SCOALA GIMNAZIALA TARSOLT
Tarsolt, Satu Mare

Alte date

 

 

 

 

 

 

 

 

CAPITOLUL 3

 

Priorităţi,Obiective,Actiuni

Plan operational

 

  1. Dezvoltarea capacităţii de orientare şcolară şi profesională
  2. Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare  în societatea modernă ;
  3. Prevenirea şi reducerea abandonului şcolar;
  4. Dezvoltarea  parteneriatului şcoală-familie-comunitate;
  5. Perfecţionarea actului didactic şi promovarea învăţării centrate pe elev;
  6. Actualizarea Sistemului Naţional pentru Asigurarea  Calităţii in

scoala


 

Mediatizarea permanentă a ofertei educaţionale a şcolii

10 de broşuri, pliante cuprinzând oferta scolii, care vor fi împărţite elevilor de gimnaziu

Mai 

Profesor coordonator

Şcolile generale din zonă

 

Buget local

Elaborarea proiectului de Curriculum al şcolii, în corelaţie cu interesele elevilor

1 Proiect de curriculum

2 Programe de discipline opţionale

Noiembrie 

Director

,Prof.coordonator

Consiliul Elevilor Consiliul pentru Curriculum

 

Buget local

Implicarea reprezentanţilor angajatorilor în desfăşurarea examenele pentru certificarea competenţelor profesionale şi în elaborarea CDS

Min 2 agenţi ec. participanţi la examene şi la elaborarea CDL

Iunie  

Director

Agenţii economici

 

Donaţii

Elaborarea proiectului activităţilor şcolare şi extraşcolare şi al concursurilor şcolare

Proiect de activităţi care să cuprindă minim 4 activităţi de orientare şi consiliere profesională

Octombrie 

Profesor coordonator,

Consilier Educativ

Reprezentant al elevilor Comitetul Reprezentul părinţilor

 

Buget local

               

 

 

 

 

 

 

Obiectiv 2: Consilierea şi orientarea în carieră a elevilor în scopul conştientizării valorii personale pe piaţa forţei de muncă şi dezvoltarea capacităţii de integrare activă în grupuri sociale diferite(familie, mediu profesional, prieteni)

Tinta: Creşterea gradului de inserţie a absolvenţilor cu minim 10% în 2020 faţă de 2019

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Creşterea duratei şcolarizării, cu toate că determină o sporire a gradului de calificare a forţei de muncă nu duce în mod necesar la ridicarea ratei angajabilităţii, ci la sporirea şansei de a găsi un loc de muncă în domeniul de pregătire sau în altele conexe. Similar funcţionează şi o altă realitate: nu este suficientă şcolarizarea pentru ca tânărul absolvent să beneficieze de oferta pieţei muncii. Şcoala trebuie să acţioneze activ pentru conturarea aspiraţiilor profesionale ale elevilor şi pentru a-i pregăti pe aceştia în vederea adaptării la piaţa muncii şi schimbările sociale.

 

Acţiuni pentru

atingerea

obiectivului

Rezultate aşteptate (măsurabile)

 

Data

Persoana/persoanele responsabile

 

Parteneri:

 

Cost

Sursa de finanţare

 

Formarea diriginţilor pentru realizarea consilierii profesionale a elevilor

100%  cadre didactice absolvente ale cursurilor de consiliere şi orientare pentru diriginţi

Septembrie 2019

Director  Maria Ana Zbona

CJRAE, IS.U, CCD

 

Buget local

Organizarea la fiecare clasă orelor de consiliere care să prezinte: - tehnici de căutare a unui loc de muncă

- simulări de interviuri, etc.

O lecţie/ semestru

Noiembrie  -

Mai  

Consilier educativ

Diriginţi

CJRAE

 

Buget local

 

 

 

 

PRIORITATEA 2: Dezvoltarea la elevi a competenţelor sociale şi de comunicare în societatea modernă inclusiv cele de operare pe calculator

 

Obiectiv : Formarea la elevi a abilităţilor de comunicare adecvate societăţii moderne

Ţinta: 100% dintre elevi utilizează abilităţile moderne de comunicare

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Şcoala trebuie să vizeze nu numai educarea şi formarea unor tineri bine instruiţi din punct de vedere profesional ci şi asigurarea succesului acestora în societate prin utilizarea unui limbaj adecvat cerinţelor societăţii moderne

Capacitatea de comunicare constituie o premisă a  integrării  cu succes a tinerilor în societate

Acţiuni pentru

atingerea

obiectivului: (Ce

anume trebuie să se

întâmple?)

