Scoala Gimnaziala "Ion Gh. Plesa" Almaj
Almaj, Dolj
Alte date
ANALIZA SWOT
1. PUNCTE TARI
- Toate cadrele didactice calificate, titulare, suplinitori
- Numar mare de cadre didactice cu gradele I si II;
- Existenta unei biblioteci scolare bine dotata;
- Preocuparea conducerii scolii pentru dezvoltarea bazei materiale si asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea procesului des invatamant (iluminat, caldura, curatenie);
- Existenta in scoala a unor aparate ce tin de tehnica moderna (10 calculatoare, un telefon, un televizor color, fax, Xerox, imprimante color, centrala termica);
- Implicarea in actul decizional a unui cat mai mare numar de cadre didactice;
- Program de pregatire suplimentara a elevilor;
- Existenta unor elevi capabili de performanta;
- Director format in management educational
- Integrarea elevilor absolventi intr-un liceu sau scoala de arte si meserii;
- Existenta materialelor promotionale pentru oferta educationala, manuale, excursii, etc;
- Apropierea de orasul Craiova;
- Conectare la internet
2. PUNCTE SLABE:
- Existena unor elevi cu probleme familiale si de sanatate psihica in colectivele de elevi;
- Insuficienta colaborare a parintilor cu scoala;
- Cladire veche care nu a suferit nici o reparatie capitala;
- Mobilier vechi, deteriorat;
- Insuficienta preocupare a unor cadre didactice pentru imbogatirea si folosirea materialului didactic din scoala;
- Naveta copiilor din satele dispersate catre scoala;
- Conditiile sociale precare ale familiilor afecteaza capacitatea elevilor;
- Nivelul de educatie al parintilor, al populatiei din zona;
- Insuficienta colaborare in vederea identificarii resurselor extrabugetare.
3. OPORTUNITATI
- O buna colaborare cu Consiliul Local si ISJ Dolj;
- Acordarea de burse sociale pentru elevii care fac naveta;
- Existenta programelor de guvernare care prevad dotarea cu calculatoare si "bani pentru liceu";
- Deschiderea tinerei generatii catre operarea pe calculator;
- Posibilitatea de formare continut a cadrelor didactice la nivelul scolii si judetului;
- Programul de relansare a invatamantului din mediul rural;
- Cadre didactice cu domiciliul stabil in localitate;
- Manuale alternative gratuite;
- Rechizite gratuite.
4. AMENINTARI:
- Probleme locale: saracie, nivelul scazut de educatie al familiilor si al populatiei;
- Comunicarea deficitara cu familia;
- Lipsa de interes manifestata de familie;
- Lipsa unor prevederi specifice in legislatia scolara care sa permita sanctionarea parintilor sau a altor persoane care ii retin pe elevi de la cursuri si ii folosesc la activitatile din gospodarie;
- Lipsa abilitatii de a lucra in grup si in echipa;
- Degradarea spatiilor de invatamant si a mijloacelor de invatamant care au o vechime de peste 30 de ani;
- Insuficienta fondurilor alocate de Consiliul Local pentru achizitionare de materiale si mijloace informatice si de comunicare;
- Slaba motivatie financiara a cadrelor didactice;
- Posibilitatea accentuarii abandonului scolar in conditiile socio-politice actuale.
VIZIUNEA SI MISIUNEA SCOLII
Scoala este o parte vizibila a societatii, care in prezent sufera multiple transformari in acord cu unitatile din sfera socio-economica. Ea va deveni o scoala a calitatii si performantei in folosul comunitatii.
Scoala noastra isi propune sa ofere servicii educationale de calitate pentru obtinerea performantelor scolare in vederea integrarii rapide in societate a tinerilor.
In permanenta scoala este deschisa spre nou, spre cunoastere si are usile deschise spre comunicare.
TINTE STRATEGICE
- Diversificarea curricumului scolar in concordanta cu cerintele comunitatii si social-generale, pornind de la diagnosticul nevoilor individuale de educaie;
- Dezvoltarea interesului pentru invatatura, a capacitatilor de munca intelectuala pentru o adaptare la nevoile societatii actuale;
- Formarea unui corp profesoral capabil sa aplice reforma invatamantului, metodele active in procesul de invatamant, avand ca finalitate cresterea calitatii actului educativ;
- Pastrarea si modernizarea bazei materiale, accesul tuturor elevilor la tehnica moderna de calcul si de comunicare;
- Perpetuarea traditiilor si obiceiurilor locale;
- Dezvoltarea parteneriatului cu comunitatea, autoritatile centrale, locale, familiale;
- Reconsiderarea activitatilor extracurriculare;
- Finantarea, surse noi/idei noi pentru surse vechi;
- Crearea unui climat de siguranta fizica si libertate spirituala pentru elevii scolii.
- Asigurarea pentru fiecare elev din scoala a accesului la calculator pentru cel putin o ora saptamanal
OP|IUNI STRATEGICE
- Dezvoltarea ofertei educationale prin elaborarea curricumului la decizia scolii dupa consultarea parintilor si elevilor;
- Abilitatea profesorilor in vederea utilizarii metodelor activ-participative;
- Asigurarea, in fiecare an scolar, pentru fiecare cadru didactic, a cel putin 50 de ore de pregatire in functie de nevoile identificate;
- Crearea unui climat de munca propice dezvoltarii personalitatii elevului;
- Extinderea spatiilor scolare si dotarea corespunzatoare;
- Organizarea unor activitati cultural artistice, sportive cu accent pe pastrarea traditiilor locale, cu implicarea partenerilor educationali si atragerea de sponsori.