Liceul Teoretic "Ioan Slavici" Timisoara
Timisoara, Timis
Activităţi extracurriculare
Anul școlar 2017-2018
În cadrul Liceului a fost înființat Cercul de Științe Aplicate - un cadru liber, nonformal, în care elevii, alături de profesori, învață despre modul în care se aplică știința în viața de zi cu zi.
Anul școlar 2016-2017
În cadrul liceului sunt în implementare două proiecte Erasmus+:
- proiectul Erasmus+ Youth Bridges To Reach Efficient European Citizenship Awareness, care are câte un partener din România, Marea Britanie, Germania, Turcia, Italia, Suedia, Grecia, - în implementare în anii școlari 2015-2016 și 2016-2017 (2 ani)
- proiectul Erasmus+ De-schooling in school: re-shaping school practices to bring motivation, grit and choice in disadvantaged youth learning, în care partenerii sunt din România, Cipru, Marea Britanie și Turcia, - în implementare în anii școlari 2015-2016 și 2016-2017 (2 ani)
- proiectul IPA Îndrumarea elevilor către formarea unor cariere de succes prin colaborare transfrontalieră, în colaborare cu Liceul Nikola Tesla din Vârșeț, Serbia, - în implementare în anii școlari 2015-2016 și 2016-2017 (9 luni)
În cadrul proiectului YBRECA, activitățile din primul an au vizat, printre altele, conțtientizarea de către elevi a conceptelor de cetățenie europeană și de multiculturalitate. Pentru profesori, activitățile au vizat implementarea a noi metode de predare în context multicultural european.
În cadrul proiectului DE-SCHOOLING, activitățile din primul an au vizat printre altele implicarea elevilor în viața comunității, la nivel școlar și încurajarea lor de a lua decizii pentru viitor. Au fost derulate module prin care s-a urmărit în special dezvoltarea competențelor de antreprenoriat și pentru viață, dar și activități de stimulare a creativității și de autocunoaștere. Mai mult decât atât, datorită caracterului episodic al activităților, elevii au învățat să își planifice activitățile pe termen mediu și lung.
În cadrul proiectului IPA ”Îndrumarea elevilor către formarea unor cariere de succes prin colaborare transfrontalieră”, elevii de la cele două licee au înființat 10 firme de exercițiu și au fost dobandite competențe antreprenoriale specific mediului transfrontalier.