Scoala Gimnaziala Budeni
Budeni, Suceava
Alte date
APROBAT IN C.A.
din 5.010/2015
MINISTERUL EDUCAŢIEI NAȚIONALE
INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI SUCEAVA ŞCOALA GIMNAZIALĂ BUDENI
Telefon/Fax.0230/571471 E-mail:scoalagimnazialabudeni@yahoo.com
INSTITUTIONALA
PERIOADA 2013-2017
Echipa de proiect:
Director:prof:Gradinaru Zoica
Prof: Maricuta Andreea –resp C.E.A.C.
Prof: Avadanii Delia-consilier educativ
Prof: Coman Elena- membru C.E.A.C.
Prof: Niculeasa Elena –membru C.E.A.C.
Director,
Prof:Zoica Gradinaru
VIZIUNEA SCOLII
Responsabilitate,profesionalism,dezvoltare durabilă
ARGUMENT
În cadrul strategiei educaţionale de dezvoltare şcolară bazată pe cunoaştere, optimizarea continuă formelor de educaţie reprezintă o prioritate permanentă.
Școala Gimnazială Budeni are în vedere:
Politica românească şi europeană a educaţiei, priorităţile şi practicile acestora
Particularităţile socio-economice şi culturale ale beneficiarilor direcţi şi indirecţi ai educaţiei, precum şi de idealurile şi aspiraţiile acestora
Schimbările continue pe piaţa muncii naţionale şi internaţionale
Legităţile managementului cunoaşterii şi ale învăţării
Astfel:
- procesul de educaţie este caracterizat de către implementarea calităţii prin practică pozitivă şi organizarea şcolii ca o "fiinţă" care învaţă, de către efortul de trecere continuă de la
cunoştinţe la cunoaştere, de către dublarea educaţiei formale cu un număr semnificativ de activităţi de tip nonformal. Mărturie stau rezultatele învăţării Evaluare Națională,admitere la liceu, rezultatele la concursuri şi olimpiade , precum şi numărul mare de proiecte şi parteneriate dezvoltate);
-resursele umane sunt formate profesional prin autodezvoltare şi perfecţionare
permanentă, având reale competenţe de lucru în echipă, de comunicare,de deschidere spre evoluție.
- baza materială sprijină real şi flexibil activităţile educaţionale.
- legătura dintre şcoală şi comunitate este strânsă, în continuă definire şi dezvoltare.
- managementul este de tip strategic,suplu,participativ.
MISIUNEA SCOLII
Pe parcursul celor 80 de ani de funcționare,Școala din Budeni și-a asumat şi va continua să-şi asume rolul unei şcoli , capabile să instaureze prin elevii şi profesorii ei o geometrie spirituală adaptabilă regulilor impuse de contextul social, economic şi cultural. Rezultatele obţinute până acum justifică faptul că școala se caracterizează printr-o constantă aspiraţie spre mai bine, menită să asigure o evoluţie trainică a personalităţii elevilor, în timpul şi după absolvirea şcolii.
Elevi şi profesori, deopotrivă, acced spre modernitate prin dezvoltarea unui spirit de colaborare, prin asumarea libertăţii de gândire şi expresie, printr-un efort considerabil de cultivare a cunoaşterii şi respectului pentru patrimoniul cultural / istoric / ştiinţific naţional şi universal, de motivare pentru învăţarea continuă .
Școala Gimnazială Budeni are misiunea de a reda comunității încrederea în
prezent,de a oferi un spațiu al formării firești a personalității,deschis spre dezvoltarea sensibilității și încurajarea creativității elevilor.
Cum realizăm ce ne-am propus ?
• Prin crearea unui climat de muncă și învățare stimulativ,cadru propice pentru o dezvoltare individuală și autonomă a fiecărui elev;
• Printr-o continuă și eficientă formare a profesorilor;
• Prin interacțiunea școlii cu mediul social,cultural și economic.
DIAGNOZA MEDIULUI INTERN SI EXTERN
I.CONTEXTUL SOCIAL ECONOMIC SI POLITIC
1.1.Localizarea geografica a scolii.
Poziţionat pe o colină domoală, între pădure şi Siret - în stânga râului, dar mult mai aproape de apă decât Siliştea Nouă - într-un loc favorabil culturilor agricole şi grădinilor de zarzavat, satul Budeni a cunoscut o dezvoltare rapidă atât în ceea ce priveşte numărul populaţiei, cât şi ceea ce priveşte instituţiile: biserică, şcoală, magazin sătesc, cămin cultural.
1.2. Istoricul scolii
Din anul 1894, primele cursuri au fost ţinute într-o casă cu două încăperi care aparţinea unui consătean. După ce acesta se mută în Probota vânzându-şi casa şi pământul, învăţătorul mută şcoala în propria sa casă. Visul său era să ridice un local propriu pentru instituţia pe care o slujea.
Şcoala din Budeni este atestată documentar din anul 1905. Pe atunci frecventau şcoala 86 de elevi.
Între anii 1908-1909, visul învăţătorului Sebastian Mihăilescu devine realitate, şcoala având un local propriu unde frecventau cursurile 64 de elevi. Până în anul 1921 este singurul învăţător din Budeni. În acest an îi aduce aici, pentru a-l sprijini în activitate, pe foştii săi elevi: Costică şi Petrică Botezatu. Puţin mai târziu echipa este completată cu fiul său, Aurel, si cu nepoata Olga (fiica lui Aurel). Astfel, la şcoala din Budeni, se întemeiază o "dinastie" de trei generaţii de Mihăileşti.
Învăţătorul Mihăilescu a fost un cărturar cu preocupări pentru folclorul din zona Dolhasca. Deşi a fost mai puţin cunoscut publicului larg, a avut o valoroasă contribuţie în domeniul literaturii didactice.
Din anul 1981 procesul de învăţământ se desfăşoară într-un local nou, care pe parcursul timpului s-a extins şi modernizat.
Din anul 2007 Şcolii Gimnaziale din Budeni (până de curând "Şcoala cu clase I-VIII") i-a fost arondată Şcoala primară din Siliştea Nouă.
În prezent, şcoala funcţionează cu 3 cicluri de învăţământ:preşcolar, primar şi gimnazial, în două schimburi.
I.3 Elemente de politică educaţională actuală :
Ultimii ani şcolari se înscriu în plină reformă a învăţământului românesc, reformă caracterizată, printre altele şi prin:
modificarea substanţială a planurilor de învăţământ;
decongestionarea şi reorganizarea programelor şcolare;
introducerea de noi discipline obligatorii;
existenţa disciplinelor opţionale,
creşterea de la an la an a ponderii orelor din CDS (la nivelul învăţământului
neobligatoriu);
existenţa manualelor alternative;
lărgireaautonomieiorganizaţionale si financiare a unităţii şcolare elemente de descentralizare;
finanţarea şcolilor de la bugetul local;
subsumarea obiectivelor educaţionale celor opt competenţe educative ale UE;
posibilitatea de accesare a fondurilor europene, prin proiecte şi parteneriate internaţionale;
implementarea TIC în toate domeniile de activitate educaţională.
Toate acestea au condus la :
• creşterea rolului decizional al echipei manageriale şi Consiliului profesoral în stabilirea ofertei educaţionale a şcolii, adaptată la cerinţele economice şi sociale, la aspiraţiile elevilor :
• dezvoltarea unei culturi educaţionale participative :
• apariţia colaborării între şcoli şi alţi factori educaţionali, în scopul promovării calităţii în educaţie
• implicarea tot mai accentuată a şcolii în viaţa comunităţii locale, prin satisfacerea nevoilor de educaţie ale membrilor ei (existenţa parteneriatului educaţional cu familia, comunitatea,in vederea responsabilizării acestora în susţinerea şi îmbunătăţirea actului educaţional)
• dezvoltarea activităţilor educative în scopul construirii continue a cetăţeniei europene , a valorizarii patrimoniului cultural european prin stabilirea si diversificarea relatiilor de parteneriat cu alte scoli din judet si din tara.
1.4. Relatii sociale si scolare de parteneriat derulate in ultimii ani si in prezent:
Primaria orasului Dolhasca, Consiliul judetean Suceava, Prefectura Suceava,
Organizatia Crucea Rosie Suceava
Scoala Gimnaziala ″Nicolae Labis″Malini
Scoala gimnaziala ″Petru Rares″Probota
Liceul Tehnologic ″Oltea Doamna ″Dolhasca
Scoala gimnaziala Dolhesti
Biserica Ortodoxa Budeni
Politia Orasului Dolhasca
Contextul naţional si cadrul legislativ
Priorităţile strategiei de dezvoltare a învăţământului:
Realizarea echităţii în educaţie;
Asigurarea educaţiei de bază pentru toţi cetăţenii, formarea competenţelor cheie;
Fundamentarea actului educaţional pe baza nevoilor de dezvoltare personală şi profesională a elevilor, din perspectiva dezvoltării durabile şi a asigurării coeziunii economice şi sociale;
Deschiderea sistemului educaţional şi de formare profesională către societate, către mediul social, economic şi cultural;
Asigurarea complementarităţii educaţiei formale, nonformale şi informale; învăţarea permanentă ca dimensiune majoră a politicii educaţionale;
Creşterea calităţii proceselor de predare-învăţare, precum şi a serviciilor educaţionale.
PROFIL DEMOGRAFIC SITUAT IN PREZENT
Datele statistice furnizate de INS Direcția Județeană de Statistică Suceava rezultă:
Ani calendaristici 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016
Popolația BUDENI 960 970 985 996 998 994 990 980
- Forța de muncă :
Denumire indicator : 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016.
Număr mediu salariați : 341 294 298 318 332 395 403 453
Număr mediu salariați-industrie : 279 225 220 225 232 395 290 328
Număr mediu salariați
în distribuția apei,salbritate : 15 17. 20 21 23 25 25 26
Număr mediu salariați : 3 4. 4. 5 8 9 10 10
în construcție(persoane)
Număr mediu salariați în comerț cu ridicata și cu amănuntul,repararea autovehiculelor și motocicletelor(persoane) : 10 12 13 15 17 20 20
Număr mediu salariați în transport : 2 2 3 3 4 5 6
Număr mediu salariați
în intermedieri financiare
și asigurări (persoane) : 6 6 5 8 8 8 10
Număr mediu salariați
în tranzacții imobiliare(persoane) : 1 1 1 3 3 5 5
Număr mediu salariați în administrație publică și apărare,asigurări sociale din sistemul public(persoane) : 5 6 8 8 8 9 10
Număr mediu salariați
în învățământ(persoane) : 5 6 7 8 8 7 9
Număr mediu salariați în sănătate
și asistență socială(persoane) : 1 2 5 5 4 4 6
Număr mediu salariați în activități de spectacole
,culturale și recreative(persoane) : 2 2 2 2 2 3 3
Număr mediu salariați în alte activități
ale economiei naționale (persoane) : 12 11 10 15 15 17 20
Datele statistice oficiale înregistrează doar migraţia internă şi externă (în/din judeţ) rezultată din schimbările oficiale de domiciliu. Trebuie avut însă în vedere fenomenul de migraţie temporară – pentru muncă – în ţările învecinate, care are efect negativ asupra educaţiei copiilor, asupra securităţii lor, asupra legăturii şcoală-părinţi.
ANALIZA OCUPAB ILITĂŢ II PĂRINȚILOR ÎN LOCALITATEA BUDENI
Ocuparea forţei de muncă pe diferite domenii de activitate oferă informaţii pertinente în ceea ce priveşte, pe de o parte dinamica diferitelor ramuri economice locale şi pe de altă parte o prognoză, prin extrapolare, a posibilităţilor de a găsi locuri de muncă într-un anumit domeniu .
Din totalul de 780 de părinți lucrează :
- în țară 140 de părinți,după cum urmează :
- 10 în prelucrarea lemnului
- 6 în prelucrarea laptelui și cărnii
- 6 în învățământ
- 118 în alte domenii
- în străinătate lucrează 100 de părinți
- Nu lucrează 580 de părinți.
VALORILE ÎN CARE FAMILIILE DIN BUDENI
INTELEG SA-SI EDUCE COPII
Dat fiind declinul demografic general, coroborat cu mutaţiile de atitudine a părinţilor în ceea ce priveşte asumarea rolurilor în familia tradiţională, respectiv raportarea lor la valorile tradiţionale, sub coordonarea psihologului cu care colaborează școala, a unui studiu intern asupra valorilor în care sunt crescuţi copiii.a fost surprins astfel modul în care atitudinea faţă de viitor a părinţilor influenţează atitudinea copiilor lor.
Studiul a identificat următoarele nevoi ale copilului pentru o dezvoltare normală:
1. nevoia de a avea relaţii emoţionale calde, apropiate, stabile;
2. nevoia de a fi protejat, de a avea siguranţă şi o viaţă îndestulată;
3. nevoia de experienţe adaptate nivelului de dezvoltare al copilului;
4. nevoia de limite, de viaţă cotidiană structurată şi de responsabilităţi adecvate nivelului
de dezvoltare;
5. nevoia de experienţe adecvate diferenţelor individuale ale copilului, intereselor lui
particulare;
6. nevoia de a trăi într-o comunitate, de a beneficia de sprijinul şi cultura acesteia
şi a ales patru dimensiuni pentru a investiga atitudinea faţă de viitor a părinţilor:
1. dimensiunea materială (aspectul financiar, de siguranţă materială)
2. dimensiunea profesională (aspectul carierei)
3. dimensiunea personală (aspectul autonomiei, respect, autodezvoltare,perfectionare)
4. dimensiunea spirituală (aspectul relaţiilor, sensul vieţii, întrajutorare)
Atitudinea fata de viitor a parintilor:
dimensiunea materiala
in totalitate
in totalitate
8% 11%
23%
in cea mai mare parte
in mare masura
39% 19%
Cei mai mulţi părinţi consideră că dimensiunea materială va fi îndeplinită de copiii lor în oarecare măsură - 39%. Răspunsurile sunt variate, iar per ansamblu este o viziune ponderat-optimistă. Corela cu celelalte rezultate, se pare că părinţii au încredere în posibilităţile de dezvoltare ale copiilor, dar nu au încredere în oportunităţile ce le sunt oferite de societate.
Atitudinea fata de viitor a parintilor:
dimensiunea cariera
Majoritatea părinţilor au o viziune pesimistă în ceea ce priveşte viitorul copiilor lor în România. Deşi speră că viitorul copiilor va fi bun din perspectiva financiară, ei nu văd ca viitorul,profesional si dezvoltarea carierei sa fie in tara.
Viziune asupra posibilităţilor de autodezvoltare a copiilor este, per ansamblu optimistă. Părinţii de azi îşi văd copiii ca fiind autonomi şi sunt siguri că îşi vor accentua această trăsătură, îi văd ambiţioşi şi cu dorinţa de autodezvoltare.
Atitudinea fata de viitor a parintilor: dimensiunea spirituala
in totalite
in cea mai mare parte
in mare masura
in mica masura
deloc
În ceea ce priveşte dimensiunea spirituală se constată un procentaj foarte scăzut al extremelor, cei mai mulţi părinţi crezând că acest scop va fi îndeplinit de copiii lor în cea mai mare măsură. O explicaţie ar putea fi accentul pus pe credinţă în această zonă a ţării, educaţia morală pe care părinţii o transmit copiilor. Pe această dimensiune se constată cele mai mari diferenţe între părinţii din mediul rural şi părinţii din mediul urban, spiritualitatea fiind o dimensiune a viitorului mai valorizată în mediul rural.
IMPLICAŢII ASUPRA EVOLUŢIILOR DEMOGRAFICE OCUPABILITĂŢII FORŢEI DE MUNCĂ DIN ORAŞUL SUCEAVA ŞI A ATITUDINII FAŢĂ DE VIITOR A PĂRINŢILOR ELEVILOR SCOLII:
Concluzionând, se desprind următoarele direcţii de acţiune:
- Asigurarea unei pregătiri de bază largi (trunchi comun al cunoştinţelor de bază), cu
valorizarea elementelor de patrimoniu cultural / istoric local, naţional şi internaţional
- Dezvoltarea competenţelor de comunicare în limbi străine;
- Dezvoltarea competenţelor TIC şi a adaptării acestora la diferite domenii ale vieţii
reale
- Motivarea elevilor pentru învăţarea continuă
- Formarea unor competenţe adecvate pentru: receptarea şi gestionarea dinamicii schimbării, afirmarea gândirii critice, a dezvoltării spiritului inovativ, a prospectării aplicabilităţii rezultatelor stiintifice etc.
- Dezvoltarea spiritului civic şi a asumării realităţilor comunităţii locale.
II. RESURSE UMANE
II.1 Populaţie şcolară
|
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Grădiniță Nr.grupe |
68 |
68 |
85 |
81 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
I-IV Clasa O Clasa I |
127 |
114 |
103 |
116 |
32 |
30 |
27 |
27 |
|
27 |
27 |
23 |
27 |
|
V-VIII |
103 |
104 |
93 |
92 |
Total I-VIII |
230 |
218 <12 |
219 <1 |
208 <11 |
Total ;scoala |
330 |
316 <14 |
308 <8
|
316 >8 |
Concluzii:
Pentru total I-VIII în ultimii 4 ani,populația școlară a scăzut cu 14 elevi de la 330 la 316;
La nivel de unitate de învățământ(școală + grădiniță) numărul de copii a scăzut.
Diferența de copii se explică prin plecarea în străinătate cu părinții.
II.1 Populaţie şcolară
a. Structura pe sexe: - predomina sexul feminin
b. Mediul din care provin elevii: mediul rural
- Budeni
- Silistea
c. Situaţia la învăţătură şi rezultatele la examenele finale şi concursurile şcolare din anul şcolar 2014 - 2015:
- procentul de promovabilitate a fost de89 %
- procentul de promovare a EN – 78 %,
- toți elevii au fost repartizați la licee.
d.Situatia la invatatura si rezultatele finale si concursuri scolare din anul scolar 2015/2016:
-procent de promovabilitate :91%
- procentul de promovabilitate la EN. -51%
-toti elevii au fost repartizati computerizat la licee cu profil tehnologic .
Referitor la concursuri si competitii pe scoala ne-am inregistrat cu prmii si mentiuni in concursuri judetene sportive, cultural artistice si in diferite proiecte comunitare judetene si nationale.
II.1 Populaţie şcolară
|
2013 |
2014 |
2015 |
2016 |
Grădiniță Nr.grupe |
68 |
68 |
85 |
81 |
3 |
3 |
3 |
3 |
|
I-IV Clasa O Clasa I |
127 |
114 |
103 |
116 |
32 |
30 |
27 |
27 |
|
27 |
27 |
23 |
27 |
|
V-VIII |
103 |
104 |
93 |
92 |
Total I-VIII |
230 |
218 <12 |
219 <1 |
208 <11 |
Total ;scoala |
330 |
316 <14 |
308 <8
|
316 >8 |
Concluzii:
- Pentru total I-VIII în ultimii 4 ani,populația școlară a scăzut cu 14 elevi de la 330 la 316;
- La nivel de unitate de învățământ(școală + grădiniță) numărul de copii a scăzut.
- Diferența de copii se explică prin plecarea în străinătate cu părinții.
Resurse umane in anul scolar 2015/2016
4.1. Încadrea cu personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic
Statul de funcţii al Scolii Gimnaziale, Comuna Budeni a inclus, în anul scolar 2015-2016 urmatoarele:
3 educatoare, 7 invatatori , 11 profesori.
Situaţia cadrelor didactice , după grade, a fost următoarea:
Ø 8cadre didactice cu gradul I ;
Ø 4 cadre didactice cu gradul II
- 7 cadre didactice calificate
- 1cadru didactic necalificat
5.RESURSE UMANE, ELEVI
5.1. Situaţie statistică a elevilor, cuprinderea preşcolarilor şi a şcolarilor de clasa pregătitoare şi clasa I în învăţământul preuniversitare de stat
ü respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 21/2007 pentru aprobarea Standardelor de autorizare şi de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
ü respectarea prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul Civil (Titlul IV – Persoana juridică), cu modificările şi completările ulterioare;
ü respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul 2015;
ü asigurarea resurselor umane calificate necesare desfăşurării unui proces de învăţământ conform standardelor naţionale şi europene în domeniul educaţie
6.1 Obiectivele şi priorităţile activităţii de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice
Dezvoltarea resurselor umane constituie una dintre priorităţile şcolii prin care se asigură îndeplinirea misiunii acesteia în demersul asigurării unui învăţământ de calitate. În anul școlar 2014-2015, formarea continuă a cadrelor didactice s-a realizat în conformitate cu Legea Educației Naționale nr.1/2011 și cu documentele normative: Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar aprobată prin OMECTS nr.5561/2011, Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național de definitivare în învățământ aprobată prin OMEN nr. 5294 din 16.10.2013
În conformitate cu Legea Educației Naționale, formarea continuă a cadrelor didactice are două componente: evoluția în carieră prin grade didactice și dezvoltarea profesională și se întemeiază pe modelul abordării prin competențe și pe conceptul de dezvoltare cumulativă a nivelului de competență a personalului didactic.
