Scoala Gimnaziala Budeni
Budeni, Suceava

Alte date

 

 

APROBAT IN C.A.

din 5.010/2015

 

 

 

 

MINISTERUL EDUCAŢIEI NAȚIONALE

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI SUCEAVA ŞCOALA GIMNAZIALĂ BUDENI

Telefon/Fax.0230/571471                                E-mail:scoalagimnazialabudeni@yahoo.com

 

 

 

 

 

PROIECT DE DEZVOLTARE

INSTITUTIONALA

PERIOADA 2013-2017

Echipa de proiect:

Director:prof:Gradinaru Zoica

Prof: Maricuta Andreea –resp C.E.A.C.

Prof:   Avadanii Delia-consilier educativ

Prof:    Coman Elena- membru C.E.A.C.

Prof:   Niculeasa Elena –membru C.E.A.C.

Director,

Prof:Zoica Gradinaru

VIZIUNEA SCOLII

Responsabilitate,profesionalism,dezvoltare durabilă

 

ARGUMENT

În  cadrul strategiei educaţionale de  dezvoltare şcolară bazată pe cunoaştere, optimizarea continuă formelor  de educaţie reprezintă o prioritate permanentă.

Școala Gimnazială Budeni  are în vedere:

         Politica  românească şi europeană a educaţiei,  priorităţile  şi practicile  acestora

         Particularităţile  socio-economice  şi  culturale  ale  beneficiarilor  direcţi  şi  indirecţi  ai educaţiei,  precum şi de idealurile  şi aspiraţiile  acestora

         Schimbările  continue  pe piaţa muncii naţionale  şi internaţionale

         Legităţile  managementului cunoaşterii şi ale învăţării

Astfel:

-  procesul  de  educaţie este  caracterizat de către implementarea calităţii prin practică pozitivă şi organizarea şcolii ca o "fiinţă" care învaţă, de către efortul de trecere continuă de la

cunoştinţe  la  cunoaştere,  de  către  dublarea  educaţiei  formale  cu  un  număr  semnificativ  de activităţi   de tip            nonformal.       Mărturie          stau   rezultatele          învăţării Evaluare Națională,admitere la liceu,   rezultatele  la  concursuri  şi  olimpiade , precum şi numărul mare de proiecte şi parteneriate dezvoltate);

-resursele       umane sunt      formate   profesional  prin   autodezvoltare   şi  perfecţionare

permanentă,  având  reale  competenţe  de  lucru  în  echipă,  de  comunicare,de deschidere spre evoluție.

-  baza materială sprijină  real şi flexibil activităţile  educaţionale.

-  legătura  dintre  şcoală  şi  comunitate este  strânsă,  în  continuă  definire  şi  dezvoltare.

-  managementul este de tip strategic,suplu,participativ.

 

 

MISIUNEA SCOLII

Pe  parcursul  celor  80  de ani de funcționare,Școala din Budeni și-a asumat şi va continua să-şi  asume  rolul  unei  şcoli ,  capabile  să  instaureze  prin  elevii  şi  profesorii  ei  o geometrie   spirituală     adaptabilă   regulilor   impuse  de  contextul  social,   economic  şi cultural.  Rezultatele  obţinute  până  acum  justifică  faptul  că   școala  se  caracterizează  printr-o constantă   aspiraţie   spre   mai bine,   menită   să   asigure   o   evoluţie  trainică  a   personalităţii elevilor,  în timpul şi după absolvirea  şcolii.

Elevi  şi  profesori,  deopotrivă,  acced  spre  modernitate  prin  dezvoltarea  unui  spirit  de colaborare,  prin  asumarea  libertăţii  de  gândire  şi  expresie,  printr-un  efort  considerabil  de cultivare  a  cunoaşterii  şi  respectului  pentru  patrimoniul cultural /  istoric  /  ştiinţific  naţional şi universal,  de motivare  pentru învăţarea continuă  .

Școala Gimnazială Budeni  are misiunea de a reda comunității încrederea în

prezent,de a oferi un spațiu al formării firești a personalității,deschis spre  dezvoltarea sensibilității și încurajarea creativității elevilor.

