Scoala Gimnaziala "Ion Gh. Plesa" Almaj
Almaj, Dolj

Regulament

Şcoala cu clasele I-VIII „Ion Gh. Pleşa” din localitatea Almăj, judeţul Dolj, sprijină dezvoltarea personalităţii în ansamblu – stfel încât elevii să descopere cum să înveţe, să capete asiunea de a învăţa, să dezvolte o atitudine pozitivă faţă de ei nşişi şi să aibă relaţii bazate pe respect cu cei din jur.
REGULAMENTUL DE ORDINE INTERIOARA AL SCOLII
I.DISPOZITII GENERALE
Art.1 Regulile prevazute in prezentul regulament se aplica personalului idactic, TESA, muncitori si elevi.
Art.2. In elaborarea prezentului Regulament s-au respectat urmatoarele
principii:
- organizarea si functionarea intregii activitati se proiecteaza aplicand
normele regulamentelor elaborate si aprobate de Ministerul Invatamantului:
“Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de
invatamant”, ‘’Legea Invatamantului”, “Statutul
personalului didactic”,
“Constitutia Romaniei”, “Codul Muncii” si alte acte
normative ala MECT;
- conceptual, regulamentul respecta aplicareaanalizei de sistem, conducerea pe baza de obiective, pe normarea activitatii.
II. ORGANIZAREA PROCESULUI DE INVATAMANT
Art.3 Instruirea si educarea elevilor se realizeaza in 4 clase I-IV si in 5
clase la V-VIII
Art.4 Cursurile se desfasoara in 5 sali de clasa intre orele 8 00
– 13 50 . Art.5 SARCINILE PROFESORULUI DE SERVICIU
Cadrele didactice de serviciu pe scoala au urmatoarele obligatii:
Prezenta la serviciu:
- profesori – tura I: 8
- invatatori – tura I: 8
· Supravegherea elevilor in timpul pauzelor;
· Depistarea si consemnarea in registru a stricaciunilor, a abaterilor
disciplinare sau a oricarui incident;
· Anuntarea absentelor de la ore (chiul) nemotivate;
· Securitatea documentelor scolare;
· Securitatea salilor de clasa;
· Recreatiile vor fi supravegheate de catre diriginti, invatatori
si profesori de serviciu;
· Elevii nu au voie sa plece din curtea scolii in timpul programului
scolar;
· Este interzisa intrarea persoanelor straine in scoala fara a fi
consemnate in registrul elevului de serviciu;
· Fiecare diriginte si invatator va prezenta un tabel nominal cu echipele
elevilor de serviciu ce va fi afisat langa secretariat, iar elevii vor fi
instruiti
privind atributiile ce le revin in acea zi;
· Intrarea elevilor din pauze se va face organizatnumai pe usa din
spatele scoli fiind urmariti de cadrele didactice de serviciu precum si de
invatatori si diriginti .
Art. 6 MISIUNEA UNITATII SCOLARE
Scoala are usile deschise pentru toti copiii, indiferent de etnie si religie.
Suntem preocupati de descoperirea de talente, cultivarea si dezvoltarea acestora
pentru obtinerea de performante.
A) Avand o baza didactico-materiala buna, oferta educationala este bogata
si stabileste in functie de resursele umane, optiunea elevilor si a parintilor.
B) Amplificarea si diversificarea resurselor financiare.
C) Sporirea eficientei si autonomiei educationale, manageriale si curriculare in
vederea dezvoltarii personale a elevilor.
D) Dezvoltarea relatiilor de parteneriat intern si extern pentru cresterea
prestigiului scolii si a comunicarii in plan instructional dar si
extracurricular.
Art. 7 STRUCTURA ANULUI SCOLAR 2010/2011
SEMESTRUL I
17 saptamani de activitate:
a) 13 septembrie 2010 – 23 decembrie 2010 – cursuri;
b) 01 noiembrie 2010 – 05 noiembrie 2010 – vacanta clasele I-IV;
c) 23 decembrie 2010 – 07 ianuarie 2011 – vacanta de iarna;
d) 08 ianuarie 2011 – 30 ianuarie2011 – cursuri .
