Liceul Tehnologic Macin
Macin, Tulcea

Regulament

CODUL DE ETICĂ AL LICEULUI TEHNOLOGIC     MACIN

Anul Şcolar  2014- 2015

Art.1. - (1) Prezentul Cod de Etică este elaborat în baza Art. 10 şi a Art. 16 din ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5550/ 2011 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Consiliului naţional de etică din învăţământul preuniversitar.

(2) Codul este aplicabil tuturor persoanelor din LICEUL TEHNOLOGIC MĂCIN  responsabile cu instruirea şi educaţia, şi care, în conformitate cu prevederilor “Statutului personalului didactic” din Legea Educaţiei Naţionale 1/2011, îndeplinesc  funcţia de personal didactic/cadru didactic, personal didactic auxiliar, personal didactic  asociat, precum şi funcţii de conducere, de îndrumare şi control în cadrul liceului,în egală măsură şi tuturor elevilor înscriţi în anul şcolar 2014-2015

(3) Reglementările din acest cod vizează, în mod particular, persoanele care îndeplinesc funcţia de cadru didactic .

Art. 2. - Codul funcţionează atât ca un contract moral între părinţi/tutori legali, elevi, comunitatea locală şi diferitele categorii de personal din sistemul de învăţământ preuniversitar responsabile cu instruirea şi educaţia, cât şi ca un sistem de standarde de conduită colegială capabile să contribuie la coeziunea instituţională şi a grupurilor de persoane implicate în activitatea educaţională, prin formarea şi menţinerea unui climat bazat pe cooperare şi competiţie după reguli corecte.

Art. 3. - Respectarea prevederilor prezentului Cod reprezintă o garanţie a creşterii calităţii şi prestigiului Liceului Tehnologic Măcin  , scop posibil de atins prin intermediul următoarelor obiective:

a)      autodisciplinarea persoanelor responsabile cu instruirea şi educaţia, prin asumarea conţinutului acestui cod;

b) menţinerea unui grad înalt de profesionalism în exercitarea atribuţiilor şi funcţiilor personalului şcolii;

c) ameliorarea calitativă a relaţiilor dintre actorii educaţionali;

d) reducerea practicilor inadecvate şi/sau imorale ce pot apărea în mediul educaţional; e) creşterea gradului de coeziune a personalului implicat în activitatea educaţională;

f) facilitarea promovării şi manifestării unor valori şi principii aplicabile în mediul şcolar , inserabile şi în spaţiul social;

g) sensibilizarea opiniei publice în direcţia susţinerii valorilor educaţiei în general şi a celei tehnice în mod particular.

Art. 4.- Orice persoană încadrată la Liceul Tehnologic Măcin , responsabilă cu instruirea şi educaţia, are datoria morală şi profesională de a cunoaşte, de a respecta şi de a aplica prevederile prezentului Cod.

Liceul Tehnologic Măcin  asigură elevilor, cadrelor didactice, părinţilor elevilor, personalului           auxiliar , libertate educaţională deplină, protejându-i împotriva ingerinţelor, presiunilor şi constrângerilor politice, religioase, economice etc., precum şi împotriva cenzurii, manipulărilor şi persecuţiilor, în condiţiile în care aceştia respectă standardele educaţionale, legale şi etice, dând dovadă de responsabilitate profesională.
a. Libertatea educaţională nu trebuie folosită însă drept argument pentru respingerea criticilor , îndreptăţite şi necesare în evaluarea  activităţilor didactice.
b. În spaţiul şcolii, nimeni nu are dreptul să impună altora, sub nici o formă, credinţe religioase, ataşamente politice sau alte categorii de convingeri, care pot constitui doar probleme private ale fiecăruia dintre membrii instituţiei.
c. Liceul Tehnologic Măcin  protejează dreptul la confidenţialitate al membrilor săi  în toate problemele ce ţin de viaţa lor privată, furnizând informaţii referitoare la aceasta , doar cu aprobarea membrilor săi  şi numai când cererile sunt legal îndreptăţite.

d.Liceul Tehnologic Măcin  recunoaşte dreptul membrilor săi la autonomie personală, asigurând în acest sens condiţiile necesare pentru ca aceştia să-şi aleagă în mod liber modalităţile de realizare eficientă a obligaţiilor de serviciu, stipulate în fisa postului şi regulamentul de ordine interioară a liceului.

