Scoala Gimnaziala "Ion Gh. Plesa" Almaj
Almaj, Dolj

Alte date

ANALIZA SWOT

 

1. PUNCTE TARI

- Toate cadrele didactice calificate, titulare, suplinitori

- Numar mare de cadre didactice cu gradele I si II;

- Existenta unei biblioteci scolare bine dotata;

- Preocuparea conducerii scolii pentru dezvoltarea bazei materiale si asigurarea conditiilor optime pentru desfasurarea procesului des invatamant (iluminat, caldura, curatenie);

- Existenta in scoala a unor aparate ce tin de tehnica moderna (10 calculatoare, un telefon, un televizor color, fax, Xerox, imprimante color, centrala termica);

- Implicarea in actul decizional a unui cat mai mare numar de cadre didactice;

- Program de pregatire suplimentara a elevilor;

- Existenta unor elevi capabili de performanta;

- Director format in management educational

- Integrarea elevilor absolventi intr-un liceu sau scoala de arte si meserii;

- Existenta materialelor promotionale pentru oferta educationala, manuale, excursii, etc;

- Apropierea de orasul Craiova;

- Conectare la internet

 

2. PUNCTE SLABE:

- Existena unor elevi cu probleme familiale si de sanatate psihica in colectivele de elevi;

- Insuficienta colaborare a parintilor cu scoala;

- Cladire veche care nu a suferit nici o reparatie capitala;

- Mobilier vechi, deteriorat;

- Insuficienta preocupare a unor cadre didactice pentru imbogatirea si folosirea materialului didactic din scoala;

- Naveta copiilor din satele dispersate catre scoala;

- Conditiile sociale precare ale familiilor afecteaza capacitatea elevilor;

- Nivelul de educatie al parintilor, al populatiei din zona;

- Insuficienta colaborare in vederea identificarii resurselor extrabugetare.

 

3. OPORTUNITATI

- O buna colaborare cu Consiliul Local si ISJ Dolj;

- Acordarea de burse sociale pentru elevii care fac naveta;

- Existenta programelor de guvernare care prevad dotarea cu calculatoare si "bani pentru liceu";

- Deschiderea tinerei generatii catre operarea pe calculator;

- Posibilitatea de formare continut a cadrelor didactice la nivelul scolii si judetului;

- Programul de relansare a invatamantului din mediul rural;

 

- Cadre didactice cu domiciliul stabil in localitate;

- Manuale alternative gratuite;

- Rechizite gratuite.

 

 

 

4. AMENINTARI:

- Probleme locale: saracie, nivelul scazut de educatie al familiilor si al populatiei;

- Comunicarea deficitara cu familia;

- Lipsa de interes manifestata de familie;

- Lipsa unor prevederi specifice in legislatia scolara care sa permita sanctionarea parintilor sau a altor persoane care ii retin pe elevi de la cursuri si ii folosesc la activitatile din gospodarie;

- Lipsa abilitatii de a lucra in grup si in echipa;

- Degradarea spatiilor de invatamant si a mijloacelor de invatamant care au o vechime de peste 30 de ani;

- Insuficienta fondurilor alocate de Consiliul Local pentru achizitionare de materiale si mijloace informatice si de comunicare;

- Slaba motivatie financiara a cadrelor didactice;

- Posibilitatea accentuarii abandonului scolar in conditiile socio-politice actuale.

 

 

VIZIUNEA SI MISIUNEA SCOLII

 

Scoala este o parte vizibila a societatii, care in prezent sufera multiple transformari in acord cu unitatile din sfera socio-economica. Ea va deveni o scoala a calitatii si performantei in folosul comunitatii.

Scoala noastra isi propune sa ofere servicii educationale de calitate pentru obtinerea performantelor scolare in vederea integrarii rapide in societate a tinerilor.

In permanenta scoala este deschisa spre nou, spre cunoastere si are usile deschise spre comunicare.

 

TINTE STRATEGICE

- Diversificarea curricumului scolar in concordanta cu cerintele comunitatii si social-generale, pornind de la diagnosticul nevoilor individuale de educaie;

- Dezvoltarea interesului pentru invatatura, a capacitatilor de munca intelectuala pentru o adaptare la nevoile societatii actuale;

- Formarea unui corp profesoral capabil sa aplice reforma invatamantului, metodele active in procesul de invatamant, avand ca finalitate cresterea calitatii actului educativ;

- Pastrarea si modernizarea bazei materiale, accesul tuturor elevilor la tehnica moderna de calcul si de comunicare;

- Perpetuarea traditiilor si obiceiurilor locale;

- Dezvoltarea parteneriatului cu comunitatea, autoritatile centrale, locale, familiale;

- Reconsiderarea activitatilor extracurriculare;

- Finantarea, surse noi/idei noi pentru surse vechi;

- Crearea unui climat de siguranta fizica si libertate spirituala pentru elevii scolii.

- Asigurarea pentru fiecare elev din scoala a accesului la calculator pentru cel putin o ora saptamanal

 

OP|IUNI STRATEGICE

- Dezvoltarea ofertei educationale prin elaborarea curricumului la decizia scolii dupa consultarea parintilor si elevilor;

- Abilitatea profesorilor in vederea utilizarii metodelor activ-participative;

- Asigurarea, in fiecare an scolar, pentru fiecare cadru didactic, a cel putin 50 de ore de pregatire in functie de nevoile identificate;

- Crearea unui climat de munca propice dezvoltarii personalitatii elevului;

- Extinderea spatiilor scolare si dotarea corespunzatoare;

- Organizarea unor activitati cultural artistice, sportive cu accent pe pastrarea traditiilor locale, cu implicarea partenerilor educationali si atragerea de sponsori.