Scoala Gimnaziala Nr.10 Giurgiu
Giurgiu, Giurgiu

Proiecte educaţionale

Şcoala Nr.10, "Şcoala anului"

           În anii şcolari 2007-2009, Şcoala Nr.10 a fost şcoala pilot în Programul PHARE 2005-,, Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”- Proiectul ,,Şcoala deschisă comunităţii” şi a implementat proiectele: ,,Împreună pentru copii!”, ,,Reţeaua şcolilor dunărene” care a cuprins două proiecte ,,Impreună pentru o Dunăre curată” şi ,,Disciplina Fluviul Dunărea”, Programul ,,A Doua Şansă”-pentru învăţământ primar şi învăţământ secundar inferior şi Campania Globală pentru Educaţie, ediţia 2009, „Cărţi deschise, Uşi deschise!”.

           Programul PHARE 2005-,,Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”-Proiectul ,,Şcoala deschisă comunităţii” a venit în sprijinul elevilor proveniţi din grupuri dafavorizate, al cadrelor didactice şi al şcolii. Prin implementarea programului PHARE 2005-,,Acces la educaţie pentru grupuri dezavantajate”, Inspectoratul Şcolar al Judeţului Giurgiu împreună cu partenerii implicaţi: Casa Corpului Didactic Giurgiu, Consiliul Judeţean, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională şi în acord cu Strategia judeţeană privind ,, Îmbunătăţirea accesului la educaţie al grupurilor dezavantajate”, a vizat ameliorarea mediului educaţional în învăţământul preşcolar şi obligatoriu, prin promovarea şi dezvoltarea unui mediu de învăţare incluziv, în vederea cuprinderii şi a menţinerii în sistem a copiilor din grupuri dezavantajate, indiferent de apartenenţa etnică, de originea socio-economică şi culturală sau de deficienţe.

           Printre activităţile proiectului ,,Împreună pentru copii!”, se remarcă înfiinţarea şi funcţionarea ,,Centrului de consiliere şi orientare pentru părinţi”, prin intermediul căruia oferim consultanţă pentru aceştia cu privire la necesitatea participării la educaţie, activităţi de educaţie pentru sănătate, desfăşurate cu sprijinul mediatorului sanitar.

           În cadrul proiectului ,,Reţeaua şcolilor dunărene” a fost organizat inclusiv un marş simbolic, “Împreună pentru o Dunăre curată”, la care au participat elevii şcolii şi patrula “Poliţia verde”. Şcoala noastră a participat cu un program amuzant şi eficient numit “Dunărea albastră şi uneori vânătă de supărare” care a cuprins teatru nonverbal şi o miniscenetă, activităţi coordonate de doamna profesoară Aneta Ciobanu. Proiectul “Cartea Dunarii albastre" a fost premiat pentru cel mai bun material de comunicare. Distincţia a fost acordată în cadrul unei competiţii internaţionale, organizată de Liga Americană a Profesioniştilor în Comunicare. În ţara noastră, proiectul se desfăşoară sub numele “Cartea Dunării albastre".Lansarea cărţii a avut loc pe 29 iulie 2008, de ziua Dunării, iar proiectul este implementat în 22 de şcoli din localităţi dunărene. De el beneficiază 500 de elevi din clasele I-VIII. În cadrul unităţii noastre şcolare, opţionalul "Cartea Dunării albastre" ("The Danube box") a fost primit cu emoţie şi entuziasm de către elevii claselor a VI-a.


           Prin Programul ,,A Doua Şansă", pe care îl desfăşurăm în unitatea noastra şcolară, din februarie 2008, atât pentru învăţământ primar, cât şi pentru învăţământul secundar inferior, oferim acces la educaţie, cât şi posibilitatea integrării pe piaţa muncii prin dobândirea unei calificări profesionale de nivel 1 (lucrător în alimentaţie şi finisor pentru construcţii), persoanelor de toate vârstele (care au depăşit vârsta învăţământului obligatoriu).

            În anul şcolar 2008-2009, am desfăşurat activităţi în cadrul Campaniei Globale pentru Educaţie, ediţia 2009 „Cărţi deschise, Uşi deschise!”, campanie care a avut ca scop avertizarea factorilor de decizie asupra incidenţei crescute a analfabetismului funcţional în România şi dezvoltarea programelor de sprijinire a persoanelor afectate de analfabetism, în vederea acoperii decalajului social cu care acestea se confruntă şi s-a desfăşurat în parteneriat cu Organizaţia Salvaţi Copiii.

           Prin proiectele derulate am implementat bune practici în asigurarea egalităţii de şanse, a incluziunii sociale şi am beneficiat de granturi destinate dezvoltării şi implementării unor strategii pentru îmbunătăţirea accesului la educaţie al grupurilor dezavantajate.Proiectele dezvoltate au contribuit la îmbunătăţirea condiţiilor din şcoală în vederea facilitării accesului la o educaţie de calitate, la stimularea participării şcolare, precum şi la prevenirea şi înlăturarea abandonului prin dezvoltarea programului de tip ,,A Doua Şansă”.

           Obiectivul principal al schemelor de granturi a fost crearea unei şcoli inclusive, o şcoală prietenoasă, tolerantă şi democratică, comprehensivă, fără discriminare şi fără excludere, unde toţi copiii sunt valorizaţi şi integraţi. Şcoala noastră dezvoltă un climat educaţional fără discriminare, sprijinind integrarea tuturor copiilor, promovarea respectului de sine şi a succesului şcolar.

           Toate proiectele pe care le-am derulat ne-au oferit şansa de a ne înscriere şi de a câştiga Premiul II şi un cec în valoare de 10 000 de euro la Secţiunea "Şcoala anului", în cadrul ,,Galei Premiilor în Educaţie”, competiţie organizată de Fundaţia Dinu Patriciu, în luna octombrie 2009.  

           Înscrierile pentru următoarea ediţie a Galei Premiilor în Educaţie au început pe 15 iunie 2010.

           Fondurile pe care le-am câştigat au fost folosite, atât pentru susţinerea elevilor proveniţi din grupuri dezavantajate, în vederea recuperării decalajelor şi a evitării părăsirii timpurii a şcolii, cât şi pentru susţinerea elevilor capabili de performanţă prin oferirea unor alternative educaţionale prin Programul "After School-Before School" şi înfiinţarea, amenajarea şi dotarea unui Centru de Documentare şi Informare.

          Prin proiectele derulate şi alternativele educaţionale moderne pe care le oferim, ne propunem să depăşim limitele tradiţionalului, să venim în spijinul elevilor şcolii noastre şi al părinţilor şi să generăm un climat atractiv şi competitiv.

         CENTRUL DE DOCUMENTARE ŞI INFORMARE şi PROGRAMUL "AFTER SCHOOL-BEFORE SCHOOL" - ALTERNATIVE EDUCAŢIONALE MODERNE DIN SURSE EXTRABUGETARE

            Din semestrul al doilea al anului şcolar 2009-2010, la şcoala noastră, se derulează două proiecte cu finanţare din surse extrabugetare.

         Primul proiect a presupus crearea unui Centru de Documantare şi Informare (C.D.I.) prin biblioteca şcolară. Prin crearea Centrului de Documentare şi Informare în unitatea noastră şcolară se are în vedere favorizarea accesului la informaţie şi cultură a elevilor, a cadrelor didactice şi a membrilor comunităţii locale, replasarea şcolii în centrul comunităţii locale, cât şi definirea sa ca pol de cultură al comunităţii şcolare, priorităţi definite în proiectul şcolii.El implementează una dintre metodele de învăţare cele mai eficiente – învăţarea prin descoperire şi învăţarea centrată pe elev - ceea ce conduce la progresul şcolar al elevului.

        Cel de-al doilea proiect vizează dezvoltarea şi diversificarea serviciilor alternative de educaţie prin oferta Programului "After School-Before School", în vederea efectuării temelor şi petrecerii în siguranţă, util şi plăcut, a timpului liber.

                                              prof.Iancu Leontina-Letiţia

                            Director, Şcoala cu clasele I-VIII Nr.10, Giurgiu