Scoala Gimnaziala Wesselenyi Hodod
Hodod, Satu Mare

Informaţii utile

SCOALA GIMNAZIALA,, WESSELÉNYI”  HODOD      JUD. SATU MARE

hododisk@yaho.com

 

 

PROIECT DE DEZVOLTARE INSTITUTIONALA

IN PERIOADA  2013-2022

 

CAPITOLUL I.

 

ARGUMENT

 

Proiectul de dezvoltare instituţională pentru perioada 2013-2017 s-a realizat plecând de la o radiografie complexă şi realistă asupra mediului extern în care activează instituţia de învăţământ şi asupra mediului organizaţional intern.

Tehnicile de analiză SWOT au permis o evaluare echilibrată şi exigentă a resurselor şi mijloacelor, a impactului pe care factorii socio-economici, conjuncturali şi politici îl au asupra activităţii unităţii.

Planul de dezvoltare instituţională are în vedere eliminarea "punctelor slabe", a cauzelor generatoare şi a riscurilor asociate, înlăturarea "ameninţărilor" sau atenuarea efectelor acestora.

Stabilirea scopurilor strategice a pornit de la identificarea "punctelor tari" (care reprezintă capitalul de referinţă) şi a "oportunităţilor" oferite de cadrul legislativ sau de comunitate.

Scopurile strategice asumate izvorăsc din realitatea obiectivă constatată la nivelul unităţii şcolare, corelate cu nevoile de educaţie şi calificare reclamate de societate.

Analiza  condiţiilor  socio-economice  şi  proiectarea  traiectoriei  de  dezvoltare  s-a  făcut  pe  baza programelor existente la nivel local şi regional, a evoluţiei previzibile a fenomenului economic pe termen mediu şi lung, valorificând datele, prognozele şi documentele elaborate de Consiliul Local Hodod, Primăria Hodod şi Inspectoratul Şcolar al Judeţului Satu Mare.

S-au luat în considerare ideile desprinse din proiectele întocmite la nivelul catedrelor şi comisiilor, a compartimentelor funcţionale organizate la nivelul unităţii, consultările cu elevii, propunerile avansate de comitetele de părinţi, de reprezentanţii comunităţii locale şi de agenţii economici - parteneri tradiţionali ai instituţiei.

Programele Ministerului Educaţiei si Cercetării , şi ale Guvernului României privind reforma şi modernizarea învăţământului românesc sunt temeiul direcţiilor principale de dezvoltare instituţională în perioada 2013-2017.

Într-o lume a noului şi a schimbărilor, şcoala trebuie să promoveze incluziunea, valorile şi practicile societăţii  democratice. Misiunea ei este să orienteze tânăra generaţie spre împlinirea în viaţa privată şi publică.

Performanţele obţinute în ultimii ani de Şcoala Gimnazială “Wesselenyi” Hodod ne îndreptăţesc în asumarea unor obiective manageriale care să pună în operă intenţia de dezvoltare instituţională  a  colectivului didactic şi să orienteze     interesul de formare şi instruire a elevilor.

 

 

 

 

 

1.1. PREZENTAREA LOCALITATII SI A INSTITUTIEI DE INVATAMANT

 

Comuna Hodod este situata in sud-vestul judetului Satu Mare, pe malul Paraului Maja, pe DJ, nr 19, Supuru de Jos- Cehu Silvaniei. Se compune din patru localitati: Hodod, Nadisu Hododdului, Giurtelec si Lelei.

Nr. locuitori: 32o9, din care la: Hodod 914, Nadis 813, Giurtelec 817, Lelei 665. Dupa etnie: 855 romani (26,6%), 2013 maghiari(62,7%), 44 germani(1,3%), 297 rromi(9,2%). Dupa religie: ortodox 886(27,6%), reformati 1953(61%) , baptisti 245(7,9%), penticostali 56(1,7%), romano-catilic 19(0,5%), greco- cat. 10(0,3%), lutherani 15(0,4%), adventist 18(0,5%), alte 1, fara religie 6(0,1%).

 

Reprezentarea grafica a populatiei

1. Dupa etnie:

 

 

 

 

 

 

2.Dupa religie:

 

 

Scoala Gimnaziala ,,Wesselenyi” Hodod functioneaza ca unitate cu personalitate juridica, avand trei structuri : Scoala Gimnaziala Nadisu Hododului, Scoala Gimnaziala Giurtelec, Scoala Primara Lelei. La Hodod,  Nadis si Lelei limba de predare este, la Giurtelec limba de predare este romana, structurate in clase primare si gimnaziale intr-un singur schimb de lucru.

