Scoala Gimnaziala ,,Elena Cuza"
Solesti, Vaslui

Oferta educaţională

NORME, VALORI, CREDINTE, INTELESURI,REPREZENTARI

Există  o serie de norme nescrise pe care se pune accent în şcoală cum sunt:punctualitatea la ore, calm şi răbdare în relaţia cu copiii, decenţa, atitudinea de toleranţă şi valorizare pozitivă a diferenţelor, promovarea diversităţii culturale fără prejudecăţi şi etichetări ( dat fiind faptul că în Şcoala Şerbotești și grădinița Iaz avem şi elevi de etnie rromă).

Valoarea scolii este judecată după calităţile profesorilor care predau în şcoală şi  după alţi indicatori precum dotarea, rezultatele elevilor sau calitatea conducerii.

Profesorii si învatatorii din scoala considera ca o școală din mediul rural poate fi la fel  buna  din punct de vedere al performanţelor, dotarii, încadrarii cu profesori, rezultatelor la examene.( stau dovadǎ premiile obţinute de elevii şcolii la fazele judeţene şi naţionale ale olimpiadelor şcolare și deși mai e mult până a atinge nivelul școlilor din oraș sunt alte beneficii.Elevii din mediul rural deși provin din familii mai nevoiașe dau dovada de bună purtare ceea ce face ca nouă profesorilor să ne fie mai ușor să-i modelăm. .....

Alte atuuri ale scolii:

  • studierea limbilor straine (engleză si franceza)şi a informaticii,
  • derularea unor programe educationale  ce au ca scop ajutorarea elevilor de a putea fi susținuți la școală de familiile lor
  • existenţa unui microbuz şcolar care transportă copiii de la domiciliu la şcoală şi invers.(Satu-Nou, Ştioborăni, Valea Siliștei, Boușori)

Valorile promovate în şcoala sunt specifice unei culturi inclusive:

-fiecare elev este încurajat să se simtă binevenit în şcoală,

-cadrele didactice care au copii cu nevoi educative speciale colaboreaza cu părinții , CJRAE Vaslui,

-personalul didactic şi comitetul de părinti au bune relaţii de lucru,

-scoala depune eforturi pentru a reduce practicile discriminatorii şi pentru ca elevii să fie valorizaţi în mod egal,

-practica educatională se axează pe potenţialul aptitudinal de care dispune fiecare copil în virtutea căruia poate achiziţiona un minim de cunoştinţe şi capacităţi, şcoala  valorificând cât mai bine potenţialul respectiv.