Grup Scolar "Voievodul Mircea" Targoviste
Targoviste, Dambovita

Proiecte educaţionale

 

  OUR HISTORY THROUGH  PAINTING

 

PROIECT MULTILATERAL DE PARTENERIAT  COMENIUS 2009-2010

Ca urmare a numeroaselor beneficii pe care le poate aduce un proiect de parteneriat internaţional (deschidere spre performanţele, inovaţiile şi dimensiunile europene în sistemul de practici educaţionale, consolidarea învăţării limbilor străine, progres în dezvoltarea cetăţeniei active europene bazate pe înţelegere, respect şi toleranţă, dezvoltarea de noi metode de predare-învăţare evaluare, valorificarea creativităţii, imaginaţiei şi talentului elevilor, dezvoltarea atitudinii de cooperare elev-elev şi profesor-elev, dezvoltarea capacităţii de comunicare, cunoaşterea sistemului educaţional din Europa, introducerea dimensiunii europene la nivelul şcolii), la Grupul Şcolar „Voievodul Mircea” Târgovişte, în perioada 2009-2011 se deruleazǎ al doilea Proiect de Parteneriat Multilateral Comenius, intitulat „Our history through the painting” ( predecesorul sau este Proiectul de Parteneriat Multilateral Comenius „ Preventing drug addiction is everybody’s problem” având ca ţări partenere: Turcia, Spania, Lituania si Polonia, şcoala coordonatoare fiind şcoala noastră). Ambele proiecte sunt susţinute prin fonduri europene.
Şcolile partenere în noul proiect sunt din ţǎrile: Spania, Italia, Polonia, Ungaria, Bulgaria şi România. Coordonatoarea proiectului este şcoala din Spania, din Alcudete de le Jara.
Şcolile partenere în acest proiect îşi propun sǎ facǎ şcoala mai atractivǎ pentru elevi, creând noi situaţii şi contexte în care aceştia sǎ înveţe. Acest poiect are ca obiectiv studierea Istoriei Artei Europene din secolele XVIII şi XIX. Se va studia câte un pictor din fiecare ţarǎ din diferite perspective (istorie, ştiinţǎ, etc...) şi raportat la fiecare nivel de studiu din fiecare şcoalǎ: de la grǎdiniţǎ pânǎ la liceu.
Cu acest proiect se doreşte ca elevii din fiecare şcoalǎ participantǎ sǎ-şi îmbogǎţeascǎ cunoştinţele culturale, artistice şi istorice, folosind informaţiile oferite de ţǎrile partenere. Cultura şi diferitele tradiţii ale acestor ţǎri vor fi expuse elevilor prin intermediul picturii. De asemenea, sistemele educaţionale ale ţǎrilor participante vor fi studiate şi comparate.
Fiecare şcolǎ partenerǎ va face cunoscutǎ o figurǎ reprezentativǎ a picturii europene din scolele XVIII-XIX. Dacǎ echipa din Spania îşi propune sǎ promoveze figura lui Francisco de Goya, echipa din România, de la Grupul Şcolar „Voievodul Mircea” va promova figura pictorului Nicolae Grigorescu, nǎscut în satul Pitaru din judeţul nostru.
Elevii vor studia operele realizate de acest pictor, precum şi istoria perioadei în care acesta a trǎit. Profesorii vor elabora materiale didactice pentru a le folosi în activitatea de la clasǎ. De asemenea,vor fi implicaţi şi pǎrinţii elevilor în aceste activitǎţi ale proiectului, precum şi alte instituţii ale comunitǎţii locale: Inspectoratul Şcolar Dâmboviţa, Universitatea Valahia, Primǎria, Muzeul de Artǎ,etc.
În perioada 8octombrie-14octombrie se va desfăşura prima reuniune de proiect în Spania, la care vor lua parte doi profesori din echipa de proiect a României şi unde se vor discuta detalii referitoare la implementarea acestuia.


Resonsabil de proiect,
Mortici Mirela
Grupul Şcolar „Voievodul Mircea” Târgovişte

 

 

PROIECTUL MULTILATERAL COMENIUS

“UNITED IN EUROPE THROUGH CULTURE AND TRADITIONS”

 


ŞCOLI PARTENERE

GRUPUL SCOLAR “VOIEVODUL MIRCEA”
TARGOVISTE
DAMBOVITA

İSMET KÖROĞLU ANADOLU LİSESİ
ANTALYA
TURKEY

Gimnazjum Językowe we Wschowie
WSCHOWA
POLAND

INSTITUTO EDUCACIÓN SECUNDARIA FRANCISCO FIGUERAS PACHECO
ALICANTE
SPAIN

Tauragės "Aušros" pagrindinė mokykla
TAURAGE
LITUANIA

Istituto Superiore di Istruzione Simone Simoni

CASTELNUOVO DI GARFAGNANA
ITALY

Гимназия „Христо Ботев”
Hristo Botev High school
POPOVO
BULGARIA

Sint-Vincentiusinstituut
EEKLO
BELGIUM
.





Un nou proiect Comenius, susţinut prin fonduri europene, se va derula în perioada 2010-2012 la Grupul Şcolar “Voievodul Mircea” din Târgovişte. Proiectul s-a dezvoltat la iniţiativa a patru şcoli din România, Polonia, Lituania şi Spania partenere în proiectul “Preventing Drug Addiction is Everybody's Problem” finalizat în această vară, la care s-au adăugat alte patru şcoli din: Turcia, Belgia, Italia şi Bulgaria, şcoala coordonatoare fiind şcoala noastră. Această nouă colaborare europenă răspunde curiozităţii elevilor şi profesorilor de a cunoaşte, de a şti mai multe despre cultura comună şi specifică a ţărilor partenere, traditia şi religia altor popoare.