CAPITOLUL II

VALORI, PRINCIPII ŞI NORME DE CONDUITĂ

Art. 5. - Personalul şcolii , responsabil cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice, trebuie să îşi desfăşoare activitatea profesională în conformitate cu următoarele valori şi principii:

a) imparţialitate, independenţă şi obiectivitate; se vor adopta întotdeauna, pentru toţi membrii săi, atitudini corecte şi se vor respinge cu hotărâre discriminarea şi exploatarea, indiferent de caracterul mai direct sau mai subtil în care s-ar produce acestea.
Discriminarea sau tratarea inegală a persoanelor, bazată explicit ori implicit pe criterii extraprofesionale precum rasa, etnia, religia, convingerile politice etc., aduce atingeri inacceptabile drepturilor acestora şi perturbă grav egalitatea de şanse, motive pentru care este interzisă, indiferent de formele în care se manifestă.

b) responsabilitate morală, socială şi profesională;

Toţi membrii liceului, indiferent de poziţia pe care o ocupă în ierarhia acesteia, sunt obligaţi să adopte, în orice împrejurare, atitudini adecvate pentru eliminarea conflictelor de interese, care pot afecta sensibil judecăţile, evaluările şi deciziile diverselor persoane şi structuri organizatorice, ducând la practici inavuabile precum favoritismul  pe de o parte, şi persecuţia şi răzbunarea, pe de alta.

b)    integritate morală şi profesională;

Toţi membrii liceului  au obligaţia morală de a preveni şi combate, în toate împrejurările, corupţia care, generând favoritism, inechitate, nedreptate, suspiciune, neîncredere şi adversitate, slăbeşte coeziunea şi sentimentul apartenenţei, viciază climatul liceal în ansamblul său şi aduce prejudicii grave imaginii instituţiei. Liceul, ca instituţie, sancţionează sever darea şi luarea de mită (în bani, servicii etc.), traficul de influenţă  şi orice alte acţiuni care duc la obţinerea unor avantaje nemeritate de unii elevi.

c) confidenţialitate;

Toţi membrii liceului, indiferent de poziţia pe care o ocupă în ierarhia acesteia sunt obligaţi să asigure confidenţialitatea datelor privind persoanele:personal  didactic didactic auxiliar,personal administrativ şi implicit elevi,astfel ca să nu aducă prjudicii morale sau de altă natură persoanelor menţionate mai sus.

d) activitate în interesul public;

Transparenţa, ca principiu etic succeptibil să contribuie la asigurarea egalităţii de şanse în competiţie şi accesului echitabil la resurse, este practicată şi cultivată în Liceul Tehnologic Măcin   prin punerea la dispoziţia celor interesaţi: public – a tuturor informaţiilor pe care aceştia sunt îndreptăţiţi să le primească, în cantităţi suficiente şi de o calitate ireproşabilă.
În şcoală se asigură transparenţa cu privire la condiţiile şi regulile de desfăşurare a concursurilor de admitere, concursurilor de ocupare a posturilor, a evaluărilor periodice ale angajaţilor,  precum şi cu privire la orice alte informaţii legate de criteriile de evaluare, aplicarea acestora, desfăşurarea concursurilor, obligaţiile posturilor pe care candidaţii şi le adjudecă în urma concursurilor etc.
Transparenţa se referă şi la sumele acordate prin bugetul de stat, la modul şi eficienţa utilizării lor în concordanţă cu obiectivele şi normele incluse în proiectele pe baza cărora au fost obţinute.

e) respectarea legislaţiei generale şi a celei specifice domeniului;

Liceul Tehnologic Măcin   veghează ca toţi membrii  să dovedească atât cunoaşterea cât şi aplicarea corectă a legislaţiei şcolare,economice,etc

f) respectarea autonomiei personale;

Liceul Tehnologic Măcin   veghează ca toţi membrii  să dovedească integritate şi competenţă, să respecte standardele profesionale, să recunoască aportul altor persoane, să evite conflictele de interese, să răspundă exigenţelor morale şi legale ale actului educaţional, să accepte dezbaterile critice privitoare la rezultatele obţinute şi să manifeste, întotdeauna, onestitate şi corectitudine intelectuală.

g) onestitate şi corectitudine intelectuală;

