Grădiniţa cu Program Normal
Luciu, Buzau

Alte date

   Planificările anuale şi săptămânale sunt elaborate din pers-

pectiva asigurării calităţii în educaţie, care propune câteva ţinte prioritare de conţinut ale curriculumului pentru învăţă-

mântul preşcolar:

 -abordarea sistematică, parcurgerea modulară, interdiscipli-

 nară, integrarea criteriilor psihologice, pedagogice şi sociale;

 - unitatea aspectelor formale cu cele nonformale;

 - descentralizarea şi flexibilizarea deciziilor în actul didactic;

 - egalizarea şanselor educaţionale;

 - eficacitatea proceselor;

 - structurarea programelor pornind de la obiective cadru, o-

biective de referinţă şi exemple de comportamente transfor-

mate în competenţe;

 - diversificarea activităţilor de formare (competenţe de comu-

nicare şi relaţionare);

 - situarea în centrul atenţiei a copilului preşcolar prin crearea unui mediu educaţional adecvat, prin stimularea învăţării în scopul formării copilului ca personalitate autonomă şi conşti-

entă de sine;

   În elaborarea planificărilor respectăm Planul de învăţământ

pentru învăţământul preşcolar care cuprinde toate activităţile existente în interiorul structurii organizatorice a grădiniţei de copii, destinate să stimuleze şi să promoveze dezvoltarea intelectuală, afectivă, socială şi fizică a fiecărui copil:activităţi pe domenii experenţiale (integrate sau pe discipline)/ jocuri şi activităţi didactice alese/activităţi de dezvoltare personală.

              În desfăşurarea procesului instructiv-educativ din grădi-

 diniţă avem în vedere obiectivele generale şi particulare ale învăţământului preşcolar, principiile generale cuprinse în ,,Regulamentul de organizare şi funcţionare a învăţământu-

 lui preşcolar", aprobat cu O.M.nr.4 464/ 7.09.2000:

 Art.9- Învăţământul preşcolar asigură dezvoltarea liberă, integrală şi armonioasă a personalităţii copilului potrivit ritmu-

lui propriu şi trebuinţelor sale, sprijinind formarea autonomă şi creativă a acestuia.

 Art.10- Educaţia preşcolară asigură stimularea diferenţiată a copilului în vederea dezvoltării sale în plan intelectual, socio-

afectiv şi psihomotric, ţinând cont de particularităţile specifi-

ce de vârstă ale acestuia.

 Art.11- Învăţământul preşcolar asigură şanse egale de pre-

gătire pentru şcoală tuturoro copiilor care frecventează grădiniţa.

 Art.13- Pregătirea pentru şcoală a copiilor se realizează ca proces global şi unitar constituit, care vizează nu numai volu-

mul de cunoştinţe ci, în egală măsură, toate capacităţile care definesc dezvoltarea integrală a personalităţii copilului.

 Art.14- Educaţia preşcolară se adresează tuturor copiilor, incluziv celor cu cerinţe speciale care au nevoie de recupera-

re/ reabilitare şi de integrare. 

 

 

 

 

                                 Pagina creata de educatoare Nedelcu Victoria