Scoala Gimnaziala Surdila Greci
Surdila Greci, Braila

Prezentare

 

MISIUNEA ŞCOLII

Şcoala cu clasele I-VIII Surdila Greci îşi propune să dezvolte în parteneriat cu comunitatea locală un mediu favorabil învăţării, bazat pe valorile morale pozitive, în care fiecare individ să beneficieze de şansa dezvoltării sale ca persoană, astfel încât elevul să fie pregătit pentru o treaptă superioară de educaţie ca bun cetăţean al Romaniei şi al Uniunii Europene.

O scoala mica, putini elevi, putine cadre dar toti cu inima mare ....dorind sa demonstreze ca RURAL NU E SINONIM CU INFERIOR !

 

 

Încă din anul 2002 de Sfantul Ierah Nicolae sărbătorim ZIUA ŞCOLII. Astfel în fiecare an îi dovedim lui Moş Nicolae că am fost cuminţi printr-un program  cultural - artistic sau prin alte activităţi.

În acest an am hotărat ca programul activtăţilor să fie unul mai complex şi anume

- 25 noiembrie 2009- s-a desfăşurat Balul Sf. Andrei sau Halloween -ul romanesc,

- 2 decembrie 2009- prezentări Power Point Importanţa Zilei Naţionale a Romaniei,

- 2 decembrie 2009 - susţinerea unor lecţii deschise de către doamnele învăţătoare Panait Lenuţa şi Antonescu Nela cu invitarea părinţilor şi a reprezentanţilor autorităţilor locale,

- 3 decembrie 2009- concurs de şah organizat de domnii profesori Călin Aurel şi Diaconu Liviu,

- 4 decembrie 2009- concurs de cultură generală pentru elevii din clasele I-IV cu tema Legenda lui Moş Nicolae organizat de doamnele învăţătoare Antonescu Nela şi Panait Lenuţa,

- 4 decembrie 2009- concurs de cultură generală pentru elevii claselor V-VIII organizat de domnul profesor Struţ Cătălin în colaborare cu domnişoarele Ciocarlan Corina şi Vasilache Mariana şi doamna Covaci  ( Ionescu ) Mirela,

- 7 decembrie 2009- program artistic, premierea caştigătorilor concursurilor din 3 şi 4 decembrie , prezentarea noului număr al revistei ORIZONTURI şi extragerea premiilor la Tombola Sf. Nicolae.

 Mai multe amănunte despre revista ORIZONTURI găsiţi pe site -ul revistei 

http://orizonturii.wordpress.com/

 

 

 

 

 

ANALIZA COMUNITĂŢII

A) Componentele comunitare şi evoluţia lor în timp :

a) dimensiuni fizice : – suprafaţa - total intravilan comună 180,59 ha din care 87,23 ha pe sat Surdila Greci

- densitatea populaţiei – 4,09 locuitori / ha ( din totalul de 1803 locuitori, 740 sunt in localitatea Surdila Greci ) ;

- elemente demografice - rata natalităţii 6,9 % , mobilitatea populaţiei a fost in 2003 : – 14; populaţia este in majoritate de etnie română şi religie creştin – ortodoxă.

b) probleme sociale : - şomaj, starea de sănătate, etc - ponderea şomerilor înregistraţi în populaţia stabilă la 1 iulie 2004, în vârstă de 18 – 62 ani, a fost, in luna noiembrie 2004 , de 8,2 % .

c) situaţia economică locală : - resurse - locuitorii satului se ocupă în special cu cultivarea plantelor şi creşterea animalelor, terenurile agricole fiind fertile. Culturile de bază ( porumb, grâu, floarea soarelui ) au o pondere mai mare.

- structura ocupaţională a locuitorilor satului este bazată pe agricultură, o mică parte din ei fiind angajaţi la C.F.R. Făurei şi la societatile comerciale de pe raza comunei. Astfel la nivel de sat sunt înregistraţi la Registrul Comertului un număr de 15 agenţi economici ( 10 – profil agroalimentar, 2 – morărit, 1 –societate agricolă, 2 –P.F. ) .

B) Problemele comunităţii

Lipsa infrastructurii la nivel de comună ar putea duce la plecarea şi stabilirea tinerilor în alte localităţi, lucru care ar avea ca efect creşterea mediei de vârstă a membrilor comunitaţii;

Nereglementarea sistemului de sprijinire din agricultura duce la scăderea din punct de vedere economic a nivelului de trai, la abandonarea sau vinderea terenurilor agricole .

C) Relaţia şcoală - comunitate :

Actualmente se bazează pe o relaţie de comunicare deschisă şi cooperare între cadrele didactice din şcoală şi parinţii elevilor dar şi cu Consiliul Local. Relaţia cu organele de conducere la nivel de comună este una de sprijin reciproc şi bună înţelegere.

D) Implicarea şcolii in strategia comunitară : - şcoala participă, impreună cu comunitatea, la acţiuni caritabile ( ajutorarea unor familii cu probleme deosebite , strangerea de fonduri pentru sinistraţii din Banat, Buzău cât şi pentru victimele catastrofei naturale din Asia – “Brăileni de nota 10 “ ) precum şi la sărbătorirea unor evenimente cumar fi ziua comunei sau ziua şcolii.

 

 


Istoricul

Cu o mână de copii şi cu un învăţător care nu avea studii dar ştia să scrie si să citească, într-o cameră puţin încăpătoare şi lipsită de mobilierul necesar ia fiinţa in anul 1860 ŞCOALA PRIMARĂ MIXTĂ SURDILA GRECI. Primul învăţător, Marin Condruţ, a fost angajat de săteni să-i înveţe pe copiii lor carte. Lecţiile se făceau într-o cameră a casei de sfat, amenajată după posibilităţi cu scaune si lăzi de nisip care serveau drept pupitre. Stabilitatea învăţătorului, in acele timpuri, depindea de voinţa satului, astfel că în decurs de 10 ani, între 1860 şi 1870, au funcţionat patru invăţători. Din anul 1889, când şcoala primeşte un nou învăţător pe nume Ion Gongescu, începe o nouă perioadă plină de realizări. Astfel, la stăruinţele acestuia şi ale primarului de atunci, se construieşte pe o porţiune din locul destinat bisericii primul local de şcoală zidit din paiantă şi acoperit cu tablă având o sală de clasă şi o cancelarie. Numărul copiilor mărindu-se a trebuit ca în anul 1914 să se infiinţeze postul al doilea care a fost încredinţat preotului învăţător Radu Stanciu. Odată cu înfiinţarea celui de al doilea post s-a simţit nevoia unui alt local de şcoală, construit în anul 1915. Noul local a fost ales în centrul satului şi avea 2 săli de clasă, o sală de intrare ( hol), o cancelarie şi o locuinţă aparte pentru director. Este construită din cărămidă si acoperită cu ţiglă având ca plan tipul Casei Şcoalelor “ a lui Spiru Haret.

În perioada 1940 – 1966 exista internat şi cantina, şcoala deservind şi populatiile şcolare din Făurei Sat si Vizireni.

O nouă mărire a spatiului şcolii se realizează în anul 1973, sub acesta forma rămând până in anul 2003 cand are loc o reabilitare a şcolii . Din pacate nici aceasta nu este realizata pe tot spatiul ci numai pe 2 treimi din suprafata construita a scolii. Cauza principala a fost numarul mic de copii inscrisi care a determinat factorii de decizie de la acea vreme sa actioneze astfel. Astazi scoala beneficiaza de un laborator AEL si de Centru de Documentare si Informare lucruri la care doar visam in 2003.