 

Cum realizăm ce ne-am propus ?

 

• Prin crearea unui climat de muncă și învățare stimulativ,cadru propice pentru o dezvoltare individuală și autonomă a fiecărui elev;

• Printr-o continuă și eficientă formare a profesorilor;

• Prin interacțiunea școlii cu mediul social,cultural și economic.

DIAGNOZA MEDIULUI  INTERN SI EXTERN

I.CONTEXTUL SOCIAL ECONOMIC SI POLITIC

1.1.Localizarea geografica a scolii.

Poziţionat pe o colină domoală, între pădure şi Siret - în stânga râului, dar mult mai aproape de apă decât Siliştea Nouă - într-un loc favorabil culturilor agricole şi grădinilor de zarzavat, satul Budeni a cunoscut o dezvoltare rapidă atât în ceea ce priveşte numărul populaţiei, cât şi  ceea ce priveşte instituţiile: biserică, şcoală, magazin sătesc, cămin cultural.

1.2. Istoricul scolii

 

 

Din anul 1894, primele cursuri au fost ţinute într-o casă cu două încăperi care aparţinea unui consătean. După ce acesta se mută în Probota vânzându-şi casa şi pământul, învăţătorul mută şcoala în propria sa casă. Visul său era să ridice un local propriu pentru instituţia  pe care o slujea.

Şcoala din Budeni este atestată documentar din anul 1905. Pe atunci frecventau şcoala 86 de elevi.

Între anii 1908-1909, visul învăţătorului Sebastian Mihăilescu devine realitate, şcoala având un local propriu unde frecventau cursurile 64 de elevi. Până în anul 1921 este singurul învăţător din Budeni. În acest an îi aduce aici, pentru a-l sprijini în activitate, pe foştii săi elevi: Costică şi Petrică Botezatu. Puţin mai târziu echipa este completată cu fiul său, Aurel, si cu nepoata Olga (fiica lui Aurel). Astfel, la şcoala din Budeni, se întemeiază o "dinastie" de trei generaţii de Mihăileşti.

Învăţătorul Mihăilescu a fost un cărturar cu preocupări pentru folclorul din zona Dolhasca. Deşi a fost mai puţin cunoscut publicului larg, a avut o valoroasă contribuţie în domeniul literaturii didactice.

Din anul 1981 procesul de învăţământ se desfăşoară într-un local nou, care pe parcursul timpului s-a extins şi modernizat.

Din anul 2007 Şcolii Gimnaziale din Budeni (până de curând "Şcoala cu clase I-VIII") i-a fost arondată Şcoala primară din Siliştea Nouă.

În prezent, şcoala funcţionează cu 3 cicluri de învăţământ:preşcolar, primar şi gimnazial, în două schimburi.

I.3 Elemente de politică educaţională actuală :

Ultimii ani şcolari se  înscriu  în  plină  reformă  a  învăţământului românesc,  reformă caracterizată,  printre altele şi prin:

  modificarea  substanţială  a planurilor  de învăţământ;

  decongestionarea  şi reorganizarea  programelor  şcolare;

 

  introducerea  de noi discipline  obligatorii;

  existenţa  disciplinelor  opţionale,

  creşterea   de   la  an   la   an   a  ponderii  orelor  din  CDS   (la  nivelul  învăţământului

neobligatoriu);

  existenţa  manualelor  alternative;

  lărgireaautonomieiorganizaţionale si financiare a unităţii şcolare elemente de descentralizare;

finanţarea  şcolilor  de la bugetul local;

  subsumarea  obiectivelor  educaţionale  celor opt competenţe educative ale UE;

  posibilitatea           de accesare a  fondurilor europene,    prin proiecte şi parteneriate internaţionale;

 

  implementarea  TIC în toate domeniile  de activitate  educaţională.

 

Toate acestea au condus la :

 

•    creşterea    rolului    decizional   al    echipei    manageriale    şi    Consiliului    profesoral   în stabilirea  ofertei  educaţionale  a  şcolii,  adaptată  la  cerinţele  economice  şi  sociale,  la aspiraţiile  elevilor :

•    dezvoltarea  unei culturi educaţionale  participative :

•    apariţia  colaborării  între  şcoli şi alţi factori educaţionali,  în  scopul promovării calităţii în educaţie

•     implicarea  tot  mai  accentuată  a  şcolii  în  viaţa  comunităţii  locale,  prin  satisfacerea nevoilor  de  educaţie  ale  membrilor  ei (existenţa  parteneriatului educaţional cu  familia, comunitatea,in vederea                        responsabilizării acestora            în susţinerea şi   îmbunătăţirea actului educaţional)

•     dezvoltarea  activităţilor  educative  în  scopul  construirii continue  a  cetăţeniei europene , a valorizarii patrimoniului cultural european prin stabilirea si diversificarea relatiilor de parteneriat cu alte scoli din judet si din tara.

 

 

 

 

1.4. Relatii sociale si scolare de parteneriat derulate in ultimii ani si in prezent:

Primaria orasului Dolhasca, Consiliul judetean Suceava, Prefectura Suceava,

Organizatia Crucea Rosie Suceava

Scoala Gimnaziala ″Nicolae Labis″Malini

Scoala gimnaziala ″Petru Rares″Probota

Liceul Tehnologic ″Oltea Doamna ″Dolhasca

Scoala gimnaziala Dolhesti

Biserica Ortodoxa Budeni

Politia Orasului Dolhasca

 

 

 

Contextul naţional si cadrul legislativ

 

Priorităţile strategiei de dezvoltare a învăţământului:

   Realizarea  echităţii în educaţie;

   Asigurarea  educaţiei de bază pentru toţi cetăţenii,  formarea competenţelor  cheie;

   Fundamentarea    actului    educaţional    pe    baza    nevoilor    de    dezvoltare    personală    şi profesională  a  elevilor,  din  perspectiva  dezvoltării durabile  şi a  asigurării coeziunii economice şi sociale;

   Deschiderea  sistemului educaţional şi de formare profesională către societate,  către mediul social, economic  şi cultural;

   Asigurarea    complementarităţii   educaţiei    formale,    nonformale    şi    informale;    învăţarea permanentă  ca dimensiune  majoră a politicii educaţionale;

   Creşterea calităţii proceselor de predare-învăţare,  precum şi a serviciilor  educaţionale.

PROFIL DEMOGRAFIC SITUAT IN PREZENT

 

Datele  statistice furnizate de INS Direcția Județeană de Statistică Suceava rezultă:

Ani calendaristici                    2009       2010       2011       2012  2013  2014  2015  2016

Popolația BUDENI 960          970         985         996  998      994    990    980

  1. Forța de muncă :

Denumire indicator   :               2009       2010        2011      2012  2013   2014   2015    2016.

Număr mediu salariați :              341          294        298       318    332   395    403        453

Număr mediu salariați-industrie : 279        225       220       225    232   395    290       328

Număr mediu salariați

în distribuția apei,salbritate :           15           17.         20         21     23     25     25        26

Număr mediu salariați :                      3            4.           4.           5      8         9     10      10

în construcție(persoane)

Număr mediu salariați în comerț cu ridicata și cu amănuntul,repararea autovehiculelor și motocicletelor(persoane) :                  10           12         13          15      17             20           20

Număr mediu salariați în transport :   2            2          3            3           4              5         6                                 
Număr mediu salariați

în intermedieri financiare

și asigurări (persoane) :                        6            6           5          8             8                8      10

Număr mediu salariați

în tranzacții imobiliare(persoane) :     1               1         1         3             3                5       5

Număr mediu salariați în administrație publică și apărare,asigurări sociale din sistemul public(persoane)   :                                5             6            8          8         8               9        10

Număr mediu salariați

în învățământ(persoane) :                     5              6          7           8        8               7         9

Număr mediu salariați în sănătate

și asistență socială(persoane) :             1             2            5           5       4               4          6

Număr mediu salariați în activități de spectacole

,culturale și recreative(persoane) :         2            2            2          2        2               3          3

Număr mediu salariați în alte activități

ale economiei naționale (persoane) :     12          11          10          15      15           17        20

Datele  statistice  oficiale  înregistrează  doar  migraţia  internă  şi  externă  (în/din  judeţ) rezultată  din   schimbările  oficiale  de  domiciliu.  Trebuie  avut  însă  în  vedere  fenomenul  de   migraţie  temporară –  pentru muncă  –  în ţările învecinate,  care are efect negativ asupra educaţiei copiilor,  asupra securităţii lor, asupra legăturii şcoală-părinţi.

