Scoala Gimnaziala Beica de Jos
Beica de Jos, Mures

Oferta educaţională

 

În comună își desfășoară activitatea un număr de 22 de cadre didactice, 6 cadre nedidactice (5 îngrijitoare, 1 muncitor întreținere/fochist) și un cadru didactic auxiliar (cu funcțiile de secretar,administrator patrimoniu, bibliotecar) care se îngrijesc de educația unui număr de 265 elevi (preșcolari și școlari).

Posturile didactice din comună în anul școlar 2016-2017 sunt ocupate de cadre didactice calificate. Din totalul de 22 de cadre didactice, 14 sunt titulari şi 8 suplinitori calificaţi.  Personalul didactic existent în unităţile noastre este bine pregătit, are multă experienţă didactică.

Școala noastră își propune să ofere elevilor o educație de calitate, într-un cadru școlar care să răspundă nevoilor acestui secol. Avem o școală deschisă pentru toți cetățenii comunității. Scopul instituţiei este formarea unui om educat, civilizat, capabil de a se integra în societate cu un comportament democratic bazat şi pe respectarea valorilor moral-creştine.

Oferta educaţională a şcolii este corespunzătoare nevoilor elevilor. Cadrele didactice sunt bine pregătite şi se preocupă de progresul fiecărui elev în parte şi asigură evaluarea ritmică şi transparentă. În procesul de învăţământ se utilizează materiale didactice şi manual ( documentare tematice) corespunzătoare nivelelor de studiu începători, avansaţi, performanţi. În instituţie se respectă orarul, se asigură zilnic, în timpul derulării programului, securitatea elevilor.

În colectivul şcolii există o ambianţă bună, o bună înţelegere între cadrele didactice, nu au existat stări conflictuale, iar relaţiile dintre director şi personalul didactic sunt bune, la fel şi în interiorul colectivului de cadre didactice, nu au existat decât conflicte minore. Între cadrele didactice şi elevi relaţiile sunt bune, nu există probleme deosebite, aceste probleme există in schimb în relaţiile dintre profesori şi majoritatea părinţilor care nu se interesează de situaţia şcolară a copiilor lor. Există părinţi care se interesează de situaţia şcolară a copiilor lor, dar pe majoritatea nu îi interesează modul de pregătire al copiilor lor. Acest lucru provine din faptul că mediul social din care provin elevii este format din familii cu un nivel de educaţie scăzut al părinţilor, doar un procent de 10% din părinţi au studii liceale, 30 % au studii profesionale şi   40% au absolvit studiile obligatori, iar un procent de 20% nu au finalizat studiile obligatori de cel puţin opt clase. Majoritatea părinţiilor se ocupă cu agricultura un procent de 40%, 30% sunt familii de rromi care execută munci sezoniere, 10% se ocupă cu comercializarea de produse agricole (seminţe, legume) şi numai un procent de 20% au un serviciu stabil la o firmă.   Ambianţa mediului familiar nu este propice educaţiei copiilor şi aceasta provine în special din lipsa mijloacelor financiare şi a lipsei interesului părinţilor pentru educaţie şi pentru şcoală, pentru că majoritatea părinţilor copiilor noştri au fost ei la rândul lor  foarte puţin preocupaţi de educaţie. Motivaţia familiei pentru educaţie provine în special din lipsa mijloacelor financiare, un mare număr de familii îşi trimit copii la şcoală doar pentru a putea încasa alocaţia de stat pentru copii şi pentru a beneficia de unele ajutoare în burse, rechizite şcolare.

Şcoala are relaţii bune cu Primăria, Consiliul Local, Biserica, Autorităţile Locale şi Poliţia.

Personalul didactic existent în unităţile noaste şcolare este bine pregătit în general, are multă experienţă didactică şi o bună stabilitate în şcolile din comună. Nu avem probleme cu personalul didactic la şcolile din Beica de Jos.

Informaţia în interiorul unităţiilor şcolare circulă foarte bine atât între director şi cadre didactice cât şi în sens invers, dar se constată o lipsă a comunicării cu comunitatea din lipsa interesului pentru informaţii, de altfel la sedinţele cu părinţii prezenţa lor este foarte scăzută doar procente de 50-60% din părinţii vin la sedinţe şi doar un procent de 40% se interesează de situaţia şcolară a elevilor.

Considerăm că calitatea managementului şcolar este bună şi doamna director a beneficiat de pregătire managerială. De asemenea are o bună colaborare cu toate cadrele didactice  şi în colectivele didactice nu au fost conflicte, nici între cadre , nici între cadre şi părinţi decât în cazul când conducerea şcolii a reţinut alocaţia unor elevi care aveau absenţe multe de la şcoală.

