicarii srategiei de dezvoltare institutionala sa fie cele asteptate;

- Existenta legii calitatii in educatie.

- incapacitatea de adaptare la dinamica accelerata a sistemului educational si legislativ, impuse de reforma invatamantului, in vederea aderarii la structurile europene;

- Autonomia partiala a scolii datorata necorelarilor legislative.

 

2. Oferta curriculara

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-   Asigurarea unor standarde educationale inalte;

- Evaluarea cunostintelor elevilor bazata pe un sistem propriu de testare si simulare a examenelor nationale in scopul parcurgerii ritmice a materiei si a familiarizarii elevilor cu metodologia de examen;

-     Rezultate concursuri si olimpiade scolare;

-     Organizarea unor concursuri cu participare judeteana

-   Rezultate slabe la examenele nationale, concursuri si olimpiade scolare;

-   Existenta unor disfunctionalitati in monitorizarea activitatii scolare si in delegarea corecta a sarcinilor;

-   Valorificarea necorespunzatoare a potentialului elevilor datorita lipsei de interes a unor cadre didactice pentru dezvoltarea si diversificarea metodelor de predare

-   Neconcordanta intre nivelul informational, pe de o parte, si materialul didactic, aparatura din dotare si cartea bibliografica;

-   Deschidere interdisciplinara inca modesta;

-   Inconsistenta evaluarii sistemice;

-   Lipsa diversificarii ofertei pentru clasele de liceu;

-   Inexistenţa manualelor şcolare pentru clasele a IX-a; a X-a şi liceu ciclul superior, pentru o parte din module, profesorii procurând materialele de pe Internet sau de la diferite edituri.      

-   Lipsa softurilor educaţionale specifice disciplinelor

OPORTUNITATI

AMENINTARI

-   Flexibilizarea curriculumului;

-   Acces rapid la informatiile privind dinamica curriculumului;

-   Receptivitatea manifestata de catre ISJ si MEN privind introducerea unor discipline optionale si specializari care corespund invatamantului modern;

-   Planul de invatamant si programele scolare prea incarcate la anumite discipline centreaza actul educativ pe aspectul informativ, teoretic in defavoarea celui formativ;

-   Suprasolicitarea elevilor datorita numarului mare de ore;

-   Desele modificari ale strategiilor curriculare privind evolutia invatamantului pe termen mediu si lung;

 3. Resurse umane                    

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-   Existenta unui corp profesoral de calitate, cu calificare inalta, implicati in activitati de formare continua;

- Implicarea cadrelor didactice în activităţi ale profilului: proiecte, simpozioane şi manifestări ştiinţifice, olimpiade, concursuri, publicaţii, etc;

- Implicarea unor cadre didactice in scrierea de proiecte cu finantare europeana;

- Coordonarea de către cadrele didactice (ingineri) a proiectelor pentru absolvirea nivelului 3 şi 4 şi promovarea cu succes a examenelor de certificare a competentelor de către elevii participanţi la examene;

- Participarea unor cadre didactice la examenele naţionale în calitate de asistenţi sau evaluatori (BAC, examenul de Definitivat şi examenul de titularizare) care s-au derulat;

-   Participarea cadrelor didactice la cursuri de formare şi perfecţionare;

- Participarea cadrelor didactice la activităţile metodice care s-au derulat în şcoală cât şi la nivel judeţean;

-   Preocupari pentru cercetare, participare la sesiuni de comunicari stiintifice;

-   Buna colaborare intre serviciul secretariat - contabilitate si cadrele didactice;

-   Atragerea unui numar mare de elevi, datorita diversificarii ofertei curriculare;

-   Activitati extrascolare diversificate, functie de interesele elevilor;

- Implicarea unor elevi în activităţi diverse: simpozioane, mese rotunde, spectacole, concursuri pe diverse teme, creaţii proprii etc.

- Disponibilitatea membrilor catedrelor pentru realizarea de activităţi la clasă şi în afara clasei cât mai   interesante, folosind metode, procedee didactice şi materiale cât mai variate;

-   Fluctuatie de personal la anumite catedre datorata si instabilitatii unor   profesori suplinitori;

-   Preocuparea   insuficienta pentru   promovarea imaginii scolii si mediatizarea ofertei ;

-   Insuficienta pregatire metodica a unor cadre didactice si lipsa de interes a unor cadre didactice privind activitatile extracurriculare;

-   Inertia unor cadre didactice la schimbarile provocate de reforma;

-   Implicarea insuficienta a elevilor in proiectarea activitatii scolii;

- Absenteismul repetat al unor elevi şi datorat faptului că de cele mai multe ori părinţii nu ţin legătura în permanenţă cu şcoala sau unii elevi sunt nevoiţi să se angajeze datorită lipsurilor materiale.

-   Implicarea destul de modesta a agentilor economici in sustinerea scolii privind pregatirea practica profesionala a elevilor.

- Neimplicarea elevilor în actul lecturii, pierderea gustului pentru lectură în favoarea folosirii permanente a calculatorului, scăderea interesului pentru actul învăţării ce a condus la rezultate foarte slabe obţinute la examenul naţional de BAC.