SEMESTRUL AL II- LEA
18 saptamani de activitate:
a) 07 februarie 2011 – 06 aprilie 2011 – cursuri;
b) 07 aprilie 2011 – 15 aprilie 2011 – vacanta de primavara;
c) 16 aprilie2011 – 16 iunie 2011 – cursuri
d) 16 iunie 2011 – 12 septembrie 2011 – vacanta de vara
Art. 8 FINALITATI EDUCATIONALE
Activitatea de instruire si educatie are in vedere principiile Declaratiei
Universale a Drepturilor Omului si al Conventiei cu privire la Drepturile
Copilului.
III.ACTIVITATEA DE MANAGEMENT. RESURSE UMANE.
Art. 9 RESURSE UMANE.
Functionam astazi cu un numar de 135 elevi in 9 clase, 2 ture, 4 in ciclul
primar si 5 in ciclul gimnazial.
Colectivul de cadre didactice si elevi este unit, integrarea noilor veniti se
realizeaza in scurt timp si cu maxima eficienta.
Din sondajul efectuat de directorul scolii a rezultat ca tinerele cadre
didactice ce pasesc pragul scolii nu ar mai dori sa paraseasca colectivul.
Fiecare inceput de an scolar se desfasoara dupa un anumit ritual.
In fata colectivului de elevi, colegi, parinti, invitati se prezinta un scurt
istoric al scolii, se anunta noile cadre didactice,domnul primar si preotul
satului alaturi de doamna director fac deschiderea noului an scolar,
trecandu-se apoi la repartizarea elevilor pe clase. Elevii clasei I sunt primiti
de cei din clasa a V a printr-un tunel de flori si condusi la clasa frumos
impodobita cu expozitii de desene, flori si manualele de abecedar si matematica.
Sarbatorile de iarna, Sfintele Paste, 8 Martie, 1 Iunie, precum si evenimentele
istorice ale tarii sunt un prilej de a pune in evidenta talentele artistice ale
elevilor nostri, realizand serbari, montaje literare, dansuri populare.
Elevii pregatiti de scoala noastra au o buna cultura generala, rezultatele
obtinute de acestia la examenul de capacitate fiind bune, in anul scolar
2005-2006 63.5% au promovat acest examen.
Majoritatea elevilor din scoala noastra provin din familii cu situatie materiala
modesta, iar o parte din ei sunt din familii dezbinate, acestia manifestand
dezinteres pentru invatatura, fapt ce ingreuneaza foarte mult cooperarea cu
familia in educare. Dirigintii folosesc diverse metode pentru a face posibila
participarea zilnica a elevilor la cursuri, solicitand sprijinul parintilor si
chiar al politiei.
Promovabilitatea elevilor in general este foarte buna.
Scoala este incadrata cu personal didactic calificat. Numeric, situatia se
prezinta dupa cum urmeaza: 23,37 posturi ocupate, din care 0,17 posturi plata cu ora. Toate cadrele didactice au studii corespunzatoare postului (catedra pe care functioneaza).
La buna desfasurare a procesului de invatamant contribuie pe langa cadrele
didactice si un numar de 2 persoane reprezentand personal didactic auxiliar si 2
persoane de ingrijire care isi indeplinesc cu costiinciozitate sarcinile de
serviciu.
Indicatorii de performanta urmaresc obtinerea unui procent mare de absolventi ai
testelor de evaluare si obtinerea de premii la concursurile scolare. In anul
scolar trecut elevii nostri au obtinut rezultate foarte bune la olimpiadele de
chimie si limba romana
Toate astea pun inca o data in evidenta calitatea actului educational, oferta
educationala a scolii si efortul cadrelor didactice, dublat de o mare
responsabilitate pentru efortul elevilor.
IV. CONDUCEREA ACTIVITATILOR SCOLARE
Art. 10 Directorul – este subordonatul Inspectoratului Scolar Judetean,
Presedintele Consiliului de Administratie, Presedintele Consiliului Profesoral
si al Consiliului pentru Curriculum, reprezentantul unitatii in relatiile cu
alti parteneri.
Art. 11 CONSILIUL DE ADMINISTRATIE are urmatoarele
atributii:
· Asigura conducerea generala pe baza principiilor democratiei
indeplinind functii de proiectare-organizare-decizie-evaluare.
