Scoala Gimnaziala Plopeni
Plopeni, Suceava

Alte date

                                                                            ANALIZA SWOT

                        PUNCTE TARI

  • * Încadrarea cu cadre didactice calificate, în majoritate cu gradele I şi II;
  • * Promovarea strategiilor moderne în abordarea actului învăţării;
  • * Rezultate bune la tezele cu subiect unic;
  • * Integrarea profesională a unui număr mare de absolvenţi;
  • * Existenţa elevilor participanţi si premianţi la concursurile şi olimpiadele locale şi judeţene;
  • * Valorificarea interesului local pentru integrarea şcolii în comunitate;
  • * Dezvoltarea parteneriatelor educaţionale.

                          PUNCTE SLABE

  • * Reticenţa faţă de nou şi rezistenţa la schimbare constatate în rândul unor cadre didactice;
  • * Evaluare subiectivă şi inconsecventă;
  • * Accentuarea uzurii bazei didactico-materiale;
  • * Comunicarea uneori ineficientă între părinţi şi şcoală;
  • * Mobilizarea dificilă a resurselor extrabugetare.

                   OPORTUNITĂŢI

  • * CDŞ-din perspectiva particularizării actului învăţării;
  • * Strategiile privind descentralizarea învăţământului, asigurarea calităţii, crearea mişcării pentru educaţie în învăţământul din Plopeni;
  • * Investiţii aprobate pentru dotarea laboratoarelor, cabinetelor, bibliotecilor, sălilor de sport prin O.M.Ed.C. nr 4762/2006
  • * Parteneriatul activ cu sindicatele;
  • * Programe de formare a cadrelor didactice( propuse de M.Ed.C.T.); programe locale propuse de universităţi şi CCD; programe europene propuse de A.N.P.C.D.E.F.P.(Agenţia Naţională Pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale); programe operaţionale (P.O.) din Cadrul Strategic National de Referinţă 2007-2013(fonduri structurale);
  • * Programe europene de parteneriat educaţional şi cele de certificare a competenţelor (lingvistice-pentru limbi moderne şi pentru limbi materne; TIC etc);
  • * Comunicare/ interrelaţionare;
  • * Parteneriate locale, regionale;
  • * Colaborarea cu mass-media în vederea popularizării rezultatelor elevilor şcolii noastre.

               AMENINŢĂRI

  

  • * Motivarea/ stimularea mediocră a cadrelor didactice prin politicile salariale curente;
  • * Deteriorarea mediului socio-economic, familial;diminuarea interesului familiei de a susţine pregătirea şcolară a copiilor;
  • * Procentul mare de elevi rămaşi singuri sau în grija bunicilor, deoarece părinţii sunt plecaţi la muncă în străinătate;
  • * Instabilitatea economică.