SCOALA GIMNAZIALA SPECIALA ,,SFANTA MARINA''
Curtea de Arges, Arges

Regulament

CSEI Sfânta Marina - Curtea de Argeș

Procedură privind desfășurarea activității prin internet

 

 

 

 

 

PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ

 

ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA ACTIVITĂŢILOR DIDACTICE

ÎN MEDIUL ONLINE, ÎN ANUL ŞCOLAR 2020-2021 ÎN CADRUL C.S.E.I SFANTA MARINA CURTEA DE ARGEȘ

 

1.     Lista responsabililor cu elaborarea, verificarea şi aprobarea ediţiei sau, după caz, a reviziei în cadrul ediţiei procedurii

 

Nr.

Crt.

Elemente privind

responsabilii /

operaţiunea

 

Numele şi prenumele

 

Funcţia

 

 

Data

 

Semnătura

 

 

1

2

3

4

5

1.

Elaborat

BARBU LAURA ANDREEA

Consilier educativ/coordinator proiecte și programme educative șscolare și extrașcolare

16.11.2020

 

3.

Avizat

SĂNDULESCU COSTINEL

Coordonator CEAC

 

 

4.

Aprobat

DEACONU MARIUS

Director

 

 

 

1       Situaţia ediţiilor şi a reviziilor în cadrul ediţiilor procedurii

Nr.

Crt.

Ediţia sau, după caz,

revizia în cadrul

ediţiei

Componentă

revizuită

Modalitatea

reviziei

Data la care se aplică prevederile sau revizia ediţiei

 

1

2

3

4

1.

Ediţia I

 

 

 

2.

Ediţia II

 

 

 

3.

Ediţia III

 

 

 

 

2       Lista cuprinzând persoanele la care se difuzează ediţia sau, după caz, revizia din cadrul ediţiei procedurii

 

Nr.

crt.

Scopul

Difuzării

Exemplar

nr.

 

Departament

 

Funcția

Numele şi

prenumele

Data

primirii

 

Semnătura

 

1

2

3

4

5

6

7

1.

Aplicare

 

Toate compartimentele, conform organigramei în vigoare

Personal didactic

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

Informare

 

Conducere

Director

Deaconu Marius

 

 

 

3.

Evidenţă

 

CEAC

Coordonator CEAC

Săndulescu Costinel

 

 

4.

Arhivare

 

secretariat

Secretar

Perticioiu Daniela

 

 

 

3       Scopul procedurii

Prezenta procedură stabileşte modalitatea de proiectare, realizare şi evaluare a activităţilor didactice în mediul online, în anul şcolar 2020-2021,în cadrrul CSEI Sfanta Marina,Curtea de Argeș

4       Domeniul de aplicare

Conducerea școlii şi cadrele didactice au responsabilitatea de a aplica prezenta procedură în activitatea desfăşurată, în vederea continuării proceselor instructiv-educativ și recuperator-compensator in cadrul C.S.E.I Sfanta Marina.

 

5       Documente de referinţă aplicabile activităţii procedurale

 

  • Legea nr. 87 din 10 aprilie 2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Legea nr. 1 din 5 ianuarie 2011 a educaţiei naţionale, cu modificările şi completările ulterioare;
  • Ordinul nr. 5337 din 11 octombrie 2006 privind aprobarea Codului de etică profesională al experţilor în evaluare şi acreditare ai Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, cu modificările şi completările ulterioare
  • Ordinul nr. 600 din 20 aprilie 2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
  • Ordinul nr. 5447 din 31 august 2020 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar;
  • Ordinul nr. 4135 din 21 aprilie 2020 privind aprobarea Instrucţiunii pentru crearea şi/sau întărirea capacităţii sistemului de învăţământ preuniversitar prin învăţare on-line;
  • Ordinul nr. 5487 din 31 august 2020 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2;
  • Ordinul nr. 5545 din 10 septembrie 2020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind desfăşurarea activităţilor didactice prin intermediul tehnologiei şi al internetului, precum şi pentru prelucrarea datelor cu caracter personal;
  • Ordonanţa de urgenţă nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei, cu modificările si completările ulterioare;
  • Hotărârea nr. 1534/2008 privind aprobarea Standardelor de referinţă şi a indicatorilor de performanţă pentru evaluarea şi asigurarea calităţii în învăţământul preuniversitar
  • Regulamentul nr. 679 din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);

6       Definiţii şi abrevieri ale termenilor utilizaţi

7.1  Definiţii:

 

Nr.

Crt.

Termenul

Definiţia şi/sau, dacă este cazul, actul care defineşte termenul

1.

Entitate publică

Autoritate publică, instituţie publică, companie/societate naţională, regie autonomă, societate la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acţionar majoritar, cu personalitate juridică, care utilizează/administrează fonduri publice şi/sau patrimoniu public;

2.

Controlul calităţii educaţiei în unităţile de învăţământ preuniversitar

Semnifică activităţi şi tehnici cu caracter operaţional, aplicate sistematic de o autoritate de inspecţie desemnată pentru a verifica respectarea standardelor prestabilite.

3.

Asigurarea calităţii educaţiei

Este realizată printr-un ansamblu de acţiuni de dezvoltare a capacităţii instituţionale de elaborare, planificare şi implementare de programe de studiu, prin care se formează încrederea beneficiarilor că organizaţia furnizoare de educaţie îndeplineşte standardele de calitate. Asigurarea calităţii exprimă capacitatea unei organizaţii furnizoare de a oferi programe de educaţie ăn conformitate cu standardele anunţate. Aceasta este astfel promovată încât să conducă la îmbunătăţirea continuă a calităţii educaţiei.

4.

Departament

Direcţie Generală, Direcţie, Serviciu, Birou, Compartiment;

5.

Conducătorul departamentului (compartimentului)

Director general, director, şef serviciu, şef birou, şef compartiment;

6.

Procedură

Prezentare, în scris, a paşilor ce trebuie urmaţi, a metodelor de lucru stabilite şi a regulilor de aplicare necesare îndeplinirii atribuţiilor şi sarcinilor, având în vedere asumarea responsabilităţilor;

7.

Procedură operaţională (PO)

Procedură care descrie un proces sau o activitate ce se desfăşoară la nivelul unuia sau mai multor departamente din entitatea publică

8.

Ediţie procedură

Forma actuală a procedurii; ediţia unei proceduri se modifică atunci când deja au fost realizate 3 revizii ale respectivei proceduri sau atunci când modificările din structura procedurii depăşesc 50% din conţinutul reviziei anterioare.

9.

Revizie procedură

Acţiunea de modificare, respectiv adăugare sau eliminare a unor informaţii, date, componente ale unei ediţii a unei proceduri, modificări ce implică, de regulă, sub 50% din conţinutul procedurii.

10.

Procedură documentată

Modul specific de realizare a unei activităţi sau a unui proces, editat pe suport hârtie sau în format electronic; procedurile documentate pot fi proceduri de sistem şi proceduri operaţionale.

11.

Beneficiarii direcţi ai educaţiei şi formării profesionale

Sunt antepreşcolarii, preşcolarii, elevii şi studenţii, precum şi persoanele adulte cuprinse într-o formă de educaţie şi formare profesională.

12.

Învăţământ preuniversitar

 

Educaţia timpurie (0 - 6 ani), formată din nivelul antepreşcolar (0 - 3 ani) şi învăţământul preşcolar (3 - 6 ani), învăţământul primar, care cuprinde clasa pregătitoare şi clasele I – IV, învăţământul secundar, care cuprinde învăţământul secundar inferior sau gimnazial (clasele V - VIII) şi învăţământul secundar superior, care poate fi liceal(clasele de liceu IX - XII/XIII), învăţământul profesional, cu durată de minimum 3 ani şi învăţământul terţiar nonuniversitar, care cuprinde învăţământul postliceal.

13.

Coordonatorii formaţiunilor de studiu

Profesorii diriginţi/Profesorii pentru învăţământ primar/Învăţătorii/Profesorii pentru învăţământul preşcolar/ Educatoarele, provenind dintre cadrele didactice de predare sau de instruire practică, numiţi de director şi care predă la grupa/clasa respectivă.

14.

Învăţarea

Reprezintă munca intelectuală şi fizică desfăşurată în mod sistematic de către peşcolari/elevi, în vederea însuşirii conţinutului ideatic şi formării abilităţilor necesare dezvoltării continue a personalităţii.

7.2  Abrevieri:

Nr. crt.

Abrevierea

Termenul abreviat

  1.  

EP

Entitate Publică

  1.  

PO

Procedură operaţională

  1.  

CEAC

Comisia pentru evaluare şi asigurare a calităţii

  1.  

MEC

Ministerul Educaţiei şi Cercetării

  1.  

ISJ

Inspectoratul Şcolar Judeţean

  1.  

UE

Uniunea Europeană

 

 

7       Descrierea procedurii

 

Principiile specifice care guvernează procesul didactic prin activităţi-suport pentru învăţarea în mediul online sunt:

a)principiul echităţii - în baza căruia accesul la învăţare se realizează fără discriminare;

b)principiul calităţii - în baza căruia activităţile de învăţământ se raportează la standarde de referinţă şi la bune practici naţionale şi internaţionale;

c)principiul descentralizării - în baza căruia deciziile principale se iau de către actorii implicaţi direct în proces;

d)principiul asigurării egalităţii de şanse;

e)principiul centrării educaţiei pe beneficiarii acesteia;

f)principiul participării şi responsabilităţii părinţilor.

 

În vederea organizării şi desfăşurării activităţilor didactice în mediul online, conducerea unitatăţii de învăţământ, în colaborare cu cadrele didactice, stabilesc:

  • condiţiile de introducere a activităţilor didactice online pe parcursul anului şcolar;
  • modalităţile de organizare a activităţilor didactice online (orar, platforme şi tehnologii utilizate);
  • rolul conducerii unităţii de învăţământ în organizarea activităţilor didactice online;
  • rolul cadrului didactic în organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice online;
  • responsabilităţile elevilor;
  • modalităţile de obţinere a unui feedback asupra calităţii activităţilor didactice desfăşurate online din partea cadrelor didactice, a elevilor şi părinţilor;
  • modalităţile de evaluare a cunoştinţelor şi abilităţilor elevilor;
  • modalităţile de evidenţiere a prezenţei la oră (elevi, cadre didactice);
  • elementele de asigurare a securităţii datelor personale, cât şi a securităţii online.

 

8.1. Condiţiile de introducere a activităţilor didactice online pe parcursul anului şcolar

 

În proiectarea şi organizarea activităţii didactice în mediul online se respectă prevederile planurilor-cadru şi ale programelor şcolare în vigoare, avându-se în vedere:

  • selectarea informaţiilor/a experienţelor anterioare ale elevilor şi valorificarea acestora;
  • realizarea/selectarea/adaptarea materialelor/resurselor specifice pentru facilitarea procesului educaţional;
  • crearea unei comunităţi de învăţare;
  • aplicarea sarcinilor de lucru, astfel încât să se asigure pentru toţi elevii dobândirea competenţelor specifice prin raportare la tipul și gradul deficienței.

.

Activităţile instructiv-educative și recuperativ-terapeutice în mediul online urmăresc dezvoltarea competenţelor elevilor, fixarea şi consolidarea cunoştinţelor, educaţia remedială

 

8.2. Modalităţile de organizare a activităţilor didactice online (orar, platforme şi tehnologii utilizate)

 

Echipa multidisciplinară(professor psihopedagog,professor educator,professor terapeut)stabilește un program optim pentru predare-învăţare-evaluare și de terapie recuperatorie,astfel încât să se respecte potențialul real de dezvoltare al fiecărui elev in parte,raportat la tipul și gradul deficientei astfel încat să se evite supraîncărcarea acestora cu sarcini de lucru. În vederea stabilirii orarului, conducătorul unităţii de învăţământ coordonează comisia de întocmire a orarului cursurilor şi îl propune spre aprobare consiliului de administraţie.

Coordonatorii formaţiunilor de studiu transmit elevilor/părinţilor elevilor de la clasa pe care o coordonează programul stabilit la nivelul unităţii de învăţământ, precum şi alte informaţii relevante pentru facilitarea învăţării online.

În vederea stabilirii platformelor şi tehnologiilor ce urmează a fi utilizate, conducerea şcolii evaluează capacitatea unităţii de învăţământ de a desfăşura activitatea didactică în mediul online şi stabileşte necesarul de resurse informaţionale şi de resurse umane. Pentru elevii care nu dispun de mijloacele necesare pentru desfăşurarea activităţilor în mediul online, conducerea unităţii de învăţământ întreprinde demersuri către autorităţile locale pentru asigurarea dispozitivelor şi a conexiunii la internet pentru elevii în cauză.

Urmand acești pași la nivelul C.S.E.I Sfanta Marina s-a luat decizia ca GOOGLE CLLASROOM să fie platforma educațională pe care se va desfașura activitatea in sistem on-line,fiecărui cadru didactic fiindu-i organizat la nivelui centrului de catre persoana resursă, contul G SUITE,iar elevii au primit tablete conectate la internet,tablete obținute prin finanțare a C.J Argeș și din partea I.S.J Argeș.

Aceasta platformă va fi utilizată de către unitatea de învăţământ, pentru a acorda asistenţă elevilor în timpul sau în afara programului şcolar, în perioada în care sunt suspendate cursurile şcolare.

În cazul în care conectarea nu se poate realiza pe platforma G SUITE se vor aplica măsurile de intervenție on-line prevăzute în Planul de intervenție al unității pentru derularea învățării on-line în condiții optime, fiind acceptate și alte aplicații (WhatsApp, e-mail, telefon etc.) sau căi de comunicare cu elevii/părinții (poștă).

 

8.3. Modalitățile de obținere a unui feedback asupra calității activităților didactice desfășurate online din partea cadrelor didactice, a elevilor și părinților

 

Pentru îmbunătăţirea activităţilor didactice desfășurate în mediul online, la nivelul C.S.E.I Sfanta Marina se valorifică rezultatele obţinute prin monitorizare şi feedback.

În perioada desfașurării cursurilor in sistem on-line monitorizarea desfășurării activitătilor se va realiza conform graficului de monitorizare realizat de către directorul unității de învațămant și adus la cunostința cadrelor didactice.Aceste activității de asistență la ora vor fi realizate de către director și de către consilierul educaiv.

         În vederea facilitării învăţării online, conducerea unității de învățământ aplică mecanismele de colectare a feedbackului de la elevi, părinţi, cadre didactice, , în scopul luării măsurilor care să conducă la îmbunătăţirea accesului, participării şi a calităţii activităţii.

Procesul de colectare a feedbackului se va realiza astfeli:

  • prin chestionare pentru cadrele didactice pentru colectarea de date privind descrierea experienței în domeniul predării online, participarea la forme de perfecționare în domeniul predării online, măsura în care s-a reușit conectarea cu elevii accesând platforma educationala, modalitatea de comunicare eficientă cu elevii, măsura în care elevii participă la activități de învățare online, principalele obstacole în calea tranziţiei la predarea-învăţarea online, aprecierea progresului elevilor în urma activităților desfășurate online, instrumentele didactice preferate în susținerea învățării online ce au condus la realizarea progresului elevilor, aprecierea utilității învățării online ca parte a practicii școlare;
  • pentru elevi: modalitatea de comunicare eficientă cu cadrele didactice, tipurile de platforme/tehnologii utilizate în comunicarea online, modalitatea de învățare preferată, descrierea experienței în domeniul predării online cu cadrele didactice de predare, preferințele învățării online/la distanță, principalele obstacole în calea tranziţiei la învăţarea online/la distanță, modalitatea de apreciere a calității sarcinilor de lucru primite online, modalitatea de obținere a feedback-ului din partea cadrelor didactice (aprecieri/răspunsuri/observaţii la sarcinile de lucru primite și rezolvate în cadrul activităților de învățare online), aprecierea utilității învățării online ca parte a practicii școlare;
  • pentru părinți: modalitatea de comunicare eficientă cu cadrele didactice, măsura în care copiii au participat la activitățile de învățare online inițiate de cadrele didactice de predare, opinia cu privire la beneficiile învățării online, aprecierea volumului și calității sarcinilor de lucru primite online de către elevi, modalitatea de îmbunătățire a calității procesului educativ desfășurat în mediul online, aprecierea utilității învățării online ca parte a practicii școlare.

 

Cadrele didactice verifică sistematic realizarea sarcinilor de lucru de către elevi şi îi încurajează prin oferirea feedbackului constructiv/pozitiv cu accent permanent pe proces, soluţii şi pe rezultat, nu pe consecinţe. Se recomandă ca feedbackul privind activitatea desfăşurată de elevi să fie în raport cu progresul şi potenţialul fiecăruia.

De asemenea, cadrele didactice oferă feedback constructiv permanent fiecărui elev, în urma participării la activităţile desfăşurate şi a rezolvării sarcinilor de lucru.

Colectarea feedbackulului de la elevi şi părinţi, cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii-suport pentru învăţarea online se realizează de către profesorii diriginți, Aceste date vor fi colectate in urma discutiilor purtate cu elevii la orele de consiliere iar cu parintii acestora in cadrul sedintelor cu parintii,desfășurate tot in sistem on-line, acestea având responsabilitatea de a-i transmite aceste date conducerii unităţii de învăţământ.

Părinții transmit profesorilor diriginți feedbackul referitor la organizarea şi desfăşurarea activităţii de predare-învăţare-evaluare prin intermediul tehnologiei şi al internetului.

 

8.4. Modalitățile de evaluare a cunoștințelor și abilităților elevilor

 

Evaluarea are drept scop identificarea nivelului la care se află la un anumit moment învăţarea, orientarea şi optimizarea acesteia. Evaluarea se centrează pe competenţe, oferă feedback real elevilor, părinţilor şi cadrelor didactice şi stă la baza planurilor individuale de învăţare.

Evaluarea rezultatelor la învăţătură se realizează permanent, pe parcursul anului şcolar.

Cadrele didactice elaborează instrumente de evaluare aplicabile în mediul online, pentru înregistrarea progresului elevilor.

Instrumentele de evaluare se stabilesc în funcţie de vârstă şi de particularităţile psihopedagogice ale elevilor,prin raportare la tipul și gradul deficienței şi in funcție de specificul fiecărei discipline.

În elaborarea sarcinilor de lucru trebuie să se urmărească respectarea particularităţilor de vârstă ale elevilor în ceea ce priveşte resursa de timp, nivelul de înţelegere al acestora şi gradul de dificultate a itemilor. Sarcinile de lucru trebuie să fie creative, să nu conducă la pierderea interesului elevilor faţă de învăţare, la oboseală fizică şi emoţională, la reducerea timpului destinat unor activităţi recreative, familiale sau comunitare, inclusiv a timpului destinat somnului, alimentaţiei etc.

Materialele utilizate de către cadrele didactice în procesul de predare-învăţare-evaluare încărcate pe platforma constituie material didactic.

În cadrul activităţilor de predare-învăţare-evaluare în mediul online, progresul educaţional al elevilor poate fi exprimat de cadrele didactice prin:

 

a)calificative pentru elevii cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate,din cadrul     C.S.E.I. ”Sfanta Marina”;

c)note de la 1 la 10 pentru elevii cu deficiențe medii și ușoare.

 

8.5. Modalitățile de evidențiere a prezenței la oră (elevi, cadre didactice)

 

La nivelul C.S.E.I ”Sfanta Marina” se monitorizează prezențele și absenţele elevilor de către dirigimții fiecărei clase prin consultare cu cadrele didactice și pentru profesorii prin intermediul condicii de prezență online.

Elevii au obligaţia de a participa la activităţile desfăşurate în mediul online. În caz contrar, elevul este considerat absent cu excepţia situaţiilor justificate.

 

8.6. Elementele de asigurare a securității datelor personale, cât și a securității online

 

Securitatea în mediul online se realizează conform directivelor UE privind securitatea cibernetică, precum şi prelucrarea datelor cu caracter personal. În organizarea şi desfăşurarea activităţilor în mediul virtual se asigură respectarea cerinţelor privind protecţia datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului Uniunii Europene din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), denumit în continuare Regulamentul (UE) 2016/679.

Măsurile de securitate, ca părţi integrate ale platformelor digitale educaţionale utilizate în mediul educaţional virtual, şi de protecţie a sănătăţii beneficiarilor direcți ai educației în perioada utilizării echipamentelor digitale se stabilesc pentru desfăşurarea activităţilor educaţionale.

Categorii de date cu caracter personal care trebuie prelucrate exclusiv în scopul derulării activităţii didactice sunt:

a) numele şi prenumele beneficiarilor direcți ai educației, numele şi prenumele cadrelor didactice care utilizează aplicaţia/platforma educaţională informatică;

b) imaginea, vocea participanţilor, după caz;

c) mesajele, videoclipurile, fişierele expediate sau orice alte materiale care conţin date prelucrate prin utilizarea aplicaţiei/platformei educaţionale informatice;

d) rezultatele evaluării;

e) datele de conectare la aplicaţia/platforma educaţională utilizată pentru participare la cursurile online: nume de utilizator şi parolă de acces.

Ca măsură de protecţie a datelor cu caracter personal, prelucrate cu ocazia utilizării aplicaţiilor/platformelor educaţionale informatice, se interzice înregistrarea activităţilor desfăşurate online.

C.S.E.I. ”Sfanta Marina”,în calitate de operator de date cu caracter personal, are obligaţia de a institui o serie de măsuri tehnice şi organizatorice privind protejarea şi păstrarea datelor cu caracter personal care să vizeze:

a) securitatea în mediul online;

b) asigurarea confidenţialităţii datelor;

c) preîntâmpinarea riscului pierderii de date;

d) împiedicarea modificării datelor cu caracter personal;

e) interzicerea accesului neautorizat la datele cu caracter personal.

Conducerea unităţii de învăţământ ia măsuri cu privire la furnizarea următoarelor informaţii: identitatea şi datele de contact ale unităţii de învăţământ şi, după caz, ale reprezentantului acesteia, scopurile în care sunt prelucrate datele cu caracter personal, precum şi temeiul juridic al prelucrării, destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, perioada pentru care vor fi stocate datele cu caracter personal, drepturile persoanelor vizate.

Prin măsurile dispuse, CSEI Sfanta Marina, trebuie să facă dovada păstrării în condiţii de siguranţă a datelor cu caracter personal.

Participanţii la activităţile de învăţare desfăşurate prin intermediul tehnologiei şi al internetului au următoarele obligaţii:

a) răspund pentru toate mesajele, videoclipurile, fişierele expediate sau pentru orice alte materiale prelucrate prin utilizarea aplicaţiei/platformei educaţionale informatice;

b) de a utiliza aplicaţia/platforma educaţională informatică doar în conformitate cu prevederile legale;

c) de a nu înregistra, disemina, folosi informaţii, care conţin date cu caracter personal, în alt mod care excede scopului prelucrării acestor date.

Orice prelucrare a datelor cu caracter personal efectuată de către unitatea de învăţământ în afara scopului vizat, constituie o încălcare a prevederilor legale.

 

8       Responsabilităţi

    

           CEAC

  • contribuie la luarea măsurilor care să conducă la îmbunătăţirea calităţii educației în mediul online, în colaborare cu conducătorul unității de învățământ.

 

Conducerea unității de învățământ

  • informează beneficiarii direcți ai educației şi părinţii acestora asupra modalităţii de organizare a activităţii didactice în mediul online, inclusiv cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le au;
  • evaluează capacitatea unităţii de învăţământ de a desfăşura activitatea didactică în mediul online şi stabileşte necesarul de resurse informaţionale şi de resurse umane;
  • stabileşte măsuri pentru buna desfăşurare a activităţii didactice de către toate cadrele didactice şi beneficiarii direcți ai educației din unitatea de învăţământ;
  • întreprinde demersuri către autorităţile locale pentru asigurarea dispozitivelor şi a conexiunii la internet pentru beneficiarii direcți ai educației care nu dispun de mijloacele necesare pentru desfăşurarea activităţilor în mediul online;
  • gestionează baza materială cuprinzând dispozitive electronice cu conexiune la internet;
  • repartizează, prin încheierea unui contract de comodat/prin proces-verbal de predare-primire, dispozitive conectate la internet beneficiarilor direcți ai educației care nu dispun de aceste mijloace;;
  • sprijină cadrele didactice şi beneficiarii direcți ai educației/părinții acestora să îşi creeze conturi de e-mail şi de acces la platformele şi aplicaţiile electronice utilizate la nivelul unităţii de învăţământ;
  • identifică şi aplică modalităţi de susţinere a activităţii pentru posibile cazuri speciale, inclusiv pentru beneficiarii direcți ai educației cu cerinţe educaţionale speciale;
  • monitorizează modul în care se desfăşoară activitatea didactică în mediul online;
  • stabileşte modalitatea de monitorizare a realizării activităţilor online de către cadrele didactice;
  • aplică mecanismele de colectare a feedbackului de la elevi, părinţi, cadre didactice, alte categorii de personal implicat în organizarea şi desfăşurarea activităţii-suport pentru învăţarea online;
  • actualizează fişele posturilor cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar, cu atribuţii referitoare la activităţile de învăţare online.

 

Profesorii diriginți:

  • informează beneficiarii direcți ai educației şi părinţii acestora despre modalitatea de organizare a activităţii didactice în mediul online în această perioadă, inclusiv cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le au;
  • colaborează cu celelalte cadre didactice în vederea asigurării continuităţii participării beneficiarilor direcți ai educației la activitatea de învăţare în mediul online;
  • transmit beneficiarilor direcți ai educației din clasa pe care o coordoneaza programul stabilit la nivelul unităţii de învăţământ, precum şi alte informaţii relevante pentru facilitarea învăţării în mediul online;
  • oferă consiliere beneficiarilor direcți ai educației pentru participarea acestora la activităţile didactice în mediul online;
  • menţin comunicarea cu părinţii beneficiarilor direcți ai educației;
  • intervin în soluţionarea unor situaţii specifice cu privire la desfăşurarea activităţii didactice în care sunt implicaţi beneficiarii direcți ai educației.
  • colectează feedbackul de la elevi şi părinţi, cadrele didactice de la clasă, cu privire la organizarea şi desfăşurarea activităţii-suport pentru învăţarea online, şi îl transmite conducerii unităţii de învăţământ;

 

Cadrele didactice

  • proiectează şi realizează activităţile didactice din perspectiva principiilor curriculare şi a celor privind învăţarea în mediul online;
  • elaborează, adaptează, selectează resurse educaţionale deschise, sesiuni de învăţare pe platforme educaţionale, aplicaţii, precum şi alte categorii de resurse care pot fi utilizate;
  • proiectează activităţile-suport pentru învăţarea în mediul online;
  • elaborează instrumente de evaluare aplicabile în mediul online, pentru înregistrarea progresului beneficiarilor direcți ai educației;
  • stabilesc împreună cu celelalte cadre didactice un program optim pentru predare-învăţare-evaluare astfel încât să se respecte curba de efort a beneficiarilor direcți ai educației şi să se evite supraîncărcarea acestora cu sarcini de lucru.
  • oferă feedback constructiv permanent fiecărui elev, în urma participării la activităţile desfăşurate şi a rezolvării sarcinilor de lucru;
  • raportează conducerii unităţii de învăţământ activitatea desfăşurată, ţinând seama de modalităţile şi termenele de raportare stabilite de către aceasta;

 

Beneficiarii direcți ai educației (ELEVII)

  • participă la activităţile stabilite de cadrele didactice şi de către conducerea unităţii de învăţământ, conform programului comunicat, precum şi informaţiilor transmise de către coordonatorii formațiunii de studiu;
  • rezolvă şi transmit sarcinile de lucru în termenele şi condiţiile stabilite de către cadrele didactice, în vederea valorificării activităţii desfăşurate în mediul online;
  • au o conduită adecvată statutului de elev, dezvoltând comportamente şi atitudini prin care să se asigure un climat propice mediului de învăţare;
  • nu comunică altor persoane datele de conectare la platforma destinată învăţământului în mediul online;
  • nu înregistrează activitatea desfăşurată în mediul online, în conformitate cu legislaţia privind protecţia datelor cu caracter personal, conform prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679, precum şi ale art. 4 alin. (4) din prezenta metodologie;
  • au obligaţia de a participa la activităţile desfăşurate în mediul online; în caz contrar, beneficiarul direcţi al educaţiei este considerat absent şi se consemnează absenţa în catalog, cu excepţia situaţiilor justificate;
  • au un comportament care să genereze respect reciproc, un mediu propice desfăşurării orelor de curs.

 

Părinţii elevilor

  • asigură participarea copiilor la activităţile didactice organizate de către unitatea de învăţământ în mediul online, urmărind crearea unui mediu fizic sigur, prietenos şi protectiv pentru copil în timpul desfăşurării activităţii, promovarea unui comportament pozitiv, aprecierea progresului înregistrat de beneficiarii direcţi ai educaţiei, încurajarea, motivarea şi responsabilizarea acestora cu privire la propria formare;
  • menţin comunicarea cu dirigintele clasei şi cu celelalte cadre didactice;
  • sprijină beneficiarii direcţi ai educaţiei, dacă este cazul, în primirea şi transmiterea sarcinilor de lucru, în termenele stabilite;