Sunt valori etice promovate cu fermitate de Liceul Tehnologic Măcin   întrucât în absenţa lor, evaluarea corectă a performanţelor elevilor, cadrelor didactice şi tuturor celorlalţi angajaţi ar avea de suferit din cauza unor practici inacceptabile precum copiatul, tentativele de corupere etc.
În cadrul liceului se vor recunoaşte  meritul individual sau de grup care include pe de o parte creativitatea, performanţa şi eficienţa, iar pe de altă parte, dedicaţia faţă de profesie şi ataşamentul faţă de instituţie.
a. Meritul elevilor se apreciază pe baza rezultatelor obţinute în cadrul disciplinelor de studii, concursurilor locale, judeţene, naţionale,  la cercurile  sportive, în acţiuni  culturale,  în acţiuni civice etc.
b. Meritul cadrelor didactice  se stabileşte în funcţie de calitatea activităţilor didactice, proiectelor didactice de lungă şi scurtă durată,  lucrărilor publicate; performanţelor elevilor şi absolvenţilor,  de aprecierea elevilor, părinţilor,  de aportul la dezvoltarea liceului; de contribuţia la sporirea prestigiului instituţiei .
c. Meritul membrilor echipei managerile  se stabileşte, cu precădere, în funcţie de eficienţa managementului  educaţional; de nivelul standardelor profesionale şi morale ale instituţiei; de aprecierile cadrelor didactice, elevilor, părinţilor  şi forurilor de conducere ierarhic superioare . Tentativele de corupere spre fraudă sunt sancţionate ca şi fraudele.

h) respect şi toleranţă;

Respectul şi toleranţa se numără printre valorile morale pe care liceul le cultivă constant, în scopul creării şi întreţinerii unui climat favorabil unor relaţii pe cât posibil armonioase, echilibrate şi raţionale între diferitele grupări şi diferiţii membrii a comunităţii sale educaţionale. Aceasta înseamnă că nimeni nu are dreptul să aducă atingeri demnităţii celorlalţi; că limbajele suburbane, jignitoare, ireverenţioase sau vulgare sunt indezirabile; că umilirea, intimidarea, ameninţarea şi atacul la persoană sunt inacceptabile; că exploatarea şi hărţuirea, sub orice formă de manifestare, sunt condamnabile; că intoleranţa, mai ales cea bazată pe diferenţele fireşti dintre oameni, constituie o încălcare gravă a celor mai elementare norme morale şi că neînţelegerile, disputele şi conflictele inerente trebuie rezolvate exclusiv pe calea dialogului şi dezbaterilor civilizate, utilizând argumente raţionale, concordante cu realitatea şi orientate întotdeauna către diminuarea ori stingerea acestora.
Bunăvoinţa este o normă etică dezirabilă pe care Liceul Tehnologic Macin  o cultivă şi o practică în toate domeniile de activitate şi în toate împrejurările în care nu sunt încălcate normele legale şi etice. Aceasta înseamnă că atât recunoaşterea şi recompensarea celor merituoşi, cât şi înţelegerea şi sprijinirea celor aflaţi în dificultate, sunt încurajate, în timp ce nepăsarea, egoismul, invidia, vanitatea, insolenţa şi cinismul sunt considerate nu doar indezirabile, ci chiar detestabile.

Se va asigura  egalitatea de sanse si de tratament intre femei si barbati prin luarea in considerare a capacitatilor, nevoilor si aspiratiilor diferite ale persoanelor de sex masculin si, respectiv, feminin si tratamentul egal al acestora. Extras Legea 202/2013,art1 (2)

Conducerea institutiei , are obligatia de a aduce prin toate mijloacele adecvate in atentia persoanelor in cauza dispozitiile adoptate in temeiul prezentei legi, impreuna cu dispozitiile relevante care sunt deja in vigoare.
Este interzisa orice forma de discriminare bazata pe criteriul de sex in domeniile mentionate la art. 2 alin. (1).

Nu sunt considerate discriminari:
a) masurile speciale prevazute de lege pentru protectia maternitatii, nasterii, lauziei, alaptarii si cresterii copilului;
b) actiunile pozitive pentru protectia anumitor categorii de femei sau barbati;
c) o diferenta de tratament bazata pe o caracteristica de sex cand, datorita naturii activitatilor profesionale specifice avute in vedere sau a cadrului in care acestea se desfasoara, constituie o cerinta profesionala autentica si determinanta atat timp cat obiectivul e legitim si cerinta proportionala.

i) autoexigenţă în exercitarea profesiei;

