Scoala Gimnaziala Giera Timis
Giera, Timis
Alte date
Entitatea publică/particulară
|
Procedura operaţională
|
Ediţia I Nr. de ex. |
SCOALA GIMNAZIALA GIERA |
Cod: P.O. |
Revizia ................ Nr. de ex. ............. |
Pagina…….din…….. |
||
Exemplar nr………. |
PROCEDURA OPERAŢIONALĂ
ÎNSCRIEREA COPIILOR ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR AN SCOLAR 2018-2019
Cuprins
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
|
....................pag……………………… |
1. Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei
|
ELEMENTE PRIVIND RESPONSABILII/ OPERAŢIUNEA |
Numele şi prenumele |
Funcţia |
Data |
Semnătură |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1.1 |
ELABORAT |
VICOL CARINA |
PROFESOR |
20.02.2018 |
|
1.2 |
VERIFICAT |
TOTA RAMONA |
DIRECTOR |
21.02.2018 |
|
1.3 |
APROBAT |
TOTA RAMONA |
DIRECTOR |
21.02.2018 |
|
2. Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii operaţionale:
|
Ediţia sau după caz, revizia în cadrul ediţiei |
Componenta revizuită |
Modalitatea reviziei |
Data de la care se aplică prevederile ediţiei sau reviziei ediţiei |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
2.1 |
Ediţia I |
|
|
|
2.2 |
Revizia 1 |
|
|
|
3. Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii operaţionale
|
Scopul difuzării |
Exemplar nr. |
Compartiment |
Funcţia |
Numele şi prenumele |
Data primirii |
Semnătura |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
3.1. |
aplicare |
1 |
Personal didactic |
Director |
|
21.02.2018 |
|
3.2. |
informare |
2 |
Consiliul profesoral |
Director |
|
21.02.2018 |
|
3.3. |
informare |
3 |
Consiliul de administraţie |
Director |
|
21.02.2018 |
|
3.4. |
evidenţă |
4 |
Secretariat |
Secretar |
|
21.02.2018 |
|
3.5. |
arhivare |
5 |
Secretariat |
Secretar |
|
21.02.2018 |
|
3.6. |
Alte scopuri |
6 |
Secretar şef |
Secretar |
|
21.02.2018 |
|
- Scopul procedurii
În această procedură se prezintă pașii parcurși de înscriere a copiilor în învățământul primar.
a) Realizarea circuitul informaţional în vederea organizării şi desfăşurării înscrierii copiilor în învățământul primar, anul școlar 2018 - 2019, conform legii.
b) Comunicarea ierarhică eficientă.
c) Eficientizarea procesului de organizare şi desfăşurare a înscrierii copiilor în învățământul primar, anul școlar 2018- 2019, la nivelul Școlii Gimnaziale GIERA
- Domeniul de aplicare a procedurii operaţionale
Procedura de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019 are în vedere organizarea, desfășurarea și monitorizarea cuprinderii în învățământul primar a copiilor.
Departamente implicate: Departamentul Curriculum și controlul asigurării calității.
Procedura se aplică Școlii Gimnaziale GIERA pentru înscrierea copiilor în învățământul primar în anul școlar 2018-2019.
