Scoala Gimnaziala Borosesti
Borosesti, Iasi

Alte date

PLAN OPERAȚIONAL                                         

pentru anul școlar 2020- 2021

Discutat in CP     26 oct 2020

Aprobat in CA    28 oct. 2020

                                                                                                                         director, Prof. Săcăleanu Silvica

Obiective pe domenii funcționale

I. CURRICULUM 

  1. Asigurarea documentelor curriculare, a manualelor şi a bazei logistice necesare desfăşurării activităţilor curriculare;
  2. Dezvoltarea elementelor de natură organizaţională modernă existente la nivelul unităţii noastre, asigurarea aplicării corecte a legislaţiei şcolare prin asumarea priorităţilor definite de Programul Guvernamental privitor la învăţământ;
  3. Asigurarea calităţii educaţiei prin oferirea programelor de educaţie care să satisfacă aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate;
  4. Implementarea curriculum-ului naţional la nivelul unităţii de învăţământ, al fiecărei catedre, al fiecărui cadru didactic;
  5. Organizarea colectivelor de catedră și a comisiilor metodice;
  6. Elaborarea proiectului C.D.Ș. în raport cu interesele şi aptitudinile elevilor, cu misiunea şcolii;
  7. Analiza strategiilor de evaluare şi a concordanţei între evaluările elevilor şi cerinţele curriculum-ului unităţii şcolare;
  8. Îmbunătăţirea calităţii triadei predare-învăţare-evaluare, încurajarea profesorilor în dezvoltarea de grupe şi clase de studiu în care activitatea să se desfăşoare pe baza metodelor alternative astfel încât să se asigure şanse egale tuturor elevilor, atingerea standardelor curriculare de performanţă, pregătirea elevilor pentru o societate în schimbare.
  9. Asigurarea desfășurării activității extracurriculare și a concursurilor școlare;
  10. Asigurarea organizării și desfășurării examenelor naționale;
  11. Dobândirea de noi competenţe profesionale şi dezvoltare de competenţe metodice şi sociale;
  12. Evaluarea periodică a activităţii desfăşurate în şcoală pe baza standardelor specifice.

 

 

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare și organizare

Organizarea comisiilor metodice pe arii curriculare şi a consiliului pentru curriculum.

Septembrie

Consiliul de administraţie

Consiliul profesoral

Dosarele comisiilor metodice

Procurarea programeler şcolare la toate disciplinele din planurile de învăţământ.

Septembrie

2020

Director

C. d.

Setul complet de manuale

pentru fiecare elev

Întocmirea rapoartelor de analiză pentru anul şcolar precedent. Elaborarea graficului de desfăşurare a pregătirii pentru examenele naţionale şi concursuri şcolare.

Octombrie

2020

Director

Responsabilii comisiilor

metodice

Raportări, date statistice

raportate anterior

Elaborarea proiectului C.D.Ș. ţinând cont de opţiunile elevilor privind admiterea în învăţământul liceal.

Decembrie

2020

Director/C.A.

C.P.

Oferta curriculară

Informarea elevilor din clasele a VIII-a cu privire la metodologia M.E.C. pentru susţinerea examenelor naţionale.

Octombrie

2020

Director

Resp. comis. metodice

Profesorii diriginţi

Programele valabile, aprobate

de M.E.C.

Monitorizarea şi valorificarea rezultatelor elevilor la evaluările interne şi externe.

Conf.calendar

ISJ

Director

Resp comisiilor metodice

Materiale de analiză

Programe de pregatire

Organizarea simulărilor pentru evaluările naţionale la clasele a VIII – a.

Conform

planificării

Diectori

Cadre didactice

Metodologii, programe

şi logistică

Coordonare şi monitorizare

Întocmirea orarului conform normelor psihopedagogice.

Septembrie

2020

Comisia de întocmire a

orarului

Respectarea recomandărilor

psihopedagogice privind

orarul şcolii

Monitorizarea parcurgerii curriculumului T.C. şi C.D.Ş.

Permanent

Director

Resp. comisiilor metodice

Plan de asistenţe la ore

Organizarea şi desfăşurarea concursurilor şcolare şi extracurriculare conform

Calendarului I.Ș.J. Iași și M.E.C.