Responsabilitatea este promovată de Liceul Tehnologic Măcin   atât în dimensiunea profesională, cât şi în cea civică,   prin solicitarea respectării de către membrii săi a standardelor etice şi profesionale în toate împrejurările, inclusiv  completarea  documentaţiei şcolare(  cataloage, dosare personale ale elevilor, calcularea mediilor semestriale şi anuale, certificate de studii, baza de date  ale candidaţilor pentru susţinerea examenelor de bacalaureat ),  în cele în care reprezintă public instituţia.
a. Responsabilitatea nu exclude dreptul membrilor liceului  de a formula critici publice – în şedinţe de catedră şi de Consiliu Profesoral,  în întruniri ale elevilor, adunările părinţilor, etc. – privitoare la încălcarea unor standarde legale etice sau pedagogice, dacă respectivele critici sunt întemeiate şi susţinute cu probe.
b. Responsabilitatea presupune abţinerea membrilor comunităţii educaţionale  de a formula public opinii care ar putea fi interpretate drept încercări de dezinformare, calomnii sau denigrări ale unor  activităţi şi/sau persoane din propria instituţie.

j) interes şi responsabilitate în raport cu propria formare profesională;

Profesionalismul este o valoare etică esenţială pe care Liceul Tehnologic Măcin   o cultivă  în rândul membrilor săi, prin iniţierea şi sprijinirea  participării cadrelor didactice la  programe de formare continuă locale, judeţene, naţionale. Liceul Tehnologic Măcin   recunoaşte profesionalismul cadrelor didactice care manifestă competenţă în îndeplinirea tuturor sarcinilor profesionale, solidaritate colegială şi loialitate competiţională, dedicându-se carierei pedagogice, disciplinei predate şi asumându-şi obligaţia morală de a contribui semnificativ la pregătirea temeinică a elevilor pentru viaţă şi societate.

k) implicarea în democratizarea societăţii, în creşterea calităţii activităţii didactice şi a prestigiului unităţii/instituţiei de învăţământ preuniversitar, precum şi a specialităţii/domeniului în care lucrează;

În relaţia cu instituţiile şi reprezentanţii comunităţii locale, persoanele responsabile cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice, vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită:

a) colaborarea şi parteneriatul cu instituţiile/reprezentanţii comunităţii locale vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

b) colaborarea şi parteneriatul cu organizaţiile non-guvernamentale ce au ca obiect de activitate educaţia vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

c) responsabilitate şi transparenţă în furnizarea de informaţii către instituţiile de stat în protejarea drepturilor copilului, atunci când interesul/nevoia de protecţie a copilului impun acest lucru;

d) parteneriatele cu agenţi economici vor avea în vedere asigurarea sprijinului reciproc, în scopul furnizării unor servicii educaţionale de calitate;

e) în realizarea colaborării şi a parteneriatelor cu instituţiile/reprezentanţii comunităţii locale, organizaţiile non-guvernamentale şi agenţii economici nu se vor angaja activităţi care să conducă la prozelitism religios şi partizanat politic, acţiuni care pun în pericol integritatea fizică şi morală a elevilor sau care permit exploatarea prin muncă a acestora.

l) respingerea conduitelor didactice inadecvate. .

În vederea asigurării unui învăţământ de calitate, în relaţiile cu elevii, persoanele responsabile cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice, au obligaţia de a cunoaşte, respecta şi aplica un set de norme de conduită. Acestea au în vedere:

(1) Ocrotirea sănătăţii fizice, psihice şi morale a elevilor prin:

a) supravegherea permanentă a acestora pe tot parcursul activităţilor :

  • în şcoală(orele de curs şi atelier) sub supravegherea profesorilor de servici în timpul pauzelor,şi a profesorului la clasă,sau în atelier, în timpul orelor de curs
  • la agenţii economici parteneri,prin maistrul instructor sau în lipsa acestuia tutorele stabilit prin contractul cadru,pentru anul în curs

b) interzicerea agresiunilor fizice şi tratamentelor umilitoare, sub orice formă, asupra elevilor;

c) asigurarea protecţiei fiecărui elev, prin denunţarea către conducerea şcolii sau instituţii abilitate,a formelor de violenţă fizică exercitate asupra acestora, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijenţă sau de exploatare a elevilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, cu modificările şi completările ulterioare;

Se interzice ca la orele de instruire practică elevii să desfăşoare alte activităţi decât cele cerute de programa şcolară

d) excluderea oricăror forme de abuz sexual, emoţional sau spiritual;

e) interzicerea hărţuirii sexuale şi a relaţiilor sexuale cu elevii, inclusiv a celor consensuale;

(2) Responsabilitate în vederea atingerii de către elevi a standardelor de performanţă prevăzute de documentele şcolare.

(3) Respectarea principiilor docimologice.

(4) Interzicerea oricăror activităţi care generează corupţie:

a) fraudarea examenelor de orice tip contra bani, obiecte, servicii etc;

b) solicitarea de către personalul didactic a unor sume de bani sau cadouri în vederea obţinerii de către elevi a unor rezultate şcolare incorecte;

c) traficul de influenţă şi favoritismul în procesul de evaluare;

d) colectarea de fonduri de la elevi sau de la părinţii acestora pentru cadouri sau pentru protocolul destinat cadrelor didactice antrenate în organizarea şi desfăşurarea unor activităţi de evaluare (examene şi evaluări naţionale, olimpiade, alte concursuri şcolare etc.);

e) interzicerea meditaţiilor cu proprii elevi, contra unor avantaje materiale.

(5) Interzicerea implicării elevilor în activităţi de partizanat politic şi de prozelitism religios, organizate special în acest sens de către cadrele didactice care au  responsabilitate doar în  instruirea şi educaţia elevilor, în cadrul şcolii sau în afara ei.

(6) Excluderea din relaţiile cu elevii a oricărei forme de discriminare, asigurarea egalităţii de şanse şi promovarea principiilor educaţiei inclusive.

(7) Respectarea demnităţii şi recunoaşterea meritului personal al fiecărui elev.

Art.6. - În relaţia cu părinţii/tutorii legali, cadrele didactice  responsabile cu , vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită:

a) acordarea de consultanţă părinţilor/tutorilor legali în educarea propriilor copii şi susţinerea rolului parental;

b) stabilirea unei relaţii de încredere mutuală, a unei comunicări deschise şi accesibile;

c) disponibilitatea pentru rezolvarea problemelor educative enunţate de către părinţi/ tutori legali;

d) informarea părinţilor/tutorilor legali despre toate aspectele activităţii elevilor prin furnizarea explicaţiilor necesare înţelegerii şi aprecierii conţinutului serviciilor educative;

e) informarea părinţilor/tutorilor legali despre evoluţia activităţii şcolare, evitând tendinţele de prezentare parţială sau cu tentă subiectivă;

f) respectarea confidenţialităţii datelor furnizate şi a dreptului la intimitate individuală şi familială;

g) persoanele responsabile cu instruirea şi educaţia, în mod particular personalul didactic, nu vor impune, în relaţia cu părinţii/tutorii legali, dobândirea/primirea de bunuri materiale sau sume de bani pentru serviciile educaţionale oferite;

h) consilierea părinţilor/tutorilor legali privind alternativele de formare şi dezvoltare optimă a copiilor lor, din perspectiva expertizei psihopedagogice şi a respectării interesului major al copilului.

Art. 7 - Personalul şcolii responsabil cu instruirea şi educaţia, în mod particular cadrele didactice care îndeplinesc funcţii de conducere, de îndrumare şi control sau care sunt membri în structuri de conducere, vor respecta şi aplica următoarele norme de conduită managerială:

a) respectarea criteriilor unui management eficient al resurselor;

b) promovarea standardelor profesionale şi morale specifice;

c) aplicarea obiectivă a reglementărilor legale şi a normelor etice;

d) evaluarea corectă conform prevederilor din fişa postului;

e) selectarea personalului didactic şi personalului didactic auxiliar de calitate, conform legislaţiei în vigoare;

f) interzicerea oricărei forme de constrângere ilegală şi/sau ilegitimă, din perspectiva funcţiei deţinute;

g) respingerea oricărei forme de abuz în exercitarea autorităţii;

h) interzicerea oricărei forme de hărţuire a personalului didactic, indiferent de statutul şi funcţia persoanei hărţuitoare;

i) exercitarea atribuţiilor ierarhic-superioare, din perspectiva exclusivă a evaluării, controlului, îndrumării şi consilierii manageriale corecte şi obiective.

III.NORME FINALE

Art. 8.Codul de etică al  Liceul Tehnologic Măcin   nu trebuie folosit nici pentru supunerea subalternilor, nici pentru subminarea superiorilor, ci respectat în litera şi spiritul său, pentru crearea şi dezvoltarea unui climat intelectual propice desfăşurării unor activităţi educaţionale competitive pe plan local, naţional şi internaţional.

Art. 9 Prezentul Cod de etică devine operant începând cu data adoptării lui de către Consiliul de Administratie  al  Liceului Tehnologic Măcin  , dacă întruneşte majoritatea simplă a voturilor membrilor acestuia.