Scoala este situata in mediul rural, totalizeaza un numar de 471 elevi repartizati astfel: 7 grupe de prescolari (155 de copii), 13 clase ciclul primar (181 elevi) si 10 clase ciclul gimnazial (150 elevi). Numarul elevilor si prescolarilor pe localitati: Hodod: 45 prescolar, 52 primar, 62 gimnazial, Nadis:42 prescolar, 54 primar, 56 gimnazial, Giurtelec: 16 prescolar, 31 primar, 24 gimnazial, Lelei : 30 prescolar, 48 primar.

 

Avand in vedere ca aceste cicluri cuprind generatii ce 5 ani ne dam seama si de evolutia viitaoare a populatiei scolare:

 

Marea parte a parintilor sunt preocupati de progresul scolar al elevilor, dar la Hodod si Nadis exista multe familii de rromi ale caror copii au frecventa redusa, caatare si succese scolare slabe. Pentru remedierea insucceselor, inbunatatirea frecventei si a participarii la educatie organizam activitati dupa programul scolar asigurand masa de pranz si meditatii a 24 de elevi din Hodod, prin colaborare cu ONG-uri si Consiliu Local. Se lucreaza pe un proiect de finantare pentru a extinde aceste activitati si in localitatile apartinatoare unde domina abandonul scolar, frecventa redusa si insuccese scolare din aceasta cauza.

1.2. PLANUL DE SCOLARIZARE 2013-2014

 

 

 

 

Scoala

Ciclul

Inscrisi

Promovati

Procent

Hodod

cp-IV

V-VIII

TOT

52

64

112

50

64

110

98,46

100

99,48

Nadis

cp-IV

V-VIII

TOT

62

47

109

61

47

108

98,38

100

99,08

Giurtelec

cp-IV

V-VIII

TOT

33

30

63

33

27

60

100

90

95,23

Lelei

cp-IV

V-VIII

TOT

37

21

58

35

21

56

94,59

100

96,55

Total

I-VIII/ SC.

322

310

96,27

 

Procesul instructiv-educativ este condus de un numar de 43 cadre didactice: 7 educatoare calificate si titulare, 12 invatatoare calificate si titulare, 24 profesori din care 20 calificate si 4 necalificate ( 2 in curs de calificare).

 

 

 

Majoritatea cadrelor didactice au domiciliul stabil in localitate, ceea ce favorizeaza desfasurarea activitatilor extracurriculare, a programelor ameliorative pentru elevii cu nevoi speciale. Scoala noastra improspeteaza colectivul de cadre didactice, incadrand cadre noi, tineri absolventi si este incurajator, ca acestia in majoritate sunt fosti elevi ai scolii noastre, azi profesori de nadejde. Toate cadrele didactice de la cl I-VIII au participat la perfectionare in cadrul programului PIR, 80 % au parcurs programul de initiere la calculator si un nr de 15 cadre au parcurs programul AEL, pe care implementaza cu succes

Scoala este dotata cu bibliateca, cabinet de informatica, laboratoare de chimie-fizica, sala de sport. O preocupare permanenta a Consiliului de Administratie este reinnoirea bazei materiale, a tehnicilor didactice, a mijloacelor de invatamant, a mijloacelor de administratie si de evidenta a scolii: dispune in acest sens de aparate xerox, calculatoare, de un secretariat si contabilitate, toate dotate cu aparatura corespunzatoare.

 

 

1.4. MISIUNEA UNITATII DE INVATAMANT

 

O pregatire corespunzatoare a activitatii din scoala incepe cu un act de proiectare, de gandire a obiectivelor care trebuie atinse si a masurilor ce se vor intreprinde pentru realizarea obiectivelor. In orice domeniu o activitate bine desfasurata este, in primul rand, rezultatul unei proiectari bine gandite.