ANALIZA   OCUPAB ILITĂŢ II   PĂRINȚILOR   ÎN LOCALITATEA BUDENI

 

Ocuparea  forţei de  muncă  pe  diferite  domenii de  activitate oferă informaţii pertinente în ceea ce  priveşte,  pe de o  parte dinamica diferitelor ramuri economice locale şi pe de altă parte  o  prognoză,  prin  extrapolare,  a  posibilităţilor de a găsi locuri de muncă într-un anumit domeniu .

Din totalul de 780 de părinți lucrează :

-           în țară 140 de părinți,după cum urmează :

 

- 10 în prelucrarea lemnului

 

- 6 în prelucrarea laptelui și cărnii

- 6 în învățământ

- 118 în alte domenii

- în străinătate lucrează 100 de părinți

-  Nu lucrează 580 de părinți.

VALORILE   ÎN  CARE  FAMILIILE   DIN  BUDENI

INTELEG SA-SI EDUCE COPII

 

Dat  fiind  declinul  demografic  general,  coroborat  cu  mutaţiile  de  atitudine  a  părinţilor în  ceea  ce   priveşte  asumarea  rolurilor  în  familia  tradiţională,   respectiv  raportarea  lor  la valorile  tradiţionale,  sub  coordonarea psihologului cu care colaborează școala,  a  unui  studiu  intern  asupra  valorilor  în  care  sunt  crescuţi copiii.a  fost  surprins  astfel modul în  care atitudinea faţă de viitor  a părinţilor  influenţează  atitudinea  copiilor  lor.

Studiul a identificat   următoarele  nevoi ale copilului  pentru o dezvoltare normală:

1. nevoia de a avea relaţii emoţionale  calde, apropiate, stabile;

2. nevoia de a fi protejat, de a avea siguranţă  şi o viaţă  îndestulată;

3. nevoia de experienţe adaptate nivelului  de dezvoltare al copilului;

4. nevoia  de  limite,  de  viaţă  cotidiană  structurată  şi de  responsabilităţi adecvate nivelului

de dezvoltare;

5.  nevoia   de   experienţe  adecvate  diferenţelor  individuale  ale  copilului,   intereselor  lui

particulare;

6. nevoia  de a trăi într-o comunitate,  de a beneficia  de sprijinul şi cultura acesteia

 

şi a ales  patru dimensiuni pentru a investiga  atitudinea  faţă de viitor a părinţilor:

1.  dimensiunea materială (aspectul financiar,  de siguranţă  materială)

2.  dimensiunea profesională (aspectul carierei)

3.  dimensiunea      personală (aspectul    autonomiei,     respect,     autodezvoltare,perfectionare)

 

4.  dimensiunea spirituală (aspectul relaţiilor,  sensul vieţii,  întrajutorare)

 

 

Atitudinea fata de viitor a parintilor:

dimensiunea materiala

in totalitate

 

 

in totalitate

 

 

8% 11%

 

 

 

 

23%

 

in cea mai mare parte

in mare masura

 

 

 

 

39%         19%

 

 

 

 

 

 

 

Cei mai mulţi părinţi consideră  că dimensiunea materială va fi îndeplinită de copiii lor în  oarecare   măsură   -   39%.   Răspunsurile  sunt  variate,   iar  per  ansamblu  este  o  viziune ponderat-optimistă.      Corela cu   celelalte   rezultate,   se   pare   că   părinţii  au   încredere   în posibilităţile  de  dezvoltare ale copiilor,  dar nu au  încredere  în oportunităţile ce le sunt oferite de societate.