Direcțiile strategice stabilite prin planul managerial al compartimentului Dezvoltarea resurselor umane sunt:
v elaborarea strategiei de formare continuă a cadrelor didactice la nivel judeţean, prin dezvoltarea profesională şi prin evoluţia în carieră, pentru creşterea calităţii educaţiei şi formării profesionale în învăţământul preuniversitar nemţean;
v promovarea formării continue şi a învăţării pe tot parcursul vieţii, prin prisma noilor prevederi legislative privind formarea iniţială şi continuă;
v asigurarea dezvoltării competenţelor pentru evoluţia în carieră prin sistemul de pregătire şi obţinere a gradelor didactice;
v crearea premiselor pentru formarea continuă obligatorie a personalului didactic şi didactic auxiliar prin programe realizate de inspectoratul şcolar şi de Casa Corpului Didactic Suceava
v organizarea strategiilor de dezvoltare profesională prin activităţi metodice, ştiinţifice şi psihopedagogice la nivelul unităţilor de învăţământ, grupelor de unităţi de învăţământ şi la nivel judeţean.În anul şcolar 2015 – 2016 la Şcoala Gimnazială, Budeniau fost înscrişi un număr de 312 elevi. Comparativ cu anul şcolar 2014 – 2015 se constată o uşoară scădere a numărului acestora. Această diminuare a fost constantă an de an datorită mai multor factori cum ar fi: migrarea multor familii în străinătate, scăderea natalităţii, familii dezorganizate, etc.
La învăţământul preşcolar funcţioneaza în anul şcolar 2015 – 2016 trei grupe de grădiniţă cu preşcolari înscrişi după cum urmează: 2 grupe la Şcoala Gimnazială, Budeni, 1 grupa la Şcoala Primara Silistea.
La învătământul primar în semestrul I al anului scolar 2015 – 2016 functioneaza un număr de 8 clase cu 127 de elevi.. S-a achizitionate mobilier scolar si materiale didactice pentru clasa pregatitoare.
La învătământul gimnazial functioneaza 5 clase cu un număr total de 93 de elevi. 2. Planul de școlarizare propus/realizat
Nivelul de învăţământ An scolar 2015-2016
grupe / nr.copii Învatamant preprimar 3 grupe
Învăţământ primar 8 clase si 1 clasa in regim simultan
Învatamânt gimnazial 5 clase
Criteriile pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare sunt: criteriul legislativ, criteriul economic, criteriul demografic, criteriul socio-economic.
Pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare în cadrul criteriului legislativ s-a urmărit:
ü respectarea condiţiilor impuse prin Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
ü respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
Obiectivele asumate pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, în anul şcolar încheiat, au fost:
v organizarea activităţilor metodico-științifice și psihopedagogice la nivelul catedrelor şi comisiilor metodice, la cercurile pedagogice pe discipline
v coordonarea şi monitorizarea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin evoluţia în carieră prin grade didactice;
v coordonarea şi monitorizarea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin acumularea celor 90 de credite obligatorii în cinci ani.
v consilierea cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte de cooperare naţională sau de integrare europeană în cadrul programelor de dezvoltare a resurselor umane;
Prioritățile privind formarea continuă a cadrelor didactice din județul Suceava pentru anul școlar 2014-2015 se vor axa pe:
ü promovarea implicării cadrelor didactice în proiecte inter și transdisciplinare cu caracter aplicativ pentru practica educațională;
ü elaborarea şi actualizarea bazei de date privind formarea continuă în perioada 2010 -2014;
ü monitorizarea înscriereii la perfecţionare prin grade didactice.
