Scoala Gimnaziala Nr.6 "Basarab I" Curtea de Arges
Curtea de Arges, Arges

Alte date

ȘCOALA GIMNAZIALĂ BASARAB I

CURTEA DE ARGEȘ

NR. 1063 / 19.12.2014

 

 

Buletin informativ privind accesul la informațiile de interes public

(legea 544 / 2001)

 

 

a) actele normative care reglementează organizarea și funcționarea autorității sau instituției publice:

  • Legea 1/2011, legea educației naționale
  • O.M.E.C.T.S. nr. 3753/2011 privind aprobarea unor măsuri tranzitorii în sistemul naţional de învăţământ
  • Ordinele, notele, notificările şi precizările M.E.N.
  • Metodologia formării continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar
  • Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a unităţilor de învăţământ
  • preuniversitar
  • Strategia managerială a Inspectoratului Școlar Argeș.
  • LEGEA 53/2003 publicată în Monitorul Oficial al României din 5 februarie 2003 (Codul Muncii)
  • Legea contabilității 82/1991 cu actualizările ulterioare
  • Norme și metodologii privind organizarea examenelor anuale și admiterea în învățământul liceal.

 

b) structura organizatorică, atribuțiile departamentelor, programul de funcționare, programul de audiențe al autorității sau instituției publice;

Organigrama unității : vezi Anexa 1

 

Unitatea de învățământ funcționează pe două schimburi, astfel :

  • ciclul primar - 8.00 -12.00, ciclul gimnazial – 12.00 – 18.00
  • program secretariat (L – V): 8.00 – 16.00
  • Programul cadrelor didactice este evidențiat prin orarul școlii, prezent în cancelarie, secretariat;
  • Conducerea școlii este prezentă zilnic în unitate fiind permanent la dispoziția copiilor, familiilor, angajaților unității în vederea rezolvării problemelor școlii.

 

c) numele si prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice ;

Instituţia este condusă de către Consiliul de Administraţie care are în componenţa sa un număr de 9 membri. Directorul şcolii este preşedintele Consiliului de Administraţie şi al Consiliului Profesoral şi exercită conducerea executivă a unităţii de învăţământ, în conformitate cu atribuţiile conferite de lege, cu hotărârile Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ, precum şi cu alte reglementări legale.

Directorul unității este prof. Anca Popescu.

De asemenea, în cadrul instituţiei funcţionează Comisia pentru Evaluarea şi Asigurarea Calităţii în educaţie (CEAC), conform prevederilor legale în vigoare.

Președinte al CEAC (CaBas) este prof. Lavinia Neacșu.

 

Nr.crt

Nume și prenume

Funcția didactică

Atribuții

Popescu Anca

Profesor de geografie

Directorul

unității

Morteanu Ion

Profesor de matematică

Membru al Consiliului de Administrație

Molea Gheorghe

Profesor de matematică

Membru al Consiliului de Administrație

Răducu Valerica

Profesor înv. primar

Membru al Consiliului de Administrație

Numele persoanei responsabilă cu difuzarea informaţiilor publice

  1. Alexandru Stancu, secretarul unității
  2. Lavinia Neacșu, purtător de cuvânt al unității

 

 

d) coordonatele de contact ale autoritatii sau institutiei publice, respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail si adresa paginii de Internet;

ȘCOALA GIMNAZIALĂ BASARAB I

STR.POSADA, NR 1

CURTEA DE ARGEȘ

TEL/FAX: 0248 722 553

scoalabasarab@yahoo.com

http://scoli.didactic.ro/scoala-cu-clasele-iviii-nr6-basarab-i-curtea-de-arges

https://www.facebook.com/ScoalaBasarabICurteaDeArges?fref=ts

 

e) sursele financiare, bugetul si bilantul contabil;

Sursele financiare ale unității de învățământ sunt:

  • Bugetul local (conform cost standard / elev);
  • Bugetul de stat (prin Inspectoratul Școlar Argeș);
  • Autofinanțare (închiriere chioșc cu produse alimentare);

 

Bugetul se realizează anual (an calendaristic) și include:

  • Cheltuieli de personal (1838 mii lei în 2014)
  • Cheltuieli materiale (183 mii lei în 2014)

 

Bilanțul contabil se face trimestrial și se depune la ordonatorul principal de credite (Consiliul Local).