SCOPUL proiectului este redescoperirea unor tradiţii şi obiceiuri specifice, naţionale şi europene şi promovarea lor pentru a elimina riscul ca acestea să fie uitate.

ACTIVITĂŢI IN CADRUL PROIECTULUI:

1. Activităţi integrate în curriculum (muzică, sport, istorie, geografie, biologie,limbi străine, informatică)
2. Activităţi de informare si documentare (via INTERNET sau alte surse) cu privire la tradiţiile locale si europene
3. Activitaţi şcolare şi extraşcolare ( expoziţii de artă populară, spectacole folclorice şi parade de costume populare, vizite de documentare, excursii, etc.)

PRODUSE ALE PROIECTULUI
PRODUSE INTERMEDIARE
- calendare, felicitari, prezentari Power Point, documentare, jocuri, jocuri de tip puzzle, jurnalul “CALATOR”, CD-uri cu colinde, cantece de Anul Nou, cantece populare, albume de fotografii, mini carte cu retete de mancare traditionala, mini-dictionar de cuvinte uzuale
PRODUSE FINALE
- calendar de perete si biblioteca virtuala, site-ul proiectului

OBIECTIVELE PROIECTULUI
Proiectul îşi propune să:
- Stimuleze interesul elevilor pentru înţelegerea şi păstrarea tradiţiilor naţionale şi europene
- Cultive dragostea şi respectul pentru tradiţiile,obiceiurile şi folclorul local şi european prin utilizarea TIC
- Valorifice tradiţiile şi obiceiurile europene prin introducerea de noi metode de predare-învăţare-predare
- Analizeze problemele diverse ale vieţii spirituale (credinţe,concepţii,tradiţii), întelegând unitatea ca diversitate
- Faciliteze schimbul de valori culturale europene
- Promoveze dialogul cultural şi social dintre copiii din diferite ţări
- Dezvolte abilitaţi sociale şi de comunicare lingvistică

În acest proiect intenţionăm să ne adresăm problemei păstrării tradiţiilor şi culturii locale şi europene prin:
- Impulsionarea elevilor să cunoască cultura şi arta tradiţională
- Reactualizarea unor tradiţii legate de anumite momente din viaţa omului (botez,nuntă,înmormântare)
- Prezentarea şi descrierea unor tradiţii comune/specifice , a portului popular , dansurilor, cantecelor tradiţionale
- Familiarizarea elevilor cu obiceiurile şi tradiţiile specifice şi promovarea lor prin implicarea lor în diverse activităţi referitoare la tradiţiile naţionale
- Derularea unor activităţii culturale în parteneriat cu instituţii intresate de promovarea valorilor culturii naţionale şi europene
- Atragerea părinţilor în derularea unor activităţi
- Cunoaşterea sistemului educaţional din EUROPA
- Introducerea dimensiunii europene la nivelul şcolii prin deshiderea spre performanţele şi inovaţiile educaţionale ale ţărilor partenere şi prin introducerea activităţilor proiectului în curriculum şi în activităţile extracurriculare de timp liber
- Stimularea invatarii limbilor straine
- Atragerea copiilor în organizarea de activităţi cu caracter extracurricular.

PARTENERIATUL se va concentra pe implicarea elevilor in activitatile proiectului, acesta fiind centrat pe elevi.

CE VOR FACE ELEVII PE PARCURSUL PROIECTULUI?
1. Vor participa la organizarea si desfasurarea reuniunilor de proiect ( pregatesc materiale de prezentare-informare)
2. Se vor documenta/informa (INTERNET, atlasuri, enciclopedii, filme, carti) cu privire la traditiile locale si europene specifice/comune
3. Vor cauta costume populare, obiecte vechi traditionale si vor amenaja expozitii de arta populara
4. Vor cauta cantece traditionale,colinde de CRACIUN, cantece de Anul Nou, din diferite zone ale tarii sau alte tari
5. Vor realiza utilizand mijloace media prezentari cu retete ale unor mancaruri traditionale, calendare, semne de carte, felicitari care vor pune in valoare valori culturale europene ale tarilor partenere
6. Vor realiza documentare cu traditii (datini, conceptii, legende, obiceiuri, credinte) specifice tarii de origine
7. Vor contribui la realizarea unui album cu fotografii (care va “calatori” la fiecare reuniune de proiect si va fi imbogatit de catre fiecare tara , pe parcursul proiectului), cu costume populare
8. Vor participa la activitati de timp liber ( sezatori, excursii la muzee etnografice, de folclor, targuri mestesugaresti, spectacole de colinde , de folcor, lectii de dans traditional)
9.Vor organiza, indrumati de profesori, spectacole folclorice
10. Vor schimba opinii, vor impartasii impresii si vor cunoaste cultura altor tari partenere in proiect, prin intermediul unei adrese de mail de grup
11. Vor completa jurnalui proiectului ( scris si on line)
12. Vor contribui la realizarea produselor intermediare si finale

CE VOR FACE PROFESORII PE PARCURSUL PROIECTULUI?
1. Vor utiliza metode moderne , active participative din patrimonial educativ european
2. Vor integra activitati in curriculum, dar si in activitati de petrecere a timpului liber pentru sporirea interesului pentru cunoasterea valorilor culturii europene
3. Vor motiva elevii sa participe la activitatile extracurriculare ale proiectului
4. Vor sprijini la elevi activitatea de invarea prin cooperare
5. Vor aplica noi strategii de predare- invatare asimilate pe parcursul reuniunilor de proiect.


Prof. coordonator Zepisi Simona