Grădiniţa cu Program Normal
Luciu, Buzau
Alte date
Planificările anuale şi săptămânale sunt elaborate din pers-
pectiva asigurării calităţii în educaţie, care propune câteva ţinte prioritare de conţinut ale curriculumului pentru învăţă-
mântul preşcolar:
-abordarea sistematică, parcurgerea modulară, interdiscipli-
nară, integrarea criteriilor psihologice, pedagogice şi sociale;
- unitatea aspectelor formale cu cele nonformale;
- descentralizarea şi flexibilizarea deciziilor în actul didactic;
- egalizarea şanselor educaţionale;
- eficacitatea proceselor;
- structurarea programelor pornind de la obiective cadru, o-
biective de referinţă şi exemple de comportamente transfor-
mate în competenţe;
- diversificarea activităţilor de formare (competenţe de comu-
nicare şi relaţionare);
- situarea în centrul atenţiei a copilului preşcolar prin crearea unui mediu educaţional adecvat, prin stimularea învăţării în scopul formării copilului ca personalitate autonomă şi conşti-
entă de sine;
În elaborarea planificărilor respectăm Planul de învăţământ
pentru învăţământul preşcolar care cuprinde toate activităţile existente în interiorul structurii organizatorice a grădiniţei de copii, destinate să stimuleze şi să promoveze dezvoltarea intelectuală, afectivă, socială şi fizică a fiecărui copil:activităţi pe domenii experenţiale (integrate sau pe discipline)/ jocuri şi activităţi didactice alese/activităţi de dezvoltare personală.
În desfăşurarea procesului instructiv-educativ din grădi-
diniţă avem în vedere obiectivele generale şi particulare ale învăţământului preşcolar, principiile generale cuprinse în ,,Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământu-
lui preşcolar", aprobat cu O.M.nr.4 464/ 7.09.2000:
Art.9- Învăţământul preşcolar asigură dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului potrivit ritmu-
lui propriu şi trebuinţelor sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia.
Art.10- Educaţia preşcolară asigură stimularea diferenţiată a copilului în vederea dezvoltării sale în plan intelectual, socio-
afectiv şi psihomotric, ţinând cont de particularităţile specifi-
ce de vârstă ale acestuia.
Art.11- Învăţământul preşcolar asigură şanse egale de pre-
gătire pentru şcoală tuturoro copiilor care frecventează grădiniţa.
Art.13- Pregătirea pentru şcoală a copiilor se realizează ca proces global şi unitar constituit, care vizează nu numai volu-
mul de cunoştinţe ci, în egală măsură, toate capacităţile care definesc dezvoltarea integrală a personalităţii copilului.
Art.14- Educaţia preşcolară se adresează tuturor copiilor, incluziv celor cu cerinţe speciale care au nevoie de recupera-
re/ reabilitare şi de integrare.
Pagina creata de educatoare Nedelcu Victoria