Gradinita cu program prelungit Nr.1 Focsani
Focsani, Vrancea
Regulament
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARA
DEVIZA UNITATII ESTE : « GRADINITA ESTE A COPIILOR »
Pornind de la acest principiu si respectand legislatia in vigoare, am gandit prezentul regulament de ordine interioara. Personalul didactic, auxiliar si nedidactic, indiferent de functia ocupata, este in slujba copilului.
Regulamentul intern contine prevederi privind organizarea si functionarea activitatii in Gradinita cu program prelungit nr.1 Focsani, in conformitate cu :
-Legea Invatamantului
-Statutul personalului didactic
-Regulamentul de organizare si functionare a unitatilorde invatamant preuniversitar
-Contractul colectiv de munca
I.DISPOZITII GENERALE
Respectarea regulamentului de ordine interioara este obligatorie pentru personalul de conducere , didactic de predare,nedidactic, pentru parintii si copiii care vin in contact cu unitatea de invatamant Gradinita cu program prelungit nr.1 Focsani, Vrancea.
1.Invatamantul prescolar respecta structura anului scolar stabilita pentru invatamantul primar:
-a) anul scolar incepe la 1 .09. si se incheie la 31 .08 din anul urmator.
-b) strucura anului scolar, respectiv perioadele de desfasurare a cursurilor si a vacantelor se stabilesc prin ordin al M.E.C.T.S.
-c) in situatii obiective cum ar fi : epidemii, calamitati naturale, unitatea se inchide pe o perioada determinata.
-d) grupele cu program prelungit functioneaza respectand structura anului scolar pentru invatamantul primar , asigurand protectia sociala a copiilor.
2.INSCRIEREA COPIILOR IN GRADINITA
-a) se face in luna aprilie a anului scolar in curs pentru anul scolar urmator( in situatii deosebite si in timpul anului , in limita locurilor disponibile)
-b)actele necesare inscrierii copiilor sunt:
-cerere de inscriere
-copie dupa certificatul de nastere
-fisa medicala completata conform legislatiei in vigoare
-aviz epidemiologic
-c)transferarea copiilor de la o unitate la alta se face la cererea parintilor sau a sustinatorilor legali, cu avizul ambelor unitati, in limita locurilor disponibile
-d)scoaterea copilului din evidenta gradinitei se face in urmatoarele cazuri: in caz de boala infectioasa cronica, cu avizul medicului; in cazul in care copilul absenteaza 2 saptamani consecutiv, fara motivare;
3.CONSTITUIREA CLASELOR
-se face pe criteriul varstei
-repartizarea educatoarei la grupa se face respectandu-se continuitatea la grupa
II.PROGRAMUL ACTIVITATILOR DIN GRADINITA
-Program prelungit:
8.00 - 13.00(tura I) si 12.30-17.30 (tura II) - personal didactic
6.00 - 14.00(tura I) si 11.00-19.00 (tura II) - personal nedidactic
-Programul cu copiii: 8.00- 17.30;
Primirea copiilor in gradinita se face intre orele 6.30- 8.45
III.DREPTURILE SI OBLIGATIILE PARINTILOR
-parintii au obligatia de a respecta programul de functionare a gradinitei si de a achita la fiecare inceput de luna contributia pentru hrana copilului (pentru luna in curs)prin achizitionarea tichetelor de masa
- parintii au obligatia de a prezenta zilnic tichetul de masa pentru a confirma astfel plata hranei copilului pentru ziua respectiva;
-neachitarea contributiei aduce dupa sine interdictia frecventarii gradinitei;
-parintii au obligatia de a anunta unitatea in cazul in care copilul absenteaza o perioada de timp determinata sau nedeterminata; in cazul in care copilul absenteaza 2 saptamani fara a se anunta unitatea, locul acestuia poate fi ocupat de un alt copil care solicita inscrierea in cadrul unitatii noastre;
- dupa o absenta a copilului de 3 zile consecutive parintii au obligatia de a prezenta de la medicul de familie avizul epidemiologic;
-la sfarsitul fiecarui an scolar, parintii au obligatia de a completa o cerere de reinscriere a copilului in urmatorul an scolar; cererile de reinscriere vor fi aprobate de conducerea unitatii doar cu conditia ca parintii sa fie la zi cu plata contributiei;
-parintii au dreptul de a fi informati permanent cu date despre evolutia copilului