Atitudinea fata de viitor a parintilor:

dimensiunea cariera

 

 




Majoritatea  părinţilor  au  o  viziune pesimistă în ceea ce  priveşte viitorul copiilor lor în România.  Deşi  speră  că  viitorul copiilor  va  fi bun  din  perspectiva  financiară,  ei nu  văd  ca viitorul,profesional si dezvoltarea carierei sa fie in tara.

Viziune  asupra            posibilităţilor de autodezvoltare a copiilor este,        per ansamblu optimistă.  Părinţii  de  azi  îşi  văd  copiii  ca  fiind  autonomi şi sunt  siguri că  îşi vor  accentua această trăsătură, îi văd ambiţioşi  şi cu dorinţa de autodezvoltare.

 

 

 

Atitudinea fata de viitor a parintilor: dimensiunea spirituala


 


in totalite

in cea mai mare parte

in mare masura

in mica masura

deloc



În  ceea  ce  priveşte  dimensiunea  spirituală  se  constată  un  procentaj  foarte  scăzut  al extremelor,  cei  mai mulţi părinţi crezând că acest scop va fi îndeplinit de copiii lor în cea mai mare măsură. O explicaţie ar putea  fi accentul pus pe credinţă în această zonă a ţării, educaţia morală  pe  care  părinţii o  transmit  copiilor.  Pe această  dimensiune se constată cele mai mari diferenţe  între  părinţii  din  mediul  rural  şi  părinţii  din  mediul  urban,   spiritualitatea  fiind  o dimensiune  a viitorului mai valorizată  în mediul rural.

IMPLICAŢII ASUPRA EVOLUŢIILOR DEMOGRAFICE OCUPABILITĂŢII FORŢEI DE MUNCĂ DIN ORAŞUL SUCEAVA ŞI A ATITUDINII FAŢĂ DE VIITOR A PĂRINŢILOR ELEVILOR SCOLII:

Concluzionând, se desprind următoarele  direcţii de acţiune:

-      Asigurarea  unei  pregătiri  de  bază  largi (trunchi comun  al cunoştinţelor  de  bază),  cu

valorizarea  elementelor  de patrimoniu  cultural / istoric local, naţional şi internaţional

-      Dezvoltarea  competenţelor  de comunicare  în limbi străine;

-      Dezvoltarea  competenţelor  TIC  şi  a  adaptării  acestora  la  diferite  domenii  ale  vieţii

reale

-      Motivarea elevilor  pentru învăţarea continuă

-      Formarea    unor    competenţe   adecvate   pentru:   receptarea   şi   gestionarea   dinamicii schimbării,   afirmarea  gândirii  critice,   a  dezvoltării  spiritului  inovativ,   a  prospectării aplicabilităţii  rezultatelor stiintifice etc.

-      Dezvoltarea    spiritului   civic şi  a asumării  realităţilor comunităţii locale.

 

 

 

II. RESURSE UMANE

 

 

 

II.1  Populaţie şcolară

2013

2014

2015

2016

Grădiniță

Nr.grupe

68

68

85

81

3

3

3

3

I-IV

Clasa O

Clasa I

127

114

103

116

32

30

27

27

27

27

23

27

V-VIII

103

104

93

92

Total

I-VIII

230

218

<12

219

<1

208

<11

Total

;scoala

330

316

<14

308

<8

316

>8

Concluzii:

Pentru total I-VIII în ultimii 4 ani,populația școlară a scăzut cu 14 elevi de la 330  la 316;

La nivel de unitate de învățământ(școală + grădiniță) numărul de copii a scăzut.

Diferența  de copii se explică prin plecarea în străinătate cu părinții.

