OFERTA EDUCAŢIONALĂ
VIZIUNEA SCOLII
Un învăţământ de nivel european: acces la educaţie pentru toţi copiii/elevii, performanţă pentru fiecare elev, cadre didactice motivate, colaborare, cooperare, toleranţă şi deschidere.
MISIUNEA SCOLII
vScoala noastra este deschisa pentru toti cei care au nevoie de educatie; in opinia noastra educatia nu este un privilegiu pentru cativa, ci este un drept al tuturor.
vScoala satisface nevoia elevului de a se simti competent, integrat in colectiv si independent.
vAvem ca prioritate pregatirea elevilor pentru o lume in schimbare, formandu-le capacitate, deprinderi si competente care sa le permita sa-si gaseasca locul si menirea sociala.
vRespectam fiecare elev, oricat de modeste ar fi rezultatele scolare, identificand atuul si aptitudinele fiecaruia pentru a le putea valorifica.
vUtilizam metode activ-participative (invatare inter-activa, stimularea gandirii critice si stimularea muncii in echipa) care vor motive si stimula elevii pe durata procesului educational.
vEducam elevii pentru a deveni buni cetateni si, in viitorul apropiat, cetateni de ,,tip european”.
vEducam elevii pentru a avea un comportament ecologic.
vDorim ca scoala noastra sa devina o scoala moderna, cu cabinete si laboratoare, sala de sport, biblioteca s.a., astfel incat sa se stearga denumirea de ,,scoala de tara”.
vScoala noastra accepta rolul de initiator/sustinator si catalizator al comunitatii, de continuator al traditiilor locale.
vAvem parteneriate active cu autoritatile locale, politia, biserica, dispensarul uman si veterinar si urmarim sa realizam parteneriate cu scolile din zona si primariile localitatilor invecinate
OBIECTIVELE PROCESULUI EDUCAŢIONAL
AL ŞCOLII
1.CREŞTEREA CALITĂŢII EDUCAŢIEI
- · Întărirea capacităţii instituţionale în vederea asigurării calităţii;
- · Asigurarea calităţii proceselor de predare-învăţare-evaluare şi a serviciilor educaţionale ;
- · Prevenirea şi combaterea violenţei în şcoli
- · Facilitarea si eficientizarea formării profesionale iniţiale şi continue a personalului din învăţământ la nivelul judeţului;
2.SPORIREA AUTONOMIEI ŞCOLAREPRIN DESCENTRALIZAREA ADMINISTRĂRII ÎNVĂŢĂMÂNTULUI
- · Creşterea eficienţei manageriale în vederea asumării responsabilităţilor ce decurg din descentralizare;
- · Implementarea Sistemului de control managerial intern
- · Echilibrarea reţelei şcolare şi a ofertei educaţionale, adaptarea acestora la nevoile beneficiarilor direcţi şi indirecţi;
- ·
- · Dezvoltarea capacităţilor de comunicare-cooperare interinstituţională (instituţii de invaţământ ca furnizor de educaţie si comunităţile locale).
3. REALIZAREA ACCESULUI EGAL SI SPORIT LA EDUCAŢIE
- · Monitorizarea, prevenirea şi reducerea absenteismului
- · Evaluarea cu scop de orientare şi optimizare a învăţării
- · Îmbunătăţirea competenţelor de lectură
- · Asigurarea sprijinului educaţional şi social pentru copiii proveniţi din grupuri dezavantajate;
- · Asigurarea condiţiilor pentru frecventarea învăţământului obligatoriu
- · Continuarea reformei educaţiei timpurii
- ·
4.OPTIMIZAREA RELAŢIEI
ŞCOALĂ– AUTORITĂŢI/COMUNITĂŢI LOCALE
- · Extinderea rolului educativ al şcolii la nivelul comunităţii;
- · Eficientizarea parteneriatului educaţional şcoală-părinţi-comunitate;
ŞCOALA PUNE LA DISPOZIŢIA
BENEFICIARILOR SĂI:
- · Cursuri ce au la bază Curriculum Naţional
- · Bază tehnico-materială modernă cu multe facilităţi
- · Clase cu număr mediu de elevi
- · Resurse umane de bună calitate
