Colegiul Tehnic "Lazar Edeleanu" Ploiesti
Ploiesti, Prahova

Alte date

 

În anul 1904 ia fiinţă la Câmpina – Ploieşti “Şcoala de maiştri sondori”, prima unitate de învăţământ cu acest profil de la noi din ţară.  Astfel îşi deschide porţile o instituţie de învăţământ ce avea să încununeze peste ani o tradiţie veche, tradiţia petrolului pe meleagurile prahovene.

Desfăşurându-şi activitatea sub semnul profesionalismului prin pregătirea a numeroase generaţii de maiştri sondori, în anul 1945, unitatea noastră devine “Şcoala de subingineri sondori, maiştri sondori şi rafinori sondori”, lărgindu-şi astfel sfera de activitate. Seriozitatea demersului didactic şi pedagogic a constituit un motiv în plus al investirii în anul şcolar 1949 ca “Şcoala Medie Tehnică de Petrol”- Ploieşti, ce devine în anul 1956 “Centrul Şcolar de Petrol - Chimie”- Ploieşti. Începând cu 1958 se numeşte « Grupul Şcolar de Petrol Chimie », în anul 1970 transformându-se în “Liceul Industrial de Petrol Chimie”. În anul 1981 se regăseşte sub numele de “Liceul Industrial nr. 4” – Ploieşti.

Interesul pentru toate dimensiunile educaţiei a constituit nota de  maximă responsabilitate a colectivului didactic ce a “luminat” generaţii întregi de elevi, adevăraţi specialişti ce au purtat în ţară şi peste hotare investitura spirituală, profesională şi morală a profesorilor ce i-au format cu multă dăruire.

În toamna anului 1989 liceul nostru primeşte denumirea de “Grup Şcolar de Chimie Industrială – Ploieşti”. Un nou moment memorabil pentru istoria liceului nostru: prin Ordinul Ministrului Educaţiei Naţionale nr 4665 din 19 septembrie 2000, cunoscutei instituţii “Grup Şcolar de Chimie Industrială – Ploieşti” i s-a atribuit denumirea de COLEGIUL TEHNIC “LAZĂR EDELEANU „  - PLOIEŞTI. Evenimentul  vine să încununeze eforturile de peste un secol ale şcolii noastre care, prin muncă susţinută şi dăruirea oamenilor ei şi-a dobândit un renume binemeritat atât in şcoala prahoveană, dar şi pe plan naţional. Grijii permanente pentru pregătirea ştiinţifică şi profesională i s-a adăugat investiţia sufletească a dascălilor ce au deschis noi orizonturi, într-un acord perfect cu  standardele timpului nostru şi cu scopul determinării schimbărilor pozitive la nivelul comportamentului individual şi social.

Funcţionând într-o zonă geografică cu o intensă activitate economică, şcoala noastră s-a străduit permanent să răspundă nevoilor sociale  şi locale, să fie un etalon al muncii depuse cu seriozitate, astfel încât urmând tradiţia, şcoala să-şi păstreze an de an calificativul  de UNITATE ŞCOLARĂ REPREZENTATIVĂ.