 

II.1  Populaţie şcolară

 

a. Structura pe sexe:   - predomina sexul feminin

 

b. Mediul din care provin elevii: mediul rural

- Budeni

- Silistea

 

 

c.  Situaţia  la  învăţătură  şi  rezultatele  la  examenele  finale  şi  concursurile  şcolare  din  anul şcolar 2014 - 2015:

- procentul de promovabilitate  a fost de89 %

-  procentul  de  promovare  a EN  –  78 %,

- toți elevii au fost repartizați la licee.

d.Situatia la invatatura si rezultatele finale si concursuri scolare din anul scolar 2015/2016:

-procent de promovabilitate :91%

- procentul de promovabilitate la EN. -51%

-toti elevii au fost repartizati computerizat la licee  cu profil tehnologic .

Referitor la concursuri si competitii pe scoala ne-am inregistrat cu prmii si mentiuni in concursuri judetene sportive, cultural artistice si in diferite proiecte comunitare judetene si nationale.

 

 

II.1  Populaţie şcolară

2013

2014

2015

2016

Grădiniță

Nr.grupe

68

68

85

81

3

3

3

3

I-IV

Clasa O

Clasa I

127

114

103

116

32

30

27

27

27

27

23

27

V-VIII

103

104

93

92

Total

I-VIII

230

218

<12

219

<1

208

<11

Total

;scoala

330

316

<14

308

<8

316

>8

Concluzii:

- Pentru total I-VIII în ultimii 4 ani,populația școlară a scăzut cu 14 elevi de la 330  la 316;

- La nivel de unitate de învățământ(școală + grădiniță) numărul de copii a scăzut.

- Diferența  de copii se explică prin plecarea în străinătate cu părinții.

Resurse umane in anul scolar 2015/2016

4.1. Încadrea cu personal didactic, didactic auxiliar și nedidactic

Statul de funcţii al Scolii Gimnaziale, Comuna Budeni  a inclus, în anul scolar 2015-2016  urmatoarele:

3 educatoare, 7 invatatori , 11 profesori.
Situaţia cadrelor didactice , după grade, a fost următoarea:
Ø 8cadre didactice cu gradul I ;
Ø 4 cadre didactice cu gradul II

- 7 cadre didactice calificate

- 1cadru didactic necalificat

5.RESURSE UMANE, ELEVI
5.1. Situaţie statistică a elevilor, cuprinderea preşcolarilor şi a şcolarilor de clasa pregătitoare şi clasa I în învăţământul preuniversitare de stat
ü respectarea prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 21/2007 pentru aprobarea Standardelor de autorizare şi de funcţionare provizorie a unităţilor de învăţământ preuniversitar, precum şi a Standardelor de acreditare şi de evaluare periodică a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
ü respectarea prevederilor Legii nr. 287/2009 privind Codul Civil (Titlul IV – Persoana juridică), cu modificările şi completările ulterioare;
ü respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind finanţarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, finanţate din bugetele locale, pe baza standardelor de cost pe elev/preşcolar pentru anul 2015;
ü asigurarea resurselor umane calificate necesare desfăşurării unui proces de învăţământ conform standardelor naţionale şi europene în domeniul educaţie

6.1 Obiectivele şi priorităţile activităţii de formare şi perfecţionare a cadrelor didactice
Dezvoltarea resurselor umane constituie una dintre priorităţile şcolii prin care se asigură îndeplinirea misiunii acesteia în demersul asigurării unui învăţământ de calitate. În anul școlar 2014-2015, formarea continuă a cadrelor didactice s-a realizat în conformitate cu Legea Educației Naționale nr.1/2011 și cu documentele normative: Metodologia privind formarea continuă a personalului din învățământul preuniversitar aprobată prin OMECTS nr.5561/2011, Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului național de definitivare în învățământ aprobată prin OMEN nr. 5294 din 16.10.2013