Permanent

Resp. comisiilor metodice

Consilierul pentru proiecte şi programe ed.

Participarea elevilor la aceste

concursuri

Monitorizarea testării iniţiate şi a celor pe parcurs pentru urmărirea progresului şcolar.

Lunar

Resp. comisiilor metodice

Rapoartele comisiilor de catedră privind progresul şcolar

Îndrumarea şi coordonarea elaborării C.D.Ş. pentru clasele gimnaziale şi avizarea acestora.

Semestrul II

 

Director

Documente oficiale

Analiza ritmicităţii notării şi a frecvenţei elevilor.

Lunar

Director

Analiza ritmicităţii notării şi a

frecvenţei elevilor

Control şi evaluare

Analiza semestrială şi anuală a întregii activităţi desfăşurate.

Începutul

semestrului şi al anului şcolar

Director

Consiliul de administraţie

Materiale de analiză ale

C.P. și C.A.

Întocmirea documentaţiei necesare pentru susţinerea examenelor naţionale.

Permanent

Director

Secretariat,

Diriginţii cls.a VIII a

Dosarele de înscriere ale absolvenţilor claselor a VIII-a

Întocmirea documentelor şi a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de I.Ș.J. Iași și M.E.C. şi alţi parteneri educaţionali.

Permanent

Director

Secretariat

Documente elaborate conform

standardelor şi în termenele

solicitate

Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare.

Conform term. legale

Director

Secretariat

Arhivarea şi păstrarea documentelor şcolare

Urmărirea asigurării calităţii educaţiei, a modului în care se realizează atribuţiile manageriale la nivelul comisiilor metodice şi fiecărui cadru didactic în parte: controlul parcurgerii ritmice a materiei; analiza obiectivă a nivelului de pregătire a elevilor, cu măsuri concrete de ameliorare a situaţiilor necorespunzătoare; controlul evaluării continue şi corecte a elevilor; desfăşurarea lucrărilor semestriale.

Conf.

planificarii

Director

Comisia de asigurare a

calităţii

Documente şcolare

Asistenţe la ore

Comunicare

şi motivare

Consultarea părinţilor şi a elevilor în vederea repartizării orelor din CDŞ.

Febuarie

2021

Director,

Comisia pentru Curriculum,

Prof. diriginţi

Formulare de opţiuni cu semnăturile elevilor, cererile părinţlor

Participarea tuturor cadrelor didactice la activităţile desfăşurate de I.Ș.J. Iași, CCD, M.E.N.

În cadrul programului de formare continuă: preg. grade didactice, formatori, mentori, metodişti, evaluare de manuale.

Permanent

Responsabilul cu formarea continuă

Certificate/adeverinţe care atestă participarea la aceste stagii

Promovarea examenelor de grad de către toate cadrele didactice.

Conform

graficului

desfăşurare a

gradelor

Director

Responsabilii comisiei de

monitorizare a act. de formare continuă

Atestatele de obţinere a gradelor didactice

Organizarea comisiilor de lucru, a comisiilor metodice, a comisiilor pentru organizarea examenelor de admitere şi a comisiei de acordare a burselor şi a altor ajutoare materiale elevilor.

Septembrie

2020

Directori

C.A. și C.P.

 

Componenţa comisiilor de

lucru în anul şcolar 2016 -2017

Funcţionarea corespunzătoare a comisiilor

II. RESURSA UMANĂ 

  1. Promovarea unui management al resurselor umane care să asigure creşterea calităţii şi eficienţa activităţii în învăţământ.
  2. Consilierea cadrelor didactice în vederea accesului acestora la cursurI de formare profesională.
  3. Elaborarea şi prezentarea unor oferte de formare a personalului didactic din învăţământul preuniversitar prin Casa Corpului Didactic şi alţi ofertanţi de formare.
  4. Realizarea planului de şcolarizare.              

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare şi organizare

Elaborarea planului de şcolarizare în concordanţă cu strategia de dezvoltare şi dotarea materială a şcolii.

Conform

termen dat de I.Ș.J. Iași

Director

C.A si C.P

Proiectul planului de şcolarizare

Elaborarea proiectului de încadrare în conformitate cu structura planului de şcolarizare şi a planului cadru de învăţământ.