3.RESURSE MATERIALE in anul scolar 2015/2016
3.1. Baza materială
Şcoala Gimnazială, Budeni acoperă o suprafaţă desfăşurată de 920 m2. Ea include 8 săli de clasa , 1 cancelarie pentru cadrele didactice, 1 laborator de informatica dotat cu 20 de calculatoare, 1 birou director, 1 birou secretariat,/contabilitate1 sala destinata produselor „Corn si Lapte”, spaţiu pentru arhiva , toaleta elevi si c.didactice atat la etaj cat si la perter,sala de sport in spatiu improvizat si teren de sport
Şcoala Primara Silistea , arondata la scoala Budeni acoperă o suprafaţă desfăşurată de 400 mp. Ea include 4sali de clasa, 1 sala pentru gradinita, 1 birou, cancelarie pentru cadrele diactice, 1 sala biblioteca, curtea scolii.
3.2. Resurse financiare in anul scolar 2015/2016
3.2.1. Identificarea necesarului, pe capitole, conform proiectării bugetului anual
Bugetul anual se proiectează pornind de la necesarul estimat de fiecare compartiment de activitate: catedre didactice, servicii (administrativ, contabilitate, secretariat).
3.2.2. Identificarea resurselor, inclusiv extrabugetare
Resursele propriu-zise se asigură de catre Consiliul Local Dolhasca. Ele au fost la un nivel de aproximativ 60 % faţă de solicitări.
3.2.3. Analiza utilizării acestora. Motivație, eficiență.
Resursele s-au folosit integral pentru:
Plata facturilor la energie electrica, telefon si internet;
reparaţii curente la unităţile şcolare;
procurarea de materiale consumabile;
aprovizionarea cu lemne la cele 2scoli
II STRUCTURA PE SEXE SI MEDIUL DE PROVENIENTA
II.1 Populaţie şcolară
a. Structura pe sexe: - predomina sexul feminin atat la invatamantul primar cat si cel gimnazial
b. Mediul din care provin elevii: mediul rural
- Budeni
- Silistea
c. Situaţia la învăţătură şi rezultatele la examenele finale şi concursurile şcolare din anul şcolar 2014 - 2015:
- procentul de promovabilitate a fost de89 %
- procentul de promovare a EN – 78 %,
- toți elevii au fost repartizați la licee.
d.Situatia la invatatura si rezultatele finale si concursuri scolare din anul scolar 2015/2016:
-procent de promovabilitate :91%
- procentul de promovabilitate la EN. -51%
-toti elevii au fost repartizati computerizat la licee cu profil tehnologic .
Referitor la concursuri si competitii pe scoala ne-am inregistrat cu prmii si mentiuni in concursuri judetene sportive, cultural artistice si in diferite proiecte comunitare judetene si nationale.
II.2 Personal didactic şi nedidactic – la 1 septembrie 2015
Profesori : |
- 20, din care : - |
8cu gradul didactic I |
18 titulari |
|
- |
4cu gradul didactic II |
2 suplinitori calificati |
|
- |
8 definitivi |
|
Personal didactic auxiliar : 2- calificaţi
Personal nedidactic : 3- persoane
III. ELEMENTE DE CULTURA ORGANIZATIONALA
Ø Este caracterizată printr-un ethos profesional înalt, un management strategic în continuă perfecţionare, de practicarea leadership-ului, prin valorizarea învăţării instituţionale din experienţă. Valorile dominante sunt: egalitate de şanse, cooperare, munca în echipă, respect reciproc, ataşamentul faţă de elevi, respectul pentru profesie, libertate de exprimare, receptivitate la nou, creativitate, entuziasm, dorinţă de afirmare.
Ø În ceea ce priveşte climatul organizaţiei şcolare am putea spune că este un climat deschis,
caracterizat prin dinamism şi grad înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare ; este un climat stimulativ care oferă satisfacţii, relaţiile dintre cadrele didactice fiind deschise, colegiale, de respect şi de sprijin reciproc. Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă şi în conduita cadrelor didactice.
Ø În paralel cu procesul instructiv sunt organizate numeroase acţiuni cultural-educative,
unele dintre ele devenite deja tradiţii ale şcolii.