Școala Gimnazială Nr. 2 Luncasprie
Luncasprie, Bihor
Proiecte educaţionale
PROIECT EDUCATIV
LICEUL TEHNOLOGIC NR 1 DOBREȘTI
An școlar 2017-2018
Domeniul şi tipul de educaţie în care se încadrează:
Cultural-artistic
Tipul de proiect: local
APLICANTUL:
LICEUL TEHNOLOGIC NR 1 DOBREȘTI, tel: 0259-325416 Fax 0259-325416
Responsabil- POPUȘ MARIA
Coordonator- Prof. Înv. primar: Covaci AURINA-FLORICA, Prof. Documentarist: SOCA LAVINIA
Echipa de proiect: prof. Covaci Aurina-Florica, Prof. Soca Lavinia, Inst. Popa Florica-Ana, Instit. Luca Nicoleta Prof. înv. primar: Gale Lenuța și preot paroh: Dragoș Traian Daniel.
CONTEXT
Derularea proiectului ,,Punţi către prietenie” are drept motivaţie entuziasmul şi deschiderea cu care reacţionează copiii, la această vârstă, la stabilirea de relaţii noi de prietenie, dar şi efectul benefic pentru conturarea dimensiunii acestui sentiment nobil.
În alt sens, şcoala trebuie să răspundă permanent nevoilor societăţii pe care o deserveşte, să se situeze cu un pas înaintea schimbărilor pe care progresul şi dezvoltarea ştiinţei şi tehnicii le va produce inevitabil, să prevadă şi să prevină efectele negative asupra personalităţii viitorului cetăţean, pregătindu-l încă de la o vârstă fragedă să se integreze ritmului de viaţă tot mai alert, pe de o parte, şi să ştie cum să relaţioneze în cadrul societăţii, pe de altă parte. Aceste două aspecte sunt o prioritate la fel de importantă ca şi pregătirea şcolară, pentru că reuşita fiecăruia nu se poate situa în afara contextului societăţii, dar nici în absenţa relaţiilor inter-umane cu ceilalţi indivizi din universul imediat apropiat.
Capacitatea de a lega prietenii bazate pe sinceritate, încredere reciprocă, altruism, pasiuni şi interese comune nu este doar ilustrarea frumuseţii caracterului uman, ea va fi calea de a contracara efectul urgenţei vieţii în viitor, mai exact evitarea pericolului ca omul să se transforme dintr-o fiinţă socială într-una robotizată şi însingurată.
Prin urmare, prietenia este astăzi pentru oameni ceea ce este ecologia pentru natură, şi, ca şi în cazul degradării mediului natural, degradarea relaţiilor interumane nu este conştientizată încă pe deplin.
Parteneriatele sunt o forma de învăţare activă şi atrăgătoare pentru copii, mai ales prin elementul de noutate pe care îl aduc în orice tip de activitate de acest fel, însă cel mai puternic impact îl au asupra formării capacităţii de relaţionare între elevii implicaţi, care dobândesc astfel o bogată experienţă de colaborare şi comunicare interumană.
Obiectul protocolului :
Realizarea obiectivelor cuprinse în proiectul educaţional „Punţi către prietenie”:
* Activităţile se vor desfăşura între elevii claselor II A, III A, IV B de la Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești și clasa III de la Școala Gimnazială Nr. 2 Luncasprie, în colaborare cu Centrul de documentare și informare de la Școala Hidișel și cu Biserica Dobrești.
* Durata proiectului : anul şcolar 2016-2017.
* Activităţile se vor desfăşura după un program stabilit de comun acord de către coordonatorii proiectului pentru atingerea scopului şi realizarea obiectivelor propuse.
* SCOPUL :desfăşurarea unor activităţi comune între cele patru clase , în vederea formării şi dezvoltării unei conduite de deschidere şi stabilirii unor relaţii bazate pe sinceritate.
*OBIECTIVE SPECIFICE :
- Ø
- Ø
- Ø
- Ø
- Ø
*GRUP ŢINTĂ :
Cls. I I B, III A, IV A – Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești
Clasa a IV – a - Şcoala Gimnazială Nr. 2 Luncasprie
* RESURSE PROIECT
* Resurse umane :
-profesorul documentarist:
- elevii claselor implicate de la cele două şcoli ;
- învăţătorii celor patru clase ;
- parinţii sensibili la idee, doritori de a susţine aplicarea proiectului ;
*Resurse temporale :
- durata proiectului : anul şcolar 2016-2017.