Conform termen dat de I.Ș.J. Iași

Director

C.A.

Secretariat

Corectitudinea proiectului de

încadrare cu personal didactic cu respectarea legislaţiei în vigoare.

Realizarea consilierii şi orientării şcolare a elevilor.

Permanent

Profesori diriginţi

Planificarea orelor de dirigenţie/consiliere

Crearea şi actualizarea continuă a bazei de date electronice unice pentru evidenţa personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic.

Semestrul I Semestrul II

Resurse umane

Logistica, baze de date existente

Coordonare şi monitorizare

Încadrarea personalului didactic conform planului cadru şi prevederilor statutului personalului didactic privind norma didactică.

Septembrie 2020

Director

Documente oficiale întocmite

în conformitate cu metodologia I M.E.N.C.Ș.

Repartizarea profesorilor diriginţi la clasele

Septembrie 2020

Director Consiliul de administraţie

Decizii ale consiliului de administraţie

Organizarea colectivelor de catedră şi desemnarea responsabilităţilor catedrelor şi colectivelor pe arii curriculare

Septembrie 2020

Director, C.A. și C.P.

Funcţionarea eficientă a colectivelor de catedră

Realizarea fişelor posturilor pentru personalul didactic şi nedidactic

Octombrie 2020

Director

Secretariat

Fişele postului

Organizarea şi desfăşurarea şedinţelor cu părinţii pe clase în vederea constituirii comitetelor de părinţi pe clase

Octombrie 2019

Director

Graficul şedinţelor

Procese verbale ale şedinţelor

Constituirea Consiliului părinţilor pe şcoală şi întâlnirea acestora în vederea stabilirii responsabilităţilor

Octombrie 2020

Director

Procesul verbal

Revizuirea şi actualizarea Regulamentului de Ordine Interioară

Septembrie 2020

Director și C.A.

Corelarea Regulamentului de Ordine Interioară cu ROFUIP şi cu hotărârile CA, CP

Control şi evaluare

Evaluarea anuală a personalului didactic şi nedidactic din subordine

Cf. metodologiei

Director

Evaluarea anuală a personalului didactic şi nedidactic din subordine

Întocmirea documentelor, a rapoartelor tematice curente şi speciale solicitate de I.Ș.J. Iași și M.E.C, autorităţile locale

Permanent

Director

Secretariat

Rapoarte, procese verbale elaborate la termen

Întocmirea documentelor legale privind managementul resurselor umane: cataloage, registre matricole, foi matricole, condici de prezenţă, cărţi de muncă

Octombrie 2020

Director

Secretariat

Documentele şcolare completate

şi verificate în conformitate cu legislaţia în vigoare

Comunicare şi motivare

Asigurarea cadrului instituţional pentru participarea personalului la procesul decizional prin colectivele de catedră, Consiliul pentru Curriculum, Consiliul de administraţie şi Consiliul profesoral

Permanent

Consiliul de profesori

Procesele verbale de la consiliul profesoral şi consiliul de administraţie

Încurajarea unei culturi organizaţionale care să stimuleze comunicarea deschisă

Permanent

Cadrele didactice

Plan managerial

Formarea continuă prin participarea la cursurile organizate de instituţiile abilitate

Permanent

Responsabilul comisiei de formare continuă

Adeverinţe de participare la stagii de perfecţionare

Asigurarea consilierii elevilor privind orientarea scolara si profesionala

Conform planificării

Director

Diriginţi

Parteneriate

Aplicarea sistemului de perfectionare prin credite profesionale transferabile

Permanent

Responsabilul comisiei de formare continuă

Legislaţie specifică, furnizori acreditaţi

 

 

III. RESURSE MATERIALE

  1. Modernizarea infrastructurii şcolii inclusiv prin creşterea gradului de informatizare a procesului de învăţământ (dotarea şcolii cu calculatoare, echipamente multimedia, soft-uri educaţionale);
  2. Reglementarea parteneriatului dintre şcoală şi administraţia publică locală în domeniul conducerii şi finanţării învăţământului.
  3. Gestionarea şi dezvoltarea resurselor existente.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare şi organizare

Efectuarea analizei privind stadiul lucrărilor de reparaţii şi investiţii.