- · Cursuri de informatică, începând de la învăţământul gimnazial, sub îndrumarea profesorilor de specialitate
- · Ore asistate de calculator, video-proiecţii, vizând creşterea caracterului interactiv şi a creativităţii lecţiilor, precum şi a dobândirii deprinderilor de utilizare a tehnologiei informaţiei în diferite activităţi
- · Club sportiv cu accent pe dezvoltarea armonioasă a elevilor
- · Ore de pregătire suplimentară pentru Evaluarea Nationala, concursuri şi olimpiade şcolare
- · Gamă diversificată de activităţi socio-culturale, menite să-l ajute pe copil să se integreze cât mai uşor în societate şi să facă faţă exigenţelor acesteia
- · Educaţie bazată pe fundamentele creştine, ajutând pe fiecare să-şi descopere drumul în viaţă
- · Carte de vizită valoroasă în privinţa performanţelor elevilor la examene, olimpiade şi concursuri
- · Numeroase proiecte şi programe comunitare în slujba elevilor şi cadrelor didactice
- · Abordare educaţională care răspunde mult mai bine noilor exigenţe ale societăţii, privind tânărul în întreaga sa personalitate, cu toate plusurile şi minusurile sale, vizând valorizarea şi dezvoltarea lui complexă
- · Oferă şansa fiecărui copil să fie considerat şi tratat drept o personalitate unică, demnă de respect
- · Adaptează demersul educativ la categoriile de vârstă, etapele de dezvoltare psihică a copilului, specificul clasei şi personalităţii fiecărui copil
- · Eventualele greşeli sunt corectate în scopul cunoaşterii şi autoevaluării
- · Oferă o educaţie centrată pe copil, învăţarea fiind individualizată, fiecare copil lucrează în stilul şi ritmul propriu, susţinând în egală măsură, formarea personalităţii individului şi performanţa acestuia
- · Aceeaşi programă şcolară cu aceleaşi conţinuturi, abordată într-o manieră mai accesibilă şi dinamică, elevul devine participant activ la actul învăţării
- · Cadrele didactice colaborează permanent cu toţi copiii, încurajând strategiile de gândire ale acestora, dezvoltând iniţiativa şi autonomia
- · Părinţii sunt consideraţi primii învăţători ai copiilor, relaţia părinte-şcoală este permanentă şi se bazează pe încredere
- · Evaluarea este continuă, multidimensională, valorificând punctele forte ale fiecăruia
- · Fiecare individ este ajutat să devină ceea ce este capabil să fie
- · Spaţiul clasei este personalizat, creindu-se un mediu de explorare, investigare, soluţionare de probleme în grup, dialogare eficientă
- · Într-un program variat, copilul este învăţat cum să înveţe pe termen lung
- · Atmosferă familială, un mediu fericit şi sigur pentru dezvoltarea copilului
- · Un model educaţional menit să aducă individul la statutul de gânditor activ şi creativ, apt pentru o lume a competenţei şi competiţiei
ÎNVĂŢĂMÂNT PREŞCOLAR
Colectivul învăţământului preşcolar este format dintr-o echipă de cadre didactice calificate, titulare şi cu foarte bune rezultate profesionale
- · NAPARA LILIANA, grad didactic I
- · TOMA ANISOARA, grad didactic I
- · CIRNU LIGIA ELENA, grad didactic I
- · TIU ZAMFIRA grad didactic I
PARTENERIATE EDUCAŢIONALE
- · Inspectoratul Şcolar Judeţean Tepeorman
- · Bisericile din comuna
- · Primaria si Consiliul Local Frasinet
- · Postul de politie Frasinet
- · Dispensarul Medical
- · Parintii
Programul instructiv educativ proiectat în cadrul învăţământului preşcolar din instituţia noastră valorizează în cel mai înalt grad nevoia de joc şi de dezvoltare liber-creativă a copilului. Activităţile din curriculum naţional sunt desfăşurate integrat şi interdisciplinar.