- Nestăpânirea, de către elevi, a unor concepte operaţionale, specifice fiecărei discipline, care să le permită aprofundarea literaturii române şi universale, a noţiunilor de limbă şi comunicare ori insuficienţa vocabularului.

 

OPORTUNITATI

AMENINTARI

-   Oferta de formare continua a cadrelor didactice;

-   Posibilitati multiple de a accede la informatii

stiintifice si metodice de ultima ora;

-   Posibilitatea selectarii unor cadre didactice bine pregatite profesional;

-   Aportul mass-media la cresterea violentei fizice si verbale in randul tinerilor;

- Scaderea motivatiei elevilor pentru studiu, ca urmare a perturbarilor aparute in sistemul de valori ale societatii;

- Scaderea interesului absolventilor de invatamant superior pentru meseria de dascal. ca urmare a nivelului scazut al salariilor cadrelor didactice;

 4. Resurse materiale si financiare

PUNCTE TARI

PUNCTE SLABE

-   Dotarea laboratoarelor de informatica cu aparatura moderna si mobilier ergonomic;

-   Amenajarea majoritati salilor de clasa cu mobilier, modern, adaptat varstei elevilor si adecvat;

-   Functionarea unei biblioteci dotate cu volume si auxiliare curriculare pentru diverse specializari;

-   Dotarea unor cabinete de specialitate cu calculatoare, conectate la INTERNET;

-   Asigurarea resurselor financiare necesare bunei functionari a scolii;

-   Volumul destul de mare al materialului didactic existent in cabinete si laboratoare;

-   Uzura fizica si morala a materiale didactice;

-   Numar insuficient de manuale la unele discipline;

-   Prezenta in insuficienta masura a unor surse de venituri proprii;

-   Preocupari scazute pentru atragerea de surse de finantare extrabugetara;

-   Baza materiala cu uzura morala este utilizata in continuare facandu-se eforturi proprii ale cadrelor didactice in adaptarea acesteia la nou

-   Dotarea insuficientă a laboratoarelor, pentru desfăşurarea în condiţii optime, a modulelor de specialitate.

 

OPORTUNITATI

AMENINTARI

-   Sprijinul primit din partea organelor administratiei locale contribuie la buna desfasurare a activitatii educative;

 

-   Viteza mare in uzura morala a aparaturii electronice si informatice;

-   Deteriorarea rapida a mobilierului din dotarea laboratoarelor si a salilor de clasa;

-   Bugetul de austeritate al Primariei;

- Modificari legislative in domeniul financiar

 

  1. PROIECTAREA SI PLANIFICAREA ACTIVITĂŢII DE EVALUARE A CALITĂŢII

 În perioada 2017-2020, Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii îşi propune, în primul rând, îndeplinirea priorităților de activitate prevăzute şi în PAS, pentru fiecare dintre ele definind ţinte strategice.

 Prioritatea 1: Armonizarea sistemului ÎPT cu piaţa muncii

Obiectiv principal - Promovarea unei oferte educaţionale a învăţământului TVET, cuprinzând calificări din domenii identificate ca fiind prioritare la nivel regional şi asigurarea accesului la educaţie pentru populaţia de vârstă şcolară

Prioritatea 2: Asigurarea de şanse egale prin sistemul ÎPT privind accesul la educaţie al elevilor cu cerinţe educaţionale speciale (CES)

Obiectiv principal - Creşterea adaptării şcolare, medierea succesului şi integrarea profesională a tuturor elevilor, indiferent de nevoile lor, prin asigurarea accesului la educaţie

Prioritatea 3: Dezvoltarea bazei didactico- materiale a şcolilor ÎPT din judeţ în parteneriat cu alte organizaţii

Obiectiv principal - Reabilitarea şi dotarea cu echipamente didactice a şcolilor TVET din regiune în concordanţă cu cerinţele domeniilor de pregătire profesională

Prioritatea 4: Eficientizarea relaţiilor parteneriale existente şi dezvoltarea de noi parteneriate pentru ÎPT

Obiectiv principal- Dezvoltarea de parteneriate sociale active de formare profesională, în scopul facilitării tranziţiei de la şcoală la viaţa activă

Prioritatea 5: Dezvoltarea sistemului ÎPT prin atragerea de specialişti şi formarea continuă a resurselor umane din şcolile ÎPT ale judeţului

Obiectiv principal - Asigurarea accesului la formare profesională continuă a cadrelor didactice din TVET şi a specialiştilor atraşi

Prioritatea 6: Eficientizarea şi dezvoltarea activităţilor de consiliere profesională a tinerilor

Obiectiv principal - Dezvoltarea orientării şi consilierii profesionale în scopul creşterii performanţelor educaţionale şi ratelor de tranziţie către nivele superioare de educaţie

ŢINTE STRATEGICE:

          Având în vedere priorităţile stabilite la nivel regional şi local în dezvoltarea învăţământului profesional şi tehnic şi nevoile de dezvoltare a Liceului Tehnologic „Emil Racoviţă” Roşiorii de Vede identificate în urma analizei mediului extern şi intern, au fost stabilite următoarele ţinte şi acţiuni:

         ŢINTA 1: Promovarea unei oferte educaţionale a şcolii cuprinzând calificări din domenii identificate ca fiind prioritare la nivel local şi asigurarea accesului la educaţie pentru populaţia de vârstă şcolară

          Acţiuni:

- actualizarea P.A.S. pe baza PRAI şi PLAI

- corelarea planului de şcolarizare cu cerinţele pieţei muncii

- dezvoltarea de noi calificări şi competenţe pentru nivelurile 3 şi 4 de calificare, conform opţiunilor elevilor, studiilor AJOFM şi datelor culese de la agenţii economici

- derularea unor cursuri de formare continuă a adulţilor

- continuarea studiilor (cuprinderea absolvenţilor nivelului 2 de pregătire la nivelul 3 de pregătire, cuprinderea absolvenţilor nivelului 3 de pregătire la nivelul 4 de pregătire, cuprinderea absolvenţilor nivelului 4 de pregătire în învăţământul superior) sau încadrarea pe piaţa muncii a absolvenţilor

ŢINTA 2: Reconsiderarea managementului la nivelul şcolii şi al clasei din perspectiva egalizării şanselor privind accesul la educaţie al elevilor, indiferent de nevoile lor

Acţiuni:

- asigurarea accesului tuturor elevilor la programul de învăţare corespunzător opţiunilor şi nevoilor individuale

- crearea condiţiilor pentru asigurarea accesului la educaţie a categoriilor defavorizate (elevi din mediul rural, minorităţi, rromi, elevi cu CES)

ŢINTA 3: Îmbunătăţirea bazei didactico-materiale în concordanţă cu cerinţele domeniilor de pregătire profesională

 Acţiuni:

- identificarea nevoilor de reabilitare şi de dotare a şcolii

- elaborarea proiectelor de reabilitare

- identificarea surselor de finanţare (derulare de proiecte, implicarea părinţilor, sponsorizări)

- reabilitare clădire principală din str. I. L. Caragiale (realizare şarpantă)

- reabilitare cladire internat (realizare şarpantă, mobilier nou)

- reabilitare cantina şcolară (aparatură, sala de mese)

- realizarea unui teren sport

- asfaltarea curţii din str. Renaşterii

- dotarea cabinetelor şi laboratoarelor de specialitate conform standardelor

- achiziţionarea de carte şcolară şi softuri educaţionale pentru dotarea bibliotecii

           ŢINTA 4: Asigurarea pregătirii pentru fiecare elev conform calificării alese, prin dezvoltarea parteneriatelor cu agenţii economici în vederea asigurării inserţiei profesionale a absolvenţilor

          Acţiuni:

          - informarea agenţilor economici din regiune privind necesitatea implicării active în formarea profesională

- realizarea parteneriatelor şi contractelor cadru pentru învăţământul profesional cu agenţii economici în vederea desfăşurării pregătirii practice conform calificării alese

- eficientizarea parteneriatelor privind integrarea absolvenţilor pe piaţa muncii

ŢINTA 5: Asigurarea formării şi perfecţionării continue a personalului şi a specialiştilor atraşi din anumite domenii

Acţiuni:

- identificarea nevoilor de formare a personalului

- participarea personalului la programe de perfecţionare în accord cu nevoile individuale de dezvoltare profesională şi cu nevoile de dezvoltare a şcolii (îndeosebi participarea la cursuri pentru aplicarea metodelor centrate pe elev şi de iniţiere în operarea pe calculator)

- utilizarea programului AEL în desfăşurarea orelor de curs

- implementarea unor programe de reconversie profesională a cadrelor didactice

- colaborarea cadrelor didactice de specialitate cu specialiştii agenţilor economici în vederea realizării programelor pentru CDL

ŢINTA 6: Dezvoltarea orientării şi consilierii elevilor în scopul creşterii şanselor de integrare socio-profesională

Acţiuni:

- formarea competenţelor de orientare şi consiliere pentru cadrele didactice

- creşterea numărului de ore de orientare şi consiliere privind cariera în cadrul orelor de dirigenţie

- extinderea serviciilor de consiliere şi orientare profesională pentru toţi elevii, prin intermediul cabinetului de consiliere şcolară din cadrul unităţii

ŢINTA 7: Asigurarea calităţii proceselor de predare-învăţare-evaluare şi a serviciilor educaţionale

Acţiuni:

          - aplicarea prevederilor legale în vigoare pentru toate domeniile de activitate

          - aplicarea criteriilor de performanţă şi a instrumentelor de evaluare pentru asigurarea calităţii

- monitorizarea şi evaluarea activităţilor desfăsurate în cadrul unităţii

- planificarea acţiunilor de îmbunătăţire a activităţii.

 

ŢINTA 8: Reducerea abandonului şcolar

-         promovarea în rândul elevilor a necesităţii absolvirii ciclului superior al liceului

-         lărgirea orizontului cultural prin diverse activităţi extracurriculare

-         vizite la diverşi agenţi economici din judet, posibili angajatori după terminarea studiilor

-         pregătirea suplimentară a elevilor în vederea înscrierii unui numar mai mare la examenul de bacalaureat

-         dotarea laboratoarelor şi atelierelor amenajarea corespunzătoare a căminului şi cantinei

 

  1. MODALITATILE DE IMPLEMENTARE A STRATEGIEI DE EVALUARE A CALITATII

 Strategia evaluarii si asigurarii calitatii educatiei in scoala noastra este documentul care fixeaza, pe termen mediu, reperele generale ale actiunilor de implementare la nivelul institutiei de invatamant a sistemului de management al calitatii, in aria de competenta si pe baza functiilor definite in ROF.

Strategia include principiile, obiectivele, tintele/directiile de actiune ale CEAC.

Acolo unde este necesar, sunt prevăzute şi termenele de materializare ale acţiunilor concrete.

  Pe baza reperelor conceptuale si metodologice care fundamenteaza Strategia pe termen mediu privind implementarea sistemului de management al calitatii educatiei in invatamantul preuniversitar, in perspectiva anilor 2017 - 2020, scopurile proprii ale CEAC din Liceul Tehnologic "Emil Racovita" sunt:

 1.   Construirea unui sistem intern coerent şi unitar de management al calităţii

2.   Centrarea managementului calităţii pe valoarea adăugată şi pe progres instituţional

3.   Fundamentarea   managementului   calităţii   pe   autoevaluare   şi   pe   dezvoltarea instituţională

4.   Transparenţa sistemului intern de management şi de asigurare a calităţii

5.   Îmbunătăţirea continuă a calităţii demersului educativ-formativ

6.   Flexibilitatea şi caracterul evolutiv al sistemului intern de management al calitaţii

7.   Producerea   şi   diseminarea,   sistematic,   de   informaţii   coerente   despre   calitatea educaţiei

8. Cointeresarea şi asigurarea participării întregului personal, a elevilor şi părinţilor în implementarea sistemului calităţii în educaţie.

 Obiectivele generale ale activităţii specifice CEAC sunt următoarele:

 Obiectiv general 1.: asigurarea sistemelor şi a mecanismelor de evaluare internă a calităţii şi funcţionarea structurilor responsabile cu asigurarea calităţii, cu urmatoarele obiective specifice:

  • Organizaţia asigură o conducere şi un management caracterizate prin eficacitate în ceea ce priveşte calitatea şi dezvoltarea curriculum-ului/învăţării
  • Stabilirea atribuţiilor şi relaţiilor de colaborare în cadrul sistemului de asigurare a calităţii
  • Stabilirea sistemului de indicatori structuraţi pe standarde specifice
  • Elaborarea tipurilor de instrumente de cercetare pentru evaluarea calităţii educaţiei
  • Nuanţarea atribuţiilor factorilor interni implicaţi în asigurarea calităţii

 Obiectiv general 2.: realizarea studiului diagnostic privind stadiul de dezvoltare a unităţii de învăţământ, propunerea de măsuri de ameliorare a calităţii, precum şi evaluarea eficienţei interne şi externe a unităţii de învăţământ, cu următoarele obiective specifice:

  • Sistemul de management al calităţii asigură calitatea programelor de învăţare şi promovează îmbunătăţirea continuă
  • Organizaţia oferă elevilor un mediu sigur, sănătos şi care le oferă sprijin; de asemenea, organizaţia se asigură că programele sunt furnizate şi evaluate de personal competent şi calificat.
  • Organizaţia oferă condiţii egale de acces la programele de învăţare şi sprijină toţi elevii.
  • Diagnosticare la nivelul managementului şi dezvoltării instituţionale
  • Diagnosticare la nivelul procesului de învăţământ
  • Diagnosticare la nivelul relaţiei cu comunitatea şi parteneriatelor

 Obiectiv general 3.: asigurarea calităţii serviciilor educaţionale şi a nivelului de performanţă şcolară şi profesională a resurselor umane ale liceului şi implementarea propunerilor pentru elaborarea noului proiect de dezvoltare instituţională, cu următoarele obiective specifice:

  • Organizaţia oferă condiţii egale de acces la programele de învăţare şi sprijină toţi elevii.
  • Organizaţia utilizează procese eficace de evaluare şi monitorizare pentru a sprijini progresul elevilor.
  • Organizaţia este receptivă faţă de nevoile indivizilor, agenţilor economici şi comunităţii şi faţă de diferitele nevoi ale elevilor.
  • Stabilirea formei cadru de elaborare a proiectului
  • Utilizarea rezultatelor cercetării – evaluării calităţii ca premise pentru elaborarea proiectului
  • Elaborarea proiectului

 Obiectiv general 4.: Întocmirea raportului anual de evaluare internă a calităţii educaţiei, cu urmatoărele obiective specifice:

  • Performanţa organizaţiei este monitorizată şi evaluată şi se stabilesc paşi în vederea îmbunătăţirii,
  • Prin asigurarea calităţii şi autoevaluare procesul de autoevaluare a organizaţiei duce la planificarea îmbunătăţirii; îmbunătăţirile sunt implementate şi monitorizate
  • Asigurarea existenţei tuturor documentelor pe care raportul trebuie să le cuprindă, conform metodologiei de evaluare instituţională
  • Asigurarea şi actualizarea bazei de date a CEAC pe portalul şcolii
  • Întocmirea raportului şi publicarea lui

                 Necesitatea compatibilizarii cu sistemele de invatamant din Uniunea Europeana ofera doar o parte din argumentele pentru   dezvoltarea sistemelor de Management si de asigurare a calitatii educatiei. Nevoile interne de dezvoltare si reforma, asa cum au fost ele identificate in documentele diagnostice si strategice elaborate de catre Ministerul Educatiei Nationale si de catre alte institutii sunt alte argumente in favoarea dezvoltarii sistemelor de management si de asigurare a calitatii.

 Demersurile imediate ale CEAC din LICEUL TEHNOLOGIC ”EMIL RACOVIȚĂ” şi, implicit, viziunea strategică proprie asupra sistemului de management al calităţii urmăresc două coordonate fundamentale:

O dimensiune externă: asigurarea calităţii produsului finit - absolventul LICEUL TEHNOLOGIC ”EMIL RACOVIȚĂ” ROȘIORII DE VEDE

O dimensiune internă: asigurarea calităţii proceselor interne orientate spre finalităţile actului educativ specific, în baza unui dialog constant pe verticală şi orizontală, ceea ce presupune implementarea   unui   sistem   propriu   de   autoevaluare   a   calităţii   proceselor   interne   (proces educaţional, guvernare strategică, management operaţional ş.a.).

 Avându-se în vedere descriptorii de performanta din raportul de autoevaluare, în cadrul managementului calităţii Imbunătăţirea calităţii se face prin:

.        evaluări periodice —   Intruniri lunare ale membrilor comisiei si analiza activităţilor comisiei în perioada anterioara desfăşurării întâlnirii (procese verbale);

.        evaluare finala prin elaborarea Raportului de autoevaluare de la sfârşitul anului;

.        elaborarea Planului de Imbunătăţire conform metodologiei si avându-se în vedere punctele slabe care reies din raportul de autoevaluare;

.        elaborarea si aplicarea periodica de chestionare care vizează activităţile membrilor personalului pentru asigurarea calităţii în Invăţământ;

.        planul de îmbunătăţire elaborat este aplicat prin îndeplinirea acţiunilor precizate referitoare la punctele slabe din planul de îmbunătăţire şi respectarea termenelor limita de desfăşurare a acţiunilor.

 Cadrul normativ

-         Legea Educaţiei Naţionale, nr. 1/2011

-        SR EN ISO 9000: 2001 — Sisteme de management al calităţii. Principii fundamentale şi vocabular.

-        SR EN ISO 9001: 2001 — Sisteme de management al calităţii. Cerinţe.

-        SR EN ISO 9004: 2001 — Sisteme de management al calităţii. Linii directoare pentru Imbunătăţirea performanţelor. [Legislaţie aplicabilă de prezentul regulament]

-        SR EN 19011:2003 Ghid pentru auditarea sistemelor de management al calităţii şi/sau mediului

-        IWA- Standard cu linii directoare pentru aplicarea standardului ISO 9001:2001

-        H.G. nr.238/2000 privind evaluarea performanţelor individuale

-        H.G. 1477/2003 privind criterii minime obligatorii de acreditare si evaluare

-        Ordin nr. 4889/09.08.2006 privind generalizarea instrumentelor de asigurare a calităţii In educaţie şi formare profesională la nivelul reţelei Invăţământului profesional şi tehnic

-        Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 75/12.07.2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu completări si modificări prin LEGEA nr. 87/13.04.2006, cu modificările ulterioare;

-        H.G. nr.1258/18.10.2005 privind aprobarea Regulamentului de organizare si funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii In Învăţământul Preuniversitar;

-        H.G. nr. 21/18.01.2007 pentru aprobarea Standardelor de autorizare/funcţionare provizorie a unităţilor de Invăţământ preuniversitar, precum si a Standardelor de acreditare si de evaluare periodică a unităţilor de Invăţământ preuniversitar;

-        H.G. nr. 22/25.01.2007 pentru aprobarea Metodologiei de evaluare instituţională In vederea autorizării, acreditării si evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie;

-        H.G. nr. 320/28.03.2007 privind aprobarea tarifelor de autorizare, acreditare şi evaluare periodică a unităţilor de Invăţământ preuniversitar;

-        O.M. 5337/11.10.2006 privind aprobarea Codului de etică profesională al experţilor In evaluare si acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii In Învăţământul Preuniversitar;

-        O.M. 5338/11.10.2007 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor Inscrişi In Registrul Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii In Învăţământul Preuniversitar al experţilor In evaluare si acreditare şi a Programului de formare pentru experţii In evaluare si acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii In Învăţământul Preuniversitar.

-  H.G. nr. 366/2007 din 18/04/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, publicată în M.O., Partea I nr. 277 din 25/04/2007;

-  H.G. nr. 1534 din 25/11/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar, publicată în M.O., Partea I nr. 822 din 08/12/2008;

-    Metodologia din 19/12/2012 aprobată prin Ordinul nr. 6517 din 19/12/2012-Metodologia de evaluare externă a calităţii educaţiei în învăţământul preuniversitar, Publicată in Monitorul Oficial, Partea I nr. 11 din 08/01/2013;

-  Comunicatul ARACIP nr. 181 din 31 ianuarie 2012 este publicată Lista documentelor solicitate de ARACIP unităţilor de învăţământ preuniversitar precum şi cadrul juridic din Romania care stipulează obligaţia întocmirii acestor documente la nivelul fiecărei scoli;

-    Notele ARACIP publicate la adresa http://aracip.edu.ro.