Semestrial

Director

Situaţii

Elaborarea unui plan privind asigurarea cu tipizate, cataloage, carnete de note, ş.a.m.d.

Semestrul I

Director

Situaţii

Procurarea rechizitelor gratuite pentru elevi la începutul anului scolar.

Semestrul I

Director

Situaţii

Valorificarea, actualizarea şi exploatarea bazelor de date.

Permanent

Director

Baze de date și logistică

Coordonare şi monitorizare

Pregătirea sălilor de clasă în vederea desfăşurării procesului de învăţământ în bune condiţii (săli de clasă, laboratoare, sală de sport).

Septembrie 2020

Director

Pregătirea sălilor de clasă

corespunzător standardelor în

vederea asigurării calităţii în educaţie

Asigurarea de manuale pentru elevii claselor I - VIII şi repartizarea lor prin biblioteca şcolară.

Septembrie 2020

Resp. cu manualele

Profesori diriginţi

Existenţa man., listelor cu repartizarea manualelor pe clase şi elevi

Aprovizionarea cu materiale consumabile necesare asigurării igienizării zilnice a spaţiilorîn care se desfăşoară activităţi.

Permanent

Director

Existenţa materialelor consumabile

Asigurarea funcţionării liniei INTERNET.

Permanent

Director

Funcţionarea permanentă

Control şi evaluare

Urmarirea alocării fondurilor dupa priorităţi in scopul asigurării condiţiilor material necesare.

Conform

calendarului

Director

Legislaţia specifică

Comunicare şi motivare

Asigurarea participării la cursuri de management financiar şi alte perfectionări în domeniu pentru personalul nedidactic şididactic auxiliar.

Anual

Director

Oferta de formare

Argumentarea utilizării fondurilor astfel încât să se evite crearea unor conflicte la nivelul unităţii şcolare.

În funcţie de oferte

Director

Comunicare instituţională

                 

IV. MANAGEMENT ŞCOLAR

  1. Asigurarea asistentei manageriale şi de specialitate prin inspecţia şcolară.
  2. Elaborarea proiectului planului de şcolarizare.
  3. Monitorizarea folosirii resurselor umane, materiale şi financiare în vederea atingerii scopurilor educaţionale stabilite.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare şi organizare

Refacerea organigramei scolii în conformitate cu modificările legislative din domeniu.

Semestrul I

Director

Standarde specifice

Elaborarea documentelor de catedră şi ale comisiilor metodice.

Semestrul I

Directori

Șefii de catedră și ai comisiilor

Documentele elaborate

Asigurarea resurselor umane şi materiale necesare desfăşurării activităţii.

Septembrie 2020

Director,

Șefii de catedră și ai comisiilor

Proiectul de dezvoltare

Numirea diriginților la clase.

Septembrie 2020

Consiliul de administraţie

ROFUIP

Numirea echipei de întocmire a orarului şcolii, verificarea şi aprobarea acestuia de către director.

Septembrie 2020

Consiliul de administraţie

Logistica

Numirea şefilor de catedră şi de comisii metodice, ai compartimentelor funcţionale, ai comisiilor şi colectivelor pe domenii.

Septembrie 2020

Consiliul de administraţie

ROFUIP

Monitorizarea participării cadrelor didactice la consfătuiri pentru informarea acestora în scopul aplicării legislaţiei în vigoare, pentru cunoaşterea documentelor manageriale la nivelul catedrei de specialitate.

Conform calendarului

Şefii de catedră

Legislaţie

Coordonare şi monitorizare

Transmiterea modificărilor survenite în încadrarea cu personal imediat către I.Ș.J. Iași.

Semestrul I

Semestrul II

Director

Logistică

Realizarea unor întâlniri – dezbateri – cu responsabilii comisiilor metodice şi cadrele didactice.

Semestrul I

Semestrul II

Director

Grafice de acţiuni şi logistică

Asigurarea menţinerii condiţiilor igienico - sanitare in unitate.

Permanent

Director

Materiale

Control şi evaluare

Întocmirea graficului activităţii de îndrumare şi control.