Scoala, factor de cultura in mediul rural, promoveaza un invatamant flexibil, deschis spre schimbare, capabil sa raspunda tuturor celor care au nevoie de educatie si este pregatita sa asigure formarea si educarea tinerei generatii. Ca institutie de educatie, formare si orientare, trebuie sa fie capabila sa reactioneze la mobilitatea sociala si economica, sa-si adapteze rapid continutul, structurile si functiile sale, sa creeze premize favorabile pentru elevi care sa le permita o integrare sociala rapida, flexibilitate, initoativa, capacitatea de a rezolva probleme, diminuarea imprevizibilul in alegerea carierei

Intr-o societate care tinde spre integrare in valorile europene, scoala noastra reprezinta o poarta deschisa catre universul stiintei, al culturii si civilizatiei europene. Trebuie sa faca tot ce-i sta in putinta pentru valorizarea maxima a fiecarui individ prin stimularea intelectuala a elevilor, a aptitudinilor si a trasaturilor de personalitate.

Prin scoala generala de VIII clase incercam sa oferim elevilor o orientare cat mai buna spre alegerea unui profil de pregatire ulterioara, potrivit dorintelor si capacitatilor lor individuale.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ANALIZA SWOT

 

  1. Puncte tari
  • ·        Personal calificat, incadrati in specialitate, localnici in majoritate
  • ·        Relatie buna cu comunitatea locala- Consiliu Local si Comitetul de parinti
  • ·        Dispunem de o baza meteriala foarte buna
  • ·
  • ·        Dispunem de un laborator de informatica cu 20 calculatoare, utilizand programul AEL, 3 calculatoare utilizate in administratie, toate legate la internet
  • ·        Colectiv de cadre didactice care imbina eficient entuziasmul elevilor, sunt preocupate de perfectionare si formare continua
  • ·        Avem o oferta diversa de activitati extrascolare urmand si implementarea unui proiect de dezvoltare scolara
  • ·        Rezultate bune la Evaluare Nationala si concursuri scolare
  • ·        Echipa manageriala buna

 

  1. Puncte slabe
  • ·        Slaba implicare a comunitati locale in activitatile de sustinere a scolii
  • ·        Procentul mare de elevi care provin din familii defavorizate lipsite de interes fata de educatia copiilor
  • ·
  • ·        Exploatarea slaba a creativitatii elevilor
  1. Oportunitati
  • ·        Posibilitati de obtinere a unor fonduri prin proiecte
  • ·        Disponibilitati de organizare a activitatilor scolare si extrascolare
  • ·        Calectiv de cadre didactice tanar, bine pregatit, capabil sa ofere solutii pentru rezolvarea problemelor elevilor
  • ·        Diversificarea ofertelor de discipline optionale
  • ·        Conectare la internet
  • ·        Relatii de parteneriat cu scoli si fundatii din Olanda si Franta

 

  1. Amenintari
  • ·        Dezinteresul familiilor de rromi fata de scoala si educatie
  • ·        Lipsa unei motivatii pentru invatatura
  • ·        Lipsa infrastructurii corespunzatoare
  • ·        Scaderea efectivelor de elevi

 

Lista de nevoi pe care scoala le poate satisface:

  • ·        Abilitati tehnice
  • ·        Ajutor recipric
  • ·        Informatie, instruire, invatare
  • ·        Munca in echipa
  • ·        Participare la decizie
  • ·        Cercetare, cunoastere, comunicare
  • ·        Dezvoltare personala, profesionala
  • ·        Sprijin emotional
  • ·        Educatie multiculturala

 

 

Diagnoza si analiza de nevoi:

 

 

-                     Curriculumul scolii cuprinde disciplinele obligatorii prevazute in programa scolara. Asigurerea manualelor scolare s-a imbunatatit fata de anii precedenti. Situatia materialelor didactice este insa precara, desi in ultima perioada s-au asigurat fonduri pentru imbunatatirea lor. O parte a materialelor didactice am asigurat printr-un proiect de finantare din strainatate.

-        Curriculumul la decizia scolii este stabilit prin optiunile elevilor si parintilor. Majoritatea lor opteaza pentru informatica avand si baza materiala suficienta la toate scolile. Pentru diversificarea optionalelor este nevoie de mai multa initiativa din partea cadrelor si baza materiala adecvata.

-        Activitatile extracurriculare se rezuma la serbari scolare cu ocazia unor evenimente istorice si scolare, o excursie in tara intr-un an scolar. Nu se exploateaza in suficienta masura conditiile naturale ale localitatii prin organizarea unor drumetii, participare la dezvoltarea turismului, desi zona dispune de potantial ridicat in acest sens. Este necesar ca elevii sa fie implicati in identificarea unor intinerare turistice in zona care este foarte cautat de turistii straini care viziteaza localitatea noastra.

