Liceul "George Pop de Basesti" Ulmeni
Ulmeni, Maramures

Regulament

REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ

  

Anul şcolar 2008 - 2009

  

         Munca şi convieţuirea a câtorva sute de persoane în spaţiul restrâns al şcolii nu este posibilă decât într-o atmosferă de respect reciproc. Aceasta include şi necesitatea respectării stricte a unor reguli .

        Prezentul regulament a fost întocmit de conducerea şcolii, discutat în Consiliul profesoral şi aprobat. Documentul conţine doar reglementările suplimentare care nu sunt cuprinse în „ Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar ", ce poate fi consultat în întregime pe pagina web a MEC ( http://www.edu.ro/, Învăţământ preuniversitar ) .

         Regulamentul şcolii noastre, va fi prezentat la clasă la începutul fiecărui an şcolar de către dirigenţi, împreună cu articolele 54-71, 91-134 din prevederile MEC, iar elevii vor semna pentru luare la cunoştinţă .

         Conducerea şcolii va depune eforturi, pentru ca toată baza materială din şcoală să poată fi folosită de elevi şi în folosul acestora . De asemenea, se va strădui ca toate acţiunile tradiţionale complementare cursurilor şcolare să se desfăşoare în continuare, iar altele pot fi organizate la solicitarea elevilor .

 

         I. Exercitarea calităţii de elev

 A. Comportamentul în şcoală

 

1. Opţiunea pentru şcoala noastră înseamnă implicit adoptarea unui comportament civilizat atât în 

    şcoală, cât şi în afara acesteia . Prin stigma „ comportament civilizat" înţelegem :

  • a. Respectul manifestat constant faţă de colegi, profesori şi personalul auxiliar al şcolii .
  • b. Evitarea oricăror forme de violenţă şi agresivitate .
  • c. Rezolvarea conflictelor sau situaţiilor problematice prin dialog şi în conformitate cu regulamentele şcolare ( arbitrarietatea dirigintelui sau direcţiunii ) .
  • d. Evitarea distrugerii bunurilor şcolii sau a celor personale, ale colegilor .
  • e. Responsabilitate în îndeplinirea sarcinilor şcolare asumate şi implicarea în rezolvarea unor probleme/dorinţe sau nevoi, exprimate personal sau în numele clasei .
  • f. Adoptarea unei atitudini sincere şi oneste în orice situaţie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate se reduce de fapt la complicitate şi tăinuirea adevărului .
  • g. O formă concretă de manifestare a respectului şi de înţelegere a valorilor promovate de către şcoala noastră o reprezintă situaţia în care orele de studiu, indiferent de conţinuturile predate sau de profesorul de la catedră, se desfăşoară într-o atmosferă calmă şi liniştită .

    

 2.  Elevii sunt obligaţi să păstreze curăţenia şcolii, începând cu locul din clasă

 3.  Se interzice consumul de alcool şi consumul produselor alimentare din care rezultă resturi greu

      de îndepărtat ( gumă de mestecat, seminţe, pufuleţi, floricele de porumb, etc.)  în clădirea şi în

      curtea şcolii

 4.  Fumatul în incinta şcolii este interzis.  Consumul de droguri este interzis prin lege .

  • 5. Elevii sunt obligaţi să păstreze intacte toate bunurile şcolii, să folosească întregul patrimoniu

      cu grijă deosebită . Toate incidentele vor fi semnalate diriginţilor .

           a.  Fixarea unor materiale cu bandă adezivă pe pereţi este strict interzisă . În cazul încălcării

                acestei prevederi, coordonatorul de proiect, respectiv dirigintele, răspunde de refacerea

                zugrăvelii .

