SCOALA GIMNAZIALA NR.1 DANESTI
Barza, Gorj

Activităţi

Comisia pentru Asigurarea și Evaluarea Calității - Școala Gimnazială Nr.1 Dănești

 


Şcoala Gimnazială Nr.1 Dăneşti

Tel/Fax 0253-271601; e-mail scoala_danesti@yahoo.ro

Comuna Dăneşti – Judeţul Gorj

C.I.F. 29186700



Aprobat,

Coordonator CEAC,

....................................

Validat în Consiliul de administraţie din  data ………………..


REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

AL COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA CALITĂŢII

Capitolul I - Dispoziţii generale

Art. 1. Comisia pentru Evaluarea și Asigurarea Calităţii (CEAC) din Şcoala Gimnazială Nr.1 Dănești este un organism de asigurare internă a calităţii educaţiei înfiinţată  în baza următorului cadru legal:

a) Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 75 din 12/07/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu completări şi modificări de Legea nr. 87/13.04.2006, cu modificările ulterioare;

b) H.G. nr. 1258/18.10.2005 privind aprobarea Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar;

c) H.G. nr. 21/18.01.2007 pentru aprobarea Standardelor de autorizare si funcţionare

d) H.G. nr. 22/25.01.2007 pentru aprobarea metodologiei de evaluare instituţională în vederea autorizării, acreditării şi evaluării periodice a organizaţiilor furnizoare de educaţie;

e) H.G. nr. 320/28.03.2007 privind aprobarea tarifelor de autorizare, acreditare şi evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;

f) O.M. 5337/11.10.2006 privind aprobarea Codului de etică profesional al experţilor în evaluare şi acreditare al Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar;

g) O.M. 5338/11.10.2007 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de selecţie şi de formare a experţilor înscrişi în Registrul Agenţiei Române de Asigurare  Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, a experţilor în evaluare şi acreditare şi a Programului de formare pentru experţii în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar.

h) HG nr 1534/2008 privind aprobarea standardelor de referinţă şi indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar;

i) Decizia nr. 60 din 27.10.2014 de constituire a Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii Educaţionale  din Şcoala Gimnazială Nr.1 Dăneşti

Art. 2. Stabilirea scopului – Viziunea şi misiunea şcolii

Misiunea  Şcolii Gimnaziale Nr.1 Dănești

Şcoala Gimnazială Nr. 1 Dănești a luat fiinţă în anul 1929 pentru a răspunde nevoilor de instruire şi educare ale copiilor din comuna Dănești.
În perioada 1960-1961 se construieşte un nou local de şcoală în satul Barza cu patru săli de clasă, un laborator, cancelarie, hol şi magazie  pentru  material didactic. Din anul şcolar 1961-1962 şcoala de 8 ani îşi mută sediul din satul Dăneşti în satul Barza.
În anul şcolar 1970-1971 se extinde localul şcolii din Barza cu încă 4 săli de clasă, un laborator, o cancelarie, hol şi magazie pentru material didactic.
Respectând tradiţiile locale şi naţionale şi cuceririle ştiinţelor moderne, colectivul de cadre didactice depune mari eforturi pentru educarea tinerei generaţii în spiritul respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, al demnităţii şi al toleranţei, al schimbului liber de opinii. Formarea personalităţii umane este finalitatea pe care o realizăm prin însuşirea cunoştinţelor ştiinţifice, a valorilor culturii naţionale şi universale. La fel de importantă este cultivarea sensibilităţii faţă de valorile moral-civice, faţă de respectul pentru natură şi mediul înconjurător.
Şcoala Gimnazială Nr. 1 Dănești îşi propune, bazându-se pe sprijinul comunităţii, să contribuie la dezvoltarea personalităţii copiilor, la profesionalizarea lor şi la integrarea socială.

Viziunea Şcolii Gimnaziale Nr.1 Dănești

Instituţie de educaţie, Şcoala Gimnazială Nr. 1 Dănești îşi propune să contribuie la dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a copiilor din comunitatea noastră, la formarea personalităţii lor pentru a deveni cetăţeni care respectă valorile democraţiei şi ale umanităţii  dovedind autonomie şi creativitate.

Art. 3. Misiunea CEAC este de a efectua evaluarea internă a calităţii serviciilor educaţionale oferite de Şcoala Gimnazială Nr.1 Dănești cu scopul de:

  • a atesta capacitatea fiecărei structuri furnizoare de educaţie de a satisface aşteptările beneficiarilor şi standardele de calitate, prin activităţi de evaluare;
  • a contribui la dezvoltarea unei culturi instituţionale a calităţii în învăţământul preuniversitar;
  • a îmbunătăţi calitatea întregii activităţi din şcoală

Art. 4. Activitatea CEAC se desfăşoară în baza prezentului Regulament şi a Strategiei de evaluare internă a calităţii stabilită de Consiliul de Administraţie.

Art. 5. Activităţii specifice a CEAC i se va aloca un spaţiu destinat prin decizia internă a directorului unităţii, cu toate dotările necesare funcţionării adecvate (Cabinet CEAC).

Capitolul II - Structura organizatorică

Art. 6.

(1) Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii (CEAC) este formată din 7 membri după cum urmează:

  • Coordonator - directorul şcolii;
  • trei reprezentanţi ai corpului profesoral;
  • un reprezentant al părinţilor;
  • un reprezentant al sindicatului;
  • un reprezentant al Consiliului local;

(2) Unul din membrii comisiei va îndeplini funcţia de secretar de comisie CEAC, acesta fiind desemnat de coordonatorul comisiei. Secretarul comisiei are printre atribuţii şi redactarea proceselor - verbale ale şedinţelor CEAC

Art. 7. Condiţiile care trebuie îndeplinite pentru ocuparea funcţiilor de membru în cadrul C.E.A.C.:

  • bine pregătiţi profesional, titulari;
  • cu bună reputaţie în şcoală şi comunitate;
  • cu rezultate obţinute de către elevi, prin care a sporit prestigiul şcolii;
  • adepţi ai principiilor calităţii, ai muncii de calitate;
  • buni organizatori;
  • persoane nonconflictuale;
  • ţinută morală impecabilă;
  • ataşaţi de elevi, comunicativi, empatici.

Art. 8. Procedura de alegere/desemnare a membrilor CEAC

(1) Alegerea reprezentanţilor corpului profesoral va respecta următoarea procedură:

a) la sfârşitul ciclului de activitate CEAC, coordonatorul CEAC, în colaborare cu Direcţiunea şi cu Consiliul de Administraţie,  comunică procedura  de alegere a noilor membri CEAC  Consiliului Profesoral, cu cel puţin 15 zile înainte de şedinţa de alegere a acestora şi afişează condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească membrii CEAC.

b) candidaturile se pot depune în nume individual, cu scrisoare de intenţie, cu cel puţin o zi înaintea şedinţei de alegere a membrilor CEAC, sau se pot propune, din partea Consiliului Profesoral, acestea fiind însoţite de argumentările propunătorului, conform art.7, lit. a din prezentul Regulament.

c) Consiliul Profesoral alege o comisie de numărare şi validare a voturilor.

d) alegerea membrilor CEAC se face prin vot secret, cu majoritate absolută, iar directorul emite deciziile de numire a noilor membri CEAC.

(2) Desemnarea reprezentantului sindicatului, al Comitetului de părinţi şi al Consiliului local.

a) Directorul solicită în scris organizaţiei sindicale, Comitetului de părinţi, Consiliului elevilor şi  Consiliului local desemnarea reprezentantului său, precizând condiţiile prevăzute la art. 6 şi art.7;

b) Organizaţia sindicală, Comitetul de părinţi, şi  Consiliul local  îşi desemnează reprezentanţii conform prevederilor statutare şi comunică în scris conducerii unităţii numele acestora în termen de cel mult 15 zile de la solicitare.

c) Directorul emite deciziile de numire.

Art. 9. Durata mandatului CEAC este de 3 (trei) ani. În cazul în care un membru îşi pierde această calitate, din orice motiv, comisia se completează până la expirarea mandatului acesteia, în termen de cel mult 30 zile, cu respectarea prevederilor art. 6-8.

Art. 10. Un membru al CEAC îşi pierde calitatea în următoarele condiţii:

a)      la finalul mandatului
b)      la cererea expresă a acestuia, fără a fi necesară motivarea cererii;
c)      ca urmare a decesului;
d)     ca urmare apariţiei unei situaţii de incompatibilitate cu calitatea de membru CEAC;
e)      în urma retragerii votului de încredere acordat de către forurile care l-au ales/desemnat;
f)       ca urmare a pierderii calităţii de membru în Comitetul de părinţi.
g)      prin revocare de către directorul unităţii la solicitarea coordonatorului CEAC, în baza unui raport motivat şi acceptat de autoritatea care l-a ales/desemnat pentru următoarele motive:
-          absenţa nejustificată de la două şedinţe consecutive sau de la trei şedinţe într-un an calendaristic;
-          dacă se află în imposibilitatea de a-şi îndeplini atribuţiile, din diverse motive, pe o perioadă mai mare de 90 zile
-          neîndeplinirea în bune condiţii a atribuţiilor ce-i  revin în cadrul comisiei;
-          încălcarea codului de etică profesională în evaluare;.


Capitolul III- Roluri şi responsabilităţi specifice CEAC

Dovezi. Organizarea dovezilor. Stabilirea hărţii dovezilor

Art. 11. Stabilirea domeniilor (şi subdomeniilor) supuse evaluării:

(1). Capacitatea instituţională, care rezultă din organizarea internă a infrastructurii disponibile, definită prin următoarele criterii:

a)   structurile instituţionale, administrative şi manageriale;

b)   baza materială;

c)    resursele umane.

(2). Eficacitatea educaţională, care constă în mobilizarea de resurse cu scopul de a se obţine rezultatele aşteptate ale învăţării, concretizată prin următoarele criterii:

a)   conţinutul programelor de studiu;

b)   rezultatele învăţării;

c)    activitatea de cercetare ştiinţifică sau metodică după caz;

d)   activitatea financiară a organizaţiei.

(3). Managementul calităţii, care se concretizează prin următoarele criterii:

a)        strategii şi proceduri privind asigurarea calităţii;

b)        proceduri privind iniţierea, monitorizarea şi revizuirea periodică a programelor şi activităţilor desfăşurate;

c)        proceduri obiective şi transparente de evaluare a rezultatelor învăţării;

d)       proceduri de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral;

e)        accesibilitatea resurselor adecvate învăţării;

f)         baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calităţii;

g)        transparenţa informaţiilor de interes public cu privire la programele de studii şi, după caz, certificatele, diplomele si calificările oferite;

h)       funcţionalitatea structurilor de asigurare a calităţii educaţiei, conform legii.

Art. 12. Rolul Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii:

- Realizează evaluarea internă, multicriterială, a instituţiei de învăţământ, a măsurii în care aceasta şi programul său îndeplinesc standardele de calitate;

- Coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi de asigurare a calităţii;

- Implementează sistemul de management al calităţii;

- Elaborează Rapoarte de evaluare internă privind calitatea educaţiei furnizate  pe baza standardelor;

- Evaluează, analizează şi propune conducerii şcolii acţiuni corective continue, bazate pe selectarea   şi adoptarea celor mai potrivite proceduri, precum şi pe selectarea şi aplicarea standardelor de    referinţă celor mai relevante.

Art. 13. Responsabilitatea principală a Comisiei este îmbunătăţirea calităţii educaţiei prin stabilirea unor acţiuni şi mecanisme instituţionale şi procedurale în direcţia dezvoltării capacităţii de elaborare, planificare şi implementare a programelor de studiu, menite să satisfacă aşteptările beneficiarilor.

Art. 14. Atribuţiile Comisiei pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii:

  1. Monitorizează realizarea acţiunilor propuse în planurile operaţionale şi colectează dovezi
  2. Elaborează planul de acţiune privind asigurarea calităţii
  3. Elaborează şi coordonează aplicarea procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii, conform criteriilor prevăzute de legislaţia în vigoare
  4. Gestionează documentele  elaborate
  5. Pregăteşte şi efectuează evaluarea internă
  6. Elaborează planuri de îmbunătăţire a calităţii educaţiei pe baza observărilor la lecţii a predării-învăţării, a raportului de autoevaluare şi a recomandărilor organismelor de control abilitate
  7. Elaborează propuneri de îmbunătăţirea calităţii educaţiei
  8. Colaborează şi cooperează cu Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar
  9. Colaborează cu alte Comisii din reţeaua şcolară, agenţi economici şi organisme abilitate sau instituţii similare, potrivit legii
  10. Pune la dispoziţia organelor abilitate, potrivit legii, raportul de autoevaluare şi dovezile aferente precum şi planurile de îmbunătăţire

Responsabilităţi membrii CEAC/ Fişa postului - Anexa 1

Art. 15. Dovezi şi documente specifice de lucru:

A. Legislaţie. Normative.

1. Ordonanţa nr. 75/2005 privind Asigurarea Calităţii Educaţiei si Formării Profesionale

2. Legea 87/2006 pentru aprobarea –cu modificări – a ordonanţei 75/2005

3. Ordinul MECT 6308/2008, Anexele 1,2,3

4. Regulamentul ARACIP

5. Declaraţia de principii ARACIP

6. Strategia ARACIP

7. Standarde naţionale de referinţă pentru învăţământul preuniversitar - 2007

8. Standarde de referinţă şi indicatori de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în  învăţământul preuniversitar, HG 1534/2008

9. Ghidul Comisiei pentru evaluarea si asigurarea calităţii în unităţile de învăţământ preuniversitar, partea a II-a, ediţia 2007

10. Ghidul CEAC, ediţia 2011

11. Ghidul general – Calitatea în şcoala din România prin standarde şi standarde de referinţă.

12. Strategia ARACIP pentru perioada 2011 – 2015 – ianuarie 2011

13. Manual de evaluare internă a calităţii  educaţiei – draft pentru pilotare, Bucureşti 2011

14. Culegere de bune practici în utilizarea manualului de evaluare, Bucureşti 2013.

B. Documente/dovezi cuprinse în portofoliu CEAC:

  1. Decizia
  2. Manualul Calităţii
  3. Specimen de semnătură - cadre didactice
  4. Portofoliul cadrului didactic - conţinut; Portofoliul Comisiei Metodice - conţinut
  5. Termeni şi definiţii în Asigurarea Calităţii
  6. Organigrama CEAC
  7. Regulamentul Comisiei pentru Asigurarea Calităţii
  8. Planificarea calendaristică a activităţilor
  9. Plan operaţional privind Asigurarea Calităţii

10.  Repartizarea cadrelor didactice pe observatori

11.  Dosar: Chestionare şi interpretarea acestora

12.  Dosar: Proceduri

13.  Dosar: Procese verbale ale întâlnirilor comisiei

14.  Dosar: Formulare de monitorizare internă şi planuri de îmbunătăţire pentru raportări

15.  Raport de autoevaluare; Raport de inspecţie de validare a raportului procesului de autoevaluare; Raport anual de evaluare a calităţii ARACIP;  Planuri de îmbunătăţire.

C.   Dovezi. Organizarea dovezilor. Stabilirea hărţii dovezilor - Anexa 2

Capitolul IV- Drepturi şi obligaţii

Art. 16. Drepturi şi obligaţii ale membrilor CEAC

  • Membri CEAC au dreptul şi obligaţia de a verifica documentele şi activitatea cadrelor didactice, ale directorului şi ale administratorului unităţii;
  • Membri CEAC au dreptul şi obligaţia de a verifica utilizarea eficientă şi întreţinerea bazei materiale a unităţii;
  • Membri CEAC au dreptul şi obligaţia de a verifica condiţiile de asigurare a securităţii şi sănătăţii elevilor;
  • Membri CEAC au dreptul şi obligaţia de a aduce la cunoştinţa conducerii unităţii orice nereguli sesizate în procesul de verificare şi evaluare;

Art. 17. Recompense şi sancţiuni

  • Membri CEAC cadre didactice vor avea prioritate  la  premii şi distincţii stabilite la nivel de unitate;
  • Membrii CEAC vor fi scutiţi de serviciul pe şcoală;
  • Neîndeplinirea sarcinilor prevăzute în regulament se sancţionează (sancţiunile mergând progresiv de, la avertisment verbal până la excluderea şi înlocuirea respectivului membru în CEAC);

Art. 18. Dispoziţii finale

• Prezentul regulament are valabilitate pe perioada fiinţării actualei comisii (01.10.2014 – 30.09.2017); la începutul fiecărui an se fac actualizările necesare.

• Orice control sau evaluare externă a calităţii se va baza pe analiza raportului de evaluare internă a activităţii din unitatea de învăţământ. Prezentul regulament de organizare şi funcţionare poate fi modificat, completat şi/sau îmbunătăţit în funcţie de necesităţile ivite pe parcursul activităţii, cu aprobarea Consiliului de Administraţie al şcolii.

• Regulamentul va fi adus la cunoştinţa membrilor comisiei, cadrelor didactice, elevilor, părinţilor, autorităţilor locale, comunităţii şi va fi afişat în loc vizibil.

Întocmit:

Membrii CEAC:

Prof.   Dobrițescu-Paniu Ion              ..................

Prof. înv. primar  - Ciuclea Liana Camelia ..................

Prof. Vlădoiu Claudia                                    ..................


Anexa 1

Responsabilităţi membrii CEAC/ Fişa postului

Coordonatorul  operativ al Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii

Prof. Brînzan Nicoleta

Specializarea:  Fizică-Chimie

Gradul didactic: I

Reprezintă principala autoritate a managementului organizaţiei, cu drept de decizie în toate problemele referitoare la SMC (Sistem de Management al Calităţii), emite hotărâri, note de sarcini, semnează documentele, adresele, comunicările care urmăresc îndeplinirea sarcinilor de asigurare a calităţii.

Coordonatorul  reprezintă C.E.A.C în raporturile cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Gorj, M.E.N, A.R.A.C.I.P., cu celelalte autorităţi publice, cu persoanele fizice sau juridice din ţară şi din străinătate, cu orice instituţie, organism interesat de domeniul de activitate al comisiei cu respectarea prevederilor legale în acest sens;

Responsabilităţi:

  • asigură condiţiile necesare pentru funcţionarea SMC;
  • aprobă măsurile pentru funcţionarea şi autorizarea SMC;
  • aprobă documentele SMC;
  • numeşte prin decizie personalul din CEAC (Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii);
  • asigură responsabilului CEAC deplina autoritate şi responsabilitatea controlului întregului SMC, a eficacităţii acestuia şi prin aceasta autoritatea reprezentanţilor CEAC în raport cu celelalte compartimente ;
  • aprobă la propunerea responsabilului CEAC atribuţiile şi responsabilităţile tuturor nivelurilor din subordine directă pentru aplicarea şi consemnarea eficienţei SMC;
  • aprobă accesul reprezentanţilor autorităţilor competente la documentele SMC, inspecţii, controale, audit-uri ;
  • aprobă acţiuni corective pentru remedierea deficienţelor constatate de organele de control;
  • sancţionează abaterile conform legislaţiei în vigoare de la normele de asigurarea calităţii la propunerea membrilor CEAC şi la propunerea conducătorilor de compartimente;
  • aprobă organigrama organizaţiei CEAC;
  • aprobă Raportul anual de autoevaluare şi Planul de îmbunătăţire;
  • colaborează cu membrii comisiei la verificarea mapelor profesorilor şi comisiilor, la întocmirea rapoartelor de evaluare;
  • monitorizează activitatea de elaborare, aplicare şi verificare a orarului şcolii;
  • monitorizează activitatea comisiei;
  • evaluează membrii comisiei C.E.A.C.


Responsabilul Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii

Prof. Dobrițescu-Paniu Ion

Specializarea: Ed. Tehnologică – Ed. Fizică

Gradul didactic: I

Stabileşte strategia, politica, obiectivele şi priorităţile în domeniul calităţii. Urmăreşte cunoaşterea şi aplicarea lor în unitatea de învăţământ.

Responsabilităţi:

  • ·    răspunde de alcătuirea bazei logistice;
  • ·      verifică şi controlează în toate structurile organizaţiei, aplicarea cerinţelor SMC şi menţinerea SMC;
  • ·    elaborează procedurile şi activităţile de evaluare şi asigurare a calităţii;
  • ·    elaborează planul operaţional şi de îmbunătăţire al comisiei;
  • ·      evaluează şi raportează conducerii organizaţiei despre funcţionarea SMC şi eficacitatea sa, în vederea analizei şi pentru a servi ca bază pentru îmbunătăţirea sistemului;
  • ·      raportează rezultatele evaluării SMC la director şi Consiliul de Administraţie;
  • ·      asigură interfaţa cu părţi externe în probleme referitoare la SMC ;
  • ·      reprezintă principala autoritate în planificarea calităţii în unitate ;
  • ·      răspunde de îndeplinirea sarcinilor dispuse de către directorul organizaţiei referitoare la politica în domeniul calităţii, la nivelul instituţiei de învăţământ prin controlul permanent al serviciilor;
  • ·      analizează şi avizează din punct de vedere al asigurării calităţii documentele SMC ale instituţiei de învăţământ:  proceduri, instrucţiuni, lista documentelor de asigurarea calităţii în vigoare;
  • ·      colaborează în rezolvarea atribuţiilor cu toate compartimentele organizaţiei;
  • ·      evaluează modul de aplicare a standardelor de evaluare, a indicatorilor şi a descriptorilor de performanţă;
  • ·      aplică şi respectă legislaţia în vigoare în domeniul evaluării şi asigurării calităţii;
  • ·      respectă Codul de etică profesională în evaluare;
  • ·      participă la elaborarea graficelor anuale de efectuare a monitorizărilor şi a evaluării în unitatea de învăţământ;
  • ·      efectuează planificarea observării lecţiilor şi elaborează rapoarte de monitorizare a calităţii;
  • ·      participă la colectarea dovezilor necesare demonstrării îndeplinirii descriptorilor de performanţă pentru principiile calităţii şi la întocmirea portofoliului de evaluare a unităţii şcolare;
  • ·

Membrii Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii

Prof. Vlădoiu Claudia – secretarul comisiei

Gradul didactic: I

Specializarea: Limba și Literatura Română – Limba și Literatura Engleză

Responsabilităţi:

  • urmăreşte documentaţia elaborată de  Inspectoratul Şcolar al Judeţului Gorj şi  A.R.A.C.I.P;
  • întocmeşte procesele verbale ale întălnirilor membrilor comisiei;
  • colectarea şi selectarea dovezilor;
  • monitorizează modul de completarea a documentelor oficiale(cataloage, foi matricole, etc.).
  • contribuie la elaborarea planului operaţional al comisiei CEAC;
  • elaborează şi aplică procedurile din cadrul planurilor de acţiune şi programelor de îmbunătăţire ale şcolii;
  • informează personalul şcolii cu privire la rapoartele de autoevaluare parţială, planuri de îmbunătăţire şi activităţile cuprinse în aceste planuri;
  • colectează dovezi privitoare la OSP şi proiecte educative;
  • participă la şedinţele comisiei, lunar conform graficului, respectiv la şedinţele extraordinare, ori de câte ori este cazul;
  • participă la întocmirea raportului anual de autoevaluare şi elaborarea planurilor de acţiune şi de îmbunătăţire a calităţii procesului de învăţământ;
  • implementează sistemul de asigurare a calităţii.


Prof. înv. primar Ciuclea Liana Camelia

Gradul didactic: I

Specializarea:  Învățători

Responsabilităţi:

  • elaborează instrumentele de evaluare necesare desfăşurării activităţii de evaluare a comisiei;
  • contribuie la elaborarea planului operaţional al comisiei CEAC;
  • elaborarea și interpretarea chestionarelor;
  • colectarea raporturilor de autoevaluare a cadrelor didactice;
  • colectarea şi selectarea dovezilor;
  • elaborează şi aplică procedurile din cadrul planurilor de acţiune şi programelor de îmbunătăţire ale şcolii;
  • participă la şedinţele comisiei, lunar conform graficului, respectiv la şedinţele extraordinare, ori de câte ori este cazul;
  • participă la întocmirea raportului anual de autoevaluare şi elaborarea planurilor de acţiune şi de îmbunătăţire a calităţii procesului de învăţământ;
  • implementează sistemul de asigurare a calităţii.


Prof. Holingher Grigore Alin -  Reprezentantul sindicatului

Gradul didactic: Definitiv

Specializarea: Religie

Asigură respectarea prevederilor statutului Cadrelor didactice şi are următoarele atribuţii:

  • menţine legătura între Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii şi membrii de sindicat;
  • elaborează şi aplică procedurile din cadrul planurilor de acţiune şi programelor de îmbunătăţire ale şcolii;
  • monitorizeaza respectarea procedurilor  de evaluare a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, respectarea ROI
  • participă la şedinţele comisiei, lunar conform graficului, respectiv la şedinţele extraordinare, ori de câte ori este cazul;
  • participă la colectarea dovezilor necesare demonstrării îndeplinirii descriptorilor de performanţă pentru principiile calităţii şi la întocmirea portofoliului de evaluare a unităţii şcolare.


Loga Liliana - Reprezentantul părinţilor

Reprezentantul părinţilor asigură consultarea beneficiarilor şi clienţilor educaţiei în ceea ce priveşte satisfacţia lor faţă de serviciile educaţionale oferite şi are următoarele atribuţii:

  • ·       răspunde de raportul şcoală – familie în cadrul procesului de evaluare şi asigurare a calităţii;
  • ·       asigură relaţia dintre şcoală şi Consiliul Reprezentativ al Părinţilor;
  • ·       elaborează, aplică şi interpretează chestionarele părinţilor;
  • ·       participă la şedinţele comisiei, lunar conform graficului, respectiv la şedinţele extraordinare, ori de câte ori este cazul;


Brătuianu Ion - Reprezentantul Consiliului Local Dănești

Reprezentantul autorităţilor locale are următoarele atribuţii:

  • ·       menţine legătura între Comisia de evaluare şi asigurare a calităţii şi Consiliul local
  • ·       participă la şedinţele comisiei, lunar conform graficului, respectiv la şedinţele extraordinare, ori de câte ori este cazul;
  • ·       sprijină comisia în îndeplinirea scopurilor şi obiectivelor propuse pentru îmbunătăţirea calităţii în procesul de învăţământ

Anexă la fişa postului pentru restul personalului

Directorul şi responsabilii de comisii / compartimente funcţionale conduc şi răspund de proiectarea, implementarea, menţinerea şi îmbunătăţirea SMC în sectoarele pentru care sunt responsabili, derulând activităţile privitoare la asigurarea calităţii;

Ei alocă şi urmăresc utilizarea resurselor aferente acestor sectoare.



Anexa 2

Dovezi. Organizarea dovezilor. Stabilirea hărţii dovezilor


Dovezile trebuie să aibă următoarele calităţi:  să fie reale (cu informaţii curente, actuale, veridice), verificabile, corespunzătoare temporal (actualizate pentru anul şcolar vizat), suficiente (dar nu exagerat de multe), explicite, concrete, concise şi la îndemâna oricui ar dori verificarea lor. Astfel dovezile care sunt necesare în susţinerea raportului de autoevaluare ar putea fi sintetizate astfel:


A. Dovezi generale - Gestionarea acestora se face de către echipa managerială şi membrii CEAC:

  • ·         PAS şi anexele acestuia, Planul managerial, PDI
  • ·
  • ·         Prezentare oferta CDŞ;
  • ·         Regulamentul de ordine interioară şi Regulamentul pentru elevi (însoţite de tabele de luare la cunoştinţă);
  • ·         Nomenclatorul/ calificările;
  • ·         Baza de date  - cu personalul şcolii, cu elevii, cu absolvenţii şi alte baze de date;
  • ·         Orarul activităţilor diferenţiate (recuperare, performanţă)
  • ·         Cataloagele şcolare;
  • ·         Mape de lucru;
  • ·         Orarul şcolii;
  • ·         Portofoliul consilierului educativ, responsabilului comisiei diriginţilor si portofoliile diverselor comisii din şcoală
  • ·         Portofoliul  parteneriatelor – contractele de parteneriat şi convenţiile încheiate cu agenţii economici


B. Dovezi specifice

1. Dovezi ale CEAC

  • ·         Portofoliul comisiei
  • ·         Dosare cu rapoarte de activitate
  • ·         Dosare cu chestionare
  • ·         Dosare cu fişele de observare ale  lecţiilor
  • ·         Dosare cu procese verbale
  • ·         Documente de lucru ale comisiei
  • ·         Mapa de lucru/dosarul de lucru cu formularele pe care le utilizează cadrele didactice (cancelarie)


2. Dovezi serviciul administrativ (secretariat-contabilitate)

  • ·         Cărţi de muncă şi fişe ale postului; statul de funcţii, componenţa comisiilor şi a documentelor care atestă modul de angajare şi de ocuparea funcţiilor
  • ·         Procese verbale şi note interne, precum şi decizii interne de numire a diverselor comisii din şcoală
  • ·
  • ·         Fişe pentru CDŞ
  • ·         Fişe completate de diriginţii absolvenţilor
  • ·         Baza de date cu situaţia absolvenţilor
  • ·         Chestionare de feed-back
  • ·         Asigurarea şanselor egale – alcătuirea colectivelor de elevi se face fără nici o discriminare;
  • ·         Diverse fişe de instructaj (protecţia muncii, PSI, ş.a)
  • ·         Documentele din arhiva şcolii


3. Documente contabile specifice – documentele financiare specifice necesare în argumentarea unor indicatori


4. Dovezi cadre didactice – de două categorii: pe programe de învăţare (discipline) şi consiliere şi orientare/dirigenţie, astfel:

a. Dovezi personale pe programe de învăţare (discipline)

  • ·         programe şcolare
  • ·         planificări calendaristice şi planificări pe unităţi de învăţare
  • ·         planuri de lecţie complete
  • ·         modele de teste: iniţiale, pe parcurs, sumative
  • ·         modele de fişe de lucru
  • ·         catalog personal
  • ·         fişe de evaluare a lecţiilor (pentru elevi şi pentru profesori) a câtorva lecţii
  • ·         instrumente de evaluare
  • ·         fişe de notare paralelă
  • ·         chestionare pentru managementul comunicării - situaţii statistice care să cuprindă diverse medii
  • ·          fişe de  activitate elevi
  • ·         rapoarte de activitate şi de autoevaluare

b. Dovezi consiliere şi orientare (dirigenţie)

  • ·         mapa activităţii educative – caietul dirigintelui
  • ·         tabele nominale semnate de elevi pentru luarea la cunoştinţă
  • ·         chestionare pentru stabilirea stilului de învăţare la elevi (însoţite de răspunsurile elevilor)
  • ·         fişe pentru opţiuni CDŞ
  • ·         procese verbale ale întrunirilor Consiliului Profesorilor clasei, ale şedinţelor cu părinţii şi procese verbale pentru discutarea situaţiei şcolare la sfârşitul unui semestru/an
  • ·


Un aspect important privind dovezile este cel referitor la gestionarea/selectarea şi păstrarea lor. Astfel gestionarea/selectarea dovezilor se face in funcţie de categoria din care fac parte:

1.   Dovezile generale - sunt selectate în funcţie de specificul lor de către întregul personal; gestionarea se face în principal de către conducerea unităţii şcolare şi CEAC.

2.  Dovezile specifice - sunt selectate de către CEAC, serviciul administrativ şi de către cadrele didactice; de exemplu de portofoliile cadrelor didactice se pot ocupa membrii comisiei CEAC sau responsabilii de arii curriculare.

Păstrarea dovezilor se face in funcţie de categoria din care fac parte:

1. Dovezile generale - sunt păstrate în funcţie de specificul lor de către direcţiune, de serviciul administrativ sau de către comisia de calitate.

2. Dovezile specifice - sunt păstrate de către comisie (la sediul comisiei), serviciul administrativ (secretariat, contabilitate, arhiva),  iar portofoliile cadrelor didactice se păstrează de către cadrele didactice.

Activitatea de selectare, păstrare şi verificarea dovezilor este supervizată de comisia CEAC. Recomandarea care se poate face este de a avea strict dovezile care să argumenteze indicatorii şi de a se evita supraaglomerarea mai ales cu hârtii inutile. Importanţa dovezilor este cea legată de calitatea lor şi nu de cantitate.