Scoala Gimnaziala "Avram Iancu" Oradea
Oradea, Bihor

Activităţi extracurriculare

Puteți accesa un site care prezintă activitățile extrașcolare ale elevilor și profesorilor din școala noastră, la adresa

 

http://www.ovidan.ro/?p=articles.13.406

 

 

Proiectul Erasmus + ”Solar Power Education and Learning”

Experiența SPEL văzută prin ochii copiilor implicați în mod direct în proiect – Mobilitatea 1

 

 

Măluțan Cserna Andreea (clasa a VIII-a): Acum 2 săptămâni, am participat la prima mobilitate din proiectul Erasmus+, în Amelia, un orașel mic, dar primitor din Umbria, Italia, împreună cu alți 3 elevi ai școlii noastre.

În Italia, școala lor este foarte mare, având 2 laboratoare de chimie, o sală imensă de sport, 3 cabinete de limbi străine, 2 clase speciale pentru copiii cu handicap și multe clase împărțite pe 3 nivele. Profesorii școlii au fost foarte amabili, dar elevii în mod special. În timpul mobilității, am creat multe prietenii cu noi elevi și ne-am distrat foarte bine în grupul de oameni creat de noi. Familiile la care am stat, ne-au așteptat cu mult drag, întâmpinându-ne cu un festin cald după un drum lung, dar nu foarte obositor.

În timpul celor 2 zile petrecute acolo, cel mai mult m-a fascinat prezentarea unui proiect despre energia solară și panourile solare, prezentat de către elevii colegiului din Amelia.

După terminarea orelor, ieșeam toți în oraș și luam de obicei cina. Eu am stat într-un sat mai mic, de lângă Amelia, numit Penna in Teverina. În fiecare seara ieșeam la plimbare, alături de alt grup de prieteni. Partea mea preferată din mobilitate a fost excursia la Roma, în care am vizitat mai multe obiective: Coloseumul, Panteonul, Fontana di Trevi și multe altele.

În cele 4 zile, am trăit cea mai frumoasă experiență din viața mea, astfel legând noi prietenii cu oameni dragi și vizitând locuri în care nu știi dacă vei mai ajunge.

Oprea Daria-Carina (clasa a VIII-a)

În Italia, am trăit o experiență unică, minunată și extraordinară. Am avut ocazia de a întâlni persoane minunate, cu care am legat prietenii, care să sperăm că vor dura ani îndelungați. Când am aflat că am fost admisă la mobilitatea din Italia, am fost foarte nerăbdatoare, deoarece îmi doream foarte mult să ajung acolo, fiind una dintre țările mele preferate. Am început să mă pregătesc din timp, cu multe poze legate de ipostazele soarelui, deoarece tema proiectului a fost “Analiza soarelui din diverse perspective și modalitățile de uitlizare a energiei solare”. Am creat și diferite clip-uri video, în care povesteam despre o zi din viața mea. Am realizat de asemenea diferite proiecte Power Point legate de orașul meu, Oradea, despre cultura română și multe altele. Împreună cu colegii mei am realizat un dans popular specific bihorenilor.

În Italia, am vizitat diferite obiective turistice precum: Vaticanul, Roma și împrejurimile orașului Amelia, unde s-a desfășurat mobilitatea. Am avut parte de oameni minunați, am avut plăcerea de a sta într-o familie frumoasă și iubitoare, și nu în ultimul rând, am avut plăcerea de a-mi crea noi prieteni.

Dacă ar trebui să definesc Erasmus într-un cuvânt, aș alege cunoaștere de sine, deoarece fiecare moment pe care am avut ocazia să il surprind acolo, m-a ajutat să ma cunosc mai bine pe mine, și să imi dau seama cât de norocoasă sunt că am ajuns acolo. Recomand tuturor copiilor să se înscrie la acest proiect, și le promit că vor avea parte de clipe minunate, și de noi prieteni.…

Numele meu este Lorena (clasa a VIII-a A) și am participat în proiectul Erasmus+, mobilitatea din Italia. Acum 2 luni am fost admisa în acest proiect împreună cu înca 3 elevi din școală.

Înainte de a pleca în mobilitate, ne-am pregătit cu activități legate de tema proiectului, și anume energia solară. Am adunat informații despre soare, despre modul în care se utilizează energia solara în zona nostră, am fotografiat soarele în diferite ipostaze și am pregătit un logo al proiectului.

Drumul nu a fost obositor și ne-am distrat toți împreună. Când am ajuns, familiile gazdă ne-au așteptat cu mult entuziasm. Ne-au primit după o lungă așteptare. Mie mi-a fost foarte ușor să mă integrez în famile și m-am înțeles foarte bine cu toți. Am ajuns la o familie mare, cu 4 fete. Am vizitat multe locuri frumoase și ne-am făcut mulți prieteni noi. Încă ținem legătura cu majoriatatea dintre ei. Am participat la orele de la școala lor și am discutat despre proiectul nostru principal ,,Solar Power”. Pe tema aceasta am făcut multe activități, preferata mea a fost cea în care ne-am prezentat fiecare pozele artistice făcute soarelui.

Vremea a fost foarte frumoasă, a fost cald și nu a plouat în niciuna dintre zilele petrecute acolo. În prima zi am vizitat Roma, iar apoi am plecat în locul în care am locuit timp de 4 zile, Amelia. Acolo am vizitat un muzeu, niște parcuri, am fost să mâncăm o grămada de bunătăți italiene, paste, pizza, înghețată, clătite etc și am ieșit toți la plimbare în fiecare seara.

A fost o experiență foarte frumoasa și plecarea a fost foarte tristă. Îmi este foarte dor de toți oamenii pe care i-am întâlnit în acest proiect și sper că ne vom mai revedea cândva în această viață. Cred că este o experiență unică și recomand tuturor să vă înscrieți!

Mă numesc Andrei Haș și sunt elev în clasa a VIII-a A experiența din Italia a fost una nemaipomenită. Oamenii de acolo sunt foarte prietenoși și buni la suflet. Am avut ocazia să văd cum este într-o școala din Italia și să compar sistemul de învățământ.

Prin acest proiect am reușit să cunosc foarte multe persoane care mi-au făcut călatoria specială. Sper că voi mai tine legătura cu ei. A fost o experiență super și aș repeta-o la nesfarșit.

 

Descriere proiect Erasmus+

 

SOLAR POWER EDUCATION AND LEARNING

 

 

 

Proiectul este finanţat de Comisia Europeană prin programul Erasmus+ SOLAR POWER EDUCATION AND LEARNING, 2019-1-BG01-KA229-062277_2, se derulează în perioada 01.10.2019 – 30.09.2021 și este implementat de Școala Gimnazială “Avram Iancu” Oradea.

 

 

 

Scopul proiectului este acela de a aduce împreună elevii din diferite țări și categorii sociale pentru a comunica, coopera și pentru a se aprecia unii pe alții.

 

Revoluția energetică reprezintă calea sigură către un viitor fără energii nucleare și către o societate industrială preocupată de sustenabilitate. Este absolut necesară creșterea nivelului de conștientizare în ceea ce privește folosirea sustenabilă a resurselor de energie. Toți cetățenii europeni au o responsabilitate comună în ceea ce privește folosirea eficientă a resurselor planetei și identificarea unor alternative ecologice. Proiectul se concentează în mod special asupra soarelui ca element principal al sistemului solar și ca sursă de energie în toate culturile și pentru toate formele de viață.

 

Obiectivul general al proiectului: dezvoltarea competențelor lingvistice, cunoașterea modalităților de utilizare a energiei solare prin realizarea activităților propuse și prin experiența muncii în echipă cu elevi din alte țări partenere.

 

 

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

 

  • dezvoltarea competențelor lingvistice pentru a înțelege și a comunica mai ușor în limba engleză
  • formarea spiritului de echipă și sprijinirea reciprocă pe durata călătoriilor
  • construirea abilităților civice pentru păstrarea unui mediu curat și sănătos
  • dobândirea de noi cunoștințe în ceea ce privește producerea și utilizarea sustenabilă a energiei solare
  • însușirea abilităților de voluntariat și toleranță față de ceilalți, cu o cultură diferită de a noastră
  • abilitarea elevilor cu competențe de comunicare prin păstrarea unor relații de amiciție cu partenerii străini din proiect

 

Grupul țintă: 20 elevi de la Școala Gimnazială „Avram Iancu”, cu vârsta cuprinsă între 12-14 ani, cu bune abilități de comunicare în limba engleză și dornici de a cunoaște cât mai multe modalități de utilizare a surselor alternative de energie.