-au dreptul de a participa saptamanal la activitatile desfasurate la clasa
-parintii au dreptul si obligatia de a colabora cu unitatea de invatamant , in vederea realizarii obiectivelor educationale
-de pagubele materiale produse de copii in gradinita raspund parintii care au obligatia de a acoperi daunele prin plata bunului respectiv
-comitetul de parinti al grupei se alege in fiecare an in adunarea generala a parintilor copiilor grupei , convocata de educatoarele care prezideaza sedintele, in primele 30 de zile de la inceperea anului scolar; educatoarele sau presedintele comitetului de parinti al grupei pot convoca adunarea generala a parintilor ori de cate ori e necesar
-comitetul de parinti al grupei reprezinta interesele parintilor copiilor grupei in adunarea generala a parintilor la nivelul gradinitei , in consiliul consultativ al parintilor
1.ATRIBUTII ALE COMITETULUI DE PARINTI AL CLASEI
-sprijina educatoarele in organizarea si desfasurarea unor activitati extrascolare
-are initiative si se implica in imbunatatirea conditiilor din grupa copilului sau
atrage persoana fizice sau juridice care , prin contributii financiare sau materiale, sustin programe de modernizare a activitatii educative si si a bazei materiale din clasa si din gradinita
-comitetul de parinti al grupei poate propune , in consiliul consultativ al parintilor , daca se considera necesar, o suma minima prin care parintii copiilor grupei sa contribuie la intretinerea , dezvoltarea si modernizarea bazei materiale a grupei sau a unitatii de invatamant
-contributia prevazuta nu este obligatorie , iar neachitarea acesteia nu poate limita , in nici un caz, exercitarea de catre copii a drepturilor legale
-contributia prevazuta se colecteaza si se administreaza numai de catre comitetul de parinti , fara implicarea cadrelor didactice
-educatoarei ii este interzis sa opereze cu aceste fonduri
-fondurile banesti ale comitetului de parinti se cheltuiesc la initiativa acestuia sau ca urmare a propunerii educatoarei sau directorului unitatii, in functie de nevoi;
2.CONSILIUL CONSULTATIV AL PARINTILOR-ATRIBUTII:
-este compus din presedintii comitetelor de parinti ai fiecarei grupe ;
-identifica surse de finantare extrabugetara si propune cons .de administratie al unitatii modul de folosire a acestora;
-sprijina parteneriatele educationale;
-sustine unitatea de invatamant in organizarea si desfasurarea festivitatilor anuale;
-sustine conducerea unitatii in organizarea si desfasurarea consultatiilor cu parintii , pe teme educationale;
-sprijina conducerea unitatii in intretinerea si modernizarea bazei materiale ;
IV.DREPTURILE SI OBLIGATIILE COPIILOR
1.Orice persoana , indiferent de sex, rasa, nationalitate, care are varsta cuprinsa intre 3-7 ani, poate fi inscrisa la gradinita cu program prelungit nr.1 Focsani, Vrancea si poate participala activitatile organizate de aceasta, avand calitatea de prescolar
2.In invatamantul preprimar calitatea de prescolar se dodandeste in urma solicitarii scrise adresate de parinti sau tutori legali catre Gradinita cu program prelungit nr.1 Focsani, Vrancea
1.Drepturile copiilor
a)toti copiii beneficiaza de asistenta psihopedagogica si medicala gratuita; b)toti copiii au dreptul sa participe la activitatile extrascolare si la proiectele educationale organizate in unitatea de invatamant;
c) toti copiii au dreptul la securitate ;
2.Indatoririle copiilor a) copiii trebuie sa aiba o comportare civilizata atat in unitatea de invatamant cat si in afara ei;
b) copiii trebuie sa pastreze curatenia in spatiile de invatamant, grupuri sanitare, curtea de joc;
c) copiii trebuie sa cunoasca si sa respecte: regulile de circulatie cele cu privire la apararea sanatatii; reguli de prevenire a incendiilor; normele de protectie a mediului;
3. Securitatea copiilor
Securitatea copiilor in cadrul gradinitei nr. 1 Focsani este asigurata prin interzicerea intrarii in unitate a persoanelor straine , inchiderea celor 2 intrari pe parcursul desfasurarii programului educativ ( 9.00- 16.00) si instalarea soneriei.
