Şcoala Gimnazială Nr. 1 Bârlad
Barlad, Vaslui

Oferta educaţională

OFERTA DE OPŢIONALE PENTRU CLASA A V-A

1. Lecturile copilăriei între basm şi realitate - opţionalul urmăreşte descoperirea plăcerea lecturii  şi formarea deprinderii de a citi; relatarea conţinutului textelor, făcând deosebirea între real şi fantastic; descoperirea personajelor, făcând apreciere asupra acestora; argumentarea opţiunilor; realizarea textelor proprii.

2. Opţional ,,Educaţia pentru mediu’’ Obiective: - creşterea nivelului de conştientizare a problemelor legate de mediu şi de identificare a soluţiilor de rezolvare, asigurarea legăturii cunoştinţe-conştientizare-deprinderi-acţiune

3. Opţional ,,Descoperă natura’’ - elevii au posibilitatea de a aplica cunoştinţele teoretice în practică, de a se implica activ în proiectele desfăşurate la nivel local şi naţional.

4. Educaţie pentru sănătate – prin acest opţional se urmăreşte promovarea cunoştinţelor corecte privind diverse aspecte ale sănătăţii şi formarea de atitudini şi deprinderi indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. Sunt vizate: 1. promovarea sănătăţii şi a stării de bine a elevului, 2. dezvoltarea personală a elevului 3. Prevenire

5. Elements of British Civilisation- opţionalul urmăreşte iniţierea elevilor în aspecte elementare de civilizaţie britanică. Sub umbrela culturală britanică, elevii vor realiza scenete în limba engleză, având ca temă viaţa şcolară, pasiunile şi preocupările copiilor.

6. Istoria între legendă şi adevăr - Cursul opţional „Mituri, alegorii, legende - simboluri şi interpretări” isi propune să ofere elevilor contactul cu o anumită arie din universul fascinant al miturilor, alegoriilor, parabolelor şi legendelor.

7. Acces la istorie. Cunoaşte oraşul în care trăieşti- propune elevilor aprofundarea, analizarea, înţelegerea şi cunoaşterea istoriei municipiului Bârlad şi a zonei înconjurătoare din cele mai vechi timpuri şi până în actualitate. Cursul are în vedere studierea de către elevi a evoluţiei istorice, economice, sociale, politice, precum şi a tradiţiilor zonei.

8. Tehnologia informaţiei şi comunicării - O parte a elevilor sunt deja familiarizaţi cu computerul: au urmat cursuri de iniţiere în şcoala primară sau au învăţat jucându-se, acasă. Pentru ei, opţionalul urmăreşte uniformizarea şi consolidarea cunoştinţelor dobândite deja, precum şi aplicarea acestor cunoştinţe pentru facilitarea învăţării la celelalte materii. Pentru elevii care nu au luat încă un contact direct cu calculatorul, opţionalul îşi propune familiarizarea cu cele mai comune operaţii si aplicaţii informatice.

9. Prietenii matematiciiOpţionalul răspunde nevoilor de dezvoltare a personalităţii elevilor prin formarea de capacităţi, competenţe şi atitudini bazate pe gândirea critică, logică şi creativă. Strategia didactică are ca dominantă lucrul în echipă, favorizând astfel comunicarea şi asumarea de către elevi a diverselor roluri în cadrul unui grup.

10. Artă şi îndemânare - activitaţi practice pentru dezvoltarea aptitudinilor şi creativitaţii- Opţionalul îşi propune dezvoltarea aptitudinilor artistice, aducând arta mai aproape de copii prin joc, creativitate, astfel încât sa se simtă cu adevărat atraşi de ceea ce se întâmplă în opera de artă, iar aceasta să devină semnificativă pentru viaţa şi experienţa lor

11. Tehnici de învăţare eficientă- Acest opţional îşi propune abordarea unor metode care să îmbunătăţească activitatea de învăţare a elevilor, să învăţăm elevii să înveţe în mod inteligent, eficient, creativ, nu mecanic şi reproductiv. Elevii vor învăţa să realizeze un plan eficient de studiu, vor identifica factorii perturbatori ai învăţării.

