Liceul Tehnologic "Gheorghe Duca" Constanta
Constanta, Constanta

Proiecte educaţionale

PROGRAMUL ERASMUS+ – ACŢIUNEA CHEIE 1- VET 2017-2018
Număr proiect: 2017-1-RO01-KA102-035798

Titlul proiectului: ”Dezvoltarea competențelor tehnice generale prin mobilitate europeană pentru electronica implementată în sistemele de calcul”

Liceul Tehnologic ”Gheorghe Duca”, Constanța va derula în anul școlar 2017-2018 Proiectul Erasmus+, Acțiunea cheie 1-VET cu titlul ”Dezvoltarea competențelor tehnice generale prin mobilitate europeană pentru electronica implementată în sistemele de calcul”, având următoarele caracteristici:

Partener: Assoform Rimini Forlí - Cesena S.C.a R.L  

Partener intermediar: Mugni International Foundation For Education And Culture

Durata mobilităţii: 3 săptămâni

Perioada mobilității: 12-30.03.2018

Număr participanţi: 15

Număr participanţi cu nevoi speciale: 0

Număr persoane însoţitoare: 1

Grant acordat: 38896 Euro

Descrierea proiectului

Proiectul se va adresa unui grup de 14 elevi din clasa a XI-a, domeniul Electronică automatizări, specializarea Tehnician operator tehnică de calcul, care vor parcurge prin plasament transnaţional unitatea de competenţă şi elementele de conţinut din curriculum pentru clasa a XI-a, Modulul IX "Circuite electronice".

În domeniul curriculum-ului și al demersului didactic, prin prisma dimensiunii europene a îmbunătățirii calității educației, se va merge în direcția creșterii nivelului de calificare, obținerea competențelor la standarde europene, facilitarea accesului la formare inițială și pe tot parcursul vieții pentru adaptarea la nevoile unei economii în continuă schimbare, adaptarea conținuturilor învățării și a pregătirii practice la tehnologiile actuale puse la dispoziție de agenții economici europeni, asigurându-se astfel transferul de bune practici.

Prin mobilitate transnațională elevii noștri își vor îmbunătăți competențele lingvistice, își vor dezvolta atitudini și comportamente de lucru în echipă, de antreprenoriat și de cetățenie activă în spirit european.

Toate aceste direcții de acțiune au fost incluse în Planul de Acțiune al Școlii ca ținte de realizat în vederea obținerii creșterii calității actului educațional, îmbunătățirea performanțelor profesionale în concordanță cu piața muncii și creșterea șanselor de angajare a absolvenților noștri.
Obiectivele proiectului sunt:

O1 - Dezvoltarea și perfecționarea competenţelor, cunoștințelor și abilităților profesionale specifice SPP pentru 15 elevi ai grupului țintă prin plasament european cu recunoașterea rezultatelor învățării în termeni ECVET

O2- Asigurarea egalității de șanse, toleranța pentru diversitate, promovarea cetățeniei active europene și integrare dinamică pentru solidaritate europeană a tuturor elevilor din grupul țintă în contextul dezvoltării durabile

O3- Colaborare și cooperare europeană pentru calitate în formarea profesională inițială prin parteneriat cu organizații din UE pentru integrarea mai ușoară a tinerilor pe piața muncii

Rezultate:
1. dezvoltarea, aprofundarea, îmbunătăţirea cunoştinţelor, abilităţilor, competenţelor participanților, în domeniul pregătirii lor profesionale

2. îmbunătăţirea abilităţilor lingvistice, a capacităţii de adaptare în contextul unui mediu socio-profesional nou, care presupune un model economic european în care activitățile se desfășoară în echipă și se militează pentru cetățenie activă, integrare și solidaritate în vederea unei dezvoltări durabile

3. dezvoltarea colaborării și cooperării prin parteneriat european cu asigurarea egalității de șanse și a diversității

4. produse finale cu rol de valorizare si de multiplicare –Îndrumar de laborator pentru Circuite electronice în domeniul sistemelor de calcul

5. absorbţia pe piaţa muncii a unui număr cât mai mare de absolvenţi, care au fost consiliați în alegerea carierei

6. realizarea unei broșuri cu informații despre proiect, o expoziție cu instantanee și fotografii din perioada mobilității, postere

7. implementarea Europass și ECVET

8. derularea altor proiecte europene



Responsabil proiect,

ing. prof. dr. Elena Gogu