- Jocurile şi activităţile alese vor fi desfăşurate cu materiale variate, pe sectoare de influenţare (construcţii, bibliotecă, artă, ştiinţă, jocuri de rol)
- Activităţile curriculare pentru stimularea dezvoltării intelectuale, fizice, morale şi estetice a copiilor îi vor pregăti deasemeni şi pentru intrarea în clasa întâi:
- cunoaşterea mediului
- dezvoltarea limbajului
- activităţi matematice
- educaţie fizică
- educaţie moral-civică
- activităţi practice
- activităţi artistico-plastice
- educaţie muzicală
- Activităţile în extindere pentru stimularea intereselor de cunoaştere şi a celor din sfera estetică şi de manifestare creativă:
- plimbări
- vizite
- excursii didactice
- organizare de expoziţii
- serbări
- programe culturale
ÎNVĂŢĂMÂNT PRIMAR
Colectivul este format dintr-o echipă de cadre didactice calificate, titulare şi cu foarte bune rezultate profesionale
- · ALEXE RODICA, grad didactic I
- · CRISTEA MARIOARA, grad didactic I
- · BIRLEANU NICULINA, grad didactic I
- · STANCIU GEORGETA, grad didactic I
- · ENE MARCELA, grad didactic I
- · SFETCU CLAUDIA, grad didactic I
- · CIRNU ADRIANA, definitivat
- · TAIATU IULIAN, grad didactic II
PARTENERIATE EDUCAŢIONALE
- · Inspectoratul Şcolar Judeţean Tepeorman
- · Bisericile din comuna
- · Primaria si Consiliul Local Frasinet
- · Postul de politie Frasinet
- · Dispensarul Medical
- · Parintii
Limba şi literatura română (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului oral
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare scrisă
Obiective specifice şcolii noastre
- · Cultivarea încrederii în posibilităţile proprii şi formarea deprinderii de a se identifica cu personalităţi de marcă printr-un ciclu de ore dedicate unor eroi de marcă ai literaturii române şi universale
- · Dezvoltarea gustului pentru literatura citită individual şi privită atât ca sursă de informare cât şi ca mijloc de recreere
- · Stimularea interesului pentru studiul limbii române privită din perspectiva demnităţii sale ca limbă profund europeană, moştenitoare a limbii latine de circulaţie internaţională timp de multe secole
Matematică (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi utilizarea conceptelor specifice matematicii
- · Dezvoltarea capacităţilor de exploatare / investigare, rezolvare de probleme
- · Formarea şi dezvoltarea capacităţii de a comunica utilizând limbajul matematic
- · Dezvoltarea interesului şi a motivaţiei pentru studiul şi aplicarea matematicii în contexte variate
Obiective specifice şcolii noastre
- · Formarea unei atitudini de receptare a matematicii privită ca o prezenţă permanentă în activitatea practică a omului
- · Stimularea spiritului de competiţie şi de corectitudine prin participarea la competiţii naţionale şi europene
- · Promovarea matematicii ca o modalitate complementară de comunicare inter-umană, vizând legătura indestructibilă a celor mai noi mijloace de comunicare la distanţă cu această disciplină
Ştiinţele Naturii (clasele III-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi utilizarea unor noţiuni specifice ştiinţelor naturii
- · Dezvoltarea capacităţii de explorare/ investigare a realităţii şi de experimentare prin folosirea unor instrumente şi proceduri avansate
- · Dezvoltarea capacităţii de comunicare, valorificând terminologia ştiinţifică avansată
- · Dezvoltarea interesului pentru un mediu natural echilibrat şi propice vieţii
Obiective specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea interesului pentru resursele biologice ale întregii Europe şi lumii
- · Stimularea interesului pentru cunoştinţele de biologie privite ca o modalitate de auto-cunoaştere, de mai bună înţelegere a asemănărilor şi diferenţelor dintre popoarele şi rasele Europei şi lumii
Istoria românilor (clasa a IV-a)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Înţelegerea şi reprezentarea timpului şi spaţiului în istorie
- · Cunoaşterea şi folosirea resurselor istorice
- · Înţelegerea şi utilizarea limbajului de specialitate
Obiective specifice şcolii noastre
- · Investigarea şi interpretarea faptelor şi proceselor istorice dintr-o perspectivă cauză-efect atât la nivel naţional cât şi la nivel european
- · Predarea istoriei naţionale atât în conformitate cu adevărurile istorice cât şi din perspectiva integratoare la nivel european
Geografia României (clasa a IV-a)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Perceperea şi reprezentarea spaţiului geografic al ţării
- · Cunoaşterea şi utilizarea limbajului geografic
- · Formarea unui comportament favorabil ameliorării relaţiei om-mediu
Obiective specifice şcolii noastre