Este interzis copiilor:
-sa deterioreze bunurile din patrimoniul unitatii de invatamant;
Recompensarea copiilor:
a)copiii care obtin rezultate remarcabile in activitatea scolara si extrascolara si se disting prin comportare exemplara pot primi urmatoarele recompense:
1. evidentiere in fata colegilor de grupa
2. evidentiere de catre director in fata colegilor din gradinita
3.premii, diplome ce se acorda copiilor care s-au distins la una sau mai multe discipline, au obtinut performante la concursuri , festivaluri, expozitii si la alte activitati extrascolare desfasurate la nivel de unitate, local, judetean, national sau international; s-au remarcat prin fapte de inalta tinuta morala sau civica; au avut, la nivel de grupa, cea mai buna frecventa pe parcursul anului scolar;
Sanctiunile care se pot aplica prescolarilor sunt urmatoarele:
a) observatia individuala;
b) mustrare in fata grupei;
V.DREPTURILE SI OBLIGATIILE PERSONALULUI
DIDACTIC SI NEDIDACTIC
1.Personalul didactic are obligatii si raspunderi de natura profesionala , materiala si morala, care garanteaza realizarea procesului instructiv-educativ, conform legii;
-conceperea activitatii profesionale si relizarea obiectivelor instructiv-educative ale disciplinelor de invatamant, prin metodologii care respecta principiile psihopedagogige;
-utilizarea bazei materiale si a resurselor invatamantului in scopul realizarii obligatiilor profesionale;
-punerea in practica a ideilor novatoare pentru modernizarea procesului de invatamant;
-organizarea, cu copiii, a unor activitati extrascolare cu scop educativ;
- colaborarea cu parintii, prin actiuni colective cu caracter pedagogic;
- infiintarea in institutie a unor cercuri, formatii artistice si sportive;
- evaluarea performantelor copiilor in baza unui sistem validat;
-participarea la viata institutiei , in toate compartimentele care vizeaza organizarea si desfasurarea procesului de invatamant , conform deontologiei profesionale si contractului colectiv de munca;
- cadrele didactice au obligatia morala sa-si acorde respect reciproc si sprijin in indeplinirea obligatiilor profesionale;
-pesonalul didactic are obligatia de a participa la programe de formare continua;
-trebuie sa aiba o tinuta morala demna, in concordanta cu valorile educationale pe care le trnsmite copiilor, o vestimentatie decenta si un comportament responsabil;
-personalului didactic ii este interzis sa desfasoare actiuni de natura sa afecteze imaginea publica a copilului, viata intima, privata si familiala a acstuia;
-este interzisa aplicarea de pedepse corporale , precum si agresarea verbala sau fizica a copiilor;
-se interzice personalului didactic sa conditioneze evaluarea copiilor sau calitatea prestatiei didactice la clasa de obtinerea oricarui tip de avantaje de la parinti;
-cadrele did. nu pot fi perturbate in timpul desfasurarii activitatii didactice de nici o autoritate scolara sau publica;
- cadrele didactice vor presta zilnic 5 ore de munca cu prescolarii;
- intocmesc saptamanal continutul planificarii;
- intocmesc schite de plan si dosarul activitatii cu parintii;
- asigura materialul didactic si auxiliar necesar desfasurarii activitatii planificate;
- participa la activitati de perfectionare;
- desfasoara activitati extracurriculare;
- colaboreaza permanent cu directorul unitatii si responsabilul comisiei metodice ;
- cadrele didactice nu au voie sa absenteze decat cu aprobarea directorului unitatii;
- cadrele didactice intocmesc zilnic foaia de prezenta a copiilor;
- inregistrarea audio sau video a activitatii didactice poate fi facuta numai cu acordul celui care o conduce;
- cadrele did. sunt incurajate sa participe la viata sociala si publica, in beneficiul propriu , in interesul invatamantului si al comunitatii;
- cadrele did. au dreptul sa faca parte din asociatii si organizatii sindicale , profesionale si culturale ,nationale si internationale, precum si din organizatii politice legal constituite , in conformitate cu prevederile legii;
- cadrele did.pot exprima liber opinii profesionale in spatiul scolar si pot intreprinde actiuni in nume propriu in afara acestui spatiu , doar daca nu afecteaza prestigiul invatamantului si demnitatea profesiei de educator;
- cazurile de boala sau alte situatii ce determina neprezentarea la program vor fi comunicate din timp directorului pentru a putea fi asigurata suplinirea;
- concediile fara plata vor fi aprobate de catre conducere numai in urma unei cereri scrise din partea solicitantului ; concediile fara plata aprobate de director nu pot depasi 7 zile intr-un semestru;
- concediile fara plata pentru o durata mai mare de 7 zile se aproba numai de catre I.S.J.