· Consiliul de Administratie este alcatuit din 11 membri;
· Consiliul de Administratie are obiective specifice, isi organizeaza
activitatea distinct, avand documente adecvate si metode de lucru specifice;
· Asigura aplicarea tuturor reglementarilor legale referitoare la
organizarea si functionarea invatamantului de stat;
· Elaboreaza oferta educationala a scolii;
· Elaboreaza criteriile de acordare a salariului de merit, precum
si de acordare a recompenselor, ajutoarelor materiale pentru elevi;
· Elaboreaza criteriile de acordare a calificativelor anuale;
· Elaboreaza proiectul managerial al scolii, fisele posturilor
pentru angajatii scolii, schema de salarizare conform indicilor cuprinsi in
Legea 154/1998;
· Reglementeaza planul financiar al unitatii.
V. CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
1. PREDUSEL ELENA – director, presedinte al Consiliului de Administratie,
al Consiliului Profesoral, al Consiliului pentru Curriculum
2. STANUICA LUMINITA – director educativ, activitatea metodica si
educativa a scolii;
3. TEICA ALINA – economist;
4. TALABAN AUREL- primar – com. Almaj
5. GRINARU NADIA –secretar
6. POPESCU STEFAN- consilier Consiliul local
7. NICOLAE ELENA -invatatoare
COMPETENTELE CONSILIULUI DE ADMINISTRATIE:
a. Asigura aplicarea tuturor reglementarilor legale referitoare la organizarea
si functionarea invatamantului de stat;
b. Elaboreaza oferta educationala a scolii;
c. Elaboreaza Regulamentul de ordine interioara;
d. Elaboreaza criteriile de acordare a salariului de merit si a gradatiei de
merit, precum si de acordare a recompenselor, ajutoarelor materiale pentru
elevi;
e. Elaboreaza criteriile de acordare a calificativelor anuale;
f. Elaboreaza proiectul managerial al scolii, fisele posturilor pentru
angajatii scolii, schema de salarizare conform indicilor cuprinsi in
Legea 154/1998;
g. Reglementeaza planul financiar al unitatii;
Art. 12 CONSILIUL PROFESORAL
Este alcatuit din totalitatea cadrelor didactice din unitatea respectiva.
Directorul este presedintele Consiliului Profesoral. Se intruneste ori de cate
ori presedintele considera necesar.

Art. 13 CONSILIUL PROFESORAL are urmatoarele
atributii:
- dezbate si adopta variante de proiecte curriculare sau transdiciplinare,
propuse de Consiliul pentru Curriculum;
- stabileste modalitati de parcurgere a curiculum-ului pe diferite discipline si
arii curriculare pentru curriculum-ul nucleu extins, lucrul pe echipe didactice,
curriculum la decizia scolii, etc.
- valideaza situatia scolara la sfarsit de semestre si de an scolar;
- alege reprezentantii sai in Consiliul de Administratie.
Art. 14 CONSILIUL PROFESORAL AL CLASEI
Isi desfasoara activitatea la nivelul fiecarei clase contribuind la orientarea
si consilierea elevilor si parintilor, la elaborarea fiselor de observatie a
fiecarui elev:
- armonizeaza cerintele educationale ale cadrelor didactice;
- evalueaza programul scolar si comportamentul elevilor;
- analizeaza volumul temelor pentru acasa;
- stabileste notele la purtare, recompense si sanctiuni;
- analizeaza dupa fiecare perioada de evaluare, in fata parintilor global sau
individual rezultatele obtinute si stabileste activitati recuperatorii sau de
dezvoltare ulterioara.
Art. 15 CONSILIUL PENTRU CURRICULUM
· CIRCIOR ION – profesor;
· NICOLAE IULIANA-profesor
· COTOSMAN MIRELA -educatoare
Art. 16 CONSILIUL PENTRU CURRICULUM elaboreaza:
· Proiectul managerial;
· Proiectul curricular, ce vizeaza:
- Trunchiul comun;
- Obiectele optionale;
- Finalitatile si obiectivele scolii;
- Metodologia de evaluare;
· Oferta educationala si strategia promotionala;
· Scheme orare;
· Metodologia de aplicare a activitatii de consiliere si orientare a
elevilor;
· Decide asupra comisiilor si colectivelor de lucru.