- · Observarea, descrierea şi relaţionarea elementelor de mediu geografic pe baza resurselor geografice atât la nivel naţional cât şi european
- · Cunoaşterea caracteristicilor geografice ale statului român privite atât din perspectiva proprie, naţională, cât şi din cea a integrării statului naţional într-o structură trans-naţională cum este cea a Uniunii Europene
Religia (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Promovarea valorilor morale ale învăţămintelor religioase şi a rolului acestora în educaţia şi formarea personalităţii copilului
Obiective specifice şcolii noastre
- · Cunoaşterea şi iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii şi desăvârşirii omului
- · Cunoaşterea şi folosirea adecvată a limbajului din sfera valorilor religioase
- · Cunoaşterea învăţăturilor Sfintei Scripturi, a tradiţiilor religioase şi a istoriei bisericii
- · Formarea virtuţilor creştine şi consolidarea deprinderilor de comportament moral-religios
- · Educarea atitudinilor de acceptare, întelegere şi respect faţă de cei de alte credinţe şi convingeri
Educaţie plastică (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea intuitivă a elementelor de limbaj plastic (punctul, linia, pata de culoare, forma)
Obiective specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea simţului estetic prin realizarea proprie respectiv prin participarea la şi analizarea de expoziţii pe teme europene
Educaţie muzicală (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Însuşirea cunoştinţelor şi tehnicilor muzicale pe baza interpretării de cântece din repertoriul pentru copii utilizând cunoştinţele şi tehnicile muzicale specifice
- · Solfegierea cântecelor simple demonstrând cunoaşterea elementelor de bază ale citit-scrisului muzical
Obiective specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea capacităţii de cunoaştere inter-umană prin muzică
- · Cunoaşterea de către elevi a caracterului universal al muzicii în relaţiile inter-umane
- · Dezvoltarea capacităţii analitice prin identificarea asemănărilor şi deosebirilor în muzica diferitelor popoare
Educaţie fizică (clasele I- IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- Menţinerea stării optime de sănătate a elevilor şi creşterea capacităţii de adaptare a acestora la factorii de mediu
- Armonizarea propriei dezvoltări fizice ăi prevenirea instalării abaterilor posibile de la aceasta
- Extinderea fondului propriu de deprinderi motrice de baza, aplicativ - utilitare şi sportive elementare şi dezvoltarea calităţilor motrice aferente
- Practicarea independentă a exerciţiilor fizice, a jocurilor şi a diferitelor sporturi
- Manifestarea spiritului de echipa şi de întrecere, în funcţie de un sistem de reguli acceptate
Obiective specifice şcolii noastre
- Favorizarea socializării copiilor şi elevilor
- Creşterea numărului de practicanţi ai sportului de performanţă
- Cultivarea în rândul copiilor şi elevilor a spiritului de fair-play
- Dezvoltarea spiritului de echipa şi de competiţie prin participarea la competiţii intraşcolare şi extraşcolare
- Favorizarea obişnuinţei de practicare independentă a uneia sau mai multor discipline sportive
- Dezvoltarea spiritului de emulaţie în rândul copiilor şi elevilor.
- Atragerea şi implicarea factorilor de decizie ai administraţiei locale, a altor persoane fizice ăi juridice, în organizarea ăi derularea activităţilor sportive şcolare
Limbi moderne - limba franceza (clasele III-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare orală a unui mesaj în limba străină
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală în limba străină
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a unui masaj scris în limba străină
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare în scris în limba străină
Obiective specifice şcolii noastre
- · Implementarea la elevi a unor tehnici şi metode de învăţare specifice limbilor străine în general pentru a le asigura acestora capacitatea de a se adapta cu uşurinţă la cerinţele de învăţare a oricărei limbi
- · Dezvoltarea interesului pentru limbile străine privite din perspectiva unei responsabilităţi faţă de moştenirea lingvistică a Europei şi faţă de nevoia de schimburi comunicaţionale şi formaţionale la nivel european şi internaţional
- · Dezvoltarea atitudinilor de empatie culturală şi intelectuală prin intermediul limbilor străine
Educaţie civică (clasele I-IV)
Obiective de referinţă desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi respectarea drepturilor copilului
- · Dezvoltarea acelor componente relaţionale care privesc constituirea grupurilor sociale