2. Personalul nedidactic si didactic auxiliar
a) CONTABIL-sarcini
-opereaza si efectueaza toate operatiunile contabile ale unitatii, conform dispozitiilor legale in vigoare;
-intocmeste proiectul planului de venituri si cheltuieli care, dupa avizarea sa de catre director, se supune spre aprobare organului tutelar;
-va exercita controlul preventiv asupra cheltuielilor;
-urmareste realizarea planului de venituri si executia planului de cheltuieli;
-intocmeste statul de plata a drepturilor banesti pentru salariatii unitatii;
-verifica actele de cheltuieli;
-tine evidenta contabila a fondurilor si bunurilor;
-urmareste consumul materialelor si alimentelor;
-calculeaza contributia data de parinti pentru hrana copiilor;
-completeaza si elibereaza adeverinte necesare salariatilor unitatii;
-inregistreaza toate documentele care angajeaza bugetul unitatii precum si raportarile catre diverse institutii in Registrul de intrari-iesiri al Gradinitei.
b) ADMINISTRATOR-sarcini
-raspunde de gestionarea si intretinerea bazei materiale a unitatii de invatamant;
-coordoneaza activitatea personalului administrativ de intretinere si curatenie;
- stabileste programul personalului de ingrijire si curatenie, precum si sectoarele de lucru;
-raspunde de pregatirea la timp si in bune conditii a hranei , de achizitionarea si pastrarea alimentelor, de starea igienica a sectorului bucatarie si blocului alimentar;
-inregistreaza zilnic alimentele pe listele de consum si calculeaza valoarea acestora;
-relationeaza permanent cu furnizorii de alimente si si se asigura ca distribuirea acestora se face in conditii igienico-sanitare optime;
-colecteaza bani ce reprezinta contributia lunara a parintilor pentru hrana copiilor;
-taie chitanta pentru fiecare suma incasata;
-vinerea face aprovizionarea pentru saptamana in curs;
c) INGRIJITORI-sarcini
-efectueaza curatenia zilnica a localului si a curtii unitatii;
-realizeaza curatenia generala saptamanala;
-pregateste paturile copiilor, ajuta la imbracatul si dezbracatul copiilor, mai ales la grupa mica;
-insoteste copiii la toaleta in vederea evitarii aglomeratiei;
d) BUCATAR-sarcini
-primeste alimentele de la blocul alimentar dupa ce a participat la cantarirea acestora;
-pregateste hrana la timp si in bune conditii;
-raspunde de calitatea si cantitatea hranei potrivit ratiei alimentare stabilite;
-raspunde de starea de curatenie a sectorului bucatarie , a veselei;
-raspunde de obiectele pe care le are in inventar;
-serveste masa copiilor;
-poarta echipament adecvat ( halat alb si boneta alba ) in perfecta stare de curatenie;
d) ASISTENTE-sarcini
-executa controlul medical zilnic al copiilor la primirea in unitate;
-supravegheaza starea de curatenie a localului si dependintelor;
-asista la eliberarea alimentelor din blocul alimentar si intocmeste foaia de alimente;
-efectueaza prezenta copiilor la nivel de unitate;
-calculeaza caloriile alimentelor- zilnic;
-alcatuieste meniul saptamanal ;
-afiseaza meniul zilnic;
-comunica zilnic cu administratorul si directorul unitatii pe diverse probleme;
- participa la activitatea de educatie sanitara a copiilor si parintilor;
-periodic cantareste si masoara copiii , alcatuind fise medicale individuale;
-colaboreaza cu medicul unitatii;
VI.DREPTURILE SI OBLIGATIILE DIRECTORULUI
(1)Directorul - exercita conducerea executiva a unitatii de invatamant, in conformitate cu atributiile conferite de lege, cu hotararile consiliului de administratie al unitatii de invatamant , precum si cu alte reglementari legale;
- are obligatia de a exercita activitatea didactica la clasa conform orarului.