La început de semestru

Director

Documentul

Elaborarea măsurilor în vederea remedierii deficienţelor constatate cu prilejul controlului.

Lunar

Director

Graficul activităţii de îndrumare şi control

Comunicare şi motivare

Stimularea cadrelor didactice cu o activitate profesională şi o activitate deosebită şi recomandarea acestora pentru implicarea în diferite activităţi şi premierea lor.

Semesrtul I

Semestrul II

C.A.

Reglementări legale

Prelucrarea actelor normative la nivelul conducerii unităţii şcolare.

Semesrtul I Semestrul II

Director

Reglementări legale

Promovarea colaborării în cadrul echipelor de lucru, acordarea de atenţie opiniilor colegilor de echipă, ţinând seama de observaţiile lor.

Pe parcursul anului

Şefii comisiilor de lucru

Metodologii

 V. PARTENERIATE ŞI PROGRAME

  1. Coordonarea şi organizarea proiectelor de parteneriat.
  2. Colaborarea cu instituţii guvernamentale abilitate în delurarea de proiecte şi programe comune.
  3. Crearea condiţiilor necesare încheierii de parteneriate între Școala Gimnazială BODEȘTI şi comunitatea locală, organizaţii non-guvernamentale, companii etc.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

 

Proiectare şi organizare

Coordonarea şi evaluarea derulării proiectelor de parteneriat.

Permanent

Directori/Cadrele didactice

Proiecte şi rapoarte de colaborare

 

Planificarea colaborării şcolii cu poliţia, pompierii, instituţii culturale, agenţi economici.

Semestrul I

Director

Legislaţie specifică

 

Realizarea proiectelor în parteneriat şcoalăcomunitate în folosul ambelor părţi.

Semestrul I Semestrul II

Director/ Consilier educativ

Legislaţie şi comunicare

 

 

 

Colaborarea cu alte instituţii, asociaţii, organizaţii nonguvernamentale în domeniulactivităţii educative şi extrascolare.

Conform calendarului

Consilier educativ

Calendar activităţi

 

Procurarea de materiale informative privind oportunităţile încheierii de diverse parteneriate.

Permanent

Director

Logistica

 

Coordonare şi monitorizare

Colaborarea cu I.Ș.J. Iași în iniţierea şi derularea proiectelor şcolare.

Permanent

Director

Programele existente

 

Colaborarea cu Primăria pentru finanţarea şi derularea proiectelor iniţiate şi / sau a altora noi.

Permanent

Director

Programele existente

 

Colabolarea cu sindicatul U.S.L.I.P. Iași în vederea respectării legislaţiei muncii.

Permanent

Consiliu de administraţie/ Sindicat

Legislaţia specifică

 

Control şi evaluare

Elabolarea către I.Ș.J. Iași a rapoartelor privind activitatea unităţii în domeniul proiectelor şi programelor, acestea urmând a fi aduse la cunoştinţa parinţilor şi elevilor unităţii.

Conform calendarului

Director/Consilier educativ

Legislaţia specifică

 

Comunicare şi motivare

Identificarea şi valorificarea eficientă a resurselor comunităţii.

Semestrul I Semestrul II

Director/ Consilier educativ

Planuri de colaborare

 

Stimularea colectivelor de părinţi şi a consiliului reprezentativ al părinţilor în rezolvarea problemelor şcolii.

Semestrul I Semestrul II

Director/ Consilier educativ

Planuri de colaborare

 

Participarea la activităţile extracurriculare înscrise în calendarul M.E.C. pentru anul şcolar 2020 – 2021.

Conform calendarului

Director/ Consilier educativ

Conform specificărilor M.E.N.

 

Rezolvarea amiabilă a eventualelor conflicte între şcoală şi comunitate.

Semestrul I Semestrul II

Director/Consilier educativ

Comunicare instituţională

 

VI. DEZVOLTARE ORGANIZAŢIONALĂ ȘI RELAȚII COMUNITARE

  1. Intensificarea colaborării şcolii cu instituţiile abilitate ale statului (Primăria, Dispensarul uman, Poliţia), cu ONG-urile care acţionează în mediul educaţional şi au acordul M.E.C. în vederea asigurării unui mediu şcolar atractiv.
  2. Dezvoltarea parteneriatelor instituţionale, comunitare.
  3. Promovarea imaginii şcolii.
  4. Prezentarea unor exemple de bună practică cu sprijinul participanţilor la proiecte încheiate cu succes.

