Scoala Gimnaziala Mogos
Mogos, Alba
Proiecte educaţionale
Programului național pilot de tip "Școala după școală"
PROGRAMUL NAȚIONAL PILOT DE TIP „ȘCOALĂ DUPĂ ȘCOALĂ” OME NR. 3300/19.02.2021
Analiza nevoilor elevilor
Ca o consecință a pandemiei și, implicit, a desfășurării activității didactice online, în anul școlar curent, dar și cel anterior, elevii din unitatea noastră școlară au înregistrat lacune în asimilarea unor cunoștințe, nu și-au consolidat competențele specifice din programa școlară, fie din cauza calității conexiunii la internet, a absenței acesteia sau chiar a absenței dispozitivelor necesare, părinții exprimându-și dorința ca ai lor copii să participe la orele remediale.
În cazul elevilor din clasele primare se observă necesitatea realizării unor activități remediale, în special la scriere și de asemenea se simte lipsa existenței unor rutine care asigură buna desfășurare a activităților zilnice.
Un alt argument care vine în sprijinul necesității activităților remediale îl reprezintă climatul favorabil din clasă și relația profesor-elev care facilitează învățarea.
Scopul și obiectivele proiectului
l.Scopul
Scopul principal al Programului național pilot de tip “Școală după școală” este organizarea, în școlile cu clase de învățământ primar și gimnazial, de activități remediale, în vederea acordării de sprijin elevilor pentru formarea competențelor specifice, sporirea șanselor de succes școlar și de acces la niveluri superioare de educație și diminuarea riscului de părăsire timpurie a școlii, a elevilor aparținând grupurilor vulnerabile, elevi din mediul rural și elevi din comunitățile dezavantajate economic, care nu au avut acces sau au avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului.
2.Obiectivele proiectului
2. a. Obiectiv general:
Remedierea, completarea și aprofundarea competentelor dobândite în cadrul orelor desfășurate online, sporirea șanselor de succes școlar, obținerea de rezultate mai bune la sfârșit de semestru/an școlar.
2. b. Obiective specifice
• Furnizarea de servicii educaţionale specializate de către profesorii calificați ai școlii noastre;
• Managementul procesului de învățare și dezvoltare personală;
• Educarea elevilor in vederea dobândirii competențelor
• Prevenirea abandonului școlar și implicit a eșecului școlar, precum şi a problemelor de adaptare şcolară ;
• Stimularea şi dezvoltarea stimei de sine, a conştiinţei propriei identităţi, a comunicării interpersonale şi a relaţionării.
Grup țintă: elevi din ciclul primar și din ciclul gimnazial
Ciclul primar este alcătuit dintr-o grupă de 11 elevi. (2 elevi C.P., 2 elevi clasa I, 4 elevi clasa a III-a, 3 elevi clasa a IV-a)
Ciclul gimnazial este alcătuit dintr-o grupă de 15 elevi. (4 elevi de clasa a V-a, 1 elev de clasa a VI-a, 6 elevi de clasa a VII-ași 4 elevi de clasa a VIII-a.)
Resursa umană
Echipa pedagogică implicată în derularea programului este formată din cadre didactice calificate angajate la Școala Gimnazială Mogoș.
Aceasta are următoarea componență:
Pentru ciclul primar:
Prof. înv. primar Cristea Cristina Lăcrămioara
Pentru ciclul gimnazial:
Prof. Simioană Mihaiela Adina – Limba și literatura română
Prof. Sularea Ioan Ovidiu – Matematică
Responsabilitătile fiecărui membru
Rolul cadrelor didactice implicate în program este de a contribui la consolidarea conținuturilor neasimilate/asimilate lacunar, la sistematizarea acestora și consolidarea competențelor specifice fiecărei discipline la care se realizează activitățile remediale, monitorizarea prezenței și activității elevilor, stimularea implicării active a școlarilor, înregistrarea progresului și evaluarea elevilor.
Modalități de asigurare a calității programului:
Cadrele didactice vor propune ca sarcini de lucru elevilor activități diferențiate, în funcție de nivelul de competențe dobândit sau de conținuturile asimilate, de nivelul de dezvoltare cognitiv, stimulând permanent elevii în obținerea randamentului școlar.
De asemenea, vor fi întrebuințate fișe de lucru care vizează rezolvarea unor exerciții de la simplu la complex, de la identificarea unor informații, la analiza, compararea, argumentarea unor puncte de vedere etc.;
Se vor utiliza metode activ-participative sau jocuri didactice care să-i mobilizeze pe elevi în desfășurarea activităților;
Metode de evaluare pentru înregistrarea progresului școlar: evaluarea clasică: testul docimologic, observarea sau evaluări moderne: referatul, eseul, chestionarul, proiectul, experimentul, portofoliul individual, aplicații precum: kahoot, wordwall etc, dar și analiza rezultatelor şcolare la sfârșitul semestrului/anului școlar.