  • b. În cazul stricăciunilor provocate din neatenţie sau reavoinţă, elevii vor suporta costurile reparaţiilor sau vor înlocui bunurile distruse. Dacă nu se cunosc vinovaţii, cheltuielile vor fi suportate de întreaga clasă .
  • c. În cazul constatării deteriorării involuntare şi accidentale a scaunelor, elevii vor nota în caietul de evidenţa reparaţiilor aflat la parter ( femei de serviciu ) şi vor preda scaunul respectiv la femeile de serviciu, primind alt scaun .

 6.  La intrarea în sălile de curs, elevii au obligaţia să închidă telefoanele mobile . În cazul

      utilizării  telefoanelor mobile, profesorii au obligaţia de a le depune în seiful din

      secretariat, acestea putând fi ridicate numai la închiderea cursurilor .

  

   B. Organizarea activităţii didactice

 

  • 7. Elevii au obligaţia să frecventeze cursurile şi să participe la activităţile şcolare, culturale şi

      administrative după programul stabilit de şcoală, într-o ţinută decentă .

8.   Elevii sunt obligaţi să aibă asupra lor ecusoanele primite la începutul anului şcolar pe toată

      perioada şcolarizării şi evaluării .

9.  În timpul cursurilor, elevii nu vor părăsi sub nici un motiv sala de curs .

10. Dacă după 5 minute de la începerea orei profesorul nu a intrat în clasă, va fi anunţată

     direcţiunea pentru a rezolva situaţia. Elevii vor sta liniştiţi în clasă pe tot parcursul orei pentru a

     nu deranja cursurile altora .

 

 C. Abateri disciplinare

 

11. Nota la purtare se stabileşte de diriginte după consultarea celorlalţi profesori ai clasei , în funcţie

     de comportarea generală  a elevului în şcoală şi în afara ei, precum şi de atitudinea faţă de

     învăţământ . Notele sub 7 se aprobă în Consiliul profesoral . Elevii cu media 5 la purtare sunt

     declaraţi repetenţi . Stabilirea notei la purtare în funcţie de absenţele nemotivate se va face în

     felul următor ( Art. 131 din „ Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de

     învăţământ preuniversitar " ) : La fiecare 10 absenţe nejustificate pe semestru sau la 10 % din

     absenţe nejustificate din numărul total de ore pe semestru la o disciplină, nota va fi scăzută cu un

     punct .

12. Când există suspiciuni bazate pe motive seriase, că un certificat medical a fost obţinut prin

      fraudă, acesta nu va fi luat în considerare. Se va analiza în Consiliul de administraţie .

13. Absenţele elevilor care pleacă de la şcoală în timpul programului, sunt considerate în mod

     automat nemotivate, dacă elevul înainte de plecare n-a obţinut acordul dirigintelui ( în absenţa

     acestuia a unui director ) şi a profesorilor care au anunţat lucrări scrise pentru ziua respectivă .

 

 

          

           II. Serviciul pe şcoală .

  

  1.  Va fi efectuat  după o planificare semestrială ce se va   afişa, împreună cu un profesor de serviciu numit de către directorul şcolii .

  • 2. În fiecare zi, la începutul cursurilor, elevii de serviciu au obligaţia de a verifica stare mobilierului şcolar . În cazul în care se constată existenţa unor scaune rupte sau bănci murdare,

elevii de serviciu trebuie să informeze prompt ( în maxim 1 oră ) dirigintele şi femeile de serviciu despre această situaţie . În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective .

 

            III. Secretariatul

  

  • 1. Elevii şi toţi angajaţii şcolii vor respecta programul afişat .
  • 2. Adeverinţele se eliberează a doua zi după depunerea cererii începând cu ora 16 .
  • 3. Eliberarea foilor matricole se va face numai la cerere şi se va respecta taxa stabilită în contract .

 

           IV. Sancţiuni

  

  • 1. Nu poate fi considerată minoră nici o abatere de la acest regulament, întrucât ar reflecta lipsa de

      voinţă sau incapacitatea de respecta norme elementare de muncă în comun .

  • 2. Elevii care încalcă prevederile prezentului regulament vor fi sancţionaţi conform

      „ Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar " .