Scoala Gimnaziala "Ioan Grecescu" Bradesti
Bradesti, Dolj

Alte date

Analiza S.W.O.T :

         Puncte tari (Strengts)

 

         *Numarul mare de cadre didactice calificate (39 procent 100%)

         * Numarul mare de cadre didactice titulare cu gradul didactic I ( 11 cadre didactice )

         *In  ultimii ani corpul profesoral a fost intinerit, cadrele didactice fiind animate  de dorinta de autoperfectionare ,ca dovada numarul mare al acestora inscrise la grade didactice (13 )

         * Un număr de 3 cadre didactice care-şi continuă studiile(Facultate, Master)

         *Frecventarea programelor M.Ed.C. de formare a cadrelor didactice

         *Participarea unor cadre didactice la stagiile de formare in problematica reformei

         *Rezultatele obtinute de absolventii claselor a VIII-a la Testarea Nationala( 78,6%)

         *Localurile Scolii Ioan Grecescu şi la Structurii Şcolare Răcarii de Jos au fost cuprinse in Programul Bancii Mondiale de Reabilitare, două din corpurile de la Structura Şcolară Tatomireşti şi cel de la Brădeşti-Bătrani au beneficiat de reparaţii capitale

         *Existenta unui fond de carte îmbunătăţit  la aceasta scoală

         *Conectarea la Internet

         *Dotarea Scolii Ioan Grecescu prin program guvernamental cu un numar de 10 calculatoare

         *Dotarea cu mobilier şcolar nou a  sălior de clasă  de la Structura Şcolară Tatomireşti

         *Dotarea Scolii Ioan Grecescu prin program guvernamental cu echipament sportiv şi cu material didactic pentru un laborator de fizică

         *Existenta salilor specilizate , desi mai sunt multe de facut

         *Preocuparea pentru dezvoltarea bazei materiale

         *Exploatarea eficienta a resursei de timp in respectarea programelor,in pregatirea suplimentara a elevilor

         * Colaborarea eficienta cu familia - principal partener de educatie

         *O buna colaborare cu Primaria si cu Consiliul Local

         *Descentralizarea procesului de incadrare a unitatilor de invatamant cu personal didactic,in scopul consolidarii autonomiei - urmare a pilotarii noului sistem de finantare

  • *implicarea în actul decizional a unui număr cât mai mare  de cadre didactice;

 

Puncte slaba(Weaknesses)

 

         *Insuficienta implicare in obtinerea de fonduri nerambursabile

         *Insuficienta preocupare pentru realizarea unor venituri proprii si a identificarii resurselor extrabugetare

         *Reticenta fata de nou a unor cadre didactice,urmare a imobilismului

         *Uzura fizica si morala a unei parti din materialul didactic existent, dar si nefolosirea celui existent

         * Lipsa dotarii minimale la unele structuri şcolare pentru asigurarea unui flux informaţional eficient;

         *Deficiente in functionarea culturii organizationale de tip retea

         *Formalismului in activitatea unor cadre didactice sau in cadrul Comisiilor

         *Neasumarea uneori a responsabilitatii pentru bunul mers al lucrurilor  

         * Management inacdecvat al resursei  timp (se acordă prioritate problemelor urgente, dar neimportante);

         * Flux informaţional discontinuu între unităţile şcolare , între manager, cadre didactice şi părinţi sau între cadre didactice, elevi şi părinţi;

 

         Oportunitati (Opportunities) :

         *Caracterul de prioritate nationala al invatamantului

         * Alocarea unor fonduri de la bugetul de stat pentru reparaţia capitală a celui de al III-lea local  de la structura şcolară Tatomireşti(8o ooo RON).

         *Existenta unor directii de redresare a invatamantului rural,cuprinse in Programul de Guvernare pe perioada 2001 - 2004 si relansarea in programul de guvernare 2005-2008

         *Cadrul legislativ conferă autonomie instituţională sporită unităţilor de învăţământ, dar şi responsabiliizează mai mult şcoala faţă de sarcinile unui învăţământ performant,  în contextul în care Doljul este judeţ pilot;

         *Existenta unui cadru legislativ relativ stabil in domeniul invatamantului

         *Posibilitatea implicarii in programe de cooperare nationale si internationale

         *Cresterea calitatii parteneriatului social, a initiativei private si a sprijinului comunitar pentru dezvoltarea si sustinerea educatiei scolar

         *Largirea ofertei de formare continua a personalului didactic

         * Existenţa programelor de formare a cadrelor didactice, propuse de MEdC şi locale, propuse de Universităţi şi CCD, inclusiv programele europene propuse de Agenţia Naţională „Socrates";

         *Existenta multor posibilitati de informare si formare  a cadrelor didactice

         * Existenţa Programului pentru Învăţământul rural, care vizează atât resursa materială, cât şi resursa umană;

         *Buna colaborare cu primaria si Consiliul Local

         *Cresterea gradului de autonomie institutionala a scolii

         *Accentuarea rolului parteneriatelor in dezvoltarea unitatilor scolare

         *Continuarea dotarii cu mijloace moderne de invatamant

         *Desemnarea Şcolii ca Centru de consiliere şi orientare psihopedagogică

         * Participarea ca parteneri în cadrul unui Program de formare continuă Comenius 2.2 C

         *Completarea fondului de carte din biblioteci si adaptarea acestuia la programele scolare prin programul de dezvoltare a invatamantului rural

         *Situarea comunei intre doua orase Craiova(24 km) si Filiasi(9 km)

 

Amenintari(Threats ) :

 

         *Nevoia de fonduri mai mari pentru educatie

         *Unitatile scolare sunt dispuse in toata comuna , si de aici, dificultatea de a strange mai des colectivul

         *Migrarea cadrelor didactice spre domenii mai bine platite

         *Lipsa de interes a unor cadre didactice pentru propria formare profesionala

         *Lipsa unor prevederi specifice in legislatia scolara care sa permita atentionarea/sanctionarea cadrelor didactice dezinteresate fata de propria dezvoltare profesionala

         * Lipsa de interes manifestată de unele cadre didactice pentru propria formare profesională şi/sau managerială;

         *  Posibilitatea creşterii ratei abandonului şcolar, în condiţiile în care nu se stabilesc măsuri şi programe de prevenire a acestui fenomen;

         * Degradarea unor spaţii şcolare şi uzura morală a materialului didactic existent;

         *   Insuficienţa fondurilor financiare alocate unităţilor şcolare de către consiliile locale;

         *  Inconsecvenţa în relaţionarea cu partenerii educaţionali;

         *  Instabilitatea economică, creşterea ratei somajului;

         *Slaba  motivatie financiara a cadrelor didactice pentru desfasurarea unor activitati didactice eficiente

         *Existenta predarii in clase simultane(Sc.Piscani,Sc.Bradesti-Batrani,Sc.Racarii de jos)

         *Posibilitatea ca Primaria sa nu aiba resursele corespunzatoare cerintelor scolii

         *Limitarea autonomiei unitatilor scolare in luarea deciziilor importante,in conditiile neintelegerii nevoii de autonomie