FUNCŢII MANAGERIALE

ACTIVITĂŢI

TERMEN

RESURSE UMANE

RESURSE MATERIALE

Proiectare şi organizare

Elaborarea programului de inspecţii şi interasistenţe şi valorificarea fişelor de evaluare a activităţii didactice.

Octombrie 2020

Directorii

Şefii de comisii metodice

Graficul de asistenţe

Planul de activităţi al comisiilor metodice

Fişe de evaluare

Elaborarea ofertei educaţionale pentru anul şcolar 2021 – 2022.

Mai

2021

Director

Responsabilii comisiilor

metodice

Participarea la târgul de oferte

educaţionale

Oferta educaţională a şcolii

Elaborarea şi coordonarea aplicării procedurilor şi activităţilor de evaluare şi asigurare a calităţii.

Noiembrie

2020

C.E.A.C.

Baza de date şi informaţii

privind calitatea serviciilor

educaţionale furnizate

Coordonare şi monitorizare

Instruirea TIC a tuturor cadrelor didactice şi planificarea orelor susţi-nute prin utilizarea soft-ului educaţional.

Octombrie

2020

Director,

Responsabilii comisiei

metodice

Atestare TIC a tuturor cadrelor

didactice,

Planificarea eficientă a activităţilor AEL

Desfăşurarea activităţilor metodice prin organizarea de activităţi demonstrative în cadrul catedrelor, editarea de materiale metodice şi de specialitate.

Permanent

Responsabilii comisiei

metodice

Planurile de activitate ale comisiei metodice,

Materiale elaborate de cadrele didactice

Elaborarea unor programe speciale de stimulare a elevilor cu performanţe în vederea participării la concursuri şcolare şi extracurriculare de educare a comportamentului civilizat, de întărire a

ordinii şi disciplinei de editare a unor reviste şcolare.

Permanent

Profesorii care realizează

activităţi de

perfecţionare

Graficul şedinţelor de pregătire

și materialele realizate pentru

pregătirea suplimentară a

elevilor, Revistele şcolare

Elaborarea planurilor strategice privind măsurile de îmbunătăţire a calităţii.

Semestrul I

CEAC

Raport de autoevaluare instituţională

Organizarea sedinţelor lectorate cu părinţii, dezbateri pentru prezentarea noii legislaţii din domeniul învăţământului.

Permanent cf. graficului

Director

Şefii de catedră

Diseminarea corectă a tuturor informaţiilor privind legislaţia şcolară

Popularizarea rezultatelor obţinute de elevii şcolii la examene, olimpiade, concursuri interjudeţene şi extracurriculare.

Permanent

Director

 

Raportul privind starea calităţii procesului de instruire şi educare

Control şi evaluare

Analiza activităţii desfăşurate în şcoală, pe comisii metodice şi în Consiliul de Admnistraţie

Periodic

Director

Şefii de catedră

Plan de măsuri eficiente

Elaborarea listelor cu criterii de evaluare pentru unităţile şcolare, cadre didactice şi concursuri şcolare.

Semestrul II

Şefii de comisii metodice

Criterii de evaluare adaptate

unităţii noastre şcolare

Comunicare şi motivare

Asigurarea condiţiilor pentru cei ce doresc obţinerea participării la diverse cursuri de formare

În funcţie de solicitări

Director

Cereri de înscriere

Invitarea reprezentanţilor comunităţii locale la activităţile festive ale şcolii –deschiderea anului şcolar, ziua şcolii, serbări şcolare.

Ocazional

Director

Invitaţii speciale pentru

reprezentanţii comunităţii

locale

Rezolvarea rapidă, transparentă şi eficientă a conflictelor cu reprezentanţii autorităţilor locale şi cu cei ai furnizărilor de servicii.

Permanent

Director

Comunicare eficientă cu

autorităţile locale şi furnizorii de servicii