- · Dezvoltarea şi cultivarea atitudinilor favorabile luării de decizii şi exprimării opiniilor în grupurile din care elevii fac parte şi în afara acestora
- · Dezvoltarea la elevi a acelor capacităţi şi calităţi necesare calificării lor ca cetăţeni europeni
Obiective specifice şcolii noastre
- · Toleranţa
- · Întelegerea caracterului unic al fiinţei umane cât şi a nevoii de a accepta diferenţele dintre oameni ca bază pentru evitarea formării unei atitudini discriminatorii bazate pe diferite criterii (sex, vârstă, etnie, religie, culoare, etc)
- · Înţelegere şi încredere reciprocă
- · Multiculturalitatea şi formarea în spiritul tradiţiei culturale europene
ÎNVĂŢĂMÂNT GIMNAZIAL
Colectivul este format dintr-o echipă de cadre didactice calificate, cu foarte bune rezultate profesionale
- · MARFON ION, director, grad didactic II
- · GOGOASA MIRCEA, grad didactic I
- · SFETCU CLAUDIA, grad didactic I
- · MISTODIE MARIN, grad didactic I
- · SUTA STELEA, grad didactic I
- · PIRNAC STANCA, grad didactic I
- · GHINESCU MARIANA, grad didactic II
- · CERCEL DORU FLORIN, definitivat
- · CIRNU ADRIANA, definitivat
- · TAIATU IULIAN, grad didactic II
- · SIMA IONUT, definitivat
PARTENERIATE EDUCAŢIONALE
- · Inspectoratul Şcolar Judeţean Tepeorman
- · Bisericile din comuna
- · Primaria si Consiliul Local Frasinet
- · Postul de politie Frasinet
- · Dispensarul Medical
- · Parintii
Limba şi literatura română (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capaciăţii de receptare a mesajului oral
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare scrisă
Competenţe specifice şcolii noastre
- Cultivarea încrederii în posibilităţile proprii
- Dezvoltarea gustului pentru literatura citită individual şi privită atât ca sursă de informare cât şi ca mijloc de recreere
- Stimularea interesului pentru studiul limbii române privită din perspectiva demnităţii sale ca limbă profund europeană, moştenitoare a limbii latine de circulaţie internaţională timp de multe secole
Limba engleză (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului oral
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare în scris
- · Dezvoltarea unor reprezentări culturale, a unor atitudini favorabile şi a interesului pentru studiul limbii şi civilizaţiei spaţiului cultural anglo-saxon
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Implementarea la elevi a unor tehnici şi metode de învăţare specifice limbilor străine în general pentru a le asigura acestora capacitatea de a se adapta cu usurinţă la cerinţele de învăţare a oricărei limbi
- · Dezvoltarea interesului pentru limbile străine privite din perspectiva unei responsabilităţi faţă de moştenirea lingvistică a Europei şi faţă de nevoia de schimburi comunicaţionale şi formaţionale la nivel european şi internaţional
- · Dezvoltarea atitudinilor de empatie culturală şi intelectuală prin intermediul limbilor străine
Limba franceză (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului oral
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare orală
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului scris
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare scrisă
- · Dezvoltarea unor reprezentări culturale, a unor atitudini favorabile şi a interesului pentru studiul limbii şi al civilizaţiei franceze
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Implementarea la elevi a unor tehnici şi metode de învăţare specifice limbilor străine în general pentru a le asigura acestora capacitatea de a se adapta cu uşurinţă la cerinţele de învăţare a oricărei limbi
- · Dezvoltarea interesului pentru limbile străine privite din perspectiva unei responsabilităţi faţă de moştenirea lingvistică a Europei şi faţă de nevoia de schimburi comunicaţionale şi formaţionale la nivel european şi internaţional
- · Dezvoltarea atitudinilor de empatie culturală şi intelectuală prin intermediul limbilor străine
Matematică (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi înţelegerea conceptelor, a terminologiei şi a procedurilor de calcul specifice matematicii
- · Dezvoltarea capacităţilor de explorare/investigare şi rezolvare de probleme
- · Dezvoltarea capacităţii de a comunica, utilizând limbajul matematic
- · Dezvoltarea interesului şi a motivaţiei pentru studiul şi aplicarea matematicii în contexte variate
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Formarea unei atitudini de receptare a matematicii privită ca o prezenţă permanentă în activitatea practică a omului
- · Stimularea spiritului de competiţie şi de corectitudine prin participarea la competiţii
- · Promovarea matematicii ca o modalitate complementară de comunicare inter-umană