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data

Persoana/persoanele

responsabile

Parteneri:

Cost

Surse de finanţare

Introducerea în orele de consiliere a temelor securitate a elevilor şi reducerea nonviolentei in mediul scolar

 

Min. 2 teme/ semestru

Dec. -

Iunie 

Profesor coordonator Consilier Educativ

Consiliul local

ISJ

 

Buget local

Participarea cadrelor didactice la programe de formare in Proiectelor aprobate prin CCD

100% dintre cadrele didactice

Conf.programarii de la CCD

Director

Prof. Zbona Maria Ana

 

 

 

CCD, ISJ

 

MECS

Asigurarea  accesului tuturor elevilor la Internet;

 

Conectarea cabineului de informatică la Internet si folosirea de catre elevi

Pe tot parcursul anului scolar

 

 

Director Zbona Maria Ana

Consiliul local,

Telecom,CCD,

ISJ

 

Buget local

Organizarea de activităţi extracurriculare comune cadre didactice – elevi - părinţi în vederea promovării comunicării deschise între aceştia

O activitate/ semestru

Octombrie -

Mai 

Consilier educativ

Consiliul local,Cadre didactice,parinti elevi

 

donaţii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRIORITATEA 3: Prevenirea şi reducerea abandonului şcolar

 

Obiectiv : Reducerea situaţiilor de abandon şcolar şi acordarea unui sprijin constant elevilor proveniţi din medii defavorizate

didactice elevilor ci

i probleme deosebite pentru

Ţinta: Reducerea ratei de abandon şcolar cu minim 1 %

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Creşterea ratei de abandon şcolar reprezintă una din cele mai stringente probleme cu care se confruntă fiecare şcoală. Pentru prevenirea  acestui fenomen este necesară elaborarea unei strategii de acţiune şi a unor acţiuni specifice pentru prevenirea abandonului

Acţiuni pentru atingerea obiectivului

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data

Persoana/persoanele

responsabile

Parteneri:

Cost

Surse de finanţare

Elaborarea unui program de consiliere şi de sprijinire a elevilor cu probleme la învăţătură şi tendinţe de abandon şcolar

Şedinţe de consiliere individuală- min 4/ sem

Septembrie 2019-

Director

Maria Ana Zbona

Consilier scolar

CJRAE

Diriginţi

 

Buget local

Urmărirea săptămânală a rezultatelor la ore şi a frecvenţei la cursuri, identificarea elevilor cu probleme de adaptare, cunoaşterea mediului familial, implicarea familiei şi eventual a Poliţiei sau a altor organisme specializate în depistarea cauzelor tendinţelor negative

Realizarea unor fişe de observaţie pentru elevii cu probleme şi urmărirea evoluţiei acestora

- monitorizareaabsenteismului in BDNE

Pe tot parcursul anului scolar

Director

Maria Ana Zbona

CJRAE

Consilier scolar

Diriginţi

 

 

Constituirea unui grup de profesori şi elevi în vederea.preluării, analizei şi

soluţionării unor probleme  ale elevilor

-întâlniri

cu repr. elevilor pe scoala

Martie 2020

Director

Maria Ana Zbona

Consilier Educativ si Repr. parintilor

 

Buget local

Implicarea elevilor în

activităţi conexe, pe baza

interesului acestora

Saptamana altfel - activităţi extracurriculare în concordanţă cu opţiunile elevilor

Mai  2020

CA si CEAC din unitate

Reprez. elevilor

 

Buget local

Colaborarea cu părinţii pentru

reducerea ratei de

absenteism

Organizarea de întâlniri cu părinţii elevilor problemă, vizite la domiciliul elevilor problemă

Semestrial

Director

Dirigintii si invatatoarele

 

Reprez al

părinţilor

Diriginţi

 

 

 

Recompensarea elevilor cu

rezultate deosebite la

învăţătură şi acordarea de

ajutoare materiale elevilor

cu situaţie materială precară

Premii  evidenţieri la panou

4 Burse pentru

ajutorarea copiilor cu

situaţii materiale

Iunie 2020

Director

 

Consiliul local

Reprez

părinţilor

 

Buget local

Donaţii

Cooperarea permanentă

între consilierul educativ

şi diriginţi pentru integrarea

în colectiv a elevilor cu nevoi speciale şi cei din medii defavorizate

Fişe de  observaţie pentru

fiecare elev

Consiliere in cadrul orelor de diriginţie

permanent

Diriginţi

 

CJRAE

 

Donaţii

 

 

 

 

PRIORITATEA 4: Dezvoltarea parteneriatului şcoală- familie- comunitate

 

Obiectiv: Dezvoltarea relaţiilor comunitare cu scopul  promovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia

 

 

 

 

 

ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia

didactice elevilor ci

i probleme deosebite pentru

Ţinta: Creşterea cu 30 % a  gradului de implicare a partenerilor în procesul de instruire

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Schimbul social este un factor determinant al dezvoltării evidenţiat prin forme relaţionale, parteneriate, dinamici colective care se constituie într-o sursă a progresului economic şi social. Interacţiunea socială devine eficientă atunci când strategiile de colaborare şi parteneriat au la bază obiective clare, nevoi reale şi relaţii de calitate care se construiesc în timp prin atitudini de încredere, loialitate, responsabilitate şi respectarea angajamentelor.

