Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi
Slobozia Conachi, Galati

Alte date

Diseminare bursa de formare Continua Comenius

Marea Britanie – Ipswich

Iulie 2011

Beneficiar : prof. Lucica Florea

Institutia beneficiarului: Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi

Functia: profesor de limba engleza

Tipul activitatii de formare- curs de formare structurat/bursa mobilitati individuale Comenius prin Programul de Invatare pe Tot Parcursul Vietii

TITLUL CURSULUI: MOTIVATING MATERIALS AND CREATIVE ACTIVITIES FOR THE SECONDARY CLASSROOM- 2 WEEK COURSE FOR TEACHERS OF ENGLISH-IPSWICH

Perioada 11.07- 21.07.2011

Institutia organizatoare : INTERNATIONAL STUDY PROGRAMMES, CHELTENHAM, MAREA BRITANIE

Continutul activitatii de formare:

Activitatea de formare a avut un continut foarte bogat si s-a desfasurat conform descrierii din catalog.Activitatile de curs sustinute de profesori foarte bine pregatiti, au fost intense, in moduri de organizare diverse( perechi, grupe, individual) si au fost excelent ancorate in nevoile de dezvoltare metodica ale tuturor participantilor. Atat sesiunile in plen cat si cele in grupuri mici au fost sustinute de materiale didactice foarte bine alese, variate, de o calitate foarte buna si relevante pentru tema cursului.

Temele celor 53 de ore de instruire au fosr realizate prin patru zile seminarii de metodica predarii limbii engleze, un seminar pe aspecte ale vietii in Marea Britanie, prin texte literare moderne, un atelier de lucru despre piesele de teatru ale lui William Shakespeare in general, cu aplicatii pe „ All’s Well that Ends Well”( piesa vizionata la Teatrul Globe din Londra), si un curs de prezentare a sistemului de educatie englezesc cu tendinte si dezvoltari recente. De mare interes a fost si cursul despre multiculturalismul englezesc, excelent sustinut de formatorul institutiei.

Au fost abordate urmatoarele teme:

- fonetica: transcriere fonetica prin joc si metode interactive, ( ex. jocul de pronuntie” Dots”, „ Battleships”, „ Bingo”);

- dezvoltare lexicala; dezvoltarea fluentei prin jocul de rol( ex. conversatia la telefon, jocuri de cultura generala, tabla cu zaruri, Ludo)

- acuratete gramaticala prin joc: ( „ Licitatia gramaticala”, expresii prepozitionale; testul de memorie)

-abilitati lingvistice productive si receptive: planuri de lectie centrate pe aptitudinile receptive ( citire si ascultare), sau pe cele productive( vorbire si scriere), pentru predarea vocabularului;

- valorificarea cantecelor –ascultare de cantece si exemplificarea activitatilor metodice pe baza lor, ( „ Rhyming lyrics”, „ Order the words”, „ Fill in the gaps”, „ Delete the extra word”)

- analiza continuturilor manualelor; exemplificarea teoriei stilurilor de invatare si a inteligentelor multiple;

- tendinte actuale in limba; collocations si cuvinte nou –introduse in limba

- dictari si modalitati de activizare a acestora: ( Speed control, Gapped Dictation, Whistle or Tap Dictation, dictogloss, picture dictation)

Mentionez faptul ca sesiunile de curs au fost interactive si permanent s-a valorificat principiul metodic al „ learning by doing”. Am fost antrenati activ in demonstrarea eficientei activitatilor si metodelor propuse. Au fost folosite numeroase mijloace de invatamant( computer, videprojector, tabla interactiva, CD player), materiale xerocopiate insotite de sugestii si recomandari metodice.

Foarte utile au fost cele doua vizite la o scoala primara si la o scoala secundara, fiecare in alta zi, cu programe incarcate, care ne-au permis formarea unei imagini foarte relevante asupra specificului sistemului de invatamant englezesc. Am fost primiti cu caldura de cadre didactice, am discutat si am facut schimb de experiente didactice, am comparat sistemele de educatie. Am asistat la ore, am avut discutii cu unul dintre managerii unei scoli, am primit informatii importante despre cum se realizeaza evaluarea externa a scolii, si procedurile ulterioare obtinerii unui calificativ necorespunzator. Am primit si materiale promotionale de la scoli, si mostre de documente scolare ( parteneriate cu parintii, student planner).

Vizitele culturale in Norwich, Cambridge si Londra au reprezentat oportunitati deosebite de imersie in cultura si civilizatia briatnica, care au completat excelent experientele culturale si multiculturale obtinute prin contactele cu gazda si cu ceilalti cursanti.

Deosebit de bine organizate au fost atelierul dedicat studiului reperelor metodice de predare a pieselor lui W. Shakespeare( care a precedat vizionarea piesei „ All’s Well That Ends Well”) si seminarul despre sistemul de invatamant englezesc si multiculturalism.

A fost o experienta foarte utila, care mi-a adus numeroase beneficii pe plan profesional si personal. Invit toti colegii profesori de limba engleza sa acceseze cu incredere acest curs pentru ca merita toate eforturile. Mult succes!

