RAPORT ASUPRA ACTIVITĂŢII EXTRAŞCOLARE
Anul Şcolar 2016-2017
Educaţia extraşcolară (realizată dincolo de procesul de învăţământ) îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii copiilor noştri. Educaţia prin activităţile extracurriculare urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii.
Scopul activităţilor extraşcolare este dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Activităţile extraşcolare se desfăşoară într-un cadru informal, ce permite elevilor cu dificultăţi de afirmare în mediul şcolar să reducă nivelul anxietăţii şi să-şi maximizeze potenţialul intelectual.
Astfel pe parcursul primului semestru al anului şcolar 2016-2017 s-au desfăşurat următoarele activităţi extraşcolare:
1. Festivitatea de deschidere a noului an şcolar care s-a desfăşurat pe data de 12.09.2016 în curtea Şcolii Gimnaziale nr 7 Buzău. La festivitate au participat elevi, părinţi, cadre didactice, reprezentaţii Poliţiei de proximitate , preot.
2. OSCAR, SARPELE HOINAR - 16-22 septembrie 2016- Scopul Campaniei este de promovare a formelor alternative de transport ecologic și de a sublinia faptul că mobilitatea sporeşte în mod clar calitatea vieţii în oraşe, ajutând la reducerea poluării aerului, poluării fonice, a accidentelor şi la reducerea numărului persoanelor obeze. Renunţând pentru o săptămână sau numai pentru o zi la maşina personală, aducem beneficii imense, atât mediului, cât şi sănătăţii noastre.
Deci, scopul general al campaniei, care are loc între 16 şi 22 septembrie în fiecare an, încurajează autoritățile locale europene să introducă şi să promoveze măsuri de transport sustenabile şi să invite cetățenii să încerce alternative la mersul cu maşina. Săptămâna culminează cu evenimentul “În oraş fără maşină!” prin care oraşele participante stabilesc una sau mai multe zone exclusiv pentru pietoni, ciclişti şi transportul în comun pentru o zi întreagă.
3. LET'S DO IT, ROMANIA ! - 24.09.2016- activitate de ecologizare care are drept scop: motivarea elevilor pentru participarea la actiuni de voluntariat, in special cele de protejare a mediului inconjurator; promovarea actiunilor de ecologizare in randul elevilor pentru mentinerea unui mediu inconjurator curat; promovarea spiritului de echipa in randul elevilor si a responsabilizarii elevilor. Un numar de 50 de elevi si 9 cadre didactice au ecologizat Parcul Marghiloman si zona scolii noastre.
4. Ziua limbilor Europene pe data de 26.09.2016 cu scopul de a celebra diversitatea lingvistică, plurilingvismul, învățarea limbilor străine pe durata vieții. Ziua Europeană a Limbilor are ca obiectiv să atragă atenția publicului asupra importanței învățării limbilor străine și să îl sensibilizeze cu privire la existența și valorea tuturor limbilor vorbite în Europa, încurajând învățarea lor. Coordonatorii activităţilor au fost: prof.Ivan Iuliana, prof. Medianu Rodica, prof. Popescu Gratiela si prof. Tudose Alice, iar grupul ţintă au fost elevii claselor a VI-a D, a VI-a A, a III-a C si a VI-a B. Activitati specifice: karaoke (elevii au ascultat acelasi cantec- Frere Jacque in franceza, engleza , italiana si spaniola si au incercat sa-l inteleaga si sa-l interpreteze), creare de postere constand in redarea sunetelor anumitor animale in diverse limbi europene, invatare de cantece cu variante in mai multe limbi europene si creare de desene, activitati menite a sarbatori acest eveniment.
5. Ziua Internaţională a Educaţiei pe data de 05.10.2016 -s-au desfasurat 38 activitati care au fost grupe pe cicluri de invatamant. Clasele primare au desfasurate activitati intitulate " Scrisoare catre doamna invatatoare", iar clasele de gimnaziu au desfasurate activitati intitulate " Mesaj catre profesorul meu". Obiectivele acestor activitati au fost urmatoarele : sa aminteaca că rolul profesorului şi a celorlalte categorii de personal din educaţie este vital pentru reconstrucţia socială, economică şi intelectuală a fiecări ţări ȋn parte; sa sublinieze necesitatea de a consolida capacitățile cadrelor didactice atât ca etapă, indispensabilă în realizarea unei educații de calitate, cât și ca mijloc pentru crearea unor societăți durabile; sa motiveze profesorii.