 

Mai multe informații despre Erasmus+, se regăsesc accesând link-ul: https://www.erasmusplus.ro/

 

 

 

Parteneri

 

Bulgaria: „Dimitar Gachev” Secondary School- Țara coordonatoare

 

Italia: „Istituto Omnicomprensivo Amelia”

 

Croația: „Osnovna skola Vladimira Nazora Daruvar”

 

România: Școala Gimnazială „Avram Iancu”

 

Portugalia: „ENSINUS - Estudos Técnicos e Profissionais SA”

 

Turcia: „Adana Fen Lisesi”

 

 

 

Echipa de proiect

 

Coordonatorul proiectului: Prof. Voicu Roxana

 

Directorul școlii, responsabilul cu monitorizarea și evaluarea derulării activităților: Prof. Dr. Bîrlădeanu Gheorghina

 

Directorul adjunct al școlii, responsabilul tehnic: Prof. Velimirovici Cosmin

 

Responsabilul pentru selecția elevilor: Prof. Șpan Claudia

 

Responsabilul pentru pregătirea elevilor: Prof. Bungău Angela

 

Responsabilul cu diseminarea și popularizarea proiectului: Prof. Iovan Florica

 

Responsabilul pentru pregătirea culturală: Prof. Toia Viorica

 

Responsabilul financiar: Contabil Andruța Dana

 

 

 

Selecție elevi

 

Pentru selectarea participanților se organizează un concurs de selecție înainte de fiecare mobilitate.

 

Criteriile de participare:

 

  • rezultate bune la învățătură și media 10 la purtare în anii școlari precedenți
  • abilități lingvistice în limba engleză oral și scris
  • cunoașterea unor modalități de păstrare a mediului curat și sănătos
  • stare de sănătate bună - certificată prin adeverință medicală

 

 

 

Probe de concurs

 

  • Limba engleză – probă orală, eliminatorie
  • Limba engleză – probă scrisă
  • Imaginație și simț practic în realizarea unui colaj – probă practică

 

 

 

Activități

 

Pregătire – elaborarea și asumarea documentelor, precum și pregătirea activităților specifice proiectelor de mobilitate;

 

  • Anterior mobilității, participanții vor parcurge cursuri de pregătire generală, culturală și lingvistică;
  • Energia verde și modalitățile de păstrare a mediului curat și sănătos – trebuie să fie deviza participanților la activitățile proiectului;

 

 

 

Mobilitățile :

 

  1. Mobilitatea 1 – Pupils are coming together – Italia, februarie 2020
  2. Mobilitatea 2 – Pupils are exchanging ideas – Croaţia, septembrie 2020
  3. Mobilitatea 3 – Pupils are learning – România, noiembrie 2020
  4. Mobilitatea 4 – Pupils are doing and observing – Portugalia, februarie 2021
  5. Mobilitatea 5 – Pupils are sharing – Bulgaria, mai 2021

 

 

 

Rezultate

 

v  Realizarea obiectivelor

 

v  Materiale tangibile de la atelierele de lucru

 

v  Fotografii de la schimburile de experiență

 

v  Instrumentele de evaluare

 

v  Materialele de la diseminări

 

v  Atelier de lucru pentru exploatarea rezultatelor proiectului și pentru împărtășirea experienței cu ceilalți

 

v  Revistele și broșurile realizate în cadrul mobilităților

 

v  Site-ul web

 

v  Spațiul de pe platforma etwinning

 

v  Certificatele de participare

 

v  Pliante și afiș de prezentare

 

v  Rapoartele de evaluare a fiecărei mobilități

 

Rezultatele proiectului vor contribui la dezvoltarea personală a elevilor etc.

 

 

 

Diseminare

 

Diseminarea proiectului se realizează atât pe pagina web, cât și pe cea de facebook a Școlii Gimnaziale “Avram Iancu”, dar și în presa locală:

 

 

 

 

Impact

 

v  experiență valoroasă câștigată de către toate școlile partenere;

 

v  amprentă europeană a culturilor țărilor implicate asupra școlilor noastre;

 

v  colaborare sustenabilă și după finalizarea proiectului;

 

v  responsabilitatea elevilor față de mediul înconjurător, față de viață și sănătate;

 

v  implicarea în concursuri pe tema utilizării energiei solare și păstrarea unui mediu sănătos între elevii din școlile partenere cu diferite ocazii speciale;

 

v  reciclarea/ refolosirea – uzanțe în viața cotidiană a elevilor;

 

v  vizibilitatea instituțiilor partenere pe scena Europei.