*Resurse financiare :
- autofinanţare ;
- contribuţia părinţilor ;
- sponsori, donaţii ;
*Resurse spaţiale :
-CDI-Hidișel;
- sălile de clasă şi terenurile de sport ale celor două şcoli ;
- obiective turistice din cele două localităţi (biblioteci,muzee, biserici, monumente istorice, biserică);
*Resurse materiale :
- informaţionale : cărţi,reviste , albume,colecţii.internet ;
- auxiliare : instrumente de lucru, hârtie glasată, carton, coli, polistiren, carioca, aracet, cretă colorată, alte rechizite.
*Resurse procedurale:
- conversaţia, explicaţia, exerciţiul,demonstraţia, problematizarea, prezentarea Power- Point,dezbateri,expuneri,vizite, excursii, concursuri, explozia stelară, proba practică,diamantul, jocul didactic.
* REZULTATE AŞTEPTATE :
Prin fiecare activitate pe care o vom desfăşura aşteptăm un răspuns evident din partea elevilor celor patru clase, în special concretizat prin plăcerea de a participa la activităţi comune şi prin dezvoltarea unor atitudini de altruism şi cooperare.
Astfel, prin activităţi care vizează în special comportamente morale, dar cu aplicaţii care plac, atrag şi încântă copiii, ne aşteptăm să formăm o dimensiune clară şi accesibilă a sentimentului de prietenie.
Ca imperativ major al acestui proiect, am hotărât să lăsăm loc în primul rând spontaneităţii actului liber, originalităţii şi creativităţii elevilor noştri, rolul nostru fiind cel de a crea cadrul optim de desfăşurare şi de a îndruma fiecare activitate.
De asemenea vom valorifica fiecare moment al activităţilor noastre, punctând mereu faptul că deviza proiectului este ,,să acceptăm să învăţăm de la alţii pentru că învăţăm mai bine învăţându-i pe alţii” şi că schimbul de idei şi sentimente între oameni a fost totdeauna calea spre succesul personal şi cheia unei vieţi frumoase si împlinite.
Sperăm astfel că, după derularea acestui proiect, elevii noştri vor rămâne cu imaginea clară a dimensiunii frumuseţii relaţiilor de prietenie, eliminând prejudecăţile si convingerile discriminatorii tot mai prezente in conştiinţa publică şi preluate, din nefericire, şi de către copii.
* EVALUAREA PROIECTULUI :
- Realizarea de portofolii cu lucrările efectuate de elevi;
- Întocmirea de albume cu fotografii însoţite de impresii ale copiilor şi ale învăţătorilor;
- Crearea unor CD-uri cu aspecte din activităţile desfăşurate;
- Analiza fiecărei activităţi şi a rezultatelor obţinute.
* MEDIATIZARE:
- în rândul copiilor şi al părinţilor;
- în cadrul Comisiilor metodice şi Consiliilor profesorale;
*CALENDARUL ACTIVITĂŢILOR
Nr. crt. |
Tema activităţii |
Mijloace de realizare |
Perioada |
1. |
Corespondență între elevii celor patru clase |
-trimiterea de scrisori indirecte, schimb de impresii, idei şi opinii pe diferite teme. |
Septembrie 2016 |
2. |
,,Educația –în lumină și culoare” |
- realizarea de portofolii ale claselor cu tema (poezii, povestioare , compuneri, impresii personale, desene, colaje etc.) , trimiterea reciprocă a acestora.-marcate cu scopul ,,Zilei Educației,,-5 oct. |
Octombrie 2016 |
3. |
„Fantezii de toamnă”
|
-decorarea dovlecilor - realizarea unei expoziţii cu lucrări specifice toamnei -prezentarea unei miniscenete - concursuri, jocuri - realizarea unor ppt cu modul de desfasurare al actiunilor şi prezentarea lor partenerilor
|
Noiembrie 2016 |
4. |
„Sărbători creștine”
|
- vizită la CDI Hidișel – cunoaşterea directă: activitate comună de prezentare a datelor, părerilor, convingerilor despre prietenie - poezii ,colinde, scenete de Crăciun - confecţionare de felicitări |
Decembrie 2016- ianuarie 2017 |
5. |
„ Primăvara la români”
|
- activitate interdisciplinară despre mama: poezii, lecturi, cântece, activităţi de ed. plastică şi ed. tehnologică; - schimb de mărţişoare şi felicitări - prezentarea ppt-urilor Vizită la Școala Luncasprie |
Martie 2017
|
6. |
Activități în cadrul programului ,,Școala altfel“ |
- vizită la Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești Desfășurarea de activități comune, aflate în calendarul programului ,,Școala altfel,,.
|
Aprilie- Mai 2017 |
7. |
,,Excursia e o plăcere!,, |
Realizarea unei excursii cu cele patru clase, în vederea intensificării sentimentului de prietenie între copii.
|
Iunie 2017 |