Art. 17 COMISISIA DE EVALUARE SI ASIGURARE A CALITATII IN EDUCATIE
Este formata din:
· CIOBANU MUGUREL – ALIN – profesor
· STANUICA LUMINITA - director educativ, activitatea metodica si
educativa a
scolii;
· SMARANDACHE IULIANA -invatatoare
· BARBU LARISA – ELEVA
Atributiile comisiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii sunt:
a) coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de evaluare si asigurare
a calitatii, aprobate de conducerea organizatiei furnizoare de educatie, conform
domeniilor si criteriilor prevazute;
b) elaboreaza anual un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in
organizatia respectiva. Raportul este adus la cunostinta tuturor beneficiarilor
prin afisare sau publicare;
c) formuleaza propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei."
Art. 18 REPARTIZAREA INVATATORILOR SI DIRIGINTILOR SCOALA CU CLASELE I-VIII
“ Ion GH. Plesa” ALMAJ
Clasele I – III – GRINARU NADIA;
Clasele II – IV – CIUCA MADALINA;
Clasa a V - a – BADESCU GEORGETA;
Clasa a VI - a – CIRCIOR ION;
Clasa a VII-a – STANUICA LUMINITA;
Clasa a VIII-a A – POPESCU MARCELA;
Clasa a VIII-a B- DOBRE CARMEN

SCOALA CU CLASELE I – IV BOGEA

Clasele I IV –NICOLAE ELENA;
Gradinita – DIACONU STELA

SCOALA CU CLASELE I – IV MOSNENI
Clasele I – IV – VASILE IRINELA;

SCOALA CU CLASELE I – IV  SITOAIA
Clasele I – III –SMARANDACHE IULIANA
Clasele II – IV – ANDREI ECATERINA
Art. 19 SARCINILE CADRELOR DIDACTICE
Personalul didactic este obligat sa indeplineasca sarcinile didactice si
educative:
· Realizeaza orele de predare in raport cu norma didactica;
· Isi pregatesc materialele didactice, mijloace audio-vizuale,
aparate si instrumente de lucru;
· Pregatesc lucrarile practice;
· Evalueaza nivelul de pregatire in raport cu numarul de ore
prevazut in planul de
invatamant;
· Colaboreaza cu familia elevului;
· Participa la activitatile Consiliilor profesorale, cercuri
pedagogice, cursuri
de perfectionare, la meditatii si consultatii pe care le fixeaza cu elevii;
· Profesorii stagiari sunt obligati sa redacteze proiecte de
lectii pe care le vor
prezenta sefilor de catedra;
· Dirigintii sunt obligati sa prelucreze in clasa
regulamentul,
recompensele-pedepsele, prevazute de acesta;
· Respectarea programului de lucru;
· Realizarea sarcinilor mentionate in fisa de post;
· Respectarea cu strictete a normelor de protectia muncii, Protectie
civila si PSI;
· Interzicerea consumului de bauturi alcoolice in incinta scolii;
· Instituirea unor relatii comportamentale civilizate si decente intre
salariati.
· Sa supravegheze elevii in clase, in pauze.
Art. 20 SARCINILE PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR SI ADMINISTRATIV
· Respectarea programului de lucru;
· Realizarea sarcinilor mentionate in fisa de post;
· Respectarea cu strictete a normelor de protectia muncii si PSI;
· Interzicerea consumului de bauturi alcoolice in incinta scolii;
· Instituirea unor relatii comportamentale civilizate si decente intre
salariati.
VI . ELEVII
Art. 21 Calitatea de elev, dobandirea acestei calitati si incetarea ei, precum
si transferarea elevilor se face conform Regulamentului de organizare si
functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar de stat.
