Scoala Gimnaziala Nr.7 Resita
Resita, Caras-Severin

Ştiri şi evenimente

Anunturi

03.11.2010

Incepand cu anul scolar 2007-2008,

Scoala cu clasele I-VIII  Nr. 7 Resita

        va fi comasata cu

Scoala cu clasele I-VIII Nr 10,

      dar isi va pastra numele.



In anul scolar 2007/2008 vom derula
un Grant scolar:
      "FERESTRE SPRE LUME",
      IN VALOARE DE 204050 LEI.
Scopul acestuia este sa invatam elevii
claselor II-IV sa scrie o revista scolara.

Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 7 Reşiţa desfăşoară în acest semestru şcolar activitaţile din cadrul Grantului Şcolar: „FERESTRE SPRE LUME", proiect câştigător în cadrul PROGRAMULUI DE GRANTURI PENTRU DEZVOLTARE ŞCOLARĂ - 2007, finanţat de Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului cu 20450 ron, în categoria de proiecte care sprijină îmbunătăţirea procesului de predare - învăţare prin activităţi extracurriculare.

OBIECTIVUL PROIECTULUI:

 Crearea unui mecanism de informare a elevilor din şcoală, din şcolile partenere din Europa, precum şi a membrilor comunităţii, cu privire la evenimente şi aspecte generale legate de şcoală şi de comunitate, prin redactarea  unei reviste şcolare de către elevii din ciclul primar.

Grupul ţintă:  30 de elevi din clasele II-IV,  5 cadre didactice, care şi-au exprimat disponibilitatea de a se implica în această activitate şi 3 părinţi care au abilităţi de operare pe calculator şi pregătire în domeniul financiar.

Obiective specifice:

  • * Să familiarizeze elevii şi cadrele didactice cu mijloacele de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor;
  • * Să atragă efectiv un număr de 30 de elevi în desfăşurarea unor activităţi cu caracter extracurricular, conducând la creşterea numerică şi calitativă a acestor activităţi la nivelul unităţii şcolare;
  • * Să dezvolte capacitatea de a lucra în echipă la nivelul elevilor, a cadrelor didactice şi a părinţilor pentru realizarea unei reviste şcolare;
  • * Să dezvolte unele aptitudini jurnalistice şi literare ale elevilor;
  • * Să pună elevii în situaţia de a identifica probleme de interes public din şcoală şi din comunitate pe care să le prezinte în revista şcolară;
  • * Să exerseze limbajul elevilor şi posibilităţile de comunicare în limba română şi în limba engleză;
  • * Să realizeze o revistă şcolară de bună calitate, bilingvă (româno-engleză).

A patra activitate a proiectului s-a derulat miercuri 14 noiembrie, 2007. Intitulată: „Debut în tehnica scrisului"- a constat în deschiderea cursului de iniţiere în arta jurnalismului, pe care-l vor susţine jurnaliştii Gheorghe Jurma şi Nicolae Sârbu, pe parcursul a 12 ore, timp de 6 săptămâni.  Elevii vor dobândi cunoştinţe şi deprinderi de redactare a unor materiale din  genuri jurnalistice diferite, îşi vor dezvolta competenţele lingvistice prin articolele scrise în limba engleză şi vor asigura comunicarea cu elevii din alte şcoli europene prin realizarea  revistei şcolare "Ferestre spre lume", care va oglindi universul vârstei şcolarităţii mici, al şcolii şi al comunităţii, în general.

Pe parcursul proiectului am amenajat corespunzător un sediu al revistei şcolii, unde îşi va desfăşura activitatea echipa redacţională, iar la nivelul grupului (elevi, părinţi şi cadre didactice) am urmărit dobândirea de abilităţi de relaţionare, colaborare, de muncă în echipă, de responsabilizare, de acceptare şi toleranţă.

Prin realizarea revistei, şcoala va fi conectată la realitatea europeană, va fi dotată cu echipamente tehnice pentru realizarea în continuare a revistelor şcolare. Astfel va creşte prestigiul şcolii în comunitate, se vor oferi exemple de bune practici altor elevi din şcoală şi din alte şcoli privind îmbunătăţirea procesului instructiv prin activităţi extracurriculare.

 Prin legătura cu mass-media locală şi pe  pagina de internet a şcolii, www.didactic.ro/scoli  (Caraş-Severin, Şcoala cu clasele I-VIII Nr. 7 Reşiţa),  se va realiza diseminarea rezultatelor proiectului,  care vor duce la creşterea capacităţii instituţionale a acesteia, la extinderea parteneriatelor şi racordarea sa la exigenţele unui învăţământ de calitate

Proiectul Scolar Comenius:

         "Marile carti europene
   de Povesti Populare si Legende"
ce a inceput in 2006
va continua inca doi ani.

Elevii claselor primare vor confectiona
carti mari de povesti si vor face schimb cu
partenerii nostri din Sofia (Bulgaria) si
Wieloglowak (Polonia)

În 22 octombrie, 2007, ora 12,00 la Şcoala

cu clasele I-VIII Nr. 7 Reşiţa se va aniversa

„Ziua Internaţională a Bibliotecii Şcolare".

Această manifestare se află la cea de

a 9 a ediţie, care are ca temă: Creşterea

 rolului bibliotecii şcolare în activitatea de

învăţare.Coordonatorul acestei ediţii este

Rick Mulholland din Canada.

Cu acest prilej, vor fi prezentate elevilor şcolii

 "Marile Cărţi Europene de Poveşti populare

şi Legende"confecţionate în cadrul Proiectului

Şcolar Comenius, de către cele trei şcoli

partenere: - "Capra cu trei iezi" şi "Legenda

Mureşului şi a Oltului" -Şcoala 7 Reşiţa; -

"Legenda Warşoviei" - Szkola Podstawowa

im. Gen. Josefa Gizy, Wieloglowe- Polonia;

- "Ursul şi vorba care doare" - 2 SOU "Akademik

Emilian Stanev" - Sofia , Bulgaria. Elevii vor avea

posibilitatea de a cunoaşte şi compara alfabetul

limbilor română, polonă, bulgară, în care sunt

scrise cărţile şi vor putea citi poveştile în limba

 engleză, urmând apoi să le şi traducă pentru

participanţi.
Învăţătorii şi profesorii împlicaţi în proiecte

europene vor vorbi despre importanţa acestei zile,

 despre acţiunile din alte şcoli ale lumii, subliniind

rolul cărţii, al bibliotecii şcolare în formarea copiilor,

acum când se vorbeşte tot mai mult de învăţarea

pe tot parcursul vieţii.
Pentru această zi elevii au confecţionat semne de

carte, pe care le vor schimba între ei, unele le vor

dărui dascălilor şi invitaţilor prezenţi la activitate,

iar o parte din ele vor fi trimise partenerilor din

Polonia şi Bulgaria, care ne vor trimite altele, în

schimb.
Dorim să fie o altă abordare a activităţilor de

educaţie intelectuală de cunoaştere a culturii altor

ţări, de stabilire a unor asemănări şi deosebiri

dintre acestea şi cultura naţională, oferind elevilor

noi mijloace tehnologice de informare atât la şcoală,

cât şi acasă.
Bibliotecara şcolii poate deveni partener de predare- învăţare, furnizând elevilor cunoştinţe specializate şi posibilitatea informării promte.
Coordonator proiect Institutor ONETIU SOFIA

 

Descărcaţi fişierul (jpg) - 8KB