SCOALA GIMNAZIALA TARSOLT
Tarsolt, Satu Mare
Alte date
CAPITOLUL 3
Priorităţi,Obiective,Actiuni
Plan operational
- Dezvoltarea capacităţii de orientare şcolară şi profesională
- Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare în societatea modernă ;
- Prevenirea şi reducerea abandonului şcolar;
- Dezvoltarea parteneriatului şcoală-familie-comunitate;
- Perfecţionarea actului didactic şi promovarea învăţării centrate pe elev;
- Actualizarea Sistemului Naţional pentru Asigurarea Calităţii in
scoala
Mediatizarea permanentă a ofertei educaţionale a şcolii |
10 de broşuri, pliante cuprinzând oferta scolii, care vor fi împărţite elevilor de gimnaziu |
Mai |
Profesor coordonator |
Şcolile generale din zonă |
|
Buget local |
|
Elaborarea proiectului de Curriculum al şcolii, în corelaţie cu interesele elevilor |
1 Proiect de curriculum 2 Programe de discipline opţionale |
Noiembrie |
Director ,Prof.coordonator |
Consiliul Elevilor Consiliul pentru Curriculum |
|
Buget local |
|
Implicarea reprezentanţilor angajatorilor în desfăşurarea examenele pentru certificarea competenţelor profesionale şi în elaborarea CDS |
Min 2 agenţi ec. participanţi la examene şi la elaborarea CDL |
Iunie |
Director |
Agenţii economici |
|
Donaţii |
|
Elaborarea proiectului activităţilor şcolare şi extraşcolare şi al concursurilor şcolare |
Proiect de activităţi care să cuprindă minim 4 activităţi de orientare şi consiliere profesională |
Octombrie |
Profesor coordonator, Consilier Educativ |
Reprezentant al elevilor Comitetul Reprezentul părinţilor |
|
Buget local |
|
Obiectiv 2: Consilierea şi orientarea în carieră a elevilor în scopul conştientizării valorii personale pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea capacităţii de integrare activă în grupuri sociale diferite(familie, mediu profesional, prieteni) Tinta: Creşterea gradului de inserţie a absolvenţilor cu minim 10% în 2020 faţă de 2019 Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Creşterea duratei şcolarizării, cu toate că determină o sporire a gradului de calificare a forţei de muncă nu duce în mod necesar la ridicarea ratei angajabilităţii, ci la sporirea şansei de a găsi un loc de muncă în domeniul de pregătire sau în altele conexe. Similar funcţionează şi o altă realitate: nu este suficientă şcolarizarea pentru ca tânărul absolvent să beneficieze de oferta pieţei muncii. Şcoala trebuie să acţioneze activ pentru conturarea aspiraţiilor profesionale ale elevilor şi pentru a-i pregăti pe aceştia în vederea adaptării la piaţa muncii şi schimbările sociale.
|
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului |
Rezultate aşteptate (măsurabile)
|
Data |
Persoana/persoanele responsabile
|
Parteneri:
|
Cost |
Sursa de finanţare
|
Formarea diriginţilor pentru realizarea consilierii profesionale a elevilor |
100% cadre didactice absolvente ale cursurilor de consiliere şi orientare pentru diriginţi |
Septembrie 2019 |
Director Maria Ana Zbona |
CJRAE, IS.U, CCD |
|
Buget local |
Organizarea la fiecare clasă orelor de consiliere care să prezinte: - tehnici de căutare a unui loc de muncă - simulări de interviuri, etc. |
O lecţie/ semestru |
Noiembrie - Mai |
Consilier educativ Diriginţi |
CJRAE |
|
Buget local |
PRIORITATEA 2: Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare în societatea modernă inclusiv cele de operare pe calculator
|
||||||
Obiectiv : Formarea la elevi a abilităţilor de comunicare adecvate societăţii moderne |
||||||
Ţinta: 100% dintre elevi utilizează abilităţile moderne de comunicare |
||||||
Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Şcoala trebuie să vizeze nu numai educarea şi formarea unor tineri bine instruiţi din punct de vedere profesional ci şi asigurarea succesului acestora în societate prin utilizarea unui limbaj adecvat cerinţelor societăţii moderne Capacitatea de comunicare constituie o premisă a integrării cu succes a tinerilor în societate |
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului: (Ce anume trebuie să se întâmple?) |
Rezultate aşteptate (măsurabile) |
Data |
Persoana/persoanele responsabile |
Parteneri: |
Cost |
Surse de finanţare |
Introducerea în orele de consiliere a temelor securitate a elevilor şi reducerea nonviolentei in mediul scolar
|
Min. 2 teme/ semestru |
Dec. - Iunie |
Profesor coordonator Consilier Educativ |
Consiliul local ISJ |
|
Buget local |
Participarea cadrelor didactice la programe de formare in Proiectelor aprobate prin CCD |
100% dintre cadrele didactice |
Conf.programarii de la CCD |
Director Prof. Zbona Maria Ana
|
CCD, ISJ |
|
MECS |
Asigurarea accesului tuturor elevilor la Internet;
|
