Gradinita particulara Pinochio
Bacau, Bacau

Activităţi extracurriculare

PROGRAM DE DEZVOLTARE

PENTRU ACTIVITĂŢILE EXTRACURRICULARE

 

 

DURATA DERULĂRII PROGRAMULUI: an şcolar 2007-2008

OBIECTIV GENERAL: creşterea calităţii procesului instructiv-educativ, formarea unei atitudini pozitive faţă de valorile moral-civice, a respectului faţă de mediul natural şi social.

 

OBIECTIVE CADRU:

  • Cunoaşterea şi respectarea unor norme simple de comportare în societate, educarea capacităţii de a intra în relaţie cu copiii şi cu adulţii;
  • Formarea şi educarea unor trăsături pozitive de voinţă şi caracter, formarea unei atitudini pozitive faţă de sine şi faţă de ceilalţi;
  • Cunoaşterea unor elemente de istorie, geografie, cultură şi religie care definesc portretul moral şi spiritual al poporului român;
  • Formarea capacităţii de a identifica, continua, păstra şi respecta aceste valori;
  • Formarea şi dezvoltarea unor capacităţi specifice preşcolarităţii privind noile educaţii şi pentru formarea viitorului cetăţean;
  • Formarea şi dezvoltarea unei atitudini pozitive faţă de natură;

OBIECTIVE DE REFERINŢĂ:

  • Formarea percepţiei de sine şi de celălalt pentru identificarea şi acceptarea locului şi rolului său în grupul social;
  • Formarea capacităţii de cunoaştere şi respectare a normelor elementare de pază pentru securitatea individuală şi colectivă;
  • Formarea capacităţii de adaptare a propriului comportament în raport de norme prestabilite, cunoscute, în situaţii concrete;
  • Formarea premiselor unei atitudini pozitive, umaniste în manifestarea comportamentelor interumane în mod constant;
  • Formarea şi dezvoltarea capacităţii de a acţiona în diferite situaţii sociale tolerant, cu acceptare şi solidaritate;
  • Formarea şi dezvoltarea capacităţii de a înţelege efectul actelor sale asupra mediului natural şi social;

 

STRATEGII DIDACTICE.

Tipuri de strategii:

  • Bazate pe joc;
  • Algoritmice;
  • Semialgoritmice;
  • Mixte;
  • Expozitiv-euristice;
  • Imaginativ-creative;

 

Forme de organizare:

  • Pe grupuri mici;
  • Pe echipe;
  • Cu copiii unei grupe;
  • Cu toţi copiii din grădiniţă;
  • În parteneriat cu alţi parteneri educaţionali;
  • Participarea la proiecte educaţionale ce vizează activităţile extracurriculare;

 

Metode utilizate:

  • Povestirea;
  • Conversaţia;
  • Observarea;
  • Demonstraţia;
  • Exerciţiul;
  • Experimentul;
  • Jocul de rol;
  • Jocul cu subiecte din viaţa cotidiană;
  • Jocul exerciţiu;
  • Studiul de caz;
  • Alte metode activ- participative şi de învăţare prin cooperare;

 

Modalităţi de realizare

  • Povestire;
  • Memorizare;
  • Citire de imagini;
  • Cântece;
  • Jocuri muzicale;
  • Jocuri cu text şi cânt;
  • Jocuri senzoriale;
  • Jocuri distractive;
  • Vizionări de spectacole;
  • Excursii;
  • Plimbări;
  • Vizite;
  • Povestiri cu caracter moralizator;
  • Activităţi cu caracter practic-aplicativ;
  • Desen, pictură, modelaj;
  • Organizarea de expoziţii şi concursuri;
  • Participarea la proiecte educaţionale;
  • Participarea la concursuri pe diferite teme;
  • Participarea la expoziţii de artă plastică şi jucării pentru copii;

 

 

Resurse:

  • a) umane
  • în funcţie de activitatea exracurriculară desfăşurată, de specificul acesteia, vor fi antrenaţi în activitate grupuri mai mici sau mai mari de copii sau  când conţinutul activităţii permite toţi copiii din grădiniţă;
  • nivelul grupelor de copii este foarte bun şi activităţile instructiv-educative din grădiniţă sunt o bază solidă pentru acest gen de activităţi;
  • b) temporale:
  • în funcţie de specificul fiecărei activităţi timpul afectat va avea diferite durate, unele acţiuni se vor desfăşura la date fixe altele în funcţie de datele unor evenimente cu caracter cultural, istoric sau religios, în funcţie de planificarea făcută de educatoare, altele în funcţie de finanţare şi sponsorizări;
  • c) bibliografice: conform înregistrărilor din biblioteca grădiniţei,
  • d) materiale:

mijloacele şi materialul didactic utilizat corespunde listei de dotare a gădiniţei.

 

PARTENERI, COLABORATORI ÎN SPRIJINUL DESFĂŞURĂRII ACTIVITĂŢILOR

  

  • copii;
  • elevi;
  • educatoare şi profesori;
  • părinţi;
  • organizaţii nonguvernamentale;
  • mass-media;
  • grădiniţe de stat şi particualre;
  • şcolile din cartier;
  • reprezentanţi ai comunităţii locale;
  • biserica;

                           

ACTIVITĂŢI PROPUSE A SE DERULA PE DURATA

ANULUI ŞCOLAR 2007-2008

  • observări;
  • lecturi după imagini;
  • povestiri;
  • convorbiri;
  • teatru de păpuşi;
  • activităţi cu caracter practic-aplicativ;
  • colaje, aplicaţii, confecţii de albume;
  • desen, pictură, modelaj;
  • concursuri de dans, cântece şi poezie;
  • concursuri pe temă dată;
  • jocuri de rol, de mişcare, distractive;
  • jocuri de creaţie, cu text şi cânt, muzicale;
  • vizionări de spectacole, filme de desene animate;
  • vizite plimbări, excursii;
  • cercuri cu caracter artistic;
  • participare la proiectul educaţional naţionel „Comoara din deşeuri"
  • participare la proiectul educaţional „Un copac, un copil, o floare"
  • participare la proiectul educaţional „ Arta jocului - bucuria de a dărui"

participare la proiectul educaţional „Şotron