12. Pictură religioasă pe lemn, sticlă şi piatră - Opţionalul îşi propune cunoaşterea credinţei creştine din punctul de vedere al iconografiei, privind argumentarea scripturistică şi patristică.

OFERTA DE OPŢIONALE PENTRU CLASA A VI-A

1. Compunerile gramaticale - opţionalul urmăreşte consolidarea cunoştinţelor de gramatică ; aplicarea cunoştinţelor de limbă în compoziţii ;respectarea canoanelor scrierii.

2. Opţional ,,Descoperă natura’’ - elevii au posibilitatea de a aplica cunoştinţele teoretice în practică, de a se implica activ în proiectele desfăşurate la nivel local şi naţional.

3. Reading and writing targets- Acest opţional îşi propune să răspundă necesităţii de a încuraja elevii să deprindă tehnici de abordare a textului scris, cu care elevii trebuie să se familiarizeze de la nivel elementar.

4. Elements of British Civilisation - opţionalul urmăreşte iniţierea elevilor în aspecte elementare de civilizaţie britanică. Sub umbrela culturală britanică, elevii vor realiza scenete în limba engleză, având ca temă viaţa şcolară, pasiunile şi preocupările copiilor.

5. Educaţie pentru sănătate – prin acest opţional se urmăreşte promovarea cunoştinţelor corecte privind diverse aspecte ale sănătăţii şi formarea de atitudini şi deprinderi indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. Sunt vizate: 1. promovarea sănătăţii şi a stării de bine a elevului, 2. dezvoltarea personală a elevului 3. prevenire

6. Acces la istorie. Cunoaşte oraşul în care trăieşti- propune elevilor aprofundarea, analizarea, înţelegerea şi cunoaşterea istoriei municipiului Bârlad şi a zonei înconjurătoare din cele mai vechi timpuri şi până în actualitate. Cursul are în vedere studierea de către elevi a evoluţiei istorice, economice, sociale, politice, precum şi a tradiţiilor zonei.

7. Tehnologia informaţiei şi comunicării - O parte a elevilor sunt deja familiarizaţi cu computerul: au urmat cursuri de iniţiere în şcoala primară sau au învăţat jucându-se, acasă. Pentru ei, opţionalul urmăreşte uniformizarea şi consolidarea cunoştinţelor dobândite deja, precum şi aplicarea acestor cunoştinţe pentru facilitarea învăţării la celelalte materii. Pentru elevii care nu au luat încă un contact direct cu calculatorul, opţionalul îşi propune familiarizarea cu cele mai comune operaţii si aplicaţii informatice.

8. UNIVERSUL CREAŢIEI - „Copiii noştri nu mai citesc!” O realitate. O actualitate. Optionalul Universul creaţiei” urmăreşte „instigarea la lectură”, trezirea interesului pentru carte prin intermediul lecturii de plăcere. Dorim să încurajăm apropierea autentică a elevilor de cartea de literatură, date fiind consecinţele majore în formarea personalităţii lor. Prin lectură, îşi activizeză şi îmbogăţesc vocabularul, îşi însuşesc o exprimare corectă şi expresivă, îşi dezvoltă gândirea, imaginaţia, aprecierea frumosului artistic. Iată doar câteva considerente pentru care ne dorim să reînviem dorinţa de a citi, de a redescoperi frumuseţea lecturii şi universul cuvântului.

OFERTA DE OPŢIONALE PENTRU CLASA A VII-A

1. Educaţie pentru sănătate – prin acest opţional se urmăreşte promovarea cunoştinţelor corecte privind diverse aspecte ale sănătăţii şi formarea de atitudini şi deprinderi indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. Sunt vizate: 1. promovarea sănătăţii şi a stării de bine a elevului, 2. dezvoltarea personală a elevului 3. Prevenire

2. Comunicarea de la origini la Internet - Scopul cursului este cunoaşterea rolului pe care îl mass media în societate, precum şi funcţionarea mecanismelor de comunicare din lumea înconjurătoare, recunoaşterea diferitelor tipuri de comunicare; alcătuirea de mesaje respectând anumite criterii de construcţie; observarea evoluţiei istorice a mijloacelor de comunicare; observarea şi descrierea modului de realizare a procesului de comunicare în diferite domenii de activitate; observarea impactului mijloacelor de comunicare în masă

3. Great Britain versus America – opţionalul urmăreşte prezentarea comparativă a unor elemente de cultură şi civilizaţie britanică şi americană, precum şi iniţierea în literatura britanică şi americană pentru adolescenţi.

4. English is musical - Acest opţional îşi propune să aprofundeze studiul limbii engleze prin crearea unei programe în care să se împletească situaţii lingvistice cu reflectarea acestora în cântece de circulaţie internaţională. Se ştie cât de fascinaţi sunt elevii de muzică şi cât de mult facilitează linia melodică învăţarea unei limbi străine. Prin intermediul acestui opţional elevii vor avea oportunitatea de a-şi perfecţiona pronunţia, de a-şi dezvolta noţiunile lexicale. De asemenea, ei vor avea şansa de a-şi exersa abilităţile interpretative sau teatrale, îmbinând abordarea noţiunilor lingvistice cu activităţi relaxante, care îi vor putea încuraja şi către alte activităţi extracurriculare.

5. Acces la istorie. Cunoaşte oraşul în care trăieşti- propune elevilor aprofundarea, analizarea, înţelegerea şi cunoaşterea istoriei municipiului Bârlad şi a zonei înconjurătoare din cele mai vechi timpuri şi până în actualitate. Cursul are în vedere studierea de către elevi a evoluţiei istorice, economice, sociale, politice, precum şi a tradiţiilor zonei.

6. Holocaustul - Elaborarea acestui curs opţional era necesară în condiţiile în care problema "Holocaustului a devenit o temă centrată în sistemul educaţional din multe ţări europene, cât şi datorită faptului că această problematică este -puţin cunoscuta la nivel naţional. Acest curs opţional are un scop informativ, deoarece îşi propune să aducă la cunoştinţă elevilor informaţii despre poporul evreu, cultura şi civilizaţia evreiască şi drama prin care a trecut acest popor. Se urmăreşte astfel să se completeze informaţiile pe care elevii le obţin despre acest subiect din programa de istorie obligatorie.

7. Mãsura în geometria euclidianã – lungimi, arii, volume - tema este o punte de legătură între geometrie şi celelalte ramuri ale matematicii dar şi cu celelalte ştiinţe . O dată introdusă teoria măsurii, aplicaţiile la clasă devin practic nelimitate, iar referirile la rezultate obţinute de-a lungul timpului de către matematicieni celebri devin extrem de atrăgătoare.

8. Elemente de teoria numerelor - La sfârşitul clasei a VII a elevii vor fi capabili să : determine numere întregi care îndeplinesc proprietăţi date, să aplice proprietăţi ale operaţiilor cu numere raţionale în situaţii nonstandard, să rezolve probleme practice utilizând reguli de divizibilitate, să stabilească dacă un număr este pătrat perfect folosind congruenţe, să descopere reguli , să recunoască proprietăţi comune, să clasifice şi să completeze şiruri numerice, să analizeze logica unor metode de rezolvare, creeze probleme originale într-un cadru iniţial oferit, îşi autocultive perseverenţa, răbdarea,efortul susţinut în „lupta” cu o problemă

9. Ne place matematica - Elevul, sătul de ora de MATEMATICĂ OBIŞNUITĂ, doreşte să iasă din tiparul ,, şablon ” al unei ore de matematică şi să înveţe ,, şi în alt fel ” matematica. Orele vor constitui o destindere psihică şi mentală, stârnind totodată interesul şi curiozitatea de a afla cât mai multe lucruri. Elementul de joc, care face ca matematica să fie recreativă, poate lua diverse forme: o enigmă, un truc, un paradox, o eroare logică sau pur şi simplu matematică, cu unele trăsături curioase sau amuzante.