Art. 22 OBLIGATIILE SI DREPTURILE ELEVULUI:
1. prezenta la cursuri numai cu 15 minute mai devreme de ora inceperii
cursurilor ;
2. sa pastreze curatenia in scoala, curtea scolii, puncte sanitare, sa nu
deterioreze mobilierul scolii, mijloacele de invatamant;
3. sa foloseasca in pauze numai holurile si scarile destinate lor;
4. spatiile de joaca in timpul pauzelor sunt: terenul de sport si curtea scolii;
5. este interzisa parasirea incintei scolare inainte de terminarea orelor de
curs fara aprobarea profesorilor sau dirigintilor;
6. are obligatia de a saluta si respecta persoanele care lucreaza in scoala;
7. participa la toate orele cuprinse in orar obligatoriu;
8. in orice imprejurare, fata de orice persoana, elevii sunt obligati sa aiba un
comportament civilizat;
9. nu se vor tolera acte de indisciplina, limbajul trivial, gesturi obscene,
vulgaritati, actiuni agresive;
10 . este total interzis fumatul in scoala sau consumarea oricarei bauturi
alcoolice
11. elevii vor respecta normele de tehnica securitatii muncii in laboratoarele
de fizica, chimie si informatica;
12. elevii pot folosi biblioteca, laboratoarele, mijloacele de invatamant,
materiale didactice confectionate, pentru a-si ridica nivelul de pregatire;
13. sa respecte regulile de protectia muncii si protectie civila; OUG75/2005:
14. sa organizeze si sa participe la manifestari cultural-distractive;
15. sa participe la organizarea timpului liber;
16. are dreptul la respect;
17. are obligatia de a-si rezolva conflictele cu calm, prin discutii, cerand
ajutor dirigintelui sau invatatorului clasei sau cadrului didactic de serviciu;
18. are dreptul la pauza regulamentara dupa fiecare ora de curs;
19 are obligatia de a avea o tinuta decenta(imbracaminte corespunzatoare
anotimpului, fara bijuterii, parul sa nu fie vopsit, fara sa se fardeze sau
sa-si faca unghiile, fara fusta scurta, fara bluze transparente si decoltate,
etc)
20. sa nu distruga documente scolare (cataloage, carnete de note);sa nu
deterioreze bunurile din baza materiala a scolii;
21 sa nu posede si sa nu difuzeze materiale cu caracter obscen sau pornografic;
22. elevii au obligatia sa poarte asupra lor carnetul de note si sa-l prezinte
invatatorului/ profesorului, pentru consemnarea calificativelor/ notelor, sau
pentru informare in legatura cu situatia scolara;
23 sa arunce intotdeauna resturile la cosurile de gunoi;
24 sa curete tot ce murdaresc, sa plateasca materialele deteriorate in mod voit;
25 consumarea de seminte si guma de mestecat este interzisa;
26. elevii care savarsesc fapte ce aduc atingere Regulamentului de ordine
interioara vor fi sanctionati in functie de gravitatea faptei:
- observatia individuala si mustrarea in fata clasei;
- mustrare
- mustrare scrisa, inmanata personal parintilor de catre invatatorul/
dirigintele clasei;
- eliminarea din scoala pe o perioada de 3-5 zile, cand va efectua munca sociala
in cadrul scolii;
- mutarea temporara sau definitiva la alta clasa paralela;
- pierderea definitiva a bursei;
- elevii care absenteaza 20 de ore pe semestru vor avea nota scazuta la purtare
cu un punct;
- elevii vinovati de deteriorarea bunurilor scolare vor plati toate lucrarile
necesare reparatiilor. In cazul in care vinovatul nu se cunoaste,
responsabilitatea materiala revine clasei;
24. elevii trebuie sa utilizeze cu grija manualele si sa le restituie in buna
stare la sfarsitul anului scolar.
25. este interzis accesul in scoala cu telefoane mobile, pentru urgente putand
fi folosit telefonul scolii: 0251 / 449172
Art. 24 RECOMPENSE
· evidentierea in fata colegilor de clasa;
· evidentierea de catre director in fata colegilor de scoala si a
Consiliului Profesoral;
· comunicarea verbala sau scrisa adresata parintilor;
· trimiterea cu prioritate in excursii sau tabere scolare;
· premii, diplome, insigne;
· sprijinirea elevilor care participa la olimpiadele nationale prin
activitati de pregatire organizate de profesorii scolii.
Bursele se acorda conform instructiunilor MECT: burse sociale, burse medicale,
burse pentru copiii revolutionarilor.
VII. RELATII DE PARTENERIAT SI INTERCOMUNICARE
Art. 25. Se vor dezvolta relatiile de parteneriat cu comunitatea locala prin
organismele sale: biserica, primaria, politia, institutii culturale (muzee,
biblioteci) in vederea realizarii obiectivelor propuse;
Art. 26. Se vor intensifica actiunile din cadrul programului Socrates, actiunea
Comenius;
Art. 27. Se vor stabili actiuni concrete cu parintii, lectorate, actiuni
concrete de luare a unor decizii cu Consiliul consultativ al parintilor.