Fizică (clasele VI-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi înţelegerea fenomenelor fizice, a terminologiei, a conceptelor şi a metodelor specifice domeniului
- · Dezvoltarea capacităţilor de explorare/investigare a realităţii şi de experimentare, prin folosirea unor instrumente şi proceduri proprii fizicii
- · Dezvoltarea capacităţilor de analiză şi de rezolvare de probleme
- · Dezvoltarea capacităţii de comunicare folosind limbajul specific fizicii
- · Formarea unei atitudini critice faţă de efectele ştiinţei asupra dezvoltării tehnologice şi sociale, precum şi a interesului faţă de protejarea mediului înconjurător
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Cunoaşterea importanţei descoperirilor fizice în viaţa omului, a lipsei de contradicţie dintre ele şi credinţă
Chimie (clasele VII-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi înţelegerea fenomenelor chimice, a terminologiei şi a conceptelor specifice domeniului chimiei
- · Dezvoltarea capacităţii de explorare/investigare a realităţii şi de rezolvare de probleme specifice domeniului chimiei
- · Dezvoltarea capacităţii de comunicare, utilizând limbajul specific domeniului chimiei
- · Formarea unor valori şi atitudini referitoare la impactul chimiei asupra naturii şi a societăţii
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Cunoaşterea importanţei descoperirilor chimiei în viaţa omului, a lipsei de contradicţie dintre ele şi credinţă
- · Cunoaşterea pericolelor pe care le poate crea folosirea neavizată a descoperirilor chimice
Biologie (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi înţelegerea terminologiei, a conceptelor şi a principiilor specifice ştiinţelor biologice
- · Dezvoltarea capacităţilor de explorare / investigare în scopul rezolvării de probleme specifice biologiei
- · Dezvoltarea capacităţii de comunicare, utilizând corect limbajul specific biologiei
- · Formarea unor atitudini şi deprinderi referitoare la impactul biologiei asupra naturii şi societăţii
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Cunoaşterea importanţei descoperirilor biologiei în viaţa omului, a lipsei de contradicţie dintre ele şi credinţă
- · Autocunoaşterea
Istorie (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Înţelegerea şi reprezentarea timpului şi a spaţiului în istorie
- · Cunoaşterea şi interpretarea surselor istorice
- · Investigarea şi interpretarea faptelor şi a proceselor istorice
- · Înţelegerea şi utilizarea adecvată a limbajului de specialitate
- · Stimularea curiozităţii pentru studiul istoriei şi dezvoltarea atitudinilor pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Investigarea şi interpretarea faptelor şi proceselor istorice dintr-o perspectivă cauză-efect atât la nivel naţional cât şi la nivel european
- · Predarea istoriei naţionale atât în conformitate cu adevărurile istorice cât şi din perspectiva integratoare la nivel european
Cultură civică (clasele VII-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Utilizarea limbajului din sfera valorilor civice într-un discurs oral sau scris
- · Cunoaşterea valorilor fundamentale ale democraţiei, a practicilor democratice şi a drepturilor omului
- · Dezvoltarea capacităţilor de a dialoga şi de a coopera în condiţiile acceptării pluralismului şi valorizării pozitive a diferenţelor
- · Manifestarea unor atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi
- · Stimularea interesului pentru participarea la viaţa socială şi pentru exersarea calităţii
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Creşterea responsabilităţii civice proprii şi dezvoltarea atitudinii civice relativă la ceilalţi
Geografie (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Situarea corectă în spaţiu şi timp
- · Cunoaşterea şi interpretarea suporturilor grafice şi cartografice
- · Înţelegerea şi utilizarea adecvată a limbajului de specialitate
- · Investigarea şi interpretarea fenomenelor din mediul geografic
- · Formarea unei atitudini constructive şi responsabile faţă de mediul înconjurător
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Observarea, descrierea şi relaţionarea elementelor de mediu geografic pe baza resurselor geografice atât la nivel naţional cât şi european
- · Cunoaşterea caracteristicilor geografice ale statului român privite atât din perspectiva proprie, naţională, cât şi din cea a integrării statului naţional într-o structură trans-naţională cum este cea a Uniunii Europene
Religia (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Cunoaşterea şi iubirea lui Dumnezeu ca fundament al mântuirii şi desăvârşirii omului
- · Cunoaşterea şi folosirea adecvată a limbajului din sfera valorilor religioase