În conformitate cu Legea Educației Naționale, formarea continuă a cadrelor didactice are două componente: evoluția în carieră prin grade didactice și dezvoltarea profesională și se întemeiază pe modelul abordării prin competențe și pe conceptul de dezvoltare cumulativă a nivelului de competență a personalului didactic.
Direcțiile strategice stabilite prin planul managerial al compartimentului Dezvoltarea resurselor umane sunt:
v elaborarea strategiei de formare continuă a cadrelor didactice la nivel judeţean, prin dezvoltarea profesională şi prin evoluţia în carieră, pentru creşterea calităţii educaţiei şi formării profesionale în învăţământul preuniversitar nemţean;
v promovarea formării continue şi a învăţării pe tot parcursul vieţii, prin prisma noilor prevederi legislative privind formarea iniţială şi continuă;
v asigurarea dezvoltării competenţelor pentru evoluţia în carieră prin sistemul de pregătire şi obţinere a gradelor didactice;

v crearea premiselor pentru formarea continuă obligatorie a personalului didactic şi didactic auxiliar prin programe realizate de inspectoratul şcolar şi de Casa Corpului Didactic Suceava
v organizarea strategiilor de dezvoltare profesională prin activităţi metodice, ştiinţifice şi psihopedagogice la nivelul unităţilor de învăţământ, grupelor de unităţi de învăţământ şi la nivel judeţean.În anul şcolar 2015 – 2016 la Şcoala Gimnazială, Budeniau fost înscrişi un număr de 312 elevi. Comparativ cu anul şcolar 2014 – 2015 se constată o uşoară scădere a numărului acestora. Această diminuare a fost constantă an de an datorită mai multor factori cum ar fi: migrarea multor familii în străinătate, scăderea natalităţii, familii dezorganizate, etc.
La învăţământul preşcolar funcţioneaza în anul şcolar 2015 – 2016 trei grupe de grădiniţă cu preşcolari înscrişi după cum urmează: 2 grupe la Şcoala Gimnazială, Budeni, 1  grupa  la Şcoala Primara Silistea.
La învătământul primar în semestrul I al anului scolar 2015 – 2016 functioneaza un număr de 8 clase cu 127  de elevi.. S-a achizitionate mobilier scolar si materiale didactice pentru clasa pregatitoare.

La învătământul gimnazial functioneaza 5 clase cu un număr total de 93 de elevi. 2. Planul de școlarizare propus/realizat

Nivelul de învăţământ An scolar 2015-2016
grupe / nr.copii Învatamant preprimar 3 grupe
Învăţământ primar 8 clase si 1 clasa in regim simultan
Învatamânt gimnazial 5 clase

Criteriile pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare sunt: criteriul legislativ, criteriul economic, criteriul demografic, criteriul socio-economic.
Pentru fundamentarea proiectului planului de şcolarizare în cadrul criteriului legislativ s-a urmărit:
ü respectarea condiţiilor impuse prin Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
ü respectarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, aprobată cu modificări prin Legea nr. 87/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

Obiectivele asumate pentru dezvoltarea profesională a cadrelor didactice, în anul şcolar încheiat, au fost:
v organizarea activităţilor metodico-științifice și psihopedagogice la nivelul catedrelor şi comisiilor metodice, la cercurile pedagogice pe discipline
v coordonarea şi monitorizarea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin evoluţia în carieră prin grade didactice;
v coordonarea şi monitorizarea dezvoltării profesionale a cadrelor didactice prin acumularea celor 90 de credite obligatorii în cinci ani.
v consilierea cadrelor didactice în vederea accesului acestora la proiecte de cooperare naţională sau de integrare europeană în cadrul programelor de dezvoltare a resurselor umane;
Prioritățile privind formarea continuă a cadrelor didactice din județul Suceava pentru anul școlar 2014-2015 se vor axa pe:
ü promovarea implicării cadrelor didactice în proiecte inter și transdisciplinare cu caracter aplicativ pentru practica educațională;
ü elaborarea şi actualizarea bazei de date privind formarea continuă în perioada 2010 -2014;
ü monitorizarea înscriereii la perfecţionare prin grade didactice.

3.RESURSE MATERIALE in anul scolar 2015/2016
3.1. Baza materială
Şcoala Gimnazială, Budeni acoperă o suprafaţă desfăşurată de 920 m2. Ea include 8  săli de clasa , 1 cancelarie pentru cadrele didactice, 1 laborator de informatica dotat cu 20 de calculatoare,  1 birou director, 1 birou secretariat,/contabilitate1 sala destinata produselor „Corn si Lapte”, spaţiu pentru arhiva , toaleta elevi si c.didactice atat la etaj cat si la perter,sala de sport in spatiu improvizat si teren de sport
Şcoala Primara Silistea , arondata la scoala Budeni acoperă o suprafaţă desfăşurată de 400 mp. Ea include 4sali de clasa, 1 sala pentru gradinita, 1 birou, cancelarie pentru cadrele diactice, 1 sala biblioteca, curtea scolii.