Conectarea cabineului de informatică la Internet si folosirea de catre elevi |
Pe tot parcursul anului scolar
|
Director Zbona Maria Ana |
Consiliul local, Telecom,CCD, ISJ |
|
Buget local |
Organizarea de activităţi extracurriculare comune cadre didactice – elevi - părinţi în vederea promovării comunicării deschise între aceştia |
O activitate/ semestru |
Octombrie - Mai |
Consilier educativ |
Consiliul local,Cadre didactice,parinti elevi |
donaţii |
PRIORITATEA 3: Prevenirea şi reducerea abandonului şcolar
|
||||||
Obiectiv : Reducerea situaţiilor de abandon şcolar şi acordarea unui sprijin constant elevilor proveniţi din medii defavorizate didactice elevilor ci i probleme deosebite pentru |
||||||
Ţinta: Reducerea ratei de abandon şcolar cu minim 1 % |
||||||
Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Creşterea ratei de abandon şcolar reprezintă una din cele mai stringente probleme cu care se confruntă fiecare şcoală. Pentru prevenirea acestui fenomen este necesară elaborarea unei strategii de acţiune şi a unor acţiuni specifice pentru prevenirea abandonului |
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului |
Rezultate aşteptate (măsurabile) |
Data |
Persoana/persoanele responsabile |
Parteneri: |
Cost |
Surse de finanţare |
Elaborarea unui program de consiliere şi de sprijinire a elevilor cu probleme la învăţătură şi tendinţe de abandon şcolar |
Şedinţe de consiliere individuală- min 4/ sem |
Septembrie 2019- |
Director Maria Ana Zbona |
Consilier scolar CJRAE Diriginţi |
|
Buget local |
Urmărirea săptămânală a rezultatelor la ore şi a frecvenţei la cursuri, identificarea elevilor cu probleme de adaptare, cunoaşterea mediului familial, implicarea familiei şi eventual a Poliţiei sau a altor organisme specializate în depistarea cauzelor tendinţelor negative |
Realizarea unor fişe de observaţie pentru elevii cu probleme şi urmărirea evoluţiei acestora - monitorizareaabsenteismului in BDNE |
Pe tot parcursul anului scolar |
Director Maria Ana Zbona |
CJRAE Consilier scolar Diriginţi |
|
|
Constituirea unui grup de profesori şi elevi în vederea.preluării, analizei şi soluţionării unor probleme ale elevilor |
-întâlniri cu repr. elevilor pe scoala |
Martie 2020 |
Director Maria Ana Zbona |
Consilier Educativ si Repr. parintilor |
|
Buget local |
Implicarea elevilor în activităţi conexe, pe baza interesului acestora |
Saptamana altfel - activităţi extracurriculare în concordanţă cu opţiunile elevilor |
Mai 2020 |
CA si CEAC din unitate |
Reprez. elevilor |
|
Buget local |
Colaborarea cu părinţii pentru reducerea ratei de absenteism |
Organizarea de întâlniri cu părinţii elevilor problemă, vizite la domiciliul elevilor problemă |
Semestrial |
Director Dirigintii si invatatoarele |
Reprez al părinţilor Diriginţi
|
|
|
Recompensarea elevilor cu rezultate deosebite la învăţătură şi acordarea de ajutoare materiale elevilor cu situaţie materială precară |
Premii evidenţieri la panou 4 Burse pentru ajutorarea copiilor cu situaţii materiale |
Iunie 2020 |
Director
|
Consiliul local Reprez părinţilor |
|
Buget local Donaţii |
Cooperarea permanentă între consilierul educativ şi diriginţi pentru integrarea în colectiv a elevilor cu nevoi speciale şi cei din medii defavorizate |
Fişe de observaţie pentru fiecare elev Consiliere in cadrul orelor de diriginţie |
permanent |
Diriginţi
|
CJRAE |
|
Donaţii |
PRIORITATEA 4: Dezvoltarea parteneriatului şcoală- familie- comunitate
|
||||||
Obiectiv: Dezvoltarea relaţiilor comunitare cu scopul promovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia
ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia didactice elevilor ci i probleme deosebite pentru |
||||||
Ţinta: Creşterea cu 30 % a gradului de implicare a partenerilor în procesul de instruire |
||||||
Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Schimbul social este un factor determinant al dezvoltării evidenţiat prin forme relaţionale, parteneriate, dinamici colective care se constituie într-o sursă a progresului economic şi social. Interacţiunea socială devine eficientă atunci când strategiile de colaborare şi parteneriat au la bază obiective clare, nevoi reale şi relaţii de calitate care se construiesc în timp prin atitudini de încredere, loialitate, responsabilitate şi respectarea angajamentelor. Constituită ca un sistem deschis şcoala trebuie să răspundă necesităţilor sociale, exigenţelor comunităţii din care face parte, să dezvolte şi să menţină legăturile cu partenerii sociali şi autorităţile. Managementul relaţional consideră partenerii educaţionali drept o soluţie optimă pentru problemele cu care se confruntă învăţământul.