COD ETIC- COMISIE DISCIPLINA
--------------------------------------------------------------

1.Diriginti:
-Monitorizarea  zilnica a absentelor
-Prelucrarea R.O.I.-cu proces verbal( parinti si elevi)
-Supravegherea atenta ,zilnica a clasei
-Respectarea regulamentului din punct de vedere al absentelor cu sanctiuni date la fel de toti dirigintii
-Planificarea la clasă a elevilor de servici cu asumarea responsabilitatilor

2.Profesori:
-Prezenta la ore
-Anuntarea absentarii din timp cu suplinire aprobata de seful de  catedra si director
-Absentari intâmplatoare-Anuntarea responsabil   de catedra,profesor de servici,director
-Controlul elevilor:
-Prezenta (in catalog)
-Ţinuta
-Carnet

3.Profesor de serviciu:
- 2 profesori zilnic pe schimb
-control zilnic in clase: -prezenta
-elevi bolnavi cu consemnare in caietul diriginteluil
-Ţinuta
-control ateliere
-control stare săli de clase

-procesul verbal sa contina mai multe puncte obligatorii:

a) controlul la clase( conform caietului special)
b) profesorii absenti cu suplinire sau cazuri speciale
c) control in curtea scolii, profesori din consiliul de administratie si elevul din consiliul elevilor(se consemneaza elevii si tinerii gasiti)
d) evenimente deosebite in scoala( inspectii,lectorate,vizite ale persoanelor straine,parinti,etc)
e) cazuri de indisciplinila semnalate( altercatii,interventiiale politiei,salvare,etc)
f) distrugeri semnalate
g) elevi care nu respecta R.O.I. in cladirea scolii( fumat,scris pe pereti,etc)

4.Elevi:
- Ţinuta
-carnete de note
-prezenta la ore
-comportament civilizat
-controlati zilnic de diriginte.

5.Elevi de serviciu:
-anuntati din timp de catre diriginte
-prezenta in ţinuta corectă
-prezenti in sectoarele de care raspund
-control de către  profesorul de servici
-anuntarea rapida a intamplarilor neprevazute.
-colaborare cu portarul scolii , personalul şcolii în rezolvarea  situatiilor problemâ.

6.Consiliul elevilor(C.E):
–participare la serviciul pe scoala( control cu profesorul de serviciu in curtea scolii)
-comunicare cu dirigintele
-participarea activa la actiunile scolii( consiliul profesoral, comisia de combatere a violentei ,consiliul de administratie,CEAC)
-anuntarea membrilor C.E. cu privire la activitati si actiuni prin Convocator.

7.Consiliul de administratie:
-control cu elevii si profesorul de servici
-realizarea anchetelor,evenimentelor de disciplina din serviciul  pe scoala
-supravegherea activitatilor elevilor,sanctionari cu eliminarea de la cursuri .

8.Parinti:
-formarea Comitetului de parinti pe clasa si pe scoala
-participarea la lectorate pe clasa si scoala
-participarea activa la activitatile scolii
-implicarea lor în activitati de instruire si educare a elevilor.

CODUL DE CONDUITA AL ELEVULUI
---------------------------------------------------------------------

-respectarea regulamentelor scolare in vigoare
-tinuta decenta in concordanta cu climatul educativ
-folosirea unui limbaj adecvat varstei si locului unde se afla
-atitudinea respectuoasa fata de personalul scolii
-frecventa obligatorie la orele de curs
-participarea la toate activitatile scolii
-obligatia de a circula numai prin locurile permise elevilor
-obligatia de a nu aduce persoane straine in scoala
-pastrarea in conditii optime a bunurilor din incinta scolii
-pastrarea curateniei in scoala
-asumarea responsabilitatilor faptelor savarsite
-respectarea colegilor
-obligatia de a nu fuma si de a nu consuma bauturi alcoolice sau droguri
-obligatia de a avea manuale,caiete si alte instrumente necesare desfasurarii orelor de curs
-obligatia de a astepta  in ordine,profesorul,pregatiti pentru inceperea orei
-indeplinirea obligatiilor ce le revin ca elevi de serviciu pe clasa
-obligatia de a avea asupra lor carnete de elevi
-obligatia de a informa parintii in legatura cu situatia scolara
-interdictia de a poseda si de a difuza materiale cu caracter obscen si pornografic
-anuntarea dirigintelui in cazul unor situatii speciale
-parasirea incintei scolii dupa terminarea programului scolar
-scaderea notei la purtare cu un punct la 10 absente nemotivate