(2)Directorul este subordonat ISJ , reprezentat prin inspectorul scolar general.Fisa postului si fisa de evaluare ale directorului sunt elaborate de ISJ, in baza reperelor stabilite si comunicate in teritoriu de catre MECI
(3)Directorul reprezinta unitatea de invatamant in relatiile cu terte persoane fizice si juridice, in limitele competentelor prevazute de lege
(4)Directorul trebuie sa manifeste loialitate fata de unitatea de invatamant, credibilitate si responsabilitate in deciziile sale, incredere in capacitatile angajatilor, sa incurajeze si sa sustina colegii, in vederea motivarii pentru formare continua si pentru creearea in unitate a unui climat optim desfasurarii procesului de invatamant
(5)Directorul unitatii de invatamant cu personalitate juridica , in care functioneaza compartiment financiar-contabil prin care se realizeaza evidenta contabila sintetica si analitica, precum si executia bugetara, coordoneaza direct acest compartiment.Personalul compartimentului financiar-contabil este subordonat directorului si isi desfasoara activitatea conform atributiilor stabilite de acesta, prin fisa postului
(6)Directorul are drept de indrumare si control asupra activitatii intregului personal salariat al unitatii;el colaboreaza cu personalul cabinetului medical
(7)Vizitarea unitatii de invatamant si asistenta la orele de curs sau la activitati scolare/extrascolare, efectuate de catre persoane din afara unitatii, se fac numai cu aprobarea directorului, cu respectarea prevederilor legale in vigoare.Fac exceptie de la aceasta reprezentantii institutiilor cu drept de control asupra unitatilor de invatamant.
In realizarea functiei de conducere, directorul are urmatoarele atributii:
a)coordoneaza elaborarea proiectului de dezvoltare a scolii, prin care se stabileste politica educationala a acesteia
b)lanseaza proiecte de parteneriat cu unitati de invatamant similare din UE sau din alte zone
c)emite decizii si note de serviciu care vizeaza realizarea obiectivelor politicii educationale si de dezvoltare institutionala
d)in baza propunerilor primite, numeste seful comisiei metodice, comosiei pentru evaluarea si asigurarea calitatii, ai comosiilor si colectivelor pe domenii si solicita avizul consiliului profesoral cu privire la programele de activitate ale acestora
e)poate propune consiliului profesoral, spre aprobare, cadre didactice care sa faca parte din consiliul de administratie si solicita consiliului local desemnarea reprezentantilor in consiliul de administratie al unitatii de invatamant
f)stabileste, prin fisa postului, atributiile comisiilor metodice, ale colectivelor pe domenii, precum si responsabilitatile membrilor consiliului de administratie
g)vizeaza fisele posturilor pentru personalul din subordine, conform legii si contractului colectiv de munca
h)elaboreaza instrumente interne de lucru , utilizate in activitatea de indrumare, control si evaluare a tuturor activitatilor care se desfasoara in unitatea de invatamant.Instrumentele respective se aproba in consiliul de administratie al unitatii de invatamant, cu avizul consultativ al sindicatelor reprezentate la nivelul unitatii scolare
i)controleaza calitatea procesului instructiv-educativ.In cursulunui an scolar, directorul efectueaza saptamanal 3-4 asistente la orele de curs, astfel incat fiecare cadru didactic sa fie asistat cel putin o data pe semestru
j)monitorizeaza activitatea de formare continua a personalului didactic, didactic-auxiliar si nedidactic
Directorul, in calitate de angajator, are urmatoarele atributii:
a)incheie contracte individuale de munca cu personalul angajat si aproba concediile de odihna ale personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic, pe baza solicitarilor scrise ale acestora, conform codului muncii si contractului colectiv de munca aplicabil
b)aproba concediu fara plata si zilele libere platite, conform prevederilor legale si ale contractului colectiv de munca aplicabil, pentru intreg personalul, in conditiile asigurarii suplinirii activitatii suplinirii activitatii acestora
c)consemneaza zilnic, in condica de prezenta, absentele si intarzierile personalului didactic, precum si ale personalului didactic auxiliar si nedidactic, de la programul de lucru