Prof. Lucica Florea

1. DISEMINARE STAGIU DE FORMARE PROFESIONALA

UNIUNEA EUROPEANA

PROGRAMUL DE INVATARE PE TOT PARCURSUL VIETII

PROGRAMUL SECTORIAL COMENIUS

BURSA DE FORMARE CONTINUA PENTRU PROFESORII DE LIMBI STRAINE

INFORMATII GENERALE

BENEFICIAR_ PROf. FLOREA LUCICA

DISCIPLINA_ Limba engleza

Institutia beneficiarului_ Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi, judetul Galati

Organizator stagiu de formare_ International Projects Centre

Oras_ EXETER

TARA- MAREA BRITANIE

Durata stagiului_ 2 saptamani

Perioada stagiului_ 13-27 iulie 2008

Titlul stagiului_ Developing Oral Fluency in the English Secondary Language Classrooom

Scop_ dezvoltarea profesionala si personala a cadrului didactic beneficiar

Numarul participantilor la activitatea de formare- 11

Tarile reprezentate- ROMANIA, SPANIA, FRANTA, SLOVACIA, AUSTRIA, UNGARIA, GRECIA

Tipuri de activitati desfasurate pe parcursul stagiului

* exersare/ valorificare/ perfectionare competente lingvistice

* perfectionare metodico-stiintifica( tehnici de predare bazate pe dezvolatarea competentelor orale de exprimar ein limba engleza)

* socializare cu organizatorii cursului si celilati cursanti

* familiarizare cu aspectele culturale/ istorico- geografice ale Marii Britanii( Devon County, Exeter, Anglia)

Forme de realizare a activitatilor

* sesiuni de training dimineata si dupa- amiaza

* Module tematice

* Vizite tematice ( in orasul Exeter si imprejurimi)

* Excursii cu ghid in orasele Exeter, Topsham, Bath, Wells, Plymouth, Boscastle, Tintagel

* Excursii oferite de gazde_ Eden Project, Exmouth

* Serate culturale- concert de muzica de jazz

* Serata dansanta- sesiune de invatare a dansurilor irlandeze

* Vizite la muzeu, cinematografe

IMPRESII

Incă de când m-am hotărât să îmbrăţişez nobila carieră de profesor, ştiam că aceasta cere har, dăruire, muncă şi perseverenţă. Mai ştiam că, în frumuseţea-i câteodată amară, meseria de cadru didactic logodeşte sacrificiile cu satisfacţiile. Ce nu ştiam până acum câteva luni, (sau poate nu conştientizam încă), era că un profesor, şi mai ales unul tânăr, are nevoie şi de acea încredere în sine, acel curaj de a trece...dincolo.

Pentru mine, „dincolo" nu a fost doar spatial. A fost mult mai profund, de esenţă, aş putea spune, pentru că a marcat inceputul unei întreceri, întrecerea cu mine însămi. Trecând dincolo de teama de necunoscut, şi, de ce nu, de rutină, am avut îndrăzneala de a mă vedea, în timp, pe holurile unei instituţii de învăţământ tocmai in ţara Marelui Brit, acasă la englezii a căror limbă o iubesc şi o predau elevilor mei de la Şcoala Slobozia Conachi.

Când am decis să candidez pentru obţinerea unei burse de mobilităţi Comenius, accesând site-ul Agenţiei Naţionale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei şi Formării Profesionale ( www.anpcdefp.ro) şi completând formularul de aplicaţie pentru stagiul ales , nu am realizat prea mult faptul că, în eventualitatea unui succes, urma să ajung, pentru prima dată în viaţă, atât de aproape de nori şi atât de departe de casa...Cu teama dar şi cu speranţă am primit vestea câştigării bursei. Abia atunci a început cu adevărat totul...In Exeter, la International Projects Centre, mă aşteptau cea mai încântătoare experienţă din cariera mea de profesor şi cele mai frumoase momente ...de limbă engleză, gustate, la ea acasă, printre oameni deosebiţi pe care şi acum îi port în suflet. Timp de două săptămâni, cât a durat stagiul „ Developing Oral Fluency in the English Secondary Language Classroom",alaturi de 11 profesori din Franta, Grecia, Spania, Italia, Germania, Austria si Cehia am descoperit oameni şi locuri de un farmec aparte. M-au cucerit nu doar oraşele pitoreşti cu case surori, bătrânele stânci pe coasta Canalului Mânecii sau gălăgioasele valuri ale Atlanticului, si şi faimoasele catedrale„ pubs" şi modernele sere globale de la Eden Project.

Pe lângă cunoştinţele lingvistice, culturale şi pedagogice pe care le-am dobândit prin participarea la acest stagiu, am obţinut şi ceva ce nu anticipasem. Am înţeles sensul profund al unui îndemn pe care l-am primit ca proaspăt absolventă de liceu din partea unui profesor: „ Norocul îi ajută pe cei îndrăzneţi".



