Scoala Gimnaziala Doba
Doba, Olt

Proiecte educaţionale

Dascali din scoala noastra si dascali din capitala au creat o punte spirituala intre elevii nostri si cei ai scolii “Mark Twain”. Au realizat un proiect pe care l-au nimit , cum altfel decat “Prietenia”.

Pentru realizarea obiectivelor proiectului am convenit să desfăşurăm următoarele activităţi: schimburi de materiale publicitare pentru cunoaşterea unităţilor şcolare participante la proiect, iniţierea şi întreţinerea unei corespondenţe şcolare sub diferite forme (cărţi de vizită, pliante, reviste şcolare, scrisori de prezentare). Scopul acestor corespondenţe este de a identifica preocupările elevilor din mediul rural şi urban precum şi de a constata ce activităţi prioritare au unii şi ce activităţi prioritare au alţii.

Deosebit de interesante s-au dovedit a fi expoziţiile itinerante, organizate în cele două şcoli cu produse ale activităţii copiilor. Elevii le-au putut admira, aprecia şi premia la final. Scopul acestor expoziţii a fost de a identifica preocupările elevilor din cele două medii, de a descoperi tehnici de lucru comune sau obiecte specifice zonei natale.

Activitatea cu cel mai mare succes în cadrul proiectului nostru a constituit-o suita de manifestări culturale care a avut ca scop contactul direct cu lumea satului sau a oraşului şi realizarea unor achiziţii culturale de valoare, cunoaşterea unor personalităţi născute în veşnicia de la sat, strângerea legăturilor dintre cele două comunităţi şi valorificarea potenţialului educativ existent Elevii şi de la sat şi de la oraş s-au întrecut în a fi actori pentru câteva ore, au schimbat rolurile, au preluat câte ceva din vocabularul celorlalţi, au schimbat cărţi de vizită, , s-au prins de mâini şi au jucat în hora satului, au cântat împreună, iar bucuria a cuprins inimile tuturor celor prezenţi. La aceste manifestări s-a vorbit despre întemeierea localităţilor şi istoricul acestora, s-au cunoscut oameni, obiceiuri şi mentalităţi. Elevii de la oraş au aflat cu ce se ocupă locuitorii de la ţară, cum îşi pregătesc lecţiile copiii lor, cum îşi petrec aceştia timpul liber, care este rolul tradiţiei româneşti la sat, au admirat autenticitatea costumelor populare, a datinilor şi obiceiurilor şi vioiciunea dansului.

O semnificaţie mai largă a parteneriatului între cele două medii sociale este aceea de a-i adapta pe elevi la tendinţele culturale ale societăţii şi de a crea o armonizare a aspectelor diferenţiale.