|
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului |
Rezultate aşteptate (măsurabile) |
Data |
Persoana/persoanele responsabile |
Parteneri: |
Cost |
Surse de finanţare |
Program de consiliere acordat părinţilor |
O oră/ săptămână |
Oct. - iunie |
Consilier educativ si cadre didactice |
Insitutiile comunei Diriginti |
|
|
Participarea părinţilor la serbări festive, în rezolvarea problemelor administrativ gospodăreşti la nivelul şcolii |
Implicarea a minim 30 % din părinţi în activităţi extracurriculare
|
Saptamana altfel
|
Consilier educativ si cadrele didactice din scoala |
Parintii, Diriginţi |
|
Donaţii |
Participarea părinţilor la alcătuirea ofertei educaţionale |
90 % dintre părinţi |
Martie 2020 |
Consilier educativ si Dirigintele clasei a VIII-a |
Liceele din zona Diriginţi |
|
Donaţii |
Sporirea frecvenţei contactelor cu mass-media în scopul creării unei imagini cât mai bune a şcolii şi popularizarea activităţilor educative |
■ anunţuri mass media ■ articole ziare
|
Noiembrie 2019 |
Director
|
Mass-media judeţeană |
|
Dnaţii, Sponsorizari |
PRIORITATEA 5: Perfecţionarea actului didactic şi promovarea învăţării centrate pe elev |
||||||
Obiectiv: Valorificarea potenţialului educativ al disciplinelor predate stimulând participarea activă şi implicarea afectivă a elevului în procesul învăţării
ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia didactice elevilor ci i probleme deosebite pentru |
||||||
Ţinta: Creşterea cu 20% a implicării elevilor în procesul de instruire |
||||||
Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Calitatea activităţii didactice în şcoală este dată de capacitatea sa de a-şi multiplica efectele formative asupra elevilor şi de a evita acele situaţii în care învăţarea devine un proces de memorare a răspunsurilor date unor întrebări, pe care elevii înşişi nu şi le-au pus niciodată. |
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului |
Rezultate aşteptate (măsurabile) |
Data |
Persoana/persoanele responsabile |
Parteneri: |
Cost |
Surse de finanţare |
Informarea permanentă a personalului didactic privind noile abordări conceptuale ale Reformei şi ale curriculum- ului naţional |
- avizier cu noutăţile apărute baza de date cu noutăţile în domeniu apărute
|
permanent |
Director
|
ISJ CCD |
|
Buget MECS, Buget local |
Familiarizarea cadrelor didactice cu strategiile moderne, motivaţionale de predare- învăţare prin organizarea în cadrul comisiilor metodice a unor activităţi de perfecţionare în acest sens |
- -minim 1/3 din ore se vor desfăşura utilizând metode active de învăţare
|
Dec. 2019 |
Profesor coordonator |
CCD DPPD |
|
Buget local Donaţii agenti economici |
Creşterea ratei de participare a elevilor la concursuri, cercuri ştiinţifice, etc |
Creşterea ratei de participare cu 10% |
Dec. 2019 |
Consiliul pentru curriculum |
ISJ, Insp.de specialitate |
|
Buget local Donaţii agenti economici |
PRIORITATEA 6: Actualizarea Sistemului Naţional pentru Asigurarea Calităţii in scoala
|
||||||
Obiectiv: Creşterea calităţii activităţii instructiv educative şi manageriale din şcoală
ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia didactice elevilor ci i probleme deosebite pentru |
||||||
Ţinta: participarea a 80% din cadrele didactice în activităţi de perfecţionare: grade didactice, cursuri post-universitare, conferinţe, sesiuni de comunicări ştiinţifice, cursuri de formare, etc, în raport cu tendinţele de dezvoltare personală şi ale şcoli, în vederea îmbunătăţirii calităţii procesului de învăţământ.