10. Prietenii matematicii - În vederea pregătirii pentru susţinerea testelor naţionale şi a altor concursuri, elevii îşi vor mări aria de cunoştinţe necesare pentru rezolvarea unor exerciţii şi probleme, aducând un plus de atracţie pentru această disciplină.

OFERTA DE OPŢIONALE PENTRU CLASA A VIII-A

1. Interpretarea unui text - acest opţional vizează consolidarea cunoştinţelor de teorie literară ; exprimarea opiniei personale cu argumente

2. Great Britain versus America - opţionalul urmăreşte prezentarea comparativă a unor elemente de cultură şi civilizaţie britanică şi americană, precum şi iniţierea în literatura britanică şi americană pentru adolescenţi.

3. Educaţie pentru sănătate – prin acest opţional se urmăreşte promovarea cunoştinţelor corecte privind diverse aspecte ale sănătăţii şi formarea de atitudini şi deprinderi indispensabile unui comportament responsabil şi sănătos. Sunt vizate: 1. promovarea sănătăţii şi a stării de bine a elevului, 2. dezvoltarea personală a elevului 3. prevenire

4. Acces la istorie. Cunoaşte oraşul în care trăieşti- propune elevilor aprofundarea, analizarea, înţelegerea şi cunoaşterea istoriei municipiului Bârlad şi a zonei înconjurătoare din cele mai vechi timpuri şi până în actualitate.

5. Holocaustul - Elaborarea acestui curs opţional era necesară în condiţiile în care problema "Holocaustului a devenit o temă centrată în sistemul educaţional din multe ţări europene, cât şi datorită faptului că această problematică este -puţin cunoscuta la nivel naţional. Acest curs opţional are un scop informativ, deoarece îşi propune să aducă la cunoştinţă elevilor informaţii despre poporul evreu, cultura şi civilizaţia evreiască şi drama prin care a trecut acest popor.

6. Chimia, natura şi viaţa – opţionalul îşi propune promovarea chimiei ca ştiinţă a vieţii şi vizează educarea elevilor pentru un stil sănătos de viaţă, accentul fiind schimbat din latura teoretică a chimiei pe cea aplicativă, informativă şi experimentală.

7. Matematica pentru examene- În vederea pregătirii pentru susţinerea testelor naţionale şi a altor concursuri, elevii îşi vor mări aria de cunoştinţe necesare pentru rezolvarea unor exerciţii şi probleme, aducând un plus de atracţie pentru această disciplină.

8. Tehnica redactării compoziţiilor şcolare - Elevii claselor a VIII-a au de parcurs o programă prevăzută pentru Examenul Naţional de Limba şi literatura română. Ora de opţional va folosi ca punct de plecare aceste repere, având în vedere exersarea redactării sub forma unor exerciţii variate, astfel încât fiecare elev să poată utiliza cunoştinţele însuşite în anii anteriori la orele de limba română pentru a obţine un rezultat cât mai bun la Evaluarea Naţională.

9. Math 4 all- Necesitatea infiintarii acestui optional de aprofundare pentru clasa a VIII-a A porneste de la analiza rezultatelor obtinute la tezele cu subiect unic de anul trecut si constituie in acelasi timp o strategie de imbunatatire a rezultatelor. Consider ca prezenta unor ore de aprofundare a catorva in temele cele mai sensibile ale programei nu poate fi decat benefica pentru elevi.