6. Documente de referinţă (reglementări) aplicabile activităţii procedurate
- Legea Educaţiei Naţionale nr.1/2011 cu modificările şi completările ulterioare;
- Ordinul MEN nr. 3242/23.02.2018 privind aprobarea Calendarului și a Metodologiei de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019 (anexa 1 şi 2)
7. Definiţii şi abrevieri
7.1. Definiţii ale termenilor
Nr. crt. |
Termenul |
Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul |
1 . |
Procedura operaţională |
Prezentarea formalizată, în scris, a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicat în vederea realizării activităţii, cu privire la aspectul procesual; |
2. |
Ediţie a unei proceduri operaţionale |
Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri operaţionale, aprobată şi difuzată; |
3. |
Revizia în cadrul unei ediţii |
Acţiunile de modificare, adăugare, suprimare sau altele asemenea, după caz, a uneia sau a mai multor componente ale unei ediţii a procedurii operaţionale, acţiuni care au fost aprobate şi difuzate; |
7.2. Abrevieri ale termenilor
Nr. crt. |
Abrevierea |
Termenul abreviat |
1 |
PO |
Procedură operaţională |
2 |
E |
Elaborare |
3 |
V |
Verificare |
4 |
A |
Aplicare |
5 |
Ap |
Aprobare |
6 |
Ah |
Arhivare |
7 |
ROF |
Regulament de organizare şi funcţionare |
8. Descrierea activităţilor şi a responsabilităţilor
|
|||||||
DATA LIMITĂ/PERIOADA |
EVENIMENTUL |
||||||
Pregătirea înscrierii în învățământul primar |
|||||||
1 martie 2018 |
Afișarea circumscripțiilor școlare și a planului de școlarizare propus, respectiv numărul de clase pregătitoare alocate, la fiecare unitate de învățământ, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există, și pe site-ul inspectoratului școlar. Afișarea, la sediul fiecărei unități de învățământ și pe site-ul acesteia, dacă există, sau pe site-ul inspectoratului școlar, pentru unitățile de învățământ care nu au site propriu, a informațiilor care permit părinților să cunoască activitatea specifică clasei pregătitoare din cadrul unității, cum ar fi: posibilitatea organizării procesului de învățământ în cadrul unei grădinițe aflate în structura școlii sau în consorțiu cu școala, posibilitatea organizării programului Școala după școală, fotografii ale spațiului în care se desfășoară activitatea la clasa pregătitoare. |
||||||
1 martie 2018 |
Afișarea programului de evaluare a dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin. Afișarea unităților/instituțiilor în care se realizează evaluarea dezvoltării psihosomatice a copiilor solicitată de părinți, în conformitate cu prevederile din Metodologia de înscriere a copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019 prevăzută în anexa nr.2 la ordin. |
||||||
1 martie 2018 |
Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a criteriilor specifice de departajare elaborate de unitățile de învățământ, în urma consultării cadrelor didactice și a partenerilor sociali – sindicate, consiliu reprezentativ al părinților - avizate, din punctul de vedere al legalității, de către consilierul juridic și aprobate în consiliul de administrație al unității de învățământ. Anunțarea, prin afișare la sediul unității de învățământ, a listei documentelor care să dovedească îndeplinirea criteriilor specifice de departajare. |
||||||
1 martie- 12 martie 2018 |
Organizarea, în fiecare unitate de învățământ în care se desfășoară activitate specifică clasei pregătitoare, a unei „Zile a porților deschise”, zi în care părinții, copiii și alte persoane interesate pot vizita spațiile dedicate activităților claselor pregătitoare și pot purta discuții cu personalul unității de învățământ implicat în această activitate. |
||||||
1 martie- 12 martie 2018 |
Organizarea, în unitățile de învățământ preșcolar, a întâlnirilor pentru informarea și consilierea părinților copiilor din grădiniță care vor fi cuprinși, în anul școlar 2018 – 2019, în învățământul primar. |
||||||
|
|
||||||
1 martie- 12 martie 2018 |
Realizarea evaluării nivelului de dezvoltare psihosomatică a copiilor pentru care Metodologia de înscrierea copiilor în învățământul primar pentru anul școlar 2018-2019, prevăzută în anexa nr. 2 la ordin, prevede această evaluare. |
||||||
|
|
||||||
1 martie- 26 martie 2018 |
Comunicarea rezultatului evaluării dezvoltării psihosomatice a copilului, în scris, părintelui care a solicitat evaluarea. |
||||||
|
|
||||||
26 martie 2018 |
Transmiterea de către centrele județene de resurse și asistență educațională/Centrul Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională a procesului-verbal în care este înscris rezultatul evaluării dezvoltării psihosomatice a copiilor din județ/municipiul București, către comisia județeană/a municipiului București de înscriere a copiilor în învățământul primar. (comisia județeană/a municipiului București).
