Scoala Gimnaziala Nr.7 Buzau
Buzau, Buzau

Activităţi extracurriculare

Activităţi extracurriculare (AEC) - informaţii generale

Reprezintă activităţi academice, sportive şi artistice care se organizează la nivelul unităţii de învăţământ, de regulă pe nivel de clase, suplimentar faţă de disciplinele din planurile-cadru de învăţământ şi din curriculumul la decizia şcolii.

Activităţile extracurriculare se organizează în spaţiile şcolare din unitatea de învăţământ, de regulă în afara orarului principal.

Se propun de Comisia pentru Curriculum din Şcoala Gimnazială nr 7 Buzău , se avizează de Consiliul Profesoral şi se aprobă de Consiliul de Administraţie.După aprobarea activităţilor extracurriculare, în baza opţiunii elevilor şi având în vedere resursele existente, aceste activităţi devin obligatorii pentru elevi şi profesori în anul şcolar respectiv.

Prezenţa la ore şi rezultatele evaluărilor la activităţile extracurriculare se consemnează în documentele cadrului didactic care susţine activitatea respectivă şi nu se trec în catalog.

Situaţia prezenţei la activităţile extracurriculare a elevului care a optat în scris pentru aceste activităţi este luată în considerare la stabilitea notei la purtare, în acelaşi regim cu prezenţa la celelalte ore.

Rezultatele obţinute în urma participării la activităţile extracurriculare se menţionează şi se recompensează la nivelul clasei şi, în funcţie de calitatea rezultatelor, la nivelul unităţii de învăţământ.


Activităţi extracurriculare (AEC) - orientare generală

În noastră activităţile extracurriculare vizează în principal pregătirea pentru înaltă performanţă şi formarea de competenţe avansate, promovarea unui stil de viaţă sănătos şi susţinerea talentului artistic - conform cu viziunea şi misiunea unităţii de învăţământ. Prin activităţile extracurriculare se urmăreşte, în combinaţie cu oferta CDŞ:

- pregătirea avansată pentru înaltă performanţă academică şi sportivă (participarea la olimpiade, concursuri şi competiţii);

- promovarea şi susţinerea talentului artistic în arte plastice şi în muzică;- susţinerea unui stil de viaţă sănătos prin mişcare şi sport;

- formarea competenţelor avansate în limbi moderne pentru promovarea examenelor lingvistice


Pregătire intensivă pentru examene naţionale


Pregătirea intensivă pentru examenele naţionale – Evaluarea naţională la clasa a VIII-a – se realizează astfel:

1. prin activităţi la clasă, planificate pentru fiecare disciplină testată în cadrul examenelor naţionale – în cadrul orelor speciale de recapitulare;

2. prin activităţi extracurriculare, planificate pe parcursul semestrului II, inclusiv în săptămâna / săptămânile dintre data terminării cursurilor şi data examenelor naţionale.


Pregătire intensivă pentru concursuri, competiţii şi olimpiade

Pregătirea intensivă pentru concursuri, competiţii şi olimpiade, pentru toate clasele şi pentru toate disciplinele la care se organizează acestea, se realizează astfel:

1. prin activităţi diferenţiate pe elev/grupe de elevi realizate la clasă, inclusiv prin teme suplimentare de pregătire teoretică şi practică;

2. prin activităţi extracurriculare realizate pe intervale de timp speciale situate înaintea fazelor judeţene şi/sau naţionale ale olimpiadelor pe discipline.


Pregătire intensivă şi susţinere examenelor bilingv limba engleza

Pregătirea pentru aceste examene se realizează atât la clasă, cât şi prin activităţi extracurriculare organizate înaintea examenelor. Toate examenele se administrează în regim extracurricular.


PROGRAME CARE SE DERULEAZA

IN ANUL SCOLAR 2016-2017

 

1. Comisia responsabila de Concursurile scolare - presedinte - prof. Dragoescu Mihaela, membri : inv. Moraru Simona, prof. Tudose Alice, Zotolea Mariana, Grozea Monica, Mihalcescu Catalin

2. Comisia pentru olimpiade scolare : responsabil – prof. Ene Liliana , membri :prof. Murgociu Luminita, prof. Tudose Alice, prof. Zotolea Mariana, prof. Mihalcescu Catalin

3. Programul de crestere a procentului de promovabilitate la Examenul Evaluarea Nationala : responsabil: prof. Gheorghe Iohana, membri : prof. Grozea Monica, prof. Demte Mihaela, prof. Murgociu Luminita, prof. Oprescu Carmen

3. Comisia pentru programe de sustinere educationala ( pentru elevii cu CES si ritm lent de invatare ) : - responsabil: prof. Popescu Gratiela, membri - invatatorii si dirigintii

4. Comisia de formare/perfectionare a corpului profesoral: responsabil: inv. Geru Georgeta, secretar : inv. Moraru Simona, membri : responsabilitii comisiilor metodice

5. Comisia de intocmire a orarului si asigurarea serviciului pe scoala : prof. Stanciu Stefana - presedinte, membri -  prof. Gheorghe Iohana, prof. Dobre Oana , prof. Coroi Mariea

6. Programul ,,Consultatii cu parintii’’ – responsabil:  inv.Tacu Cristina- cls.I-IV, prof. Croitoru Lolica  – cls.V-VIII.

7. Comisia pentru prevenirea si combaterea discrimarii si promovarea interculturalitatii: responsabil - prof.Matei Roxana, secretar : Stere Georgeta, membri- invatatori si diriginti, consilier psihopedagic Cimpeanu Mihaela

8. ,,Programul International ECO-SCOALA’’– responsabil, prof. Urmuzache Marilena si prof. Stanciu Stefana

9. Comisia de acordare a burselor si a altor forme de sprijin material pentru elevi : presedinte - prof. Ivan Iuliana, membri : prof. Grozea Monica, secretar Enachi Vena

10. Comisia pentru prevenirea si combaterea fenomenului de violenta in unitatea scolara : director - prof. Urmuzache Marilena, director adjunct - prof. Stanciu Stefana, CPPE - prof. Ivan Iuliana, prof. Budea Laura , prof. Matei Roxana , inv. Geru Georgeta, prof. Deleanu Eugen, reprezentantul parintilor - Balea Marilena, reprezentantul comunitatii locale - Murgulet Vasile, lider sindicat - prof. Dobre Oana

11. Comisia pentru frecventa, combaterea absenteismului si a abandonului scolar - presedinte- prof. Suditu Adrian, secretar - inv. Delcea Alice, membri - diriginti si invatatori

12. Comisia de redactare a revistei scolare : - responsabil: prof. Gheorghe Iohana, membri : prof. Grozea Monica, prof. Murgociu Luminita, prof. Croitoru Lolica, prof. Matei Roxana, prof. Dobre Oana

13. Comisia sportului scolar - responsabil - prof. Suditu Adrian, membri: prof. Bunda Cristina, prof. Zaharia Horatio, prof. Deleanu Eugen