PROF. LUCICA FLOREA

 

2. DISEMINARE STAGIU DE FORMARE PROFESIONALA

UNIUNEA EUROPEANA

PROGRAMUL DE INVATARE PE TOT PARCURSUL VIETII

PROGRAMUL SECTORIAL COMENIUS

BURSA DE FORMARE CONTINUA PENTRU PROFESORI

 

INFORMATII GENERALE

BENEFICIAR_ PROf. FLOREA LUCICA

DISCIPLINA_ Limba engleza

Institutia beneficiarului_ Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi, judetul Galati

Organizator stagiu de formare_EUROPAISCHE BILDUNGSINITIATIVE

Oras_WIENER NEUSTADT

TARA- AUSTRIA

Durata stagiului_7 zile

Perioada stagiului_ 02-08.11.2009

Titlul stagiului_ Multimedia and Interactivity in e-learning

Scop_ dezvoltarea profesionala si personala a cadrului didactic beneficiar

Numarul participantilor la activitatea de formare- 10

Tarile reprezentate- ROMANIA,GRECIA, TURCIA, CROATIA, ITALIA

 

CATEVA IMPRESII...

La inceputul lunii noiembrie am avut bucuria de a participa la un curs de formare Comenius, in cadrul Programului de Invatare pe Tot Parcursul Vietii, in Austria, in orasul Wiener Neustadt, in apropiere de Viena.

Cursul “ Multimedia and Interactivity in e-learning”, organizat de Europäische Bildungsinitiative, a reunit 10 participanti din 5 tari europene( Grecia, Turcia, Italia, Croatia, Romania) si a reprezentat, atat pentru mine cat si pentru ceilalti cursanti, o experienta deosebita, foarte utila din punct de vedere profesional si memorabila din punct de vedere personal. Cursul si-a propus familiarizarea participantilor( in majoritate profesori de informatica) cu metodele de realizare a unor unitati de invatare de tip e-learning, cu continut multimedia, folosind platforma de invatare interactiva Moodle si integrand resurse pedagogice create cu sprijinul unor programe precum eXe, Shockwave, GIF, OpenOffice, Macromedia, Photo story, Flash, SCORM.

Concret, in activitatile conduse de profesorul Peter Mazohl ni s-au prezentat, intr-o maniera bine organizata , aspecte teoretice ale conceptelor de e-learning si multimedia( avantaje, limite, caracteristici), modele metodologice si tehnologice de e-learning( cu accent pe platforma interactiva Moodle), materiale si aplicatii multimedia( animatii, prelucrari de imagini, sunet si video), softuri pentru crearea de aplicatii si unitati e-learning de impact in activitatile cu elevii. Am apreciat preocuparea trainerului pentru dobandirea de catre cursanti de cunostinte teoretice, dar mai ales, de abilitati practice , sesiunile de informare ( expozitiva, prin prezentari powerpoint si demonstratiile profesorului) fiind atent imbinate cu cele de exercitiu practic individual, cu asistenta si fara,cu intelegerea mecanismelor si etapelor de lucru, dar si a avantajelor si limitelor aplicabilitatii lor in clasa. De asemenea, activitatile cursului au facilitat apropierea dintre cursanti, am lucrat precum o echipa bine sudata, s-au legat prietenii si s-au pus bazele unor colaborari viitoare.

Filolog fiind, recunosc ca, la finalul sesiunilor de formare, schimbam bucuroasa sunetele tastaturii calculatorului cu cele ale muzicii clasice in minunata capitala a Austriei, pe strazile careia am colindat ore in sir, profund impresionata de ceea ce mi se oferea privirilor. Intr-o lupta continua cu timpul, am reusit sa vizitam impunatoarele castele Schoenbrunn si Hofburg, cu ale lor coplesitoare colectii si muzee, renumita catedrala Stephansdom, Muzeul de Istorie Naturala, Cartierul Muzeelor, Burgstheatre. Arhitectura cladirilor, foarte bine pastrata, trada o armonie a formelor si stilurilor comparabila in maretie cu cea a puternicei dinastii a Habsburgilor. Cladirea Primariei( Rathaus) ne-a oferit o priveliste inaltatoare noaptea, asa cum picturile din celebrul Kunsthistorisches Museum ne-au incantat privirile, intr-un decor pitoresc. Si cum puteam pleca din Viena fara sa pasim in maiestuoasa Opera? Turul acesteia a fost un adevarat spectacol, cu un „parfum” de neegalat.

Mai adaug doar faptul ca organizatorul cursului, desi nu ne-a facilitat vizitarea capitalei( am facut-o pe cont propriu), s-a ingrijit ca sa beneficiem de tot confortul necesar in cele 7 zile ale mobilitatii( cazare si masa la Hotel Zentral***).

Poate parea un cliseu, dar satifactiile pe care le-am avut participand la acest curs au nevoie de multe cuvinte pentru a fi complet relevate. Sper insa ca participarea dumneavoastra la acest curs in sesiunile viitoare sa confirme si sa completeze cele prezentate in aceste randuri. Va urez mult succes !

Cu mult drag,

Prof. de limba engleza Lucica Florea

Scoala Gimnaziala Slobozia Conachi