|
||||||
|
|
||||||
Completarea și validarea cererilor-tip de înscriere în clasa pregătitoare
|
|||||||
1 martie 2018 |
Afișarea, la sediul unității de învățământ și al inspectoratului școlar și pe site-ul acestora, a programului de completare a cererilor tip de înscriere în învățământul primar. |
||||||
|
|
||||||
8 martie – 26 martie 2018 |
Completarea de către părinți, online sau la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, a cererilor-tip de înscriere. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ la care solicită înscrierea copiilor, zilnic, în intervalul orar 8,00-18,00 (luni-vineri). Depunerea și validarea cererilor-tip de înscriere de către părinții care solicită înscrierea copiilor la școala specială. |
||||||
Prima etapă de înscriere în clasa pregătitoare |
|||||||
27 martie 2018 |
|
Procesarea, de către comisia națională de înscriere a copiilor în învățământul primar (Comisia națională), a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat acest lucru în cererea-tip de înscriere. |
|||||
27 - 28 martie 2018 |
|
Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, pe baza informațiilor din cererile-tip de înscriere și din documentele depuse de părinți, a cererilor părinților care solicită înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, pe locurile rămase libere. Admiterea sau respingerea cererilor acestora, la nivelul comisiei de înscriere din unitățile de învățământ, prin aplicarea criteriilor generale și specifice de departajare și validarea de către consiliul de administrație al unității de învățământ a listei candidaților admiși în această fază. Marcarea, în aplicația informatică, a cererilor – tip de înscriere pentru candidații admiși în această fază. |
|||||
|
|
|
|||||
29 martie 2018 |
|
Procesarea de către Comisia națională a cererilor-tip de înscriere, cu ajutorul aplicației informatice și repartizarea la școala de circumscripție a copiilor ai căror părinți au solicitat înscrierea la o altă unitate de învățământ decât școala de circumscripție, dar nu au fost admiși din lipsă de locuri și care au exprimat în această fază opțiunea pentru înscrierea în școala de circumscripție. |
|||||
|
|
|
|||||
30 martie 2018 |
|
Afișarea în unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului școlar și al unităților de învățământ a candidaților înmatriculați, a numărului de locuri rămase libere și a listei copiilor neînscriși după prima etapă.
|
|||||
|
|
||||||
A doua etapă de înscriere în clasa pregătitoare
|
|||||||
11 aprilie 2018 |
Comunicarea, prin afișare la unitățile de învățământ și pe site-ul inspectoratului, a procedurii specifice de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, elaborată de inspectoratul școlar. Informarea Ministerului Educației Naţionale de către comisia județeană/a municipiului București, cu privire la procedura specifică de repartizare a copiilor pe locurile disponibile, în etapa a doua. |
||||||
12 aprilie – 18 aprilie 2018 |
Depunerea cererii-tip de înscriere la secretariatul unității de învățământ aflate pe prima poziție dintre cele trei opțiuni exprimate pentru etapa a doua, de către părinții copiilor care nu au fost cuprinși în nicio unitate de învățământ în etapa anterioară sau care nu au participat la prima etapă. Validarea cererilor-tip de înscriere la unitatea de învățământ aflată pe prima poziție în opțiunile privind înscrierea copiilor. |
||||||
18 aprilie - 20 aprilie 2018 |
Procesarea, la nivelul unităților de învățământ, a cererilor-tip de înscriere depuse de părinți, aplicând procedura specifică elaborată de inspectoratul școlar, pe baza criteriilor generale și a celor specifice de departajare, în limita locurilor disponibile. Completarea, în aplicația informatică, a datelor din cererile – tip de înscriere pentru candidații admiși în această etapă.
|
||||||
|
|||||||
23 aprilie 2018 |
Afișarea la fiecare unitate de învățământ a listelor finale ale copiilor înscriși în clasa pregătitoare. |
24 aprilie – 4 mai 2018 |
Centralizarea și soluționarea de către inspectoratul școlar a cererilor părinților copiilor care nu au fost încă înscriși la vreo unitate de învățământ. Soluționarea de către inspectoratul școlar a oricărei alte situații referitoare la înscrierea în învățământul primar, având în vedere, cu prioritate, interesul educațional al copilului. |
9. Responsabilităţi
Compartimentul (postul)/actiunea (operatiunea) |
I |
II |
III |
IV |
V |
CEAC |
E |
|
|
|
|
Director |
|
V |
|
|
|
Secretariat |
|
|
A |
|
|
Secretariat |
|
|
|
Ap. |
|
Secretariat |
|
|
|
|
Ah. |
Cod formular |
Denumire formular |
Nr. |
Locul |
Durata |
|
pagini |
arhivării |
păstrării |
|||
|
|
||||
|
|
|
Unitatea de |
Conform |
|
|
Cerere - tip de înscriere |
1 |
învățământ |
legislației |
|
în care a fost |
în |
||||
|
|
|
|||
|
|
|
completată |
vigoare |
10. Înregistrări anexe