PUNCTE TARI - * Încadrarea cu cadre didactice calificate, în majoritate cu gradele I şi II;
- * Promovarea strategiilor moderne în abordarea actului învăţării;
- * Rezultate bune la tezele cu subiect unic;
- * Integrarea profesională a unui număr mare de absolvenţi;
- * Existenţa elevilor participanţi si premianţi la concursurile şi olimpiadele locale şi judeţene;
- * Valorificarea interesului local pentru integrarea şcolii în comunitate;
- * Dezvoltarea parteneriatelor educaţionale.
| PUNCTE SLABE - * Reticenţa faţă de nou şi rezistenţa la schimbare constatate în rândul unor cadre didactice;
- * Evaluare subiectivă şi inconsecventă;
- * Accentuarea uzurii bazei didactico-materiale;
- * Comunicarea uneori ineficientă între părinţi şi şcoală;
- * Mobilizarea dificilă a resurselor extrabugetare.
|
OPORTUNITĂŢI - * CDŞ-din perspectiva particularizării actului învăţării;
- * Strategiile privind descentralizarea învăţământului, asigurarea calităţii, crearea mişcării pentru educaţie în învăţământul din Plopeni;
- * Investiţii aprobate pentru dotarea laboratoarelor, cabinetelor, bibliotecilor, sălilor de sport prin O.M.Ed.C. nr 4762/2006
- * Parteneriatul activ cu sindicatele;
- * Programe de formare a cadrelor didactice( propuse de M.Ed.C.T.); programe locale propuse de universităţi şi CCD; programe europene propuse de A.N.P.C.D.E.F.P.(Agenţia Naţională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale); programe operaţionale (P.O.) din Cadrul Strategic National de Referinţă 2007-2013(fonduri structurale);
- * Programe europene de parteneriat educaţional şi cele de certificare a competenţelor (lingvistice-pentru limbi moderne şi pentru limbi materne; TIC etc);
- * Comunicare/ interrelaţionare;
- * Parteneriate locale, regionale;
- * Colaborarea cu mass-media în vederea popularizării rezultatelor elevilor şcolii noastre.
| AMENINŢĂRI - * Motivarea/ stimularea mediocră a cadrelor didactice prin politicile salariale curente;
- * Deteriorarea mediului socio-economic, familial;diminuarea interesului familiei de a susţine pregătirea şcolară a copiilor;
- * Procentul mare de elevi rămaşi singuri sau în grija bunicilor, deoarece părinţii sunt plecaţi la muncă în străinătate;
- * Instabilitatea economică.
|