6. Săptămâna Educaţiei Globale în perioada 14-18.11.2016 au fost iniţiate activităţi educative care au fost centrate pe urmatoarea intrebare : Ce este pacea ? Conflicte vor exista întotdeauna şi pretutindeni. Întrebarea decisivă adresatã elevilor a fost însă dacă aceste conflicte pot fi soluţionate sau nu prin evitarea violenţei. Evitarea războaielor pe o durată mai mare de timp înseamnă înlocuirea acestora cu formule non-războinice de soluţionare a conflictelor. Atunci când acest lucru este posibil, domneşte pacea. Activitãtile desfãsurate au incercat sa-i ghideze pe elevi sa gasesca solutii pentru o pace durabilã in favoarea generaţiilor viitoare: Impreunã pentru pace, Poezii pentru pace, Educatie pentru pace si fair-play si Un copil si pacea-resurse crestine.
7. Recitalul vocal-instrumental Vechi cântece de stea valahe - 21.12.2016 - Programul de concert s-a incheiat cu recitalul corului de copiii de la Școala Nr. 7 Serafimii , care au recitat integral Condacul Sfântului Roman Melodul, într-o nouă traducere versificată de Arhid. Constantin Stoica. Acest fragment din spectacol a fost pregătit de Prof. Roxana Matei.
7. “Carnavalul zapezii “ a fost organizat pe data de 23.12.2016. Au participat 7 cadre didactice si 200 de elevi costumati in personaje din Grecia antica, personaje de poveste, dansuri moderne si un recital de colinde al corului Forte .
8. Ziua Francofoniei - a fost celebrata pe data de 17 martie 2017 prin concursuri de postere, vizionare de film
9. Ziua Europei , sărbătoare anuală a păcii și unității în Europa, a fost celebrata si in unitatea noastra de invatamant pe data de 09.05.2017 prin diverse activitati : "Ziua de 9 mai la Consiliul Judetean" - unde elevii au ascultat discursul domnului primar si al doamnei prefect a judetului Buzau despre semnificatia acestei zile si au asistat la depunerea de coroane de flori la Monumentul Eroilor din fata Prefecturii Buzau. De asemenea elevii au participat la activitati de informare si dobandire sau verificare de cunostinte despre UE si statele membre UE, moneda, steag, PPT cu informatii legate de UE, aderarea Romaniei la UE, drepturile si obligatiile lor ca cetateni europeni, principiile si valorile UE, prin jocuri si dezbateri care sunt tarile UE, limbile vorbite in Europa, etc.
10. Zilele scolii - 06-09 iunie 2017 - Concursuri de machete, colaje, semne de carte, desene pe asfalt, banner, sigla scolii din materiale reciclabile, pliant despre istoria scolii, caietul de amintiri.
11. Ziua Mediului - 06 iunie 2017 - expozitii , prezentari de materiale informative, PPT despre tema data.
12. Festivitatea de incheiere a anului şcolar care s-a desfăşurat pe data de 16.06.2017 în curtea Şcolii Gimnaziale nr 7 Buzău. La festivitate au participat elevi, părinţi, cadre didactice.
Educaţia extraşcolară (realizată dincolo de procesul de învăţământ) îşi are rolul şi locul bine stabilit în formarea personalităţii copiilor noştri. Educaţia prin activităţile extracurriculare urmăreşte identificarea şi cultivarea corespondenţei optime dintre aptitudini, talente, cultivarea unui stil de viaţă civilizat, precum şi stimularea comportamentului creativ în diferite domenii. Scopul activităţilor extraşcolare este dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru activităţi socio-culturale, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale. Activităţile extraşcolare se desfăşoară într-un cadru informal, ce permite elevilor cu dificultăţi de afirmare în mediul şcolar să reducă nivelul anxietăţii şi să-şi maximizeze potenţialul intelectual.