|
||||||
Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire) Legea privind asigurarea calităţii în educaţie prevede pentru toţi furnizorii de servicii educaţionale creşterea calităţii educaţiei, prin stabilirea şi implementarea de proceduri de evaluare, asigurare, control şi ameliorare a procesului de predare, învăţare şi evaluare, asfel încât să fie atinse standardele de referinţă. Asigurarea calităţii în formarea profesională cuprinde măsuri luate asupra procesului de formare aşa încât el să poată fi adaptat, în funcţie de calitatea elevilor intraţi în formare profesională şi să asigure, la absolvire, competenţele minimale specifice calificării. Măsurile sunt de competenţă centrale, regionale. Proiectarea unui învăţământ modern şi eficient presupune o foarte bună pregătire profesională a cadrelor didactice acestea trebuie să-şi actualizeze mereu informaţiile deoarece, pentru a asigura lumii de mâine cunoştinţele şi deprinderile necesare profesorii trebuie să răspundă de furnizarea şi dezvoltarea conţinutului informaţional adecvat şi în plus să fie capabili să gestioneze situaţiile tipice, să stăpânească metode de cunoaştere şi dezvoltare personală.
|
||||||
Acţiuni pentru atingerea obiectivului |
Rezultate aşteptate (măsurabile) |
Data |
Persoana/persoanele responsabile |
Parteneri: |
Cost |
Surse de finanţare |
Întâlniri de lucru ale comisiei de asigurare a calităţii în vederea elaborării instrumentelor specifice |
- 3 întâlniri/ semestru
|
Sept, -dec.2019 febr.,martie, mai 2020 |
Responsabil CEAC
|
ISJ CCD |
|
Buget local |
Realizarea anuală unui raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în şcoală |
Creşterea cu 50% a calităţii activităţii instructiv educative oferită de şcoală |
Iunie 2020 |
Director Zbona Maria Ana Responsabil CEAC
|
CCD, ISJ |
|
Buget local |
Elaborarea unui plan de acţiune privind asigurarea calităţii în educaţie |
Creşterea cu 50% a calităţii activităţii instructiv educative oferită de şcoală |
Sept 2019 |
Resp CEAC Comisia CEAC din scoala |
ISJ, CCD; ME |
|
|
Familiarizarea cadrelor didactice cu principiile asigurării calităţii în educaţie |
Infiinţarea în şcoală a unui punct de informare şi documentare |
Dec. 2019 |
Director Comisia de calitate din scoala |
CCD, ISJ |
|
Donaţii |
CAPITOLUL 4
CONSULTARE, MONITORIZARE, EVALUARE
Procesul de elaborare şi consultările implicate
Au fost stabilite priorităţile Obiectivele şi principalele acţiuni pentru PDI, structura informaţiilor care trebuiesc colectate şi analizate şi au fost stabilite sarcinile membrilor echipei .
În cadrul acestui proces, au avut loc consultări cu reprezentanţi ai Consiliului Local, ai comitetului de părinţi din şcoală şi ai Consiliului elevilor.
Monitorizare şi evaluare în implementare
Pentru implementarea PDI, s-a stabilit componenţa echipei de monitorizare şi evaluare precum şi responsabilităţile fiecăruia.
Pentru monitorizare se vor aplica chestionare tuturor factorilor implicaţi. Evaluarea se va realiza pe baza ţintelor şi indicatorilor asociaţi acestora pentru fiecare obiectiv. Se vor realiza rapoarte trimestriale privind stadiul implementării PDI. Coordonarea generală a activităţilor va fi realizată de directorul şcolii.
Programul activităţii de monitorizare şi evaluare
Tipul activităţii |
Responsabilitatea monitorizării şi evaluării |
Frecvenţa monitorzrii |
Datele întâlnirilor de analiză |
Întocmirea seturilor de date care să sprijine monitorizarea ţintelor |
|
Lunar |
noiembrie 2019 |
Monitorizarea periodică a implementării acţiunilor individuale |
Membru CEAC
|
Semestrial |
decembrie 2019 |
Comunicarea acţiunilor corective în lumina rezultatelor obţinute |
Director,Prof Maria Ana Zbona |
Semestrial |
decembrie 2019, aprilie 2020 |
Analiza informaţiilor privind progresul realizat în atingerea ţintelor |
Director, Resp. CEAC |
Anual |
Iunie 2020 |
Stabilirea metodologiei de evaluare şi a indicatorilor de evaluare a impactului asupra comunităţii |
Director,
|
Anual |
Septembrie 2019 |
Prezentarea generală a progresului realizat în atingerea ţintelor |
Director, |
Anual |
Iunie 2020 |
Evaluarea progresului în atingerea ţintelor. Actualizarea acţiunilor din PDI în scopul evaluării |
Director, Resp.CEAC
|
Anual |
Iunie 2020
|
DIRECTOR,
Prof. Zbona Maria Ana