d)numeste si elibereaza din functie personalul didactic auxiliar si nedidactic, conform legislatie in vigoare
Directorul unitatii de invatamant, in calitate de evaluator, are urmatoarele atributii:
a)informeaza ISJ cu privire la rezultatele de exceptie ale personalului didactic, pe care il propune pentru conferirea distinctiilor si premiilor, conform prevederilor Legii nr.128/1997, privind statul personalului didactic, cu modificarile si completarile ulterioare
b)apreciaza personalul didactic de predare la inspectiile pentru obtinerea gradelor didactice, precum si pentru acordarea salariului de merit si a gradatiilor de merit
Directorul unitatii de invatamant, in calitate de ordonator de credite, raspunde de:
a)propune spre aprobare consiliului de administratie proiectul de buget si raportul de executie bugetara
b)urmarirea de incasare a veniturilor
c)necesitatea, oportunitatea si legalitatea angajarii si utilizarii creditelor bugetare, in limita si cu destinatia aprobate prin bugetul propriu
d)integritatea si buna functionare a bunurilor aflate in administrare
e)organizarea si tinerea la zi a contabilitatii si prezentarea la termen a bilanturilor contabile si a conturilor de executie bugetara
Directorul unitatii de invatamant indeplineste si urmatoarele atributii:
a)raspunde de realizarea , utilizarea, completarea si modernizarea bazei materiale si sportive a unitatii de invatamant, coordoneaza activitatea cantinei;
b)se preocupa de atragerea de resurse extrabugetare , cu respectarea prevederilor legale
c) raspunde de corectitudinea incadrarii personalului si de intocmirea, la termen, a statelor lunare de plata a drepturilor salariale
d)propune spre aprobare, consiliului reprezentativ al parintilor o lista de prioritati care vizeaza conservarea patrimoniului, completarea si modernizarea bazei materiale si sportive, reparatii, imbogatirea fondului de carte al bibliotecii, stimularea elevilor capabili de performante scolare, precum si a celor cu situatie materiala precara , din fondurile gestionate de consiliul reprezentativ al parintilor
e)raspunde de respectarea conditiilor si a exigentelor privind normele de igiena scolara , de protectie a muncii, de protectie civila si de paza contra incendiilor, in unitatea de invatamant
f)aplica sanctiuni pentru abaterile disciplinare savarsite de personalul unitatii de invatamant, in limita prevederilor legale in vigoare
VI.ATRIBUTIILE SI RESPONSABILITATILE
COMISIILOR DE LUCRU:
1.CONSILIUL PROFESORAL
-analizeaza si dezbate raportul de evaluare interna privind calitatea educatiei si raportul general privind starea si calitatea invatamantului din unitatea scolara
-dezbate, avizeaza si propune consiliului de administratie , spre aprobare, planul de dezvoltare a scolii
-dezbate si aproba rapoartele de activitate , planul anual de activitate precum si eventuale completari sau modificari ale acestora
-alege cadrele didactice care fac parte din consiliul de administratie si actualizeaza, daca e cazul, componenta acestuia
-numeste comisia de cercetare a faptelor care constituie abateri disciplinare savarsite de personalul salariat al unitatii , conform legislatiei in vigoare
-stabileste sanctiuni disciplinare ale prezentului regulament
-valideaza oferta de discipline optionale pentru anul scolar in curs
-avizeaza proiectul planului de scolarizare
-formuleaza aprecieri sintetice privind activitatea personalului de instruire practica si de predare care solicita acordarea salariului de merit, a gradatiei de merit sau a altor distinctii si premii, potrivit legii, in baza raportului de autoevaluare a activitatii desfasurate de acesta
-dezbate si avizeaza regulamentul intern al unitatii de invatamant , in sedinta la care participa cel putin 2/3 din personalul salariat al unitatii
-dezbate, la solicitarea M.E.C.I., a I.S.J. sau din proprie initiativa , proiecte de legi sau de acte normative, care reglementeaza activitatea instructiv-educativa si transmite I.S.J. propuneri de modificare sau de completare
-dezbate probleme legate de continutul sau organizarea activitatii instructiv-educative din unitatea de invatamant
2.CONSILIUL DE ADMINISTRATIE
-asigura respectarea prevederilor legislatiei in vigoare ale actelor normative emise de M.E.C.I. si ale deciziilor I.S.J.
-aproba planul de dezvoltare a scolii , dupa dezbaterea si avizarea sa in consiliul profesoral
-aproba regulamentul intern al unitatii de invatamant , dupa ce a fost aprobat in consiliul profesoral
-elaboreaza ,prin consultare cu sindicatele, fisele si criteriile de evaluare specifice unitatii de invatamant , pentru personalul nedidactic , in vederea acordarii calificativelor anuale si salariilor de merit
-acorda calificative anuale pentru intreg personalul salariat , pe baza propunerilor rezultate din raportul general privind starea si calitatea invatamantului din unitatea scolara
-aproba, la propunerea directorului, acordarea salariului de merit pentru toate categoriile de salariati din unitate. Pentru personalul didactic de predare, aprobarea se acorda pe baza aprecierilor sintetice ale consiliului profesoral si cu respectarea metodologiei specifice
-stabileste perioadele concediilor de odihna, pe baza cererilor individuale scrise ale tuturor salariatilor unitatii de invatamant, a propunerilor directorului
-stabileste componenta si atributiile comosiilor de lucru din unitate
-avizeaza si propune consiliului local , spre aprobare, proiectul planului anual de venituri si cheltuieli, intocmit de director si contabilul sef , pe baza solicitarilor sefilor comosiilor metodice si ale compartimentelor functionale
-hotaraste strategia de realizare si gestionare a resurselor financiare extrabugetare , conform legislatiei in vigoare
- valideaza raportul privind calitatea invatamantului din unitatea scolara si promoveaza masuri ameliorative, conform normelor legale in vigoare
3.COMISIA PENTRU EVALUAREA SI ASIGURAREA CALITATII IN EDUCATIE
-comisia pentru evaluarea si asigurarea calitatii in educatie este formata din 7 membri
-elaboreaza si coordoneaza aplicarea procedurilor si activitatilor de evaluare si asigurare a calitatii , aprobate de conducerea unitatii scolare , conform domeniilor si criteriilor prevazute de legislatia in vigoare
-elaboreaza anual un raport de evaluare interna privind calitatea educatiei in unitatea scolara , pe baza caruia directorul elaboreaza raportul general privind starea si calitatea invatamantului din unitatea scolara.
-elaboreaza propuneri de imbunatatire a calitatii educatiei
4. COMISIA METODICA
-consiliaza cadrele didactice in procesul de elaborare a proiectarii didactice si a planificarilor semestriale
-elaboreaza instrumente de evaluare
-analizeaza periodic performantele copiilor
-monitorizeaza periodic parcurgerea programei la fiecare grupa si modul in care se realizeaza evaluarea
-organizeaza si raspunde de desfasurarea evaluarulor semestriale si finale
-organizeaza activitati de formare continua, lectii demonstrative, schimburi de experienta
-responsabilul comisiei metodice raspunde in fata directorului si a inspectorului de specialitate.
-sedintele comisiei metodice se tin dupa un grafic bine stabilit, dupa o tematica aprobata de director
5. COMISIA PENTRU PAZA SI STINGEREA INCENDIILOR
-instruieste personalul cu normele specifice
-verifica respectarea normelor P.S.I.
-intervine in situatiile create de nerespectarea normelor sau in orice alte situatii pe linie P.S.I.
- organizeaza si supravegheaza actiunile de simulare de incediu si cutremur
6.COMISIA DE INVENTARIERE A BUNURILOR UNITATII
-efectueaza inventarierea bunurilor gradinitei la termenele stabilite;
-semnaleaza eventuale neajunsuri;
VIII. REGLEMENTARI FINALE
a) in Gradinita nr. 1 Focsani nu se fumeaza;
b) orice reclamatie privind nereguli in desfasurarea activitatii in unitatea de invatamant va fi depusa la directorul unitatii pentru solutionare;
c) asistenta de serviciu izoleaza si supravegheaza prescolarii in cabinetul medical si efectueaza tratamentul indicat acestora de catre medic;
d) parintii copiilor vinovati de deteriorarea bunurilor unitatii de invatamant platesc toate lucrarile necesare reparatiilor sau suporta cheltuielile pentru inlocuirea bunurilor deteriorate;
e) personalul didactic de predare si cel de conducere raspund disciplinar pentru incalcarea indatoririlor ce le revin potrivit contractului colectiv de munca , precum si pentru incalcarea normelor de comportare care dauneaza interesului invatamantului si prestigiului institutiei;
f) sanctiunile disciplinare care se pot aplica personalului, in raport cu gravitatea abaterilor, sunt: observatie scrisa, avertisment, diminuarea salariului de baza( cu pana la 15%) , suspedarea , pe o perioada de pana la 3 ani, a dreptului de inscriere la un concurs pentru ocuparea unei functii didactice superioare sau pentru obtinerea gradelor didactice ori a unei functii de conducere , de indrumare si control, desfacerea disciplinara a contractului de munca;
g) propunerea de sanctionare se face de catre director sau de cel putin 1/3 din numarul total al membrilor consiliului de administratie ori ai consiliului profesoral;