Scoala Gimnaziala Borosesti
Borosesti, Iasi

Comisia CEAC

SCOALA GIMNAZIALA BODESTI

CUI: 17179416

 

REGULAMENTUL

DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE

A COMISIEI PENTRU EVALUAREA ŞI ASIGURAREA

CALITĂŢII ANUL ŞCOLAR 2020-2021

 

Art. 1 Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii Educatiei (C.E.A.C.) din Scoala Gimnaziala Bodesti este un organism de asigurare interna a calitatii educatiei, infiintat pe baza urmatorului cadru legal:

• Legea nr. 87/2006 pentru aprobarea O.U.G. nr. 75/2005 privind asigurarea calitatii, art. 11 si art. 12;

• Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar, aprobat prin OMEN nr.5115/2014;

Art. 2 Misiunea CEAC este de a efectua evaluarea interna a calitatii educatiei oferite de Scoala Gimnaziala Bodesti cu scopul de :

• a atesta capacitatea scolii de a satisface asteptarile elevilor, prin activitati de evaluare ;

• a contribui la dezvoltarea unei culturi institutionale a calitatii;

• a imbunatati calitatea intregii activitati din scoala;

• a asigura informarea si evaluarea satisfactiei grupurilor semnificative de interes (elevi, parinti, corp profesoral,

personal nedidactic si auxiliar, comunitatea locala etc.);

• a revizui si optimiza politicile si strategiile educationale la nivelul unitatii scolare.

Art. 3 Rolurile CEAC :

• realizeaza evaluarea interna a scolii, pe baza standardelor de functionare si a celor de calitate;

• coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de evaluare si asigurare a calitatii;

• implementeaza sistemul de management al calitatii;

• elaboreaza un Raport de autoevaluare privind calitatea educatiei furnizate de Scoala Gimnaziala Bodesti pe care il face public;

• propune conducerii scolii masuri de imbunatatire a calitatii educatiei.

Art. 4 (1) Comisia pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii Educatiei este alcatuita din 5 membri si un responsabil. Directorul scolii este coordonatorul comisiei.

(2) Conducerea operativa a Comisiei este asigurata de responsabil.

(3) Membrii Comisiei nu pot indeplini functii de conducere in aceasta institutie de invatamant.

(4) Componenta CEAC:

• doi reprezentanti ai corpului profesoral, alesi prin vot secret de Consiliul profesoral ;

• un reprezentant al sindicatului ;

• un reprezentant al Consiliului Local Scinteia;

• un reprezentant al parintilor.

Art. 5 Selectia reprezentantilor corpului profesoral va respecta urmatoarea procedura:

 Apelul catre cadrele didactice din scoala, impreuna cu comunicarea conditiilor pe care trebuie sa le indeplineasca;

Depunerea unei Scrisori de intentie a cadrelor didactice, insotite de Curriculum vitae si Raport de activitate;

• Prezentarea candidatilor in Consiliul Profesoral;

• Alegerea de catre Consiliul Profesoral, prin vot secret, a reprezentantilor cadrelor didactice;

• Comunicarea rezultatelor.

Art. 6 (1) Durata mandatului CEAC este de 4 ani.

(2) Incetarea calitatii de membru se poate realiza in urmatoarele conditii:

• la cererea membrului respectiv, fara a fi necesara motivarea cererii;

• in urma retragerii votului de incredere acordat de catre Consiliul Profesoral;

• in cazul neindeplinirii sarcinilor asumate, la propunerea responsabilului, prin votul majoritar al Comisiei;

Art. 7 Atributiile generale ale Comisiei pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii Educatiei:

a) Coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de autoevaluare institutionala privind calitatea educatiei, aprobate de conducerea unitatii scolare, conform domeniilor si criteriilor prevazute de legislatia in vigoare;

b) Elaboreaza anual un Raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in scoala. Raportul este adus la cunostinta beneficiarilor prin afisare/publicare si este pus la dispozitia evaluatorului extern ;

c) Formuleaza propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei, pe care le prezinta conducerii scolii;

d) Coopereaza cu Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Preuniversitar (ARACIP) si cu alte agentii si organisme abilitate sau institutii similare din tara si din strainatate, potrivit legii.

Art. 8 Atributiile specifice ale Comisiei pentru Evaluarea si Asigurarea Calitatii:

a) Defineste, in mod explicit, valorile, principiile si indicatorii calitatii;

b) Construieste, prin participare si dezbatere, consensul tuturor purtatorilor de interese (elevi, parinti, cadre didactice, angajatori, administratie locala, alti reprezentanti ai comunitatii) in privinta valorilor, principiilor, indicatorilor de calitate;

c) Urmareste respectarea, in toate procedurile curente de functionare si dezvoltare, a valorilor, principiilor si indicatorilor conveniti;

d) Evalueaza impactul tuturor proceselor (inclusiv si, mai ales, al procesului de invatamant) si al activitatilor desfasurate in scoala asupra calitatii educatiei oferite si raporteaza in fata autoritatilor si a comunitatii asupra modului in care a fost asigurata calitatea;

e) Propune masuri de optimizare/crestere/dezvoltare a calitatii educatiei oferite de unitatea scolara – la nivelulconceptului, principiilor, indicatorilor, standardelor privind calitatea, dar si al procedurilor curente care privescfunctionarea si dezvoltarea scolii;

f) Detine toate materialele informative despre sistemul de management al calitatii transmise in sistem, fiindobligata sa prelucreze informatia primita si sa o disemineze in scoala si catre parteneri (elevi, parinti).

Art. 9 Atributiile membrilor CEAC vor fi stabilite de responsabilul comisiei.

Art. 10 Prezentul Regulament de organizare si functionare poate fi modificat, completat si/sau imbunatatit infunctie de necesitatile ivite pe parcursul activitatii, prin vot majoritar in cadrul CEAC si cu aprobarea Consiliului deAdministratie.

 

 

Responsabil CEAC,

Prof Huidiu Ioan