-        Resurse financiare si materiale: fondul la cheltuieli de personal/elev este ridicat din cauza efectivelor mici de elevi. Cc 60 % din clase functioneaza in sistem simultan. Ne propunem comasarea ciclului gimnazial si lichidarea sistemului simultan. Fondul insa la cheltuieli de intretinere si functionare este foatre mic, cei 471 de elevi ocupa 34 de sali de clase in 9 cladiri. Starea lor este destul de degradata, necesita reparatii capitale  si consolidare.

-        La Hodod scoala functioneaza in cladire noua din 2005 construit din fondul Bancii Mondiale. Numarul salilor de clase insa este insuficient, permite numai program in doua schimburi. Amenajarea exterioara a scolii este nesatisfacatoare datorita lipsei de fonduri financiare.

-        Scoala a functionat intr-un castel, revendicat de fostul proprietar. Aceasta cladire a avut un spatiu exterior si baza sportiva foarte frumoasa, o adevarata zona pitoreasca, indragit de elevii scolii si turistii straini. Scoala noua neavand spatiu verde si de recreatie cu care elevii au fost obisnuiti ne-am propus infiintarea acestuia prin proiectul nostru, cu participarea nemijlicita a elevilor si parintilor.

 

 

 

 

Motivatia proiectului de dezvoltare

 

  • Ridicarea nivelului calitativ al procesului instructiv- educativ
  • Imbunatatirea situatiei la invatatura
  • Imbunatatirea prestigiului scolii in cadrul comunitatii

 

 

 

TINTE STRATEGICE PENTRU URMATORII 4 ANI

 

  1. Realizarea planului de scolarizare

 

  1. Cuprinderea la cursuri a tuturor copiilor de varsta scolara

T: 15.09                                             R: invv. si educ.

  1. Realizarea unei frecvente mai bune a copiilor de varsta prescolara

T: permanent                                   R: educ.

T: permanent                                    R: comisia de scolarizare

 

 

T: permanent                              R: Cons. de Adm.

  1. Realizarea schimbului de experienta cu alte scoli, si cu cei din strainatate

T: mai 2007                                  R.: Nemeti Janos membruCA

T: sem II                                      R: dir adj

T. permanent                          R dir .

 

  1. Asigurarea unei ambiante placute si unui climat de confort fizic si psihic in scoala

 

  1. Dezvoltarea personalitatii elevilor

T: permanent                               R: dirigintii

T: semestrial                           R: dir.

T: semestrial                             R: consilier educativ

4  Imbunatatirea activitatii extracurriculare in vederea ameliorarii relatiilor elev-profesor, elev-elev, parinti -scoala.

.

 

  1. Asigurarea in scoala a unui mediu stimulativ- creativ pentru elevi

 

T: 1 dec  2014                          R:  consilier educativ

2 Amenajarea unor expozitii din lucrarile elevilor

T: semestrial                           R:  consilier educativ

3      Se vor organiza activitati comune cu participarea elevilor si parintilor in vederea amenajarii spatiului verde al scolii si imbunatatirii relatiilor intre scoala si comunitate.

T. conform proiectului                       R: manager de proiect

 

  1. Continuarea formarii cadrelor didactice in vederea aplicarii mijloaceler moderne si a metodelor interactive in instruire si educare

 

1 Se vor organiza lectii demonstrative folosind sistemul AEL la toate disciplinele

T: conf. planif.                       R: sefii de catedra

2      In cadrul activitatilor se va urmarii aplicarea metodelor interactive si participative la toate obiectele si nivele de invatamant

T. permanent                   R: dir. Adj, sefii de catedra

3 La toata disciplinene vor fi intocmite portofolii ale elevilor, care cuprind lucrati si referate.

T permanent                      R cadre did.

4 Cadrele vor participa la cursuri de perfectionare organizate de CCD si activitati de utilizare a sistemului AEL la predare si evaluare

T conf planif.                        R resp. perf..

 

 

 

Motivarea alegerii proiectului de dezvoltare

 

Tintele strategice au fost alese in urma analizei nevoilor scolii ca urmare a incercarii conducerii scolii de a identifica directiile ce trebuie urmate pentru ameliorarea procesului de instruire si educare din scoala noastra.

