Liceul "George Pop de Basesti" Ulmeni
Ulmeni, Maramures
Regulament
REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ
Anul şcolar 2008 - 2009
Munca şi convieţuirea a câtorva sute de persoane în spaţiul restrâns al şcolii nu este posibilă decât într-o atmosferă de respect reciproc. Aceasta include şi necesitatea respectării stricte a unor reguli .
Prezentul regulament a fost întocmit de conducerea şcolii, discutat în Consiliul profesoral şi aprobat. Documentul conţine doar reglementările suplimentare care nu sunt cuprinse în „ Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ", ce poate fi consultat în întregime pe pagina web a MEC ( http://www.edu.ro/, Învăţământ preuniversitar ) .
Regulamentul şcolii noastre, va fi prezentat la clasă la începutul fiecărui an şcolar de către dirigenţi, împreună cu articolele 54-71, 91-134 din prevederile MEC, iar elevii vor semna pentru luare la cunoştinţă .
Conducerea şcolii va depune eforturi, pentru ca toată baza materială din şcoală să poată fi folosită de elevi şi în folosul acestora . De asemenea, se va strădui ca toate acţiunile tradiţionale complementare cursurilor şcolare să se desfăşoare în continuare, iar altele pot fi organizate la solicitarea elevilor .
I. Exercitarea calităţii de elev
A. Comportamentul în şcoală
1. Opţiunea pentru şcoala noastră înseamnă implicit adoptarea unui comportament civilizat atât în
şcoală, cât şi în afara acesteia . Prin stigma „ comportament civilizat" înţelegem :
- a. Respectul manifestat constant faţă de colegi, profesori şi personalul auxiliar al şcolii .
- b. Evitarea oricăror forme de violenţă şi agresivitate .
- c. Rezolvarea conflictelor sau situaţiilor problematice prin dialog şi în conformitate cu regulamentele şcolare ( arbitrarietatea dirigintelui sau direcţiunii ) .
- d. Evitarea distrugerii bunurilor şcolii sau a celor personale, ale colegilor .
- e. Responsabilitate în îndeplinirea sarcinilor şcolare asumate şi implicarea în rezolvarea unor probleme/dorinţe sau nevoi, exprimate personal sau în numele clasei .
- f. Adoptarea unei atitudini sincere şi oneste în orice situaţie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate se reduce de fapt la complicitate şi tăinuirea adevărului .
- g. O formă concretă de manifestare a respectului şi de înţelegere a valorilor promovate de către şcoala noastră o reprezintă situaţia în care orele de studiu, indiferent de conţinuturile predate sau de profesorul de la catedră, se desfăşoară într-o atmosferă calmă şi liniştită .
2. Elevii sunt obligaţi să păstreze curăţenia şcolii, începând cu locul din clasă
3. Se interzice consumul de alcool şi consumul produselor alimentare din care rezultă resturi greu
de îndepărtat ( gumă de mestecat, seminţe, pufuleţi, floricele de porumb, etc.) în clădirea şi în
curtea şcolii
4. Fumatul în incinta şcolii este interzis. Consumul de droguri este interzis prin lege .
- 5. Elevii sunt obligaţi să păstreze intacte toate bunurile şcolii, să folosească întregul patrimoniu
cu grijă deosebită . Toate incidentele vor fi semnalate diriginţilor .
a. Fixarea unor materiale cu bandă adezivă pe pereţi este strict interzisă . În cazul încălcării
acestei prevederi, coordonatorul de proiect, respectiv dirigintele, răspunde de refacerea
zugrăvelii .
- b. În cazul stricăciunilor provocate din neatenţie sau reavoinţă, elevii vor suporta costurile reparaţiilor sau vor înlocui bunurile distruse. Dacă nu se cunosc vinovaţii, cheltuielile vor fi suportate de întreaga clasă .
- c. În cazul constatării deteriorării involuntare şi accidentale a scaunelor, elevii vor nota în caietul de evidenţa reparaţiilor aflat la parter ( femei de serviciu ) şi vor preda scaunul respectiv la femeile de serviciu, primind alt scaun .
6. La intrarea în sălile de curs, elevii au obligaţia să închidă telefoanele mobile . În cazul
utilizării telefoanelor mobile, profesorii au obligaţia de a le depune în seiful din
secretariat, acestea putând fi ridicate numai la închiderea cursurilor .
B. Organizarea activităţii didactice
- 7. Elevii au obligaţia să frecventeze cursurile şi să participe la activităţile şcolare, culturale şi
administrative după programul stabilit de şcoală, într-o ţinută decentă .
8. Elevii sunt obligaţi să aibă asupra lor ecusoanele primite la începutul anului şcolar pe toată
perioada şcolarizării şi evaluării .
9. În timpul cursurilor, elevii nu vor părăsi sub nici un motiv sala de curs .
10. Dacă după 5 minute de la începerea orei profesorul nu a intrat în clasă, va fi anunţată
direcţiunea pentru a rezolva situaţia. Elevii vor sta liniştiţi în clasă pe tot parcursul orei pentru a
nu deranja cursurile altora .
C. Abateri disciplinare
11. Nota la purtare se stabileşte de diriginte după consultarea celorlalţi profesori ai clasei , în funcţie
de comportarea generală a elevului în şcoală şi în afara ei, precum şi de atitudinea faţă de
învăţământ . Notele sub 7 se aprobă în Consiliul profesoral . Elevii cu media 5 la purtare sunt
declaraţi repetenţi . Stabilirea notei la purtare în funcţie de absenţele nemotivate se va face în
felul următor ( Art. 131 din „ Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de
învăţământ preuniversitar " ) : La fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru sau la 10 % din
absenţe nejustificate din numărul total de ore pe semestru la o disciplină, nota va fi scăzută cu un
punct .
12. Când există suspiciuni bazate pe motive seriase, că un certificat medical a fost obţinut prin
fraudă, acesta nu va fi luat în considerare. Se va analiza în Consiliul de administraţie .
13. Absenţele elevilor care pleacă de la şcoală în timpul programului, sunt considerate în mod
automat nemotivate, dacă elevul înainte de plecare n-a obţinut acordul dirigintelui ( în absenţa
acestuia a unui director ) şi a profesorilor care au anunţat lucrări scrise pentru ziua respectivă .
II. Serviciul pe şcoală .
1. Va fi efectuat după o planificare semestrială ce se va afişa, împreună cu un profesor de serviciu numit de către directorul şcolii .
- 2. În fiecare zi, la începutul cursurilor, elevii de serviciu au obligaţia de a verifica stare mobilierului şcolar . În cazul în care se constată existenţa unor scaune rupte sau bănci murdare,
elevii de serviciu trebuie să informeze prompt ( în maxim 1 oră ) dirigintele şi femeile de serviciu despre această situaţie . În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective .
III. Secretariatul
- 1. Elevii şi toţi angajaţii şcolii vor respecta programul afişat .
- 2. Adeverinţele se eliberează a doua zi după depunerea cererii începând cu ora 16 .
- 3. Eliberarea foilor matricole se va face numai la cerere şi se va respecta taxa stabilită în contract .
IV. Sancţiuni
- 1. Nu poate fi considerată minoră nici o abatere de la acest regulament, întrucât ar reflecta lipsa de
voinţă sau incapacitatea de respecta norme elementare de muncă în comun .
- 2. Elevii care încalcă prevederile prezentului regulament vor fi sancţionaţi conform
„ Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar " .