Liceul Tehnologic "Emil Racovita"
Rosiori de Vede, Teleorman

Regulament

 

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI  FUNCŢIONARE AL

LICEULUI TEHNOLOGIC

 

„EMIL RACOVIŢĂ”  ROŞIORII DE VEDE

CAPITOLUL I: DISPOZITII GENERALE

 Art.1. Regulamentul de organizare si funcţionare cuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea Liceului Tehnologic „Emil Racoviţă”, Roşiorii de Vede, în conformitate cu prevederile Constituţiei României, Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011 şi normele prevăzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin OMENCS nr. 5079/ 31.08.2016.

       Art.2. Acest regulament se aplică în incinta liceului şi în spaţiile anexe (curte, alei de acces), pentru personalul de conducere din şcoală, personalul didactic de predare şi instruire practică, personalul didactic auxiliar, nedidactic, pentru elevii şi părinţii (tutore) care vin în contact cu unitatea de învăţământ.

       Art.3. (1) Regulamentul de Organizare şi Funcţionare oferă cadru organizatoric, potrivit Constituţiei şi a Legii Educaţiei Naţionale, de exercitare a dreptului la educaţie indiferent de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă etc.

                   (2) Regulamentul de organizare şi funcţionare este aprobat de Consiliul de Administraţie, în concordanţă cu prevederile legale în vigoare.

                (3) Regulamentul se propune şi se dezbate (dupa consultarea Consiliului reprezentativ al parintilor) de către Consiliul Profesoral, la care participa, cu drept de vot, si personalul didactic auxiliar si nedidactic, reprezentanţi ai părinţilor şi ai elevilor din clasele a IX-a – a XII-a/a XIII-a.

Art.4. Încadrarea în program a tuturor activităţilor se face în conformitate cu orarul şi programul de lucru al întregului personal.

Art.5. Conducerea şcolii şi profesorii-diriginţi au obligaţia prelucrării prezentului Regulament tuturor elevilor şi părinţilor acestora. Prelucrarea către personalul didactic auxiliar şi nedidactic se va efectua de către conducerea şcolii.

 

CAPITOLUL II: ORGANIZAREA ACTIVITĂŢII ŞCOLARE

 

Art.6. Anul şcolar începe la 1 septembrie 2018 şi se încheie la 31 august 2019.

Art.7. Activitatea şcolară este organizată în cursuri de zi şi seral, clasele se constituie în funcţie de oferta educaţională, de limbile moderne care se studiază, de opţiunile elevilor şi de alte criterii proprii prevăzute în Regulamentul de Organizare şi Funcţionare.

Art.8. (1) Activitatea şcolarăîncepe în fiecare zi(luni - vineri) după cum urmează:

  • 8,00-14,00/15,00 –cursurile de zi AM;
  • 16,00-20,30 – program învăţământ seral

             (2) Durata orei de curs este de 50 minute iar pauza este de 10 minute la cursurile de zi AM, iar la seral, durata orei de curs este de 50 minute, iar pauza este de 5 minute .

             (3) În situaţii obiective, ca de exemplu: epidemii, calamităţi naturale etc., cursurile         şcolare pot fi suspendate pe o perioadă determinată.

   (4 )Suspendarea cursurilor şcolare se poate face la cererea directorului, după consultarea sindicatelor şi cu aprobarea inspectoratului şcolar general.

   (5) Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare până la sfârşitul semestrului, respectiv al anului şcolar. Aceste măsuri se stabilesc prin decizie a directorului.

 

 

CAPITOLUL III: CONDUCEREA LICEULUI

 

       Art. 9. (1) Numirea cadrelor de conducere (Director, Director Adjunct) din unităţile şcolare se face conform Legii Educaţiei Naţionalei.

(2) Directorul liceului este direct subordonat I.S.J. Teleorman, având responsabilităţi conform fişei postului.

(3) Directorul este preşedintele Consiliului de Administraţie şi al Consiliului Profesoral.

(4) Directorul reprezintă juridic liceul în relaţiile cu alţi parteneri.

 

CAPITOLUL IV: CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE

 

Art. 10.(1) Consiliul de Administraţiei este format potrivit Legii Educaţiei Naţionale Nr. 1/2011 şi modificările conform O.M. 5619/11.11.2010 și adresei ISJ nr. 11227 din 9 membri, între care: directorul unităţii de învăţământ, directorul adjunct, 2 cadre didactice alese de Consiliul Profesoral, 1 reprezentant al părinţilor, 1 reprezentant al Consiliului Local, 1 reprezentant al primarului, 1 reprezentant operatori economici, 1 reprezentant elevi. Personalul didactic din componenţa Consiliului de Administraţie este ales de Consiliul Profesoral la propunerea directorului sau a celorlalţi membri ai acestuia, dintre cadrele didactice care au calităţi manageriale şi performanţe profesionale deosebite.

      Atribuţiile Consiliului de Administraţie sunt specificate în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011.

(2) Consiliul de Administraţie este organul de conducere al unităţii de învăţământ. Directorul unităţii de învăţământ este preşedintele Consiliului de Administraţie.

(3) Preşedintele Consiliului de administraţie are obligaţia de a convoca reprezentanţii organizaţiilor sindicale, cu statut de observatori.

(4) După constituirea consiliului de administraţie, membrii acestuia aleg un preşedinte de şedinţă din rândul cadrelor didactice, prin hotărâre adoptată cu votul secret al majorităţii. Preşedintele de şedinţă este ales pentru o perioadă de cel mult un an, conduce şedinţele consiliului de administraţie şi semnează hotărârile adoptate în această perioadă.

 

CAPITOLUL V: CONSILIUL PROFESORAL

 

Art. 11.  Consiliul Profesoral este format din cadrele didactice din liceu, iar Directorul este preşedintele acestuia. Şedinţa Consiliului Profesoral poate fi prezidată de Directorul Adjunct. La şedinţele sale pot participa ca invitaţi reprezentanţi ai părinţilor, asociaţiilor elevilor, autorităţii locale, partenerilor sociali.

Art. 12. Consiliul Profesoral se întruneşte lunar sau de câte ori este nevoie, la propunerea directorului sau la solicitarea a minimum o treime dintre cadrele didactice. Consiliul Profesoral se întruneşte legal în prezenţa acel puţin două treimi din numrul total al membrilor.

Atribuţiile Consiliului profesoral sunt specificate în Legea Educaţiei Naţionale Nr. 1/2011.

Art. 13. (1) Participarea la şedinţele Consiliului Profesoral este obligatorie pentru cadrele didactice; absenţa nemotivată de la aceste şedinţe se consideră abatere disciplinară.

(2) Directorul unităţii de învăţământ numeşte, prin decizie, secretarul Consiliului Profesoral, care are atribuţia de a redacta lizibil şi inteligibil procesele-verbale ale şedinţelor Consiliului Profesoral.

(3) La sfârşitul fiecărei şedinţe a Consiliului Profesoral, toţi membrii şi invitaţii, în funcţie de situaţie, au obligaţia să semneze procesul-verbal, încheiat cu această ocazie. Directorul unităţii de învăţământ răspunde de acest lucru. Lipsa cvorumului de semnături anulează valabilitatea punerii în aplicare a hotărârilor şedinţei respective.

 

CAPITOLUL VI: CONSILIUL CLASEI

 

Art. 14.  Consiliul Clasei este constituit din totalitatea personalului didactic care predă la clasa respectivă,din cel puţin unpărinte delegat al comitetului de părinţi al clasei şi, pentru toate clasele, din reprezentantul elevilor clasei respective.

               Preşedintele consiliului clasei este dirigintele.

Art. 15. Consiliul clasei propune:

  1. notele la purtare pentru toţi elevii clasei şi propune Consiliului Profesoral valdarea mediilor mai mici decăt 7,00;
  2. recompense pentru elevii cu rezultate deosebite;
  3. sarcinile conform prevederilor prezentului Regulament Intern;
  4. măsuri recuperatorii pentru elevii cu un ritm mai lent de învăţare precum şi activităţi suplimentare pentru elevii cu performanţe deosebite.

Art. 16. Consiliul Clasei evaluează progresul şcolar al elevilor şi formulează aprecieri sintetice cu privire la comportamentul fiecărui elev, informând, în scris, părinţii.

 

CAPITOLUL VII: CONSILIUL ELEVILOR

 

Art. 17. La nivelul liceului se constituie Consiliul elevilor, format din liderii elevilor de la fiecare clasă.

Art. 18. Consiliul elevilor funcţionează pe baza unui regulament propriu (parte a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare) şi îşi desemnează reprezentantul care participa la şedinţele Consiliului de Administraţie ca MEMBRU.

Art. 19.  Consiliul elevilor poate propune conducerii măsuri pentru rezolvarea doleanţelor elevilor pe care îi reprezintă.

   Organizarea şi funcţionarea Consiliului Elevilor se regăsesc în Anexa 2.

 

CAPITOLUL VIII: MĂSURI PENTRU SIGURANŢA CIVILĂ A UNITĂŢII ŞCOLARE

Art. 20. Accesul persoanelor şi al autovehiculelor în incinta unităţii de învăţământ preuniversitar se face numai prin locurile special amenajate în acest scop, pentru a permite supravegherea acestora la intrarea şi ieşirea din şcoală.

Art. 21. a) Accesul elevilor este permis pe baza legitimaţiei/ecusonului sau a carnetului de note vizat anual.

             b) Accesul profesorilor din unitatea şcolară este permis de către profesorii de serviciu fie prin simpla recunoaştere, fie prin legitimare, iar accesul cadrelor didactice din alte unităţi şcolare se face prin legitimare.

Art. 22. Accesul părinţilor este permis în baza verificării identităţii acestora şi a ecusonului ce se eliberează la punctul de control, datele de identificare fiind notate în registrul aflat la punctul de control.

Art. 23.  Accesul altor persoane este permis după obţinerea aprobării conducerii unităţii de învăţământ, pe baza ecusonului care atestă calitatea de invitat/ vizitator al acestora; ecusoanele pentru invitaţi/ vizitatori se eliberează la punctul de control în momentul intrării, după efectuarea procedurilor de identificare. Persoanele care au primit ecusonul au obligaţia să-l poarte la vedere, pe perioada rămânerii în unitatea şcolară şi să-l restituie la punctul de control, în momentul părăsirii unităţii.

Art. 24. Este interzis în instituţie accesul persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, al celor turbulente, precum şi al celor cere au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea publică. De asemenea, se interzice intrarea persoanelor însoţite de câini, al celor care posedă arme sau obiecte contondente, substanţe toxice, explozive – pirotehnice, iritante – lacrimogene sau uşor inflamabile, publicaţii care au caracter obscen sau instigator, precum şi stupefiante sau băuturi alcoolice.

Art. 25. Personalul didactic de serviciu şi restul personalului didactic are obligaţia să supravegheze comportarea vizitatorilor şi să verifice sălile de clasă în care sunt invitaţi pentru a nu fi lăsate sau abandonate obiecte care prin conţinutul lor pot produce evenimente deosebite.

Art. 26. În situaţia organizării şedinţelor cu părinţii sau a altor întruniri ce au caracter comemorativ, educativ, cultural, sportiv, etc. prevăzute a se desfăşura în incinta unităţii şcolare, conducerea unităţii va asigura întocmirea şi transmiterea la punctul de control a tabelelor nominale cu persoanele invitate să participe la aceste manifestări în baza cărora se va permite accesul, după efectuarea verificării identităţii persoanelor nominalizate.

Art. 27. Programul unităţii de învăţământ şi cel de audienţe se stabileşte semestrial de către conducerea unităţii şi se afişează la punctul de control.

Art. 28. După terminarea orelor de program şi în timpul nopţii, clădirea şcolii se va încuia de către personalul abilitat, care va verifica, în prealabil, respectarea măsurilor pentru paza contra incendiilor şi siguranţei imobilului.

Art. 29. Cadrele didactice au obligaţia de a-şi însuşi şi calitatea de profesor de serviciu. Atribuţiile profesorului de serviciu sunt precizate în anexa 1 a prezentului document. Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin în calitate de profesor de serviciu, cadrele didactice vor fi sancţionate conform Statutului Personalului Didactic din L.E.N./2011.

Art. 30. Pătrunderea fără drept în sediul unităţii de învăţământ se pedepseşte conform prevederilor art. 2. din Decretul Lege nr. 88/ 1990.

Art. 31. NerespectareaRegulamentului de Organizare şi Funcţionare atrage după sine sancţionarea persoanelor vinovate.

 

CAPITOLUL IX: ELEVII

Art. 32. Are calitatea de elev orice persoană indiferent de sex, rasă, naţionalitate, apartenenţă politică sau religioasă care este înscrisă şi participă la activităţile şcolare şi extraşcolare.

Art. 33. Calitatea de elev se exercită prin frecvenţa cursurilor şi prin participarea la toate activităţile curriculare şi extracurriculare existente în cadrul liceului.

Art. 34. Încetarea exercitării calităţii de elev se poate realiza în următoarele situaţii:

a)      la absolvirea liceului;

b)      în cazul exmatriculării;

c)      la cererea scrisă a elevului (a părinţilor sau a ocrotitorilor legali, dacă elevii sunt minori); în acest caz elevii se consideră retraşi.

Art. 35. (1)Elevii se pot transfera de la o clasă la alta, de la un liceu la altul sau de la un profil sau formă de învăţământ la alta conform legislaţiei în vigoare.

(2 )Toate transferurile se efectuează cu acordul Consiliilor de Administraţie ale celor două unităţi de învăţământ numai în vacanţa inter-semestrială sau în vacanţa de vară după sesiunea de corigenţe.

 

CAPITOLUL X: EVALUAREA REZULTATELOR ELEVILOR

      

Art. 36.  Evaluarea rezultatelor elevilor se realizează în mod ritmic pe parcursul semestrului iar la sfârşitul fiecărui semestru se realizează o evaluare finală care urmăreşte: realizarea recapitulării şi sistematizării materiei, ameliorarea rezultatelor învăţării, consolidarea pregătirii elevilor cu rezultate foarte bune, sprijinirea elevilor cu rezultate nesatisfăcătoare.

Art. 37.  Se utilizează instrumente de evaluare: lucrări scrise semestriale, activităţi practice, pregătirea de către elevi a unor referate şi proiecte, interviuri, portofolii, probe orale, autoevaluare.

Art. 38.  (1) Evaluarea se face prin note de la 1 la 10 care se vor comunica elevilor în mod obligatoriu şi se vor trece în documentele şcolare: catalog şi carnet de note.

               (2) Numărul de note/ calificative acordate fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, exclusiv nota de la teză, trebuie să fie cel puţin egal cu numărul de ore săptămânal prevăzut în planul de învăţământ, cu excepţia disciplinelor cu o oră pe săptămână la care numărul minim de note/ calificative este de două.

               (3) Elevii în situaţii de corigenţă vor avea cu cel puţin o notă în plus faţă de numărul de note prevăzut, ultima notă fiind acordată, de regulă, în ultimele două săptămâni ale semestrului.

               (4) Tezele se susţin începând cu a doua jumătate a semestrului.

               (5) Tezele se păstrează în şcoală până la sfârşitul anului şcolar şi pot fi consultate de părinţii elevilor în prezenţa profesorului care predă disciplina de studiu respectivă.

 

 

 

CAPITOLUL XI: ÎNCHEIEREA SITUAŢIEI ŞCOLARE

 

 

Art. 39.  La sfârşitul fiecărui semestru şi al anului şcolar profesorii au obligaţia să încheie situaţia şcolară a elevilor menţionându-se cazurile de exmatriculare.

Art. 40.  În ultima săptămână a fiecărui semestru dirigintele convocă Consiliul Clasei pentru a stabili nota la purtare a elevilor iar în cazul notelor mai mici de 7, se discută şi se aprobă atât de către acest consiliu cât şi de director; decizia şi motivarea fiecărei note mai mici de 7 sunt aduse la cunoştinţa Consiliului Profesoral de către diriginte.

Art. 41.  Sunt declaraţi corigenţi elevii care obţin medii anuale sub 5 la unul sau două obiecte de studiu, precum şi elevii amânaţi care nu promovează examenul de încheiere a situaţiei şcolare la cel mult 2 discipline.

Art. 42.  Dirigintele are obligaţia să treacă toate mediile semestriale şi media anuală în carnetul elevului.

Art. 43.  Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare obiect cel puţin media anuală 5 şi la purtare media anuală minim 6.

Art. 44.  Elevii amânaţi medical sau cu situaţie neîncheiată pe semestrul I îşi vor încheia de regulă situaţia şcolară în primele patru săptămâni de la reluarea activităţii.

         Se consideră amânaţi, semestrial sau anual, elevii cărora nu li se poate definitiva situaţia şcolară din următoarele motive:

a)      au absentat motivat sau nemotivat la cel puţin 50% din numărul de ore prevăzute într-un semestru la disciplinele respective.

b)      au fost scutiţi de frecvenţă de către directorul unităţii de învăţământ, în urma unor solicitări oficiale, pentru perioada participării la festivaluri şi concursuri profesionale, cultural-artistice şi sportive, cantonamente şi pregătire specializată interne şi internaţionale.

c)      au beneficiat de bursă de studiu în străinătate, recunoscută de M.E.N..

d)     au urmat studiile, pentru o perioadă determinată de timp, în alte ţări.

Art. 45.  Examenul        de corigenţăconstă înprobe scrise, orale şi practice.

Art. 46.  Examinarea elevilor corigenţi se face de profesorul care a predat elevului obiectul de învăţământ în timpul anului şcolar, în absenţa temeinic motivată a acestuia, examinarea se face de un alt profesor de specialitate din şcoală, numit de conducerea liceului sau de la alt liceu, numit de inspectoratul şcolar la solicitarea directorului liceului. În toate cazurile, profesorul examinator este asistat de un profesor de aceeaşi specialitate sau de specialitate înrudită; fiecare examinator acordă nota sa. Elevii care nu se prezintă la aceste examene sunt declaraţi repetenţi.

Art. 47.  Examinarea se face din întreaga materie prevăzută în programele şcolare pentru anul respectiv de studii. Pentru lucrarea scrisă la examenul de corigenţă se dau variante de subiecte din care elevul tratează unul la alegere; lucrarea scrisă durează 45 minute pentru învăţământul primar şi 90 minute pentru cel gimnazial şi liceal din momentul transcrierii subiectelor pe tablă. Verificarea orală se face pe bază de bilete care cuprind cel puţin două subiecte. Profesorul examinator poate să-i pună întrebări suplimentare pentru a verifica pregătirea elevului. În unele situaţii elevul mai poate solicita (cu riscul depunctării corespunzătoare de un punct) un alt bilet de examen.

Art. 48.  (1). Media la examenul de corigenţă se calculează aritmetic, fără rotunjire. La obiectele la care examenul constă într-o singură probă (educaţie fizică) nota obţinută are valoare de medie.

               (2). La examenele de corigenţă sunt declaraţi promovaţi elevii care obţin, la fiecare obiect, cel puţin media 5,00.

               (3). Media obţinută la examenul de corigenţă constituie media anuală a obiectului respectiv şi intră în calculul mediei generale anuale.

               (4). Elevii care la examenele de corigenţă obţin media sub 5,00 chiar şi la un singur obiect, precum şi cei care au absentat de la examen, sunt declaraţi repetenţi.

Art. 49.  (1). Rezultatul examenului de corigenţă se consemnează în catalogul de examen şi se trece în catalogul clasei şi în registrul matricol al clasei respective, în termen de cel mult 5 zile de la susţinerea examenului.

               (2). Procesul verbal împreună cu lucrarea scrisă şi foaia cu însemnările elevului la examenul oral, se păstrează în arhiva şcolii timp de un an.

               (3). Rezultatul examenelor de corigenţa şi situaţia şcolară anuală a elevilor se afişează a doua zi după încheierea sesiunii şi se consemnează în procesul verbal al Consiliului Profesoral de la începutul anului şcolar.

Art. 50.  Sunt declaraţi repetenţi elevii:

a. care au obţinut media anuală sub 5/calificativ insuficient la mai mult de două discipline de învăţământ;

b.care au obţinut la purtare media anuală mai mică de 6/calificativ insuficient, indiferent de mediile obţinute la disciplinele de studii;

c. corigenţi care nu se prezintă la examen sau care nu promovează examenul la cel puţin o disciplină;

  1. amânaţi care nu se prezintă la sesiunea de încheiere a situaţiei şcolare, la cel puţin o disciplină.

e. Exmatriculaţi cu drept de reînscriere.

Art. 51. Situaţia şcolară a elevilor amânaţi, corigenţi sau repetenţi se comunică în scris de către diriginte/învăţător, părinţilor, în cel mult 10 zile de la încheierea cursurilor fiecărui semestru.

 

CAPITOLUL XII: DREPTURILE ELEVILOR ŞI RECOMPENSE

 

Art. 52.  Eleviise bucură de toate drepturile legale prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar elaborat pe baza Legii Educaţiei Naţionale Nr.1/2011.

Art. 53.  (1).Elevii beneficiază de învăţământ gratuit (pot utiliza gratuit, sub îndrumarea profesorilor, pe toată durata studiilor, baza materială şi didactică de care dispune liceul).

               (2). Elevii pot beneficia de burse şi de credite pentru studii acordate de bănci. Statul îi sprijină material, cu precădere pe cei care obţin rezultate foarte bune la învăţătură sau în activităţi artistice şi sportive, precum şi pe cei cu situaţie materială precară. Se acordă următoarele tipuri de burse (în limita locurilor aprobate de ISJ):

               (3). bursă de merit – elevilor cu medii între 9.80 şi 10 (procentual, conform legii);

               (4). bursă de studiu – elevilor cu medii între 9.00 şi 9.79 (procentual, conform legii);

               (5). bursă specială – elevilor cu situaţie materială precară (pe baza documentelor corespunzătoare);

               (6). Elevii pot beneficia de suport financiar din surse extrabugetare ale liceului (agenţi economici sau sponsori).

               (7). Elevii pot fi evidenţiaţi şi pot primi premii şi recompense pentru rezultatele deosebite la învăţătură precum şi în alte activităţi sau pentru atitudinea civică exemplară. Premiile se acordă la sfârşitul anului şcolar elevilor care au obţinut primele 3 medii generale pe clasă dar nu mai mici de 9.00. Pentru următoarele medii până la 9.00 sau următoarele medii, în funcţie de ierarhia mediilor pe clasă se acordă menţiune.

               (8). Pentru acordarea premiilor şi menţiunilor este obligatorie media 10 la purtare.

               (9). Pot fi recompensaţi cu premii:

               - elevii care s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;

               - elevii care au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri şi alte activităţi extraşcolare;

               - elevii care s-au remarcat printr-o înaltă ţinută morală şi civică;

               - elevii care au avut la nivelul clasei cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar;

               (10). Elevii care se evidenţiază în activităţi extracurriculare pot primi alte tipuri de recompense care sunt stabilite de către Consiliul de Administraţie.

               (11). Pe parcursul învăţământului obligatoriu, elevii primesc obligatoriu, gratuit manuale.

               (12). La sfârşitul sau la începutul anului şcolar se poate organiza un târg de manuale şcolare, la care elevii care doresc îşi pot vinde manualele din anii anteriori şi să le cumpere pe cele din anul în curs.

               (13). În timpul şcolarizării elevii beneficiază de asistenţă medicală şi psihopedagogică gratuită.

               (14). Elevii au dreptul la bilete cu preţ redus pe C.F.R., pentru transportul în comun, precum şi la spectacole, muzee şi manifestări cultural-sportive, pe baza carnetului de elevi vizat în fiecare an.

Art. 54.  Elevii au dreptul să participe la activităţi extraşcolare organizate de liceu precum şi la cele care se desfăşoară în cluburile elevilor, baze/cluburi sportive, de agrement, tabere, cu respectarea prevederilor regulamentelor de funcţionare a acestora, cu aprobarea dirigintelui şi a directorului. De asemenea ei trebuie să prezinte o adeverinţă din care să rezulte calitatea de membru al clubului, valabilă pe anul în curs. În cadrul liceal au loc diverse serbări (Balul bobocilor, spectacol de Crăciun, Balul primăverii, al absolvenţilor, etc.) organizate de elevi sub îndrumarea profesorilor. La aceste manifestări poate lua parte orice elev care frecventează cursurile liceale.

Art. 55.  În liceul nostru este garantată libertatea elevilor de a redacta şi difuza reviste şcolare proprii precum şi libertatea de asociere în cercuri ştiinţifice, culturale, artistice, sportive sau civice care funcţionează pe baza unui statut propriu, aprobat de director. Dreptul la reuniune se exercită în afara orarului zilnic, iar activităţile pot fi susţinute în liceu numai cu aprobarea directorului. Aprobarea va fi condiţionată de existenţa unor garanţii scrise privind asigurarea securităţii persoanelor şi bunurilor de către organizatori.

Art. 56.  În unitatea de învăţământ sunt interzise măsurile care pot limita accesul la educaţie al elevilor cum ar fi, de exemplu, efectuarea de către aceştia a serviciului pe şcoală, interzicerea participării la cursuri sau sancţionarea elevilor care nu poartă uniforma unităţii de învăţământ sau altele asemenea."

 

CAPITOLUL XIII: OBLIGAŢIILE ELEVILOR ÎN ŞCOLĂ – ÎN TIMPUL ORELOR DE CURS ŞI AL PAUZELOR – ŞI ÎN AFARA ŞCOLII

 

Art. 57.  (1)       Elevii au obligaţia de a frecventa cursurile. În situaţia absentării din motive de sănătate sunt obligaţi ca în termen de 7 zile de la revenirea în şcoală să prezinte adeverinţă medicală vizată de către medicul Cabinetului Şcolar.

(2)  Pentru alte situaţii, motivarea absentelor se efectuează pe baza unei cereri scrise de părintele/tutorele legal al elevului, adresata directorului si aprobata de aceasta, in urma consultării cu dirigintele / învăţătorul clasei, pentru 5 zile / semestru.

Art. 58.  Elevii trebuie să aibă o comportare civilizată in ceea ce priveşte exprimarea, gestica, mimica etc. atât în şcoală cât şi în afara ei, trebuie să cunoască şi să respecte legile statului, Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, regulile de circulaţie şi cele cu privire la protejarea sănătăţii, normele de sănătate şi securitate în muncă, de prevenire şi de stingere a incendiilor, cele de protecţie civilă şi de protecţie a mediului.

Art. 59.  Elevii au obligaţia de a se pregăti la fiecare disciplină de studiu, de a utiliza manualele de specialitate şi de a îndeplini toate sarcinile propuse de aceştia referitoare la procesul de instructiv-educativ.

Art. 60.  (1)       Elevii au obligaţia de a intra la clasa în momentul în care aud soneria, aşteptând în linişte intrarea profesorului.

(2)   În timpul orelor de curs trebuie să păstreze liniştea şi ordinea, răspunzând doar la solicitarea profesorului sau intervenind doar dacă respectă regulile unui dialog eficient, fiind respectoşi în adresare atât de profesori, cât şi faţă de ceilalţi elevi.

(3)   Li se interzice elevilor să utilizeze în timpul orelor calculatoare, laptop-uri (cu excepţia situaţiilor în care utilizarea lor apare ca sarcină impusă de profesor), telefoane mobile, precum şi să mestece gumă.

Art. 61. Elevii au obligaţia să poarte asupra lor carnetul de elev, să-l prezinte profesorilor pentru consemnarea notelor, precum şi părinţilor pentru informare în legătură cu situaţia şcolară.

Art. 62. Elevii din învăţământul preuniversitar de stat, trebuie să utilizeze cu grijă manualele şcolare primite gratuit şi să le restituie în stare bună la sfârşitul anului şcolar. De asemenea trebuie să utilizeze cu grijă materialele grafice primite ca suport informativ în cadrul anumitor activităţi didactice.

Art. 63. Elevii au obligaţia de a-şi respecta colegii, personalul didactic şi nedidactic al şcolii, precum şi persoanele acreditate de conducerea şcolii să desfăşoare activităţi în incinta liceului.

Art. 64. (1) Elevii au obligaţia de a purta o ţinută decentă.

(2)   Este cu desăvârşire interzis elevilor să vină la şcoală cu piercing-uri, tunsori extravagante sau accesorii (bijuterii, lanţuri etc.) stridente.

(3)   În cazul abaterilor, vor fi aplicate progresiv sancţiunile stabilite în capitolul sancţiuni.

Art. 66. Părinţii au obligaţia de a ţine permanent legătura cu şcoala prin:

a. prezenţa la şedinţe cu părinţii pe clasă şi pe şcoală

b. prezenţa la cel puţin o consultaţie pe lună cu dirigintele copilului

c. prezenţa la şcoală în urma solicitării Secretariatului, a dirigintelui şi a directorului.

     Legătura permanentă cu şcoala se impune pentru a fi la curent cu situaţia şcolară, cu prezenţa şi comportamentul copiilor în şcoală.

Art. 67. Le este interzis elevilor:

a. să distrugă documentele (cataloage, foi matricole, carnete de note, legitimaţii etc.);

b.să falsifice înscrisurile din documentele şcolare (note, absente, semnătura profesorului şi a părintelui);

c. să comercializeze şi să falsifice adeverinţele medicale;

  1. să deterioreze bunurile din baza materială a şcolii sau să murdărească sala de clasă;

e. să aducă şi să difuzeze în şcoală materiale care prin conţinutul lor atentează la independenţa, suveranitatea şi integritatea naţională, cultivă violenţa şi intoleranţa;

f. să deţină şi să consume în liceu şi în afara acestuia băuturi alcoolice, droguri, substanţe etnobotanice, ţigări şi să participe la jocuri de noroc;

g.să introducă şi să folosească în liceu orice tip de arme sau alte instrumente (muniţie, petarde, pocnitori, arme albe, spray paralizant, gaze lacrimogene, prafuri de orice natură etc.) care prin acţiunea lor pot afecta integritatea fizică şi psihică a elevilor şi a personalului şcolii;

h.să pătrundă în curtea şcolii cu role, adidas cu role, animale, scutere sau cu skateboard;

  1. să introducă şi să difuzeze in liceu materiale având caracter obscen sau pornografic;
  2. să organizeze activităţi de propagandă politică şi prozelitism religios;

k. să organizeze şi să participe la acţiuni de protest care afectează desfăşurarea activităţii de învăţământ şi de frecvenţă la cursuri;

  1. să blocheze căile de acces în spaţiile de învăţământ;
  2. să aducă în şcoală persoane străine fără aprobarea dirigintelui, a profesorului de serviciu sau a directorului;

n. să comercializeze diferite obiecte sau bunuri de folosinţă personală;

  • să lanseze anunţuri false cu privire la amplasarea unor materiale explozive în perimetrul şcolii;

p. să atenteze la integritatea fizică şi psihică a oricărei persoane cu care intră în conflict (prin agresivitate verbală, prin violenţă fizică etc.);

q. să circule pe scara profesorilor;

  1. să deranjeze personalul de la secretariat, cu excepţia orelor de lucru cu publicul sau a situaţiilor de urgenţă;

s. să alerge şi să manifeste zgomotos sau indecent în timpul pauzelor, în clasă şi pe culoare;

  1. să folosească aparate foto sau camere de filmat/înregistrat fără acordul cadrelor didactice sau al conducerii şcolii.

u.să părăsească unitatea şcolară în timpul orelor de curs cu excepţia situaţiilor speciale (de sănătate sau familie) însoţit de avizul (bilet de învoire) profesorului de serviciu / diriginte / directori.

v. în unitatea de învăţământ fumatul este interzis, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.

x. în timpul orelor de curs, al examenelor şi al concursurilor este interzisă utilizarea telefoanelor mobile; prin excepţie de la această prevedere, este permisă utilizarea acestora în timpul orelor de curs, numai cu acordul cadrului didactic, în situaţia folosirii lor în procesul educativ sau în situaţii de urgenţă. Pe durata orelor de curs telefoanele mobile se păstrează în locuri special amenajate din sala de clasă, setate astfel încât să nu deranjeze procesul educativ”.

Art. 68. La orele de educaţie fizică:

  1. Elevii care nu au echipamentul sportiv la oră vor primi absenţă nemotivabilă în catalog;
  2. Elevii scutiţi de efort fizic anual sau semestrial vor aduce adeverinţă medicală de la medicul specialist sau de la Cabinetul medical al şcolii;
  3. Elevii scutiţi medical pentru un semestru/ anual pot absenta de la ora de educaţie fizică din cursul zilei dacă este prima sau ultima oră cu acordul scris al conducerii şcolii şi al părintelui sau tutorelui, cu specificaţia că acesta răspunde de siguranţa elevului pe parcursul orei respective;
  4. Până la 12.10.2018 toţi elevii apţi pentru a participa la ora de educaţie fizică vor prezenta profesorului de sport adeverinţa de la medicul de familie cu specificaţia „Apt pentru efort fizic în anul şcolar 2018- 2019”.

 

 

 

 

CAPITOLUL XIV: SANCŢIUNI

 

Art. 69.  Elevii care săvârşesc fapte ce aduc atingere legilor în vigoare şi regulamentelor şcolare vor fi sancţionaţi, în funcţie de gravitatea faptelor cu:

a. observaţia individuală (efectuată de diriginte sau director/director adjunct şi nu atrage alte măsuri disciplinare);

b. avertismentul în faţa clasei sau în faţa Consiliului clasei şi/sau în faţa Consiliului Profesoral în prezenţa părintelui (efectuată de diriginte sau director însoţită de scăderea notei la purtare);

c. mustrarea scrisă, semnată de diriginte şi director, înmânată personal părinţilor, sub semnătură, de către dirigintele clasei; (se înregistrează în catalogul clasei, se consemnează în raportul Consiliului clasei şi va fi prezentată Consiliului Profesoral la sfârşitul semestrului. Aplicarea sancţiunii se va face de Consiliul clasei sau director şi va fi însoţită de scăderea notei la purtare);

  1. retragerea temporară sau definitivă a burseide merit/bani de liceu/bursă profesională; (aplicarea sancţiunii este efectuată de director şi este însoţită de scăderea notei la purtare);

e. eliminarea de la cursuri pentru o perioadă de 3 – 5 zile, activitatea din clasă fiind substituită cu o activitate în folosul şcolii (se consemnează în catalog; aplicarea va fi făcută de director, şi este însoţită de scăderea notei la purtare); absenţele se motivează dacă elevul participă la aceste activităţi; dacă elevul căruia i s-a aplicat una din sancţiunile menţionate dă dovadă de un comportament ireproşabil pe o perioadă de cel puţin 8 săptămâni de şcoală până la încheierea semestrului, prevederea privind scăderea notei la purtare se poate anula, decizia fiind luată de cel care a aplicat-o (diriginte, consiliul clasei, director, Consiliul profesoral);

f. mutarea disciplinară la o clasă paralelă; în acest caz se întocmeşte o comunicare adresată părinţilor, semnată de diriginte şi director, înregistrată în registrul de evidenţă al elevilor, în catalogul clasei şi în registru matricol; se consemnează în raportul Consiliului clasei; se înmânează personal părinţilor, sub semnătură, de către diriginte; aplicarea va fi făcută de director, se scade nota la purtare;

g. scăderea notei la purtare astfel:

-          Se scade un punct pentru 10 absenţe nemotivate sau 10% din absentele la un obiect şi se înştiinţează părinţii. Dacă după ce a făcut 10 absenţe elevul nu mai absentează prevederea privind scăderea notei la purtare se poate anula.

-          Pentru 20 de absenţe nemotivate elevul va fi sancţionat cu scăderea a 2 puncte la purtare şi va primi preaviz de exmatriculare pe care îl vor semna părinţii.

-          Pentru 30 absenţe nemotivate elevul va fi sancţionat cu scăderea a 3 puncte la purtare şi se va lua legătura cu familia.

-          Pentru 40 de absenţe nemotivate elevul va fi exmatriculat cu drept de înscriere în anul următor.

h. preaviz de exmatriculare pentru elevii care absentează nejustificat 20 de ore la diferite discipline de studiu sau 15% din totalul orelor la o singură disciplină, cumulate pe an şcolar (raportul semnat de diriginte şi de director se consemnează in registrul de evidenţă al elevilor şi în catalogul clasei, comunicarea va fi înmânată personal părinţilor de diriginte, sub semnătură de luare la cunoştinţă, sancţiunea va fi consemnată în raportul Consiliului profesoral de sfârşit de semestru; se scade nota la purtare). Sancţiunea se aplică elevilor din ciclul liceal superior.

  1. exmatricularea din liceu cu drept de reînscriere în anul următor în acelaşi liceu sau în altul, în acelaşi an de studiu, însoţită de scăderea notei la purtare sub 6 (se aplică pentru abateri grave sau pentru un număr de cel puţin 40 absenţe nejustificate din totalul orelor de studiu sau cel puţin 30% din totalul orelor la o singură disciplină cumulate pe un an şcolar; se aprobă de Consiliul profesoral la propunerea dirigintelui, cu consultarea directorului. Dacă motivul îl reprezintă absenţele nejustificate, aprobarea este condiţionată de emiterea în prealabil a preavizului de exmatriculare, se consemnează în registru de procese verbale ale Consiliului profesoral, catalogul clasei, registru de evidenţă al elevilor şi registru matricol. Comunicarea va fi înmânată personal părinţilor, sub semnătură, de diriginte). Sancţiunea se aplică elevilor din ciclul liceal superior.
  2. exmatricularea fără drept de înscriere în aceeaşi unitate se aplică elevilor din învăţământul liceal superior pentru abateri deosebit de grave, apreciate ca atare de către Consiliul profesoral. Aplicarea sancţiunilor se aprobă de către Consiliul profesoral la propunerea Consiliului clasei sau a directorului. Sancţiunea se consemnează în registrul de procese verbale ale Consiliului profesoral, în catalogul clasei, în registrul de evidenţă a elevilor şi în registrul matricol. Sancţiunea se comunică părintelui/tutorelui legal şi elevului dacă acesta a împlinit 18 ani, în scris, sub semnătură, de către dirigintelui clasei. Sancţiunea este însoţită de scăderea notei la purtare sub 6.

k. exmatricularea din toate unităţile de învăţământ fără drept de înscriere pentru o perioadă de timp sau pentru totdeauna, ca urmare a unor abateri deosebit de grave, însoţită de scăderea notei la purtare sub 6 (aplicarea sancţiunii şi durata ei se fac de către MEN la propunerea motivată a Consiliului profesoral sau a directorului; sancţiunea se consemnează în registrul de procese verbale ale Consiliului profesoral, în catalogul clasei, în registrul de evidenţa a elevilor şi în registrul matricol. Sancţiunea se comunică părintelui/tutorelui legal şi elevului, dacă acesta a împlinit 18 ani, în scris, sub semnătură, de către dirigintele clasei.

  1. elevii care deteriorează bunurile unităţii de învăţământ plătesc toate lucrările necesare reparaţiilor sau suportă toate cheltuielile pentru înlocuirea bunurilor deteriorate. În cazul în care vinovatul nu se cunoaşte, răspunderea materială revine întregii clase. În cazul distrugerii/deteriorării manualelor şcolare primite gratuit, elevii vinovaţi înlocuiesc manualul deteriorat, iar în caz de imposibilitate, achită contravaloarea acestuia.

 

Art. 70.  Contestaţiile împotriva sancţiunilor prevăzute în art. 70 b) – f) şi h) – j) se vor adresa în scris Consiliului de administraţie în termen de 5 zile de la aplicarea sancţiunii. Răspunsul la contestaţie va fi dat în termen de 30 zile. Hotărârea Consiliului de administraţie rămâne definitivă. Contestaţiile privind sancţiunea prevăzută la art. 70 k) se pot adresa, în scris, la MEN.

 

CAPITOLUL XV: PĂRINŢII

 

Art.71. Părintele sau tutorele legal este obligat să ia măsuri pentru şcolarizarea elevului, pe

perioada învăţământului obligatoriu. În caz contrar va suporta consecinţele conform art. 360 alin. 1 pct a. din Legea educaţiei nr 1/ 2011 respectiv cu amendă cuprinsă între 100 şi 1.000 lei sau cu muncă echivalentă în folosul comunităţii, prestată de părinte sau de tutorele legal;

Art. 72.  Comitetul de părinţi are următoarele atribuţii:

a. sprijină conducerea liceului şi dirigintele în întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a clasei şi a unităţii de învăţământ;

b.ajută liceul şi diriginţii în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare socială a absolvenţilor;

c. sprijină dirigintele în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi extraşcolare;

  1. are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea condiţiilor de studiu ale elevilor clasei;

e. atrage persoane fizice sau juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de modernizare a activităţii educative şi a bazei materiale din clasă şi din şcoală.

Art. 73.  (1) În prima adunare generală a Consiliului Reprezentativ al Părinţilor se alege comitetul Reprezentativ al Părinţilor, format din preşedinte, vicepreşedinte şi alţi 3 membri.

(2)   Consiliul Reprezentativ al părinţilor desemnează reprezentaţii săi în Consiliul de Administraţie şi numeşte părinţii care pot participa, în calitate de invitaţi, la şedinţele Consiliului Profesoral.

(3)   Consiliul Reprezentativ al Părinţilor şi Comisia de Cenzori prezintă anual, spre aprobare, Adunării Generale a Părinţilor activitatea desfăşurată pe parcursul anului şcolar anterior.