Ele au fost stabilite in urma unor dezbateri ce au avut loc in cadrul Consiliului de Administratie din care fac parte primarul si reprezentatul Consiliului Local si reprezentantii parintilor.

Avantajele optiunii noastre pentru aceste tinte strategice constau in faptul ca ele sunt rezultatul  implicarii tuturor factorilor interesati in dezvoltarea invatamantului local, vin in intampinarea orizontului de asteptare al acestora si vor beneficia de sprijinul lor in realizarea strategiei de atingere a fiecarei tinte.

 

Director

NEMETI JANOS CSONGOR

 

TRANSPARENTA SALARIILOR

 

FUNCTIA STUDII SALAR GRILA SALAR DE BAZA REALIZAT INDEMNIZATIE CONCEDIU SALAR BRUT
Profesor S 1316,00 3549,00 3917,00 5460,00
Profesor pentru învățământ preșcolar S 1627,00 4218,00 4647,00 6444,00
Profesor pentru învățământ preșcolar S 1721,00 4523,00 5047,00 6966,00
Învăţător M 996,00 3099,00 3327,00 5609,00
Profesor pentru învățământ primar S 1896,00 4889,00 5404,00 9983,00
Învăţător M 1650,00 4111,00 4673,00 6869,00
Profesor pentru învățământ primar S 1721,00 4673,00 5061,00 8491,00
Profesor pentru învățământ primar S 1721,00 4533,00 5018,00 8395,00
Profesor pentru învățământ primar S 1814,00 4876,00 5443,00 9190,00
Profesor pentru învățământ primar S 1617,00 4249,00 4594,00 7828,00
Profesor pentru învățământ preșcolar S 1387,00 3660,00 4046,00 5639,00
Profesor S 1148,00 3696,00 3973,00 5595,00
Profesor S 1472,00 6580,00 6580,00 8243,00
Profesor S 1334,00 1780,00 1893,00 2323,00
Profesor S 1316,00 3919,00 4326,00 7023,00
Profesor S 1415,00 4230,00 4764,00 7062,00
Profesor S 1316,00 4082,00 4502,00 6097,00
Profesor S 2200,00 0,00 0,00 4003,00
Profesor S 1627,00 3217,00 3810,00 5575,00
Profesor SSD 1556,00 0,00 0,00 931,00
Profesor S 1139,00 0,00 0,00 704,00
Profesor pentru învățământ primar S 1387,00 3586,00 3862,00 6309,00
Profesor pentru învățământ primar S 1316,00 3431,00 3691,00 6260,00
Profesor S 1373,00 2385,00 2385,00 2962,00
Profesor S 1139,00 3828,00 3828,00 5618,00
Profesor S 1148,00 3709,00 3709,00 4898,00
Profesor S 1148,00 1386,00 1490,00 4580,00
Profesor S 1139,00 3522,00 4048,00 5091,00
Profesor S 1148,00 3709,00 3986,00 5747,00
Profesor M 865,00 3490,00 3490,00 4675,00
Profesor S 1160,00 3751,00 3751,00 4679,00
Profesor S 1217,00 3910,00 4209,00 5331,00
Profesor M 696,00 2845,00 2845,00 3861,00
Profesor pentru învățământ primar S 1139,00 2892,00 3107,00 3498,00
Secretar instituţie unitate de învăţământ I S 1677,00 4474,00 5089,00 5436,00
Administrator financiar treapta I M 1149,00 1662,00 2068,00 2391,00
Îngrijitor I M 675,00 1360,00 1360,00 1533,00
Îngrijitor I M 675,00 1194,00 1194,00 1367,00
Îngrijitor I M 675,00 2721,00 2721,00 3068,00
Muncitor II M 850,00 2994,00 2994,00 3341,00
Îngrijitor I M 675,00 2388,00 2388,00 2735,00
Îngrijitor I M 675,00 2274,00 2274,00 2621,00
Îngrijitor I M 675,00 2721,00 2721,00 3068,00
Îngrijitor I M 675,00 1879,00 1879,00 2561,00
Îngrijitor I M 675,00 2388,00 2388,00 2735,00
DIRECTOR     SECRETAR    
NEMETI JANOS CSONGOR     VARDAI RODICA