Şcoala Gimnazială Beica de Jos dispune de două corpuri de clădire. Şcoala nouă are un număr de 7 săli de clasă, un laborator informatică, cu o suprafaţă medie a claselor de 40 m.p., sală profesorală, secretariat, direcţiune, bibliotecă, sală alimente, sală arhivă, holuri spaţioase şi luminoase, 2 băi cu câte 3 puncte sanitare fiecare şi un teren de sport amenajat.  Cel de-al doilea corp de clădire are un număr de 4 săli de clasă şi o minisală de sport. La şcoala nouă există o bibliotecă dotată cu cărţi noi, iar baza materială  a şcolii se prezintă în condiţii bune. S-a primit material didactic nou prin Proiectul pentru Învăţământ Rural. Numărul volumelor existente în biblioteca şcolară au ajuns la 9.652 bucăţi. Prin proiectul ,, ȘI TU POȚI DOTA BIBLIOTECA ȘCOLII TALE- RECICLEAZĂ HÂRTIE ȘI FĂ CURĂȚENIE ÎN SATUL TĂU”, proiect cofinanțat de Fundația FAER- Reghin în colaborare cu Școala Gimnazială Beica de Jos, s-a dotat școala cu cărți noi în anul școlar 2015/2017. În dotarea şcolii există 4 imprimante multifuncţionale, un laborator de informatică cu un număr de 17 calculatoare. A fost instalat internet-ul, au fost dotate cabinetele de istorie, biologie, matematică, limba română cu materiale didactice, iar sala de sport cu mingi, saltele, palete de badminton şi alte echipamente sportive. Mobilierul şcolar în general este vechi, dar s-au schimbat băncile şi scaunele prin sprijinul I.S.J.Mureş, urmând a fi schimbate şi dulapurile din clase. Aceste şcoli dispun şi ele de apă curentă, au câte o baie cu 3 puncte sanitare. Toate şcolile aparţinătoare comunei au fost dotate cu cărţi noi, materiale didactice şi câte 1 calculator. A fost şi este asigurat cadrul necesar de derulare a activităţilor instructive – educative şi administrative – financiare. În domeniul resurselor financiare putem spune că în ultimii anii şcolari nu am avut probleme cu fondurile pentru cheltuielile de personal, cheltuieli pentru iluminat, încălzire, întreţinere a spaţiilor de învăţământ, pentru cheltuieli materiale. S-au asigurat în tot anul fondurile financiare pentru igenizarea sălilor de clasă şi asigurarea confortului minim pentru elevi. De asemenea am beneficiat în acest an școlar de reabilitarea termică și reparații ale Școlii Gimnaziale Beica de Jos prin Proiectul ,, Reabilitare termică și reparații la Școala Gimnazială Beica de Jos” cu sprijinul Primăriei comunei Beica de Jos.

Consiliul Profesoral al Şcolii Gimnaziale Beica de Jos se va sprijini pe următoarele resurse materiale pentru realizarea acţiunilor propuse :

-         baza didactică materială existentă ;

-         17 calculatoarele existente în cabinetul de informatică

-         8 calculatoare existente în şcolii

-         2 aparate foto digitale existente în şcolii

-         2 leptop-uri

-         staţie de amplificare

-         videoproiector

-         2 xerox-uri

-         3 multifuncționale

-         1 cameră video în curte

-         2 camere video pentru examene

-         materiale didactice existente şi procurate cu ocazia proiectelor derulate

-    asigurarea combustibilului lemnos pentru încălzirea şcolilor.

 

 

 

 

PUNCTE TARI:

Au fost elaborate planificările calendaristice şi semestriale, stabilindu-se succesiunea de parcurgere a conţinuturilor, corelarea fiecărui conţinut cu obiectivele de referinţă vizate şi alocarea resurselor de timp pentru fiecare unitate de învăţare.

În lecţiile desfăşurate la clasă se aplică tehnici de implicare individuală sau în grup a elevilor, lucrul în perechi sau în grupuri mici.

Cadrele didactice existente în comună pot acoperi întreaga gamă a disciplinelor curriculare precum şi a curriculum-ului la decizia şcolii. Cadrele didactice sunt calificate şi au participat la programe de pregătire.

S-au elaborat teste de evaluare (iniţială, formativă şi sumativă) fiind însoţite de descriptori de performanţă.

În ceea ce priveşte desfăşurarea activităţilor extracurriculare s-au organizat serbări şcolare, s-au dezbătut teme de circulaţie, de protejare a mediului înconjurător, teme sanitare. S-au organizat drumeţii pentru observarea naturii, colectarea unor materiale necesare, excursii şcolare.  S-a observat creşterea interesului profesorilor diriginţi pentru colaborarea cu parteneri din afara şcolii în desfăşurare orelor de dirigenţie.

Activităţile educative şi extraşcolare diverse au contribuit la formarea elevilor în spiritul principilor europene, dezvoltându-se capacităţi de adaptare şi integrare în comunitate.

A fost şi este asigurat cadrul necesar de derulare a activităţilor instructiv-educative şi administrativ-financiare.

Au fost realizate vaste lucrări de reabilitare a clădirilor ( puncte sanitare, apă curentă, încălzire centrală). Au fost dotate cabinetele, biblioteca şi sala de sport.

Şcoala are relaţii bune cu Primăria şi Consiliul Local, cu Biserica, autorităţile sanitare şi Poliţie.