- · Cunoaşterea învăţăturilor Sfintei Scripturi, a tradiţiilor religioase şi a istoriei Bisericii
- · Formarea virtuţilor creştine şi consolidarea comportamentului moral-religios
- · Educarea atitudinilor de acceptare, înţelegere şi respect faţă de cei de alte credinţe şi convingeri
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Promovarea valorilor morale ale învăţămintelor religioase şi a rolului acestora în educaţie şi formarea personalităţii copilului
Educaţie plastică (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de exprimare plastică utilizând materiale, instrumente şi tehnici variate
- · Dezvoltarea sensibilităţii, a imaginaţiei şi a creativităţii artistice
- · Cunoaşterea şi utilizarea elementelor de limbaj plastic
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului vizual-artistic
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea simţului estetic prin realizarea proprie, respectiv prin participarea la expoziţii dar şi analizarea de expoziţii
Educaţie muzicală (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţilor interpretative (vocale şi instrumentale)
- · Dezvoltarea capacităţii de receptare a muzicii şi formarea unei culturi muzicale
- · Cunoaşterea şi utilizarea elementelor de limbaj muzical
- · Cultivarea sensibilităţii, a imaginaţiei şi a creativităţii muzicale
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea capacităţii de cunoaştere inter-umană prin muzică cunoaşterea de către elevi a caracterului universal al muzicii în relaţiile inter-umane
- · Dezvoltarea capacităţii analitice prin identificarea asemănărilor şi deosebirilor în muzica diferitelor popoare
Educaţie fizică şi sport (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- Favorizarea întreţinerii / îmbunătăţirii stării de sănătate şi asigurarea evoluţiei armonioase a dezvoltării fizice, conform particularităţilor de vârsta şi sex
- Dezvoltarea trăsăturilor de personalitate favorabile integrării sociale
- Dezvoltarea capacităţii motrice
- Asimilarea procedeelor tehnice de baza şi a acţiunilor tactice individuale şi colective elementare, necesare practicării în condiţii regulamentare a unor discipline sportive, în şcoală şi în afara acesteia
Competenţe specifice şcolii noastre
- Favorizarea socializării copiilor şi elevilor
- Creşterea numărului de practicanţi ai sportului de performanţă
- Cultivarea în rândul copiilor şi elevilor a spiritului de fair-play
- Dezvoltarea spiritului de echipă şi de competiţie prin participarea la competiţii intraşcolare şi extraşcolare
- Favorizarea obişnuinţei de practicare independenta a uneia sau mai multor discipline sportive
- Dezvoltarea spiritului de emulaţie în rândul copiilor şi elevilor
- Atragerea şi implicarea factorilor de decizie ai administraţiei locale, a altor persoane fizice şi juridice, în organizarea şi derularea activităţilor sportive şcolare
Educaţie tehnologică (clasele V-VIII)
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Înţelegerea implicaţiilor dezvoltării tehnologice asupra individului, mediului şi societăţii
- · Dezvoltarea capacităţii de proiectare, execuţie, evaluare, utilizare şi valorificare a produselor
- · Valorificarea în comunicare a termenilor şi simbolurilor specifice tehnologiilor
- · Dezvoltarea spiritului de iniţiativă şi a capacităţii de orientare profesională
Competenţe specifice şcolii noastre
- · Dezvoltarea unor abilităţi practice
- · Dezvoltarea aspectului estetic al unor tehnologii
Consiliere şi orientare
Competenţe specifice desprinse din Curriculum-ul naţional
- · Dezvoltarea capacităţii de autocunoaştere şi a atitudinii pozitive faţă de sine
- · Dezvoltarea abilităţilor de inter-relaţionare în contexte variate
- · Dezvoltarea abilităţilor de utilizare a informaţiilor în procesul de învăţare
- · Dobândirea abilităţilor de explorare şi planificare a carierei
- · Exersarea abilităţilor de management al unui stil de viaţă de calitate
- · Dezvoltarea atitudinii creştine faţă de viaţa proprie şi în raport cu ceilalţi
- · Realizarea unei dimensiuni corecte a toleranţei faţă de persoana proprie şi faţă de ceilalţi
- · Dezvoltarea laturii caritative a fiecăruia
OPTIONALE
Informatica.Tehnologia informatiei- a V-a, Suta Stelea
Educatie pentru sanatate-a V-a, Pirnac Stanca
Informatica.Tehnologia informatiei-a VI-a, Suta Stelea
Informatica.Tehnologia informatiei-a VII-a, Suta Stelea
Operatii si reactii de baza in laboratorul de chimie-a VIII-a, Marfon Ion
Informatica.Tehnologia informatiei-a VIII-a, Suta Stelea
Paleta activităţilor opţionale poate fi îmbogăţită la propunerea comitetelor de părinţi !
|
|