3.2. Resurse financiare
in anul scolar 2015/2016

3.2.1. Identificarea necesarului, pe capitole, conform proiectării bugetului anual
Bugetul anual se proiectează pornind de la necesarul estimat de fiecare compartiment de activitate: catedre didactice, servicii (administrativ, contabilitate, secretariat).
3.2.2. Identificarea resurselor, inclusiv extrabugetare
Resursele propriu-zise se asigură de catre Consiliul Local Dolhasca. Ele au fost la un nivel de aproximativ 60 % faţă de solicitări.
3.2.3. Analiza utilizării acestora. Motivație, eficiență.
Resursele s-au folosit integral pentru:
ž Plata facturilor la energie electrica, telefon si internet;
ž reparaţii curente la unităţile şcolare;
ž procurarea de materiale consumabile;
ž aprovizionarea cu lemne la cele 2scoli

II STRUCTURA PE SEXE SI MEDIUL DE PROVENIENTA

II.1  Populaţie şcolară

a. Structura pe sexe:    - predomina sexul feminin atat la invatamantul primar cat si cel gimnazial

b. Mediul din care provin elevii: mediul rural

- Budeni

- Silistea

c.  Situaţia  la  învăţătură  şi  rezultatele  la  examenele  finale  şi  concursurile  şcolare  din  anul şcolar 2014 - 2015:

- procentul de promovabilitate  a fost de89 %

-  procentul  de  promovare  a EN  –  78 %,

- toți elevii au fost repartizați la licee.

d.Situatia la invatatura si rezultatele finale si concursuri scolare din anul scolar 2015/2016:

-procent de promovabilitate :91%

- procentul de promovabilitate la EN. -51%

-toti elevii au fost repartizati computerizat la licee  cu profil tehnologic .

Referitor la concursuri si competitii pe scoala ne-am inregistrat cu prmii si mentiuni in concursuri judetene sportive, cultural artistice si in diferite proiecte comunitare judetene si nationale.

II.2  Personal didactic şi nedidactic – la 1 septembrie 2015

Profesori :

- 20, din care : -

8cu gradul didactic I

18  titulari

 

-

4cu gradul didactic II

2 suplinitori calificati

 

-

8 definitivi

 

 

Personal didactic auxiliar  :     2-  calificaţi

 

Personal nedidactic  :              3- persoane

 

 

III. ELEMENTE DE CULTURA ORGANIZATIONALA

Ø Este  caracterizată  printr-un  ethos  profesional  înalt,  un  management  strategic  în  continuă perfecţionare,   de   practicarea   leadership-ului,   prin   valorizarea  învăţării  instituţionale  din experienţă.   Valorile  dominante  sunt:   egalitate  de  şanse,   cooperare,   munca  în  echipă, respect                               reciproc,      ataşamentul   faţă              de             elevi,                      respectul   pentru   profesie,                     libertate   de exprimare,  receptivitate  la nou, creativitate,  entuziasm,  dorinţă de afirmare.

Ø În ceea ce priveşte  climatul  organizaţiei  şcolare am putea spune că este un climat deschis,

caracterizat prin dinamism şi grad  înalt de angajare a membrilor instituţiei şcolare ; este un climat   stimulativ   care   oferă   satisfacţii,   relaţiile  dintre  cadrele  didactice  fiind   deschise, colegiale,  de  respect  şi de sprijin  reciproc.  Toate acestea se reflectă pozitiv în activitatea instructiv-educativă  şi în conduita cadrelor didactice.

Ø În   paralel  cu   procesul  instructiv   sunt   organizate  numeroase  acţiuni  cultural-educative,

unele dintre ele devenite deja tradiţii ale şcolii.