 

f) programe și strategii proprii

 

ŢINTE STRATEGICE

  1. Curriculum la decizia şcolii diversificat şi atractiv, realizat prin consultarea elevilor şi părinţilor şi cuprinderea fiecărui elev într-o formă de educaţie extracurriculară;
  2. Încadrarea cu personal didactic cu o înaltă pregătire ştiinţifică şi metodică, receptiv la nou şi interesat de perfecţionare şi formare continuă;
  3. Prevenirea eşecului şcolar şi includerea tuturor elevilor într-o formă superioară de şcolarizare, creşterea performanţei  şcolare;
  4. Promovarea imaginii şcolii în contextul climatului concurenţial actual de descentralizare şi autonomie instituţională.

 

 

OBIECTIVE SPECIFICE

2014 - 2015

1. Un număr mare de participări şi calificări la fazele superioare ale olimpiadelor şi concursurilor şcolare;

2. Dezvoltarea competenţelor de utilizare a TIC; utilizarea TIC ca instrument de învăţare

3. Creşterea numărului de elevi înscrişi în şcoală şi limitarea migraţiei şcolare;

4. Implicarea activă a părinţilor şi elevilor în viaţa şcolii;

5. Îmbunătăţirea promovării ofertei educaţionale la nivelul comunităţii;

6. Creşterea numărului de parteneriate şi de activităţi extraşcolare;

7. Creşterea procentului de promovabilitate la Evaluarea Naţională;

8. Creşterea numărului şi a calităţii mijloacelor de învăţământ;

9. Îmbunătăţirea spaţiilor de învăţământ şi dotarea lor adecvată în vederea creşterii calităţii actului educaţional;

10.Reducerea absenteismului.

11.Ridicarea nivelului profesional al cadrelor didactice.

 

 

g) lista cuprinzand documentele de interes public;

  • ·         Regulamente de ordine interioară;
  • ·         Organigrama instituției;
  • ·         Orarul școlii;
  • ·         Bugetul și bilanțul contabil;
  • ·         Documente ale activităților educative desfășurate în școală;
  • ·         Declaratii de avere / interese;
  • ·         Codul de identitate fiscală;
  • ·         Oferta educațională;
  • ·         Parteneriate educaționale;
  • ·

 

h) Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate, potrivit legii:

-         Plan de Dezvoltare Instituțională (P.D.I.);

-         Regulamentul de Ordine Interioară

-         Strategii ale Comisiei de Evaluare şi Asigurare a Calităţii

-         Metodologii MEN şi Ordine de Ministru

-         Documente ISJ Argeș

-         Hotărâri de Guvern

-         Acte contabile

-         Procese verbale ale Consiliului Profesoral, Consiliului de Administrație, ale activităților educative

-         Proiecte educaționale

-         Acte de studii

-         Adeverințe școlare

 

i) Modalitaţile de contestare a deciziei autorităţii sau a instituţiei publice în situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.

Persoana care se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public poate depune contestaţie/memoriu, în scris către conducerea Școlii Gimnaziale Basarab I, Curtea de Argeș care va fi întregistrată la secretariatul şcolii, sau la forurile superioare (ISJ Argeș, Ministerul Educaţiei Naţionale).

Toate informaţiile menţionate mai sus sunt disponibile atât la sediul instituţiei cât şi pe pagina proprie de internet (http://scoli.didactic.ro/scoala-cu-clasele-iviii-nr6- basarab-i-curtea-de-arges ).

Director,

Prof. Anca Popescu