(4)   Atribuţiile Consiliului Reprezentativ al Părinţilor sunt următoarele:

a. sprijină conducerea liceului în întreţinerea şi modernizarea bazei materiale necesare unei activităţi eficiente;

b.susţine liceul în activitatea de consiliere şi orientare socio-profesională;

c. susţine conducerea liceului în organizarea şi desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii pe teme educaţionale;

  1. susţine liceul in organizarea şi desfăşurarea festivităţilor anuale.

 

 

 

CAPITOLUL XVI: CADRELE DIDACTICE

 

Art. 74. Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011, reglementează funcţiile, competenţele, responsabilităţile, drepturile şi obligaţiile personalului didactic de predare şi de instruire practică şi ale personalului didactic auxiliar.

Art. 75. Cadrele didactice au dreptul:

(1)                    Să primească gradaţii de merit în conformitate cu activitatea desfăşurată.

(2)                    Să lanseze proiecte şi să participe la desfăşurarea lor.

(3)                    Libertatea iniţiativei profesionale a personalului didactic se referă, în principal, la:

  1.           Conceperea activităţii profesionale şi realizarea obiectivelor instructiv-educative ale disciplinelor de învăţământ, prin metodologii care respectă principiile psihopedagogice;
  2. Utilizarea bazei materiale şi a resurselor învăţământului în copul realizării obligaţiilor profesionale;
  3.            Punerea în practică a ideilor novatoare pentru modernizarea procesului de învăţământ;
  4. Organizarea cu elevii, a unor activităţi extracurriculare cu scop educativ sau de cercetare ştiinţifică;
  5.            Colaborarea cu părinţii, prin lectorate şi alte acţiuni colective cu caracter pedagogic;
  6.            Înfiinţarea în unităţile de învăţământ a unor laboratoare, ateliere, cabinete, cluburi, cercuri, cenacluri, formaţii artistice şi sportive, publicaţii, conform legii;
  7. Evaluarea performanţelor la învăţătură ale elevilor în baza unui sistem validat;
  8. Participarea la viaţa şcolară, în toate compartimentele care vizează organizarea şi desfăşurarea procesului de învăţământ, conform deontologiei profesionale.

Art. 76. Alte drepturi:

(1)                    Cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul desfăşurării activităţii didactice de nici o autoritate şcolară sau publică.

(2)                    Multiplicarea sub orice formă a înregistrărilor activităţii didactice de către elevi, sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul cadrului didactic respectiv.

(3)                    Personalul didactic este încurajat să participe la viaţa socială şi publică, în beneficiul propriu, în interesul învăţământului şi al societăţii româneşti;

(4)                    Personalul didactic are dreptul să facă parte din asociaţii şi organizaţii sindicale, profesionale şi culturale, naţionale şi internaţionale, precum şi din organizaţii politice legal constituite, în conformitate cu prevederile legii;

(5)                    Personalul didactic poate exprima liber opinii profesionale în spaţiul şcolar şi poate întreprinde acţiuni în nume propriu, în afara acestui spaţiu, dacă acestea nu afectează prestigiul învăţământului şi demnitatea profesiei de educator.

(6)                    Să se învoiască 3 zile pe an şcolar pentru situaţii excepţionale, pe baza unei cereri adresate directorului instituţiei, cu condiţia de a asigura suplinirea orelor cu personal calificat.

Art. 77. Cadrele didactice au următoarele obligaţii:

(1)                    Să semneze zilnic condica de prezenţă, orele nesemnate se consideră ca fiind neefectuate şi se sancţionează cu diminuarea corespunzătoare;

(2)                    Să intre la ora de curs punctual şi de asemenea să iasă de la oră când se sună de ieşire.

Întârzierile repetate cu mai mult de 5 minute se scancţionează cu avertisment sau diminuarea calificativului.

(3)                    La fiecare oră are obligaţia de a consemna absenţele elevilor în catalogul clasei, conform normelor în vigoare; nerespectarea acestor obligaţii se sancţionează, în funcţie de gravitatea cazului, în baza raportului comisiei numite de C.P.

(4)                    Să folosească un limbaj si să aibă un comportament faţă de elevi, părinţi, colegi şi personalul de serviciu în conformitate cu statutul lui de educator, care să nu lezeze personalitatea şi demnitatea elevilor;

(5)                    Să aibă o ţinută decentă;

(6)                    Să-şi acorde respect reciproc şi sprijin colegilor şi personalului şcolii în îndeplinirea obligaţiilor profesionale;

(7)                    Să participe la şedinţele cu părinţii, dacă este solicitat de diriginte;

(8)                    Să participe la activităţi extracurriculare organizate în cadrul liceului;

(9)  Să asigure păstrarea curăţeniei în cancelarie, cabinete şi pe hol, să asigure securitatea elevilor pe durata orelor de curs;

(10)                Să participe la şedinţele C.P. şi la şedinţele comisiilor metodice. Trei absenţe nejustificate pe parcursul anului şcolar de la şedinţele C.P. sau ale Comisiile metodice se vor sancţiona cu diminuarea calificativului.

(11)                Participă şi desfăşoară activităţile comisiilor şi colectivelor pe domenii conform deciziei C.A.; refuzul nejustificat se sancţionează cu mustrare şi scăderea calificativului.

(12)                Să se e achite de obligaţiile aferente calităţii de profesor de serviciu stabilite de către C.A. şi C.P.

Art. 78. Profesorul diriginte are următoarele sarcini şi atribuţii:

a. Asigură, împreună cu elevii clasei, păstrarea în bune condiţii a bazei materiale şi remedierea acesteia în cazul deteriorării ei.

b. Răspunde de preluarea şi predarea manualelor şcolare de la biblioteca şcolii.

c. Completează carnetele de elev pe care le şi le predă elevilor.

  1. Întocmeşte catalogul provizoriu al clasei în baza tabelului primit de la secretariat.

e. Completează catalogul definitiv al clasei, astfel:

-                      pe prima filă va trece profilul şi specialitatea, precum şi colectivul didactic al clasei;

-                      numele elevului va fi completat corect, conform cu certificatul de naştere, cu iniţiala prenumelui tatălui;

-                      la fiecare elev se va trece volumul şi pagina numărului matricol;

-                      se completează cu toate datele cerute tabelul de la sfârşitul catalogului;

-                      la sfârşitul fiecărui semestru şi al anului şcolar se completează situaţia statistică de pe ultima filă;

-                      la sfârşitul anului şcolar, pe ultima filă a catalogului se încheie proces verbal cu numărul de file conţinute în catalog şi se barează foile necompletate;

-                      la sfârşitul anului şcolar se trece în dreptul fiecărui promovat media generală, iar în cazul elevilor corigenţi se va scrie „corigent” cu roşu şi se menţionează obiectele la care este corigent;

-                      după sesiunea de corigenţe, trece în dreptul fiecărui elev care a fost corigent menţiunea „promovat” sau „repetent”, iar la cei promovaţi calculează şi trec în catalog media generală.

f. Întocmeşte şi predă la termen situaţiile statistice.

g. Anunţă în scris părinţii privind:

-          situaţia frecvenţei (preavize de exmatriculare) şi chiar exmatriculare;

-          situaţia şcolară a elevilor declaraţi corigenţi sau repetenţi la sfârşitul anului şcolar.

h. Întocmeşte caietul dirigintelui.