 

 

 

Desfășurarea primei mobilități din cadrul proiectului Erasmus +

Educația și învățarea despre energia solară

Solar Power Education and Learning

 

               În perioada 23 - 26 februarie 2020,  echipa Școlii Gimnaziale  „Avram Iancu“  din Oradea alcătuită din profesori și elevi: d-na director, prof. dr. Gheorghina Bîrlădeanu și d-na prof. coordonator de proiect, Roxana Voicu, Andrei Haș, Andreea Măluțan-Cserna, Lorena Nirucz și Daria Oprea, toți în clasa a VIII-a, au participat la prima activitate din cadrul proiectului Erasmus+ : Solar power education and learning” („Educația și învățarea despre energia solară”),număr de referinţă 2019-1-BG01-KA229-062277_2, finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

În activitatea transnaţională desfășurată în Italia au fost implicați elevi şi cadre didactice din ţările partenere în cadrul proiectului : Italia, România, Croația, Portugalia și Turcia, coordonator de proiect fiind şcoala din Bulgaria.

Schimbul de experienţă din cadrul primei mobilități, care a implicat grupurile de elevi și profesori din cele șase țări, s-a desfăşurat în localitatea Amelia din regiunea Umbria a Italiei, la Școala „Istituto Omnicomprensivo Amelia”. Acesta a avut ca temă introducerea partenerilor în subiectul proiectului și familiarizarea acestora cu importanța energiei solare ca alternativă regenerabilă.

Dintre rezultatele prevăzute, menţionăm: formarea unei atitudini responsabile față de mediul înconjurător, identificarea diverselor tipuri de energie regenerabilă, obținerea unui nivel sporit de conștientizare în ceea ce privește energia solară, îmbunătățirea competențelor lingvistice, dezvoltarea abilităților de comunicare interumană și interculturală precum și consolidarea sentimentului de cătețean european.

Evidențiem o parte din activităție derulate: atelier introductiv despre soarele ca sursă de viață, studierea soarelui în literatură și în artă, prezentarea materialelor pregătite de către fiecare echipaj despre modul în care este utilizată energia solară în țara, respectiv în orașul lor, evoluția tehnologiei de producere a energiei solare, punându-se accent pe versatilitatea lor atât în ce privește uzul casnic cât și în ce privește uzul industrial, realizarea unui colaj cu fotografii ale soarelui în diferite anotimpuri și în diferite momente ale zilei, atelier de creare a unui logo al proiectului.

Desfășurarea acestor activități a favorizat dobândirea unor abilităţi practice care să-i pregătească pentru o viaţă independentă şi să le formeze comportamente sensibile față de protejarea mediului prin cunoașterea și aprecierea tehnologiilor moderne a producerii și utilizării sustenabile a energiei solare.

Produsele create de către elevii şcolilor partenere în proiect au fost  expuse. Elevii şi-au prezentat produsele obţinute şi au dobândit o atitudine pozitivă față de ei înşişi și faţă de ceilalţi. Activităţile derulate în cadrul proiectului au drept scop creşterea stimei de sine a elevilor și a motivației, îmbunătățirea tehnicilor de muncă în echipă și a metodelor de reciclare și de utilizare a resurselor de energie, sporirea inventivității și a creativității.

Înainte de participarea la formare, elevii s-au pregatit din punct de vedere lingvistic, tematic și cultural. Ei au învățat să utilizeze diferite aplicații online care le-au facilitat comunicarea cu ceilalți elevi implicați în proiect și au contribuit la formarea sentimentului de unitate și identitate europeană. Pe parcursul formării, au învățat să prețuiască mai mult mediul înconjurător, au identificat alternative ecologice și au învățat cum pot să le folosească în viața de zi cu zi.

Interacțiunea în cadrul grupurilor multiculturale, abilitatea de a concepe mesaje, postere, prezentări, lecțiile motivante și interactive despre resursele naturale/ regenerabile, utilizarea limbii engleze pentru comunicare și căutare de informații și lucrul în echipă sunt doar câteva dintre cuvintele cheie care descriu această mobilitate.

Echipa Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu„ a reprezentat cu succes instituția, evidențiindu-se prin comportament model și competențe cognitive specifice obiectivelor proiectului. Recunoașterea participării echipei noastre în acestă mobilitate s-a materializat prin obținerea Certificatului de Mobilitate Europass. Următoarea reuniune de proiect va avea loc în Croația, în perioada 21 – 25 septembrie 2020.