Program: 5 ore/ săptămână pentru fiecare grupă desfășurate după terminarea programului școlar obligatoriu.
Obs: Dacă va fi necesar, se vor desfășura activități remediale și pe perioada vacanței!
DURATA PROIECTULUI: 08 martie 2021-18 iunie 2021
DIRECTOR,
PROF. SIMIOANĂ MIHAIELA ADINA
Cerere Program național pilot de tip ,,Școală după școală” OME nr. 3300/19.02.2021
Domnule Director/ Doamnă Directoare,
Subsemnata(ul)_______________________________________________________posesor al C.I. seria______nr._____________cu domiciliul în__________________________________________, sector ___ telefon ___________________, părintele elevului (ei) __________________________ din clasa _______ , an şcolar _________/________ , vă rog să aprobaţi înscrierea fiului meu / fiicei mele în Programul național pilot de tip ,,Școală după școală” aprobat prin OMEC nr.3300/19.02.2021, publicat în Monitorul Oficial al României; Partea I din 24.02.2021.
Menţionez că fiul meu / fiica mea îndeplinește criteriile de eligibilitate menționate în art.2, aliniatul 2 din OME nr.3300/19.02.2021, respectiv:
CRITERIUL |
DA |
NU |
a) elevul nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet; |
|
|
b) elevul se află în situație de corigență la sfârșitul semestrului I al anului școlar 2020-2021 sau are situația școlară neîncheiată la cel puțin o disciplină; |
|
|
c) elevul are nevoie de ore remediale, necesitate dovedită de rezultatele școlare obținute în semestrul anterior sau la evaluarea inițială de la începutul semestrului în derulare; |
|
|
In conformitate cu art. 3, pentru cei care se încadrează la criteriul a) se va completa DECLARAȚIA PE PROPRIA RĂSPUNDERE, anexă la prezenta cerere.
DATA, SEMNĂTURA,
_____________________ Tata ______________________
Mama_____________________
Anexă la Cererea de participare la Programul național pilot de tip ,,Școală după școală” aprobat cu OMEC nr. 3300/19.02.2021
DECLARAȚIE,
Subsemnata(ul)_______________________________________________________posesor al C.I. seria______nr._____________ cu domiciliul în__________________________________________, _____________________________________________sector ___ telefon ___________________, părintele elevului (ei) ________________________________________________________ din clasa a_____________, an şcolar ________ /________ , la Şcoala , declar pe propria răspundere că fiul meu / fiica mea nu a avut acces sau a avut acces deficitar la activitățile educaționale desfășurate prin intermediul tehnologiei și al internetului, întrucât nu dispune de echipamente informatice proprii sau nu beneficiază de conexiune/conexiune fiabilă la internet.
Drept pentru care susțin și semnez prezenta declarație pe propria răspundere.
DATA, Nume și prenume părinte/tutore legal
_______________ ______________________________
SEMNĂTURA ________________
Nr. 81/03.03.2021
ORARUL
ACTIVITĂȚILOR REMEDIALE PENTRU LUNA MARTIE
Activitățile remediale se vor desfășura după orele de curs
Nr. crt. |
Ziua |
Grupa |
Disciplina |
Nr. ore |
Cadru didactic |
1. |
Luni 08.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Matematică |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Sularea Ioan Ovidiu |
2. |
Miercuri 10.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Istorie |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Gheberta Liviu Vasile |
3. |
Joi 11.03.2021 |
V-VIII |
Matematică |
1 |
Sularea Ioan Ovidiu |
4. |
Vineri 12.03.2021 |
V-VIII |
Lb. engleză |
1 |
Șincu Irina Elena |
5. |
Luni 15.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Matematică |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Sularea Ioan Ovidiu |
6. |
Miercuri 17.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Istorie |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Gheberta Liviu Vasile |
7. |
Joi 18.03.2021 |
V-VIII |
Matematică |
1 |
Sularea Ioan Ovidiu |
8. |
Vineri 19.03.2021 |
V-VIII |
Ed. fizică |
1 |
Pașca Dimitrie Cătălin |
9. |
Luni 22.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Matematică |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Sularea Ioan Ovidiu |
10. |
Miercuri 24.03.2021 |
V-VIII |
Limba română |
1 |
Simioană Mihaiela Adina |
11. |
Joi 25.03.2021 |
V-VIII |
Matematică |
1 |
Sularea Ioan Ovidiu |
12. |
Luni 29.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Matematică |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Sularea Ioan Ovidiu |
13. |
Miercuri 31.03.2021 |
V-VIII |
Limba română Matematică |
1 1 |
Simioană Mihaiela Adina Sularea Ioan Ovidiu |
X |
TOTAL |
V-VIII |
- |
20 |
- |
Nr. crt. |
Ziua |
Grupa |
Disciplina |
Nr. ore |
Cadru didactic |
1. |
Luni 08.03.2021 |
P-IV |
Limba română Matematică |
1 1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
2. |
Marți 09.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
3. |
Miercuri 10.03.2021 |
P-IV |
Limba română
|
1
|
Cristea Cristina Lăcrămioara |
4. |
Joi 11.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
5. |
Vineri 12.03.2021 |
P-IV |
Ed. fizică |
1 |
Pașca Dimitrie Cătălin |
6. |
Luni 15.03.2021 |
P-IV |
Limba română Matematică |
1 1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
7. |
Marți 16.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
8. |
Miercuri 17.03.2021 |
P-IV |
Limba română
|
1
|
Cristea Cristina Lăcrămioara |
9. |
Joi 18.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
10. |
Vineri 19.03.2021 |
P-IV |
Lb.engleză |
1 |
Șincu Irina Elena |
11. |
Luni 22.03.2021 |
P-IV |
Limba română Matematică |
1 1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
12. |
Marți 23.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
13. |
Miercuri 24.03.2021 |
P-IV |
Limba română |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
14. |
Joi 25.03.2021 |
P-IV |
Matematică |
1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
15. |
Luni 29.03.2021 |
P-IV |
Limba română Matematică |
1 1 |
Cristea Cristina Lăcrămioara |
16. |
Miercuri 31.03.2021 |
P-IV |
Limba română
|
1
|
Cristea Cristina Lăcrămioara |
X |
TOTAL |
P-IV |
- |
20 |
- |
a) Lista cu elevii care participă la activități remediale în cadrul programului ,,Școală după școală”
ÎNVĂȚĂMÂNT GIMNAZIAL
Nr. crt. |
Numele elevului |
Prenumele elevului |
Clasa |
1 |
COSTINAȘ |
DARIUS MIHAI |
V |
2 |
CRISTEA |
RAREȘ MIHAI |
V |
3 |
GHIURA |
RADU CRISTIAN |
V |
4 |
HĂLĂLAIU |
NICOLETA ADINA |
V |
5 |
CURTEAN |
MEDA DARIA |
VI |
6 |
DASCALIUC |
SARA MARIA |
VII |
7 |
FIȘTER |
MARIAN ALEXANDRU |
VII |
8 |
GHIOGHIU |
IOAN DORIAN |
VII |
9 |
GHIURA |
VLĂDUȚ IRINEL |
VII |
10 |
MICLEA |
RADU IOAN |
VII |
11 |
SULAREA |
DARIA MARIA |
VII |
12 |
CRISTEA |
IONUȚ GABRIEL |
VIII |
13 |
DASCALIUC |
ELENA ȘTEFANIA |
VIII |
14 |
MOISIU |
IOANA |
VIII |
15 |
NEGRU |
DARIUS IULIAN |
VIII |
b) Lista elevilor cu cu situația școlară neîncheiată ;
Nr. crt. |
Numele elevului |
Prenumele elevului |
Clasa |
1 |
CURTEAN |
MEDA DARIA |
VI |
a) Lista cu elevii care s-au înscris în programul ,,Școală după școală”
ÎNVĂȚĂMÂNT PRIMAR
Nr. crt. |
Numele elevului |
Prenumele elevului |
Clasa |
1 |
GHIURA |
ALINA IOANA |
CP |
2 |
OPREAN |
IOANA ALEXANDRA |
CP |
3 |
BOLUNDUȚIU |
MARIN ȘTEFAN |
I |
4 |
HĂLĂLAIU |
MARIA BIANCA |
I |
5 |
COJOC |
CĂTĂLIN VASILE |
III |
6 |
GHIURA |
DENISA MARIA |
III |
7 |
OPREAN |
MARIA DIANA |
III |
8 |
SULAREA |
PETRICĂ DARIUS |
III |
9 |
BOGDAN |
DARIUS ȘTEFAN |
IV |
10 |
HĂLĂLAIU |
CRISTIAN ALEXANDRU |
IV |
11 |
POLHAC |
ALEXANDRA NARCISA |
IV |