  1. Planifică temele orelor de dirigenţie şi predă la timp planificarea responsabilului comisiei metodice a diriginţilor şi organizează activităţi extraşcolare cu elevii clasei.
  2. Controlează în mod sistematic elevii la orele de curs după caz.

k. Colaborează cu colectivul didactic al clasei în scopul cunoaşterii elevilor şi al îmbunătăţirii procesului de predare învăţare.

  1. Colaborează, când este cazul, cu cabinetul medical sau de consiliere pentru rezolvarea problemelor elevilor.
  2. Organizează şedinţe cu părinţii semestrial/ ori de câte ori este cazul şi participă la lectoratele cu părinţii organizate pe liceu.

n. Convoacă Comitetul de elevi al clasei, precum şi Comitetul de Părinţi pe clasă la şedinţele cu conducerea liceului şi responsabilul comisiei diriginţilor.

  • Preia pe bază de proces-verbal, sala de clasă în care îşi desfăşoară activitatea elevii cărora le este diriginte şi răspunde de păstrarea şi modernizarea acesteia.

p. Prezintă elevilor din clasele terminale prevederile din Metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de Bacalaureat.

q. Urmăreşte frecvenţa elevilor, motivează absenţele elevilor pe baza certificatelor avizate de cabinetul medical al liceului, precum şi în baza cererilor personale, motivate, ale părinţilor acestora, aprobate de director.

 

CAPITOLUL XVII: PERSONALUL DIDACTIC AUXILIAR ŞI NEDIDACTIC

 

Art. 79. Compartimentul de secretariat este subordonat directorului/directorului adjunct al liceului. Secretariatul funcţionează pentru elevi, părinţi, personalul liceului şi alte persoane interesate potrivit unui program de lucru. Programul secretariatului se aprobă de către director. În perioada vacanţelor şcolare, cataloagele se păstrează la secretariat.

Art. 80. Serviciul de contabilitate este subordonat directorului liceului şi răspunde de organizarea şi desfăşurarea activităţii financiar-contabile a liceului, în conformitate du dispoziţiile legale în vigoare.

Art. 81. Serviciul de administraţie este subordonat directorului liceului. Administratorul răspunde de gestionarea şi întreţinerea bazei materiale a liceului, coordonează activitatea personalului administrativ de întreţinere şi curăţenie.

Art. 82. a. Bibliotecarul este subordonat directorului liceului şi organizează activitatea bibliotecii, asigură funcţionarea acesteia şi este interesat de completarea raţională a fondului de publicaţii.

             b. Orarul de funcţionare al bibliotecii se aprobă de director.

             c. Se interzice comercializarea în şcoală a publicaţiilor fără aprobarea directorului.

Art. 83. Laborantul şi informaticianul sunt subordonaţi directorului liceului, iar atribuţiile acestora sunt menţionate în fişele de post aprobate de director.

Art. 84. Personalul didactic auxiliar şi nedidactic îşi va desfăşura activitatea conform Legii Educaţiei Naţionale Nr. 1/2011.

 

CAPITOLUL XVIII: DISPOZIŢII FINALE

 

Art. 85. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare se prelucrează elevilor, părinţilor şi întregului personal al unităţii cu proces verbal şi semnătura tuturor celor instruiţi, imediat ce este aprobat de Consiliul Profesoral.

Art. 86. Necunoaşterea sau ignorarea deliberată a prezentului regulament ca şi a tuturor documentelor care reglementează procesul de învăţământ, nu absolvă de răspundere şi nu pot fi invocate drept scuză.

Art. 87. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare va fi multiplicat pentru a putea fi consultat ori de câte ori este nevoie.

Art. 88. La data intrării în vigoare a prezentului regulament se abrogă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare din anul şcolar anterior.

Art. 89. Din prezentul regulament fac parte integrantă următoarele anexe:

-                               Atribuţiile profesorului de serviciu

-                               Organizarea şi Funcţionarea Consiliului Elevilor

Prezentul Regulament de Organizare şi Funcţionare a fost avizat în şedinţa Consiliului Profesoral din data de 05.09.2018.

Director,                                                                                   Director adjunct,

Prof. PĂUN ADRIAN LIVIU                                            Prof. IONESCU GHEORGHE                                                       

 

Anexa 1 – Atribuţiile profesorului de serviciu

 

  1. Se va prezenta la şcoală cu 10 minute înainte de program.
  2. Verifică prezenţa profesorilor la ore şi asigură supravegherea claselor de la care lipsesc profesorii.
  3. Asigură intrarea punctuală la ore a profesorilor şi a elevilor.
  4. Verifică ordinea şi disciplina în pauze.
  5. Controlează şi în pauze activitatea elevilor.
  6. Interzice ieşirea elevilor în afara şcolii pentru interese personale. Poate învoi elevii să iasă din incinta unităţii în timpul orelor în cazuri excepţionale (de sănătate sau familie) după consultarea telefonică sau verbală a familiei.
  7. Asigură semnarea condicii de prezenţă de către toate cadrele didactice.
  8. Predă cataloagele şi consemnează acest lucru în procesul verbal.
  9. Consemnează în procesul verbal profesorii absenţi sau profesorii care întârzie.
  10. Consemnează în procesul verbal eventualele abateri disciplinare ale elevilor şi/sau stricăciunile din sălile de clasă.
  11. Informează în mod operativ directorului problemele deosebite apărute pe durata zilei şi să le consemneze în procesul verbal.
  12. Asigură desfăşurarea tuturor orelor în sălile în care au fost repartizate.
  13. Controlează grupurile sanitare pentru asigurarea normelor de curăţenie.
  14. La sfârşitul zilei verifică:
  1. cataloagele, condica de prezenţă;
  2. toate celelalte obiecte din inventarul cancelariei. Apoi le predă secretarei împreună cu cheia de la dulapul de cataloage şi menţionează orice neregulă în procesul verbal.
  1. Profesorul de serviciu are obligaţia să semnalizeze orice neregulă apărută în activitatea şcolii in momentul preluării serviciului.
  2. Anunţă profesorul responsabil cu organizarea serviciului pe şcoală în cazul imposibilităţii efectuării serviciului cu cel puţin două zile înainte, pentru a fi înlocuit.
  3. Se interzice intrarea vizitatorilor însoţiţi de câini sau care au asupra lor arme sau obiecte contondente, substanţe toxice, explozivo-pirotehnice, iritante –lacrimogene sau uşor inflamabile, publicaţii având caracter obscen sau instigator, precum şi stupefiante sau băuturi alcoolice.
  4. Este interzis accesul în şcoală a persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice sau a celor turbulente.
  5. În cazul în care persoanele străine pătrund în şcoală fără a se legitima şi a fi înregistrtate în registrul de intrări-ieşiri de la poartă, directorul unităţii / profesorul de serviciu va solicita intervenţia poliţiei şi aplicarea prevederilor ROFUIP  .