Constituită ca un sistem deschis şcoala trebuie să răspundă necesităţilor sociale, exigenţelor comunităţii din care face parte, să dezvolte şi să menţină legăturile cu partenerii sociali şi autorităţile. Managementul relaţional consideră partenerii educaţionali drept o soluţie optimă pentru problemele cu care se confruntă învăţământul.

 

Acţiuni pentru atingerea obiectivului

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data

Persoana/persoanele

responsabile

Parteneri:

Cost

Surse de finanţare

Program de consiliere acordat  părinţilor

O oră/ săptămână

Oct. - iunie 

Consilier educativ si cadre didactice

Insitutiile comunei

Diriginti

 

 

Participarea părinţilor la serbări festive, în rezolvarea problemelor administrativ gospodăreşti la nivelul şcolii

Implicarea a minim 30 % din părinţi în activităţi extracurriculare

 

Saptamana altfel

 

Consilier educativ si cadrele didactice din scoala

Parintii,

Diriginţi

 

Donaţii

Participarea părinţilor la alcătuirea ofertei educaţionale

90 % dintre părinţi

Martie 2020

Consilier educativ si Dirigintele clasei a VIII-a

Liceele din zona

Diriginţi

 

Donaţii

Sporirea frecvenţei contactelor cu mass-media în scopul creării unei imagini cât mai bune a şcolii şi

popularizarea activităţilor

educative

■   anunţuri mass media

■   articole ziare

 

Noiembrie 2019

Director

 

Mass-media

judeţeană

 

Dnaţii,

Sponsorizari

 

 

 

PRIORITATEA 5: Perfecţionarea actului didactic şi promovarea învăţării centrate pe elev

Obiectiv: Valorificarea potenţialului educativ al disciplinelor predate stimulând participarea activă şi implicarea afectivă a elevului în procesul învăţării

 

 

 

 

ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia

didactice elevilor ci

i probleme deosebite pentru

Ţinta: Creşterea cu 20% a implicării elevilor  în procesul de instruire

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Calitatea activităţii didactice în şcoală este dată de capacitatea sa de a-şi multiplica efectele formative asupra elevilor şi de a evita acele situaţii în care învăţarea devine un proces de memorare a răspunsurilor date unor întrebări, pe care elevii înşişi nu şi le-au pus niciodată.

Acţiuni pentru atingerea obiectivului

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data

Persoana/persoanele

responsabile

Parteneri:

Cost

Surse de finanţare

Informarea permanentă a personalului didactic privind noile abordări conceptuale ale Reformei şi ale curriculum- ului naţional

- avizier cu noutăţile apărute baza de date cu noutăţile în domeniu apărute

 

permanent

Director

 

ISJ

CCD

 

Buget  MECS,

Buget local

Familiarizarea cadrelor didactice cu strategiile moderne, motivaţionale de predare- învăţare prin organizarea în cadrul comisiilor metodice a unor activităţi de perfecţionare în acest sens

- -minim 1/3 din ore se vor desfăşura utilizând metode active de învăţare

 

Dec. 2019

Profesor coordonator

CCD

DPPD

 

Buget local

Donaţii agenti

economici

Creşterea ratei de participare a elevilor  la concursuri, cercuri ştiinţifice, etc

Creşterea ratei de participare cu 10%

Dec. 2019

Consiliul pentru curriculum

ISJ,

Insp.de specialitate

 

Buget local

Donaţii agenti economici

 

 

PRIORITATEA 6: Actualizarea  Sistemului Naţional pentru Asigurarea Calităţii in scoala

 

Obiectiv: Creşterea calităţii activităţii instructiv educative şi manageriale din şcoală

 

 

 

 

ovării imaginii şcolii şi a reprezentării intereselor acesteia

didactice elevilor ci

i probleme deosebite pentru

Ţinta: participarea  a 80% din cadrele didactice în activităţi de perfecţionare: grade didactice, cursuri post-universitare, conferinţe, sesiuni de comunicări ştiinţifice, cursuri de formare, etc, în raport cu tendinţele de dezvoltare personală şi ale şcoli, în vederea îmbunătăţirii calităţii procesului de învăţământ.