Cadrul normativ intern şi documente reglatoare:

-   Regulament de ordine interioară

-    Manualul de asigurare al calităţii

-    Proceduri

-    Regulamentul de funcţionare al CEAC

-    Planuri operaţionale manageriale

-    Planul de Imbunătăţire al calităţii

Structuri implicate:

-     Echipa managerială

-     Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii

-     Comisii metodice şi funcţionale

-     Cadre didactice, personal auxiliar

Instrumente de evaluare :

 -     Raportul anual de autoevaluare

 -     Rapoarte de monitorizare

 -     Chestionare privind satisfacţia personalului implicat In procesul instructiv - educativ

 -     Chestionare privind desfăşurarea activităţii CEAC

 -     Chestionare privind asigurarea calităţii In şcoală

Activităţi specifice:

 -     Reactualizarea componenţei comisiilor si distribuirea sarcinilor de lucru

 -     lntocmirea rapoartelor anuale/semestriale de analiză la nivelul echipei manageriale şi la nivel de comisii

 -     lntocmirea planurilor operaţionale specifice la nivelul echipei manageriale şi la nivel de comisii

 -     Depunerea documentaţiei pentru autorizare/acreditare a calificărilor propuse/existente in şcoală şi derularea vizitei externe pentru autorizare/acreditare

 -     lntocmirea raportului anual de evaluare internă, pentru anul şcolar anterior

 -     lntocmirea Planului de Imbunătăţire

 -     Reactualizarea regulamentelor interne

 -     Aplicarea şi interpretarea chestionarelor, valorificarea feed - bakului

 -     lncheierea/revizuirea unor protocoale de parteneriat cu unităţi de Invăţământ, agenţi economici şi alte organizaţii

 -     lntocmirea si afişarea graficelor de asistenţă

 -     Revizuirea Manualului de Asigurare a Calităţii

 -     lntocmirea şi aplicarea de proceduri operaţionale

 -     Informări periodice, în consiliile profesorale

 Rolul CEAC, programe şi activităţi:

 Misiunea CEAC este aceea de a efectua evaluarea internă a calităţii în educaţia oferită de instituţia de Invăţământ preuniversitar Liceului Tehnologic ”Emil Racoviță”, în vederea:

 -        cuantificării capacităţii liceului, ca organizaţie furnizoare de educaţie, de a satisface

aşteptările beneficiarilor direcţi şi indirecţi precum şi standardele de calitate;

 -        asigurării protecţiei beneficiarilor programelor de studii ale şcolii, prin producerea şi diseminarea de informaţii sistematice şi credibile, accesibile publicului în legătură cu programul de asigurare a calităţii în şcoală;

-        contribuţiei la îmbunătăţirea actului educativ în şcoală şi oferirii de exemple de bună practică valabile la nivelul Invăţământului preuniversitar;

 -        răspunsului la cerinţele ARACIP propuse Ministerului Educaţiei şi Cercetării.

Rolul Comisiei pentru Asigurarea Calităţii din Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță” este de a asigura:

 -        realizarea evaluării interne, multicriteriale a instituţiei de Invăţământ, a măsurii în care aceasta şi programul său îndeplinesc standardele de calitate;

 -        coordonarea aplicării procedurilor şi activităţilor de evaluare şi de asigurare a calităţii;

 -        implementarea sistemului de management al calităţii;

 -        elaborarea rapoartelor de evaluare internă privind calitatea educaţiei furnizate de Liceului Tehnologic ”Emil Racoviță”, pe baza standardelor;

 -        formularea de propuneri către conducerea şcolii privind acţiuni corective continue, bazate pe selectarea şi adoptarea procedurilor necesare în acest scop; monitorizarea îndeplinirii procedurilor respective.

 Strategia evaluării şi calităţii educaţiei în Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță” este aplicabilă, în principiu, pentru perioada de validitate a mandatului actualei Comisii de Evaluare şi Asigurare a Calităţii Educaţiei (CEAC).

 PRINCIPII ALE DEMERSURILOR CEAC

Toate demersurile specifice ale membrilor CEAC au la baza urmatorul set de norme generale, elaborate in concordanta cu prevederile Metodologiei de asigurare a calitatii educatiei dar si cu Standardele de calitate ISO si EQFM, recunoscute la nivel european:

1.    Principiul autoevaluarii

Ciclul dezvoltarii unitatii scolare trebuie considerat un ciclu al calitatii si, ca urmare, cresterea calitatii educatiei trebuie sa devina, in mod explicit, baza intregului proces de proiectare/planificare realizat la nivelul unitatii scolare. Ca urmare, mecanismele de autoevaluare vor fi prezente:

  • in toata proiectarea si planificarea dezvoltarii unitatii scolare;
  • in implementarea acestor proiecte, programe, planuri si actiuni;
  • in functionarea concreta, de zi cu zi a unitatii   scolare;
  • in evaluarea   activitatii   curente si a indeplinirii   scopurilor si obiectivelor propuse.

2.    Similitudinea functionala a evaluarii interne si externe

Este evident faptul ca autoevaluarea trebuie sa asigure, in primul rand, realizarea principalelor functii ale evaluarii - anume:

-        imbunatatirea activitatii curente - evaluarea trebuie sa fie oportuna, sa impiedice aparitia disfunctiilor majore si, in acelasi timp, sa arate foarte clar ce a mers si ce nu in activitatile trecute;

-        asigurarea feed-back-ului pentru grupurile semnificative de interes - rezultatele actiunilor

-        revizuirea si optimizarea politicilor si strategiilor educationale de la nivelul unitatii scolare trebuie cunoscute de catre elevi, parinti, cadre didactice, manageri, comunitate in ansamblul ei, pentru ca acestea sa serveasca mai bine misiunii asumate.

3.    Practicabilitatea

Prin sistemul propus de management al calitatii va fi promovat si principiul practicabilitatii, astfel incat sistemul sa nu devina birocratic. Ca urmare, procedurile de asigurare a calitatii nu vor,,incarca" suplimentar cadrele didactice, sau membrii echipei manageriale. Totodata, procedurile de asigurare a calitatii nu vor fi separate de procedurile normale de dezvoltare institutionala. Sistemele si procedurile de asigurare a calitatii nu reprezinta ceva in plus, nu sunt ,,paralele" fata de cele care asigura functionarea si dezvoltarea unitatii scolare, ci parte integranta a acestora.

4.    Evitarea birocratizarii

In afara documentelor expres prevazute de actele normative, cantitatea de documente solicitate va fl redusa la minimum.

5.    Principiul consistentei dovezilor

Dovezile activitatilor concrete de management al calitatii la nivelul tuturor subsistemelor institutiei (atat cele gestionate direct de CEAC, cat si cele detinute de cadrele didactice ori de responsabilii diverselor compartimente) vor avea urmatoarele calitati:

  • valide:   dovezile   sunt   semnificative si   sustin   punctele   tari   sau punctele slabe identificate;
  • cuantificabile: sunt folositi indicatori de performanta interni si externi;
  • suficiente: pot fi verificate, exista dovezi din trei surse separate si din trei perspective diferite;
  • actuale: dovezile sunt suficient de recente pentru a oferi o imagine precisa a situatiei la momentul scrierii raportului de autoevaluare;
  • exacte: dovezile sunt atribuite unor surse identificate si verificabile.
  1. Principiul increderii si al ,,prezumtiei de adevar" pentru declaratiile privind calitatea.
  2. Implicarea intregului personal, a elevilor si parintilor in implementarea sistemului de management al calitatii.

La aceste principii se adauga, in demersurile concrete de observare a activitatilor didactice, si normele codului deontologic al evaluatorului.

 Toate activităţile CEAC au la bază cele 7 principii generale ale calităţii cuprinse în Strategia Naţională şi în Manualul de autoevaluare.

La acestea se adaugă, în demersurile concrete de observare a activităţilor didactice, şi normele codului deontologic al evaluatorului.

  

IV. INSTRUMENTE SI PROCEDURI DE EVALUAREA INTERNĂ (AUTOEVALUARE) A CALITĂŢII

 Procedurile pentru calitate se aplica în cazul tuturor activitatilor desfasurate în cadrul Liceului Tehnologic ”Emil Racoviță”: administrarea, Consiliile de Administratie si cele profesorale, admiterea, predarea si învatarea, evaluarea elevilor, retele de colaborare între scoli la nivel extern, relatiile cu societatea.

(1) Administrarea se realizeaza pe baza planurilor de management strategic elaborate anual (Plan Operational) si la 4-5 ani (Planul de Dezvoltare Instituţională/ PAS) si aprobate de Consiliul de Administratie al Liceului Tehnologic ”Emil Racoviță”

(2) Procesul de predare – învatare se desfasoara conform metodologiei si normelor de calitate având în vedere urmatoarele componente: programe de studiu; managementul procesului de predare – învatare; strategia de predare, resursele de învatare.

(3) Evaluarea elevilor se desfasoara conform metodologiei si normelor de calitate, avându-se în vedere modalitati echitabile, corecte si fiabile, precum si reglementarea si comunicarea modalitatilor de examinare si obiectivele evaluarii.

(4) Relatiile cu societatea, retelele de colaborare între scoli functioneaza pe baze contractuale, prin stabilirea de parteneriate.

-    RAEI (Raport Anual de Evaluare Internă)

-    Rapoarte monitorizare internă, periodică

-     Fişe de observare

-    Chestionare

-    Rapoarte comisii metodice şi funcţionale

 V. MODALITĂŢI SI PROCEDURI DE ÎMBUNĂTĂŢIRE A CALITĂŢII

Asigurarea calitatii în învatamântul profesional si tehnic se realizeaza atât la nivel de sistem, cât si la nivel de furnizor si se bazeaza pe Cadrul National de Asigurare a Calitatii (CNAC). CNAC este dezvoltat în conformitate cu Cadrul Comun European de Asigurare a Calitatii (CCAC) pentru educatie si formare profesionala si implica desfasurarea urmatoarelor procese:

  • autoevaluarea ( pe baza Manualului de Autoevaluare)
  • monitorizarea interna
  • monitorizarea externa
  • inspectia de validare a raportului de autoevaluare (pe baza Manualului de Inspectie pentru validarea externa a autoevaluarii)

 Asigurarea calitatii în învatamântul profesional si tehnic presupune parcurgerea unui ciclu al calitatii, având urmatoarele etape principale:

1. Elaborarea planului de actiune al scolii (PAS) si aprobarea de catre Consiliul de Administratie al unitatii; acest document raspunde în termeni de dezvoltare institutionala prioritatilor regionale si locale si stabileste prioritatile scolii, cu precizarea obiectivelor propuse, a actiunilor prin care se vor atinge aceste obiective si cu stabilirea de termene si responsabilitati pentru fiecare actiune.

2. Monitorizarea interna coordonata de Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii din scoala, prin care se urmareste daca actiunile propuse în planul de actiune al scolii se desfasoara conform calendarului propus, cu asumarea responsabilitatilor stabilite în PAS si se evalueaza procesul instructiv – educativ prin asistente la ore. Monitorizarea interna permite identificarea imediata a dificultatilor cu care se confrunta scoala în atingerea obiectivelor stabilite sau care apar în procesul didactic curent la clasa si identificarea unor solutii adecvate. Pe baza acestui proces continuu de monitorizare interna, Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii întocmeste o data la 3 luni un raport de monitorizare interna, pe care îl transmite la ISJ

3. Elaborarea raportului de de autoevaluare de catre Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii si transmiterea lui la ISJ si CNDIPT. În raportul de autoevaluare, este evaluata performanta scolii la nivelul fiecarui descriptor de performanta si sunt precizate dovezile prin care aceasta performanta poate fi dovedita.

4. Elaborarea planului de îmbunatatire a calitatii, parte din PAS, de catre Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii si transmiterea lui la ISJ spre avizare. Planul de îmbunatatire se realizeaza pe baza raportului de autoevaluare si trebuie sa tina cont de posibilitatile reale ale scolii de a-l îndeplini în anul scolar urmator.

5. Revizuirea Planului de Actiune al Scolii, în concordanta cu planul de îmbunatatire a calitatii. Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii dinLiceul Tehnologic ”Emil Racoviță” îsi propune în cadrul Metodologiei de Evaluare a Calitatii Educatiei:

A. În domeniul planificarii calitatii:

  • sa stabileasca masuri pentru consolidarea culturii calitatii;
  • sa creeze baze de date si cunostinte în domeniul asigurarii calitatii care sa permita autoevaluarea interna;
  • sa identifice obiectivele calitatii si factorii critici de succes;
  • sa identifice nevoile absolventilor, angajatilor, comunitatii, ale propriului personal didactic si administrativ si ale elevilor.

B. În domeniul controlului calitatii:

  • sa elaboreze metodologii de evaluare a activitatilor din Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță”, conform criteriilor si practicilor europene în domeniul calitatii;
  • sa analizeze si sa evalueze performantele actuale;
  • sa verifice si sa evalueze programele de învatamânt;
  • sa interpreteze rezultatele (performantele), respectiv sa stabileasca abaterile de la standardele predeterminate;
  • sa identifice oportunitatile pentru actiuni corective etc;
  • sa coordoneze analizele în domeniul asigurarii calitatii;

C. În domeniul îmbunatatirii calitatii:

  • sa evidentieze necesitatea de îmbunatatire;
  • sa asigure implementarea strategiei si politicilor pentru îmbunatatirea continua a calitatii proceselor de predare si învatare;
  • sa stabileasca si sa initieze actiuni corective si preventive;
  • sa asigure feed-back-ul din partea elevilor şi a părinţilor;
  • sa asigure feed-back-ul din partea angajatorilor;
  • sa propuna evaluari interne si evaluari externe;
  • sa publice materiale privind asigurarea calitatii la Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță”
  • sa prezinte recomandari privind asigurarea calitatii în Liceul Tehnologic ”Emil Racoviță”

Avându-se în vedere descriptorii de performanta din raportul de autoevaluare, în cadrul managementului calitatii îmbunatatirea calitatii se face prin:

  • evaluari periodice – întruniri lunare ale membrilor comisiei si analiza activitatilor comisiei în perioada anterioara desfasurarii întâlnirii;
  • evaluare finala prin elaborarea Raportului de autoevaluare de la sfârsitul anului;
  • elaborarea Planurilor de îmbunatatire conform metodologiei si avându-se în vedere punctele slabe care reies din raportul de autoevaluare;
  • elaborarea si aplicarea periodica de chestionare care vizeaza activitatile membrilor personalului pentru asigurarea calitatii în învatamânt;
  • s-a organizat în cadrul comisiei de calitate de la nivelul unitatii de învatamânt o subcomisie de analiza si solutionarea contestatiilor si plângerilor depuse de factorii implicati în educatie ( elevi, parinti, profesori);
  • planul de îmbunatatire elaborat este aplicat prin îndeplinirea actiunilor precizate referitoare la punctele slabe din planul de îmbunatatire si respectarea termenelor limita de desfasurare a actiunilor.

 

Responsabil Comisie CEAC,                                                                                  Responsabil FE,

Prof. PIRVU-VISA ADELIN                                                                       prof. GOGOI DANIELA IULIANA