 

Context: (Scurtă descriere a problemei şi a motivelor pentru care reprezintă un aspect care necesită îmbunătăţire)

Legea privind asigurarea calităţii în educaţie prevede pentru toţi furnizorii de servicii educaţionale creşterea calităţii educaţiei, prin stabilirea şi implementarea de proceduri de evaluare, asigurare, control şi ameliorare a procesului de predare, învăţare şi evaluare, asfel încât să fie atinse standardele de referinţă. Asigurarea calităţii în formarea profesională cuprinde măsuri luate asupra procesului de formare aşa încât el să poată fi adaptat, în funcţie de calitatea elevilor intraţi în formare profesională şi să asigure, la absolvire, competenţele minimale specifice calificării. Măsurile sunt de competenţă centrale, regionale.

Proiectarea unui învăţământ modern şi eficient presupune o foarte bună pregătire profesională a cadrelor didactice acestea trebuie să-şi actualizeze mereu informaţiile deoarece, pentru a asigura lumii de mâine cunoştinţele şi deprinderile necesare profesorii trebuie să răspundă de furnizarea şi dezvoltarea conţinutului informaţional adecvat şi în plus să fie capabili să gestioneze situaţiile tipice, să stăpânească metode de cunoaştere şi dezvoltare personală.

 

Acţiuni pentru atingerea obiectivului

Rezultate aşteptate (măsurabile)

Data

Persoana/persoanele

responsabile

Parteneri:

Cost

Surse de finanţare

Întâlniri de lucru ale comisiei de asigurare a calităţii în vederea elaborării instrumentelor specifice

- 3 întâlniri/ semestru

 

Sept, -dec.2019 febr.,martie, mai  2020

Responsabil CEAC

 

 

ISJ

CCD

 

Buget local

Realizarea anuală unui raport de evaluare internă privind calitatea educaţiei în şcoală

Creşterea cu 50% a calităţii activităţii instructiv educative oferită de şcoală

Iunie 2020

Director Zbona Maria Ana

Responsabil CEAC

 

 

CCD, ISJ

 

Buget local

Elaborarea unui plan de acţiune privind asigurarea calităţii în educaţie

Creşterea cu 50% a calităţii activităţii instructiv educative oferită de şcoală

Sept 2019

Resp CEAC

Comisia CEAC din scoala

ISJ, CCD; ME

 

 

Familiarizarea cadrelor didactice cu principiile asigurării calităţii în educaţie

Infiinţarea în şcoală a unui punct de informare şi documentare

Dec. 2019

Director

Comisia de calitate din scoala

CCD, ISJ

 

Donaţii

 

 

 

 

CAPITOLUL 4

 

CONSULTARE, MONITORIZARE, EVALUARE

 

Procesul de elaborare şi consultările implicate

Au fost stabilite priorităţile Obiectivele şi principalele acţiuni pentru PDI, structura informaţiilor care trebuiesc colectate şi analizate şi au fost stabilite sarcinile membrilor echipei .

În cadrul acestui proces, au avut loc consultări cu reprezentanţi ai Consiliului Local, ai comitetului de părinţi din şcoală şi ai Consiliului elevilor.

Monitorizare şi evaluare în implementare

Pentru implementarea PDI, s-a stabilit componenţa echipei de monitorizare şi evaluare precum şi responsabilităţile fiecăruia.

Pentru monitorizare se vor aplica chestionare tuturor factorilor implicaţi. Evaluarea se va realiza pe baza ţintelor şi indicatorilor asociaţi acestora pentru fiecare obiectiv. Se vor realiza rapoarte trimestriale privind stadiul implementării PDI. Coordonarea generală a activităţilor va fi realizată de directorul şcolii.

 

 

 

 

 

 

 

Programul activităţii de monitorizare şi evaluare

 

Tipul activităţii

Responsabilitatea monitorizării şi evaluării

Frecvenţa monitorzrii

Datele întâlnirilor  de analiză

Întocmirea seturilor de date care să sprijine monitorizarea ţintelor

 

Lunar

noiembrie 2019

Monitorizarea periodică a implementării acţiunilor individuale

Membru CEAC

 

Semestrial

decembrie 2019

Comunicarea acţiunilor corective în lumina rezultatelor obţinute

Director,Prof Maria Ana

Zbona

Semestrial

decembrie 2019,

aprilie 2020

Analiza informaţiilor privind progresul realizat în atingerea ţintelor

Director,

Resp.

CEAC

Anual

Iunie 2020

Stabilirea metodologiei de evaluare şi a indicatorilor de evaluare a impactului asupra comunităţii

Director,

 

Anual

Septembrie 2019

Prezentarea generală a progresului realizat în atingerea ţintelor

Director,

Anual

Iunie 2020

Evaluarea progresului în atingerea ţintelor. Actualizarea acţiunilor din PDI în scopul      evaluării

Director,

Resp.CEAC

 

 

 

 

 

 

 

 

Anual

Iunie 2020

 

 

 

